*April 2009! deel 2*

20-03-2010 14:09 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2009 deel 1

En hier gaan we verder!

Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer404e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita292e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou401e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Nieuws Asjemenou Laurens geboren op 17-07-2011 NoerieKateFlodderGoed op weg met mogelijk nieuwe baan!Elmanitanever ending story....Ruma onze eigen supermama
haha Asje nou dat komt dan goed uit dat je in je eentje niet zo vaak tv kijkt . Heb je hem inmiddels aan de praat gekregen?

Flodder: wij gaan hopelijk morgen zwemmen, de ziekenboeg is weer redelijk hersteld dus we gaan het er denk ik maar op wagen. Ik kan me het wel voorstellen hoor dat je veel dingen "mist" van Pepijn. Ik heb het al met 2 kinderen, schrijven in hun boekje heb ik echt al eeuwen niet gedaan (slecht slecht slecht) en gwens eerste fotoboek staat nog half af op de pc. Hopelijk dat ik er binnenkort een keer voor kan gaan zitten want ze worden al bijna 2!

Even jubelen hier hoor! Gwen heeft al 2 keer op het potje geplast deze week! Vorige week bij mijn schoonouders voor ze in bad ging en vandaag voor ze naar bed ging. Ze heeft vanmorgen zelf een potje uitgekozen bij de H*ma (hoe verrassend een roze haha) en de hele weg naar huis zat ze: mama potje, mama potje plassen, echt schattig. Nou maar hopen dat ze zo doorgaat, dan is ze misschien deze zomer wel zindelijk (dan moet meneer Fynn nog want die maakt nog helemaal geen aanstalten helaas).........
Wow Elma! Dat is snel van Gwen! Knap hoor! Hoe werkt het eigenlijk met zindelijk worden, zet je haar dan op vaste momenten op het potje? Of wacht je tot ze het aan geeft? Dat doe ik soms, maar meestal komt er niks. Allen vandaag toevallig, Isa gaf aan 'poep' dus wij snel op het potje, nou het meeste was al 'eruit' in de luier en een beetje eindigde in de pot (lekker verhaal dit:-), nou dat werd natuurlijk enorm gevierd. Maar ik geloof dat het puur toeval was.

Heb je nog gezwommen? Hier alles goed, heb m'n moeder te logeren voor drie daagjes (pa is aan het skiën met zijn vriendjes), gezellig!
wij zetten Gwen gewoon op het potje als ze uit bed komt of naar bed gaat (dus maar zo'n 4 keer per dag). Aangeven dat ze moet kan ze nog niet maar ze snapt wel heel goed wat ze op dat ding moet doen. want als ze erop zit en ze hoeft niet zegt ze nee mama geen plas doen. Verder geen tips want Fynn vertikt het nog om op wat voor manier dan ook zindelijk te worden. Die staat er gewoon naast en zegt: nee mama dat kan ik niet! wat moet je daar nou mee??

Zijn nog wezen zwemmen ja. Is zo leuk, bij ons in het zwembad hebben ze zo'n verstelbare vloer dus er is een deel wat maar 60 cm hoog is en daar kunnen ze dus precies staan. Erg handig!
Hej meiden,

Asje: ik ben ook de meeste avonden alleen en dan gaat de tv nauwelijks aan (behalve een paar series die ik volg zoals NCIS, the Mentalist en Castle). Ik lig nu weer veel in bad om tot rust te komen. Hoe lang blijft je man in NY? Wanneer gaan jullie er naartoe (ben het vergeten, sorry...). Zwemmen lijkt me trouwens ook leuk, heb ik eigenlijk nooit gedaan omdat het vanuit hier toch altijd met de auto moet.

Elma: wauw, Gwen al op het potje. Daar zijn we hier nog niet mee bezig, maar ze zegt wel al meteen als ze gepoept heeft, dan wil ze meteen een schone luier. Ik probeer het a.s. zomer met haar. Jongens zijn daar veel makkelijker in overigens. Simon is pas sinds 3 mnd zindelijk (is nu 3,5 jaar). Oudste twee waren met 3,5 jaar zindelijk. Ik moet wel zeggen dat ze vanaf dat moment allemaal heel erg weinig ongelukjes hebben gehad, dus dat is ook weer fijn. Kinderen van mijn beste vriendin waren allemaal met 2,5 zindelijk, maar ze moesten wel elk uur naar de wc en zo'n 5 x per week moesten ze nieuwe kleren aan omdat ze in de broek hadden geplast. Was voorbij toen ze 3 jaar waren, konden ze het beter ophouden. Met Fynn komt het wel, laat hem nog maar even want als je gaat dwingen werkt het vaak averechts.

Flodder: leuk hè, die 1 op 1 aandacht die je dan hebt. ik ga ook vaker met 1 van de kinderen (om de beurt) iets doen, al is het maar boodschappen doen, dan komen echt hele verhalen los. Weet je al wat met je bedrijfje?

Noerie: hoe is het met jou? Alles ok?

Hier gaat het overigens niet goed. Moest vorige week alweer naar de BA en terwijl hij de vorige keer (was 2 wkn daarvoor) aangaf dat ik naar mijn lichaam moest luisteren en rust moest nemen, moet ik nu over 2 weken al beginnen met reïntegratie. Ik ben alweer aan de maagtabletten en ik heb dit weekend ontzettend veel gehuild. De kinderen liepen met een boog om me heen, ik flipte bij het minste of geringste. Echt verschrikkelijk, ik zit weer in die hele diepe afgrond en zie geen enkel lichtpuntje. Dat hebben ze goed voor elkaar gekregen, ik was zo goed op de weg. Vorige week nl. intake gahad bij de psych. Was heftig, maar deed ook goed, maar na vrijdagmiddag bij de BA ben ik nog verder dan terug bij af.
Hey Ruma,

jeumig wat een sukkel is die BA ineens zeg. Weet zeker ook niet wat ie wil...... Gewoon doen wat jij aanvoelt als goed. Duidelijk ben je er nog helemaal niet aan toe om te gaan werken want anders was je niet zo in paniek geraakt. Heb je er zelf nog wat over in te brengen of is het zo dat wat de BA zegt gedaan moet worden? Jammer dat je zo ver weg woont van hier anders had ik je wel willen verblijden met een bakkie koffie met een flink stuk taart oid. Dikke knuffel voor jou!

Wel fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met zo'n slome heer. Hij geeft echt niks aan en kan uren in een poepbroek lopen als het moet (niet dat we dat doen want dat is niet te harden haha). We vestigen onze hoop op samen zindelijk in de zomer!
quote:elmanita schreef op 17 januari 2011 @ 09:34:

wij zetten Gwen gewoon op het potje als ze uit bed komt of naar bed gaat (dus maar zo'n 4 keer per dag). Aangeven dat ze moet kan ze nog niet maar ze snapt wel heel goed wat ze op dat ding moet doen. want als ze erop zit en ze hoeft niet zegt ze nee mama geen plas doen. Verder geen tips want Fynn vertikt het nog om op wat voor manier dan ook zindelijk te worden. Die staat er gewoon naast en zegt: nee mama dat kan ik niet! wat moet je daar nou mee??

Wachten tot hij er aan toe is. Volgens mij het enige wat werkt. Jongetjes zijn wat later over het algemeen en als het maak o.k. is als ze naar school gaan hoor. Tijd zat. Timo was ook erg onzeker en soms ben ik wel eens bang dat hij die darm verstopping heeft gekregen door mijn enthousiasme om zindelijk te `moeten' worden. Hij is pas sinds de zomer zonder luier in de nacht. Nou ja, hij doet het prima hoor !!

Zijn nog wezen zwemmen ja. Is zo leuk, bij ons in het zwembad hebben ze zo'n verstelbare vloer dus er is een deel wat maar 60 cm hoog is en daar kunnen ze dus precies staan. Erg handig!Voor de kids wel, voor mijn rug niet. Vind het echt een rot hoogte hoor. Maar leuk hè ?!
Jeetje Ruma; wat naar dat je zo heftig reageert op het nieuws dat de BA brengt zeg !! Zal wel weer een standaard procedure zijn. En ik heb nog nooit iemand ontmoet die standaard is....

Andere kant vind ik wel dat mijn teamleidster veel van die dagen heeft bijgewoond hoe je met ziekmeldingen omgaat daar dus ook leert hoe langer je thuis bent, hoe lastiger het treugkeren is. Dat vind ik ook wel weer lastig oordelen. Ik geloof dat namelijk ook wel. En ik versta onder reintergreren dan in het begin een kop koffie drinken en over koetjes en kalfjes praten. Alleen weer sfeer proeven en contact maken en meer niet. En dan voelen hoe je hier lichamelijk op reageert.

Ook uit de praktijk weet ik dat mijn collega vreselijk opzag tegen die eerste keer en het toch deed. Dat koste heel veel maar heeft uiteindelijk ook weer veel gebracht.
Hi allemaal!

Allereerst Ruma, hoop ik dat je je inmiddels weer wat beter voelt! Wat een onhandige bedrijfsarts zeg! Maar hij kan jou toch nergens toe dwingen neem ik aan, jij weet het beste hoe je je voelt! Misschien dat hij inderdaad, zoals Flodder aangeeft, vooral wil dat je sociaal aangesloten blijft - en gaat het dus niet eens zozeer om echt werken - in dat geval kan het ook helpen om jouw en zijn verwachtingen helder te maken!

Ik heb een rotweek gehad. Een van mijn beste vriendinnen was tegelijk zwanger met me (na tegelijk verliefd, verloofd, getrouwd en nummer 1 gekregen - echt alles met max een paar maanden verschil! ) ging dinsdag voor de vruchtwaterpunctie en toen kwamen ze erachter dat hun kleintje geen niertjes had! En daarmee niet levensvatbaar...ze is afgelopen donderdag bevallen met 18 weken van een klein meisje van 19 cm, verder alles erop en eraan, zo zielig! En ook zo dichtbij, ik voel zo veel tegelijk, verdriet voor hun en ook ineens angst om mezelf. Bah!
Hè gat Asje!!!! Sterkte!!! Zal niet mee vallen om nu zo dichtbij iemand te moeten steunen.....
Asje: , wat zal het moeilijk voor haar zijn. Veel sterkte!
Ik zie nu dat ik hier vorige week dinsdag niet heb geschreven hoe het is gegaa: even nu een copy/paste:

Gesprek vandaag bij lg met P&O-er ging gelukkig heel erg goed. Ik ben vrijwel meteen in huilen uitgebarsten (schrok er zelf van) en daarna heeft mijn man ook nog gesproken (ook al erg geëmotioneerd) en zei dat hij mij niet op 31-1 liet beginnen want dan gaat het helemaal mis met mij. Ze reageerden erg begripvol en nu ga ik gewoon naar de BA over 4 wkn (zoals vorige week afgesproken) en daarna zien we wel verder. Ik krijg nu eindelijk mijn broodnodige rust. Eenmaal thuis, merkte ik al meteen dat de spanning van me afviel. Morgen naar de psych, intake afronden en beginnen met therapie. Ben benieuwd.....

En nu weer even zoals het nu is: ziekenboeg thuis. Eerst was oudste ziek en nu de middelste zoon. Hij ligt nu op de bank onder de deken naar Cars te kijken. Met mij begint het weer wat beter te gaan. En ik ben niet bang dat ik vervreemd van mijn afdeling, maar meer dat ik het moeilijk vind om met te concentreren op vanalles. Als ik ongeveer 20. min achter de pc zit, ben ik kapot en krijg ik hoofdpijn, net alsof mijn hoofd nog gewoon te vol is van alles wat er is gebeurd. Daarom nu ook de therapie en ik hoop dat het goed en snel helpt. Het opbouwschema was ook erg heftig:

3 dagen per week 2-3 uur werken dan na 2 weken naar 3x 4 uur en 2 weken later naar 3 x 6 uur totdat ik 3 x 8 uur werk. Dus binnen 8 weken moet ik opgebouwd zijn en ik denk dat ik daardoor ook heel erg in paniek ben geraakt.

Telefoon gaat, ik moet opnemen.
O, ja dat is ook wel wat anders dan wat ik dacht. Het idee van contact houden vind ik nog steeds niet gek maar dan op basis van koffie drinken. En zeker niet van gelijk zo'n schema. Gelukkig hebben jullie het kunnen uitspreken en gelukkig neemt ze jullie zo serieus !!

Ik heb morgen avond een gesprek met iemand van de gemeente over mijn plannen. Spannend!!

Pepijn zit gelukkig weer een stuk lekkerder in zijn vel. Heerlijk mannetje zeg. geinporem. Je merkt dat hij zich gewoon steeds beter duidelijk kan maken en dat scheelt zo in zijn frustratie!!
Arhg, gesprek ging niet door..........natuurlijk, ligt wel in de lijn..........Geduld is een schone zaak. Ik ga eerst telefonisch contact hebben geloof ik want hij wilde weten of het wel bij hem thuis hoort. Had ie ook eerder kunnen bedenken maar goed. Blijven lachen :-)
Dag allemaal!

Even een tijdje niet geschreven. Niet zoveel puf en weken ind e weer geweest met zieken. Kinderen, manlief en ik zelf. En allemaal om de beurt. Heerlijk:-)

Jeetje Ruma, wat heftig allemaal! Fijn in ieder geval dat je nog niet hoeft te gaan werken. En als het straks ook niet gaat gewoon niet doen. Juist in huilen uitbarsten daar. Daarmee lieg je toch niet? Als het niet gaat dan gaat het niet. En dat moet je echt duidelijk blijven aangeven hoor. Zal even mooi zijn dat je je door de druk alleen maar rotter gaat voelen. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Probeer het naast je neer te leggen en voor jezelf op te komen. Goed dat je je man hebt meegenomen de vorige keer. Dat lijkt me heel verstandig.

Hou je taai daar, let goed op jezelf dan gaat het het snelste weer voorbij. En neem vooral je tijd. Dit moet je serieus nemen. Al kan je waarschijnlijk ook niet anders dan dat.

Spannend Flodder; hoe is het gegaan?

He bah, Asje! Wat een naar bericht. Dat komt dan wel heel dichtbij natuurlijk. Ik kan me voorstellen dat je nu even een wirwar van emoties voelt. Sterkte!

Ik heb het even gemist van je man geloof ik... Hij si blijfend naar NY vertrokken? En jij en Isa gaan straks ook? Of is het van tijdelijke aard?

Goeie van je Elma! Ga ik ook doen; Sofia met regelmaat gewoon op het potje zitten.

HIer wordt ook af en toe gezwommen. Vindt ze ook helemaal fantastisch. Vooral met mij of haar vader van de grote glijbaan af vindt ze helemaal te gek.

Sinds kort gaat ze met oma elke week een uurtje naar een soort peuterdansen. Beetje dansen en met met muziekinstrumenten spelen. Blijkt ze ook helemaal leuk te vinden.

Verder babbelt Sofia er flink op los.Erg leuk!

Tot snel allemaal weer!
Ruma: ah ja dat is wel even een ander idee van re-integreren dan dat wij in ons hoofd hadden. wat een sneltreinvaart willen ze aanhouden zeg! Abnormaal zowat. Ik denk idd net zoals Noerie dat het helemaal niet zo slecht was dat je in huilen bent uitgebarsten (ook al vind je het zelf suf staan). Dan weten ze tenminste hoe je je er onder voelt.

Asje: dat zal zwaar geweest zijn voor je vriendin. En natuurlijk betrek je dat op jezelf. Zeker als je zelf net zo ver bent. Ik heb dat ook met het kindje van het april 2008 forum dat zo ziek is. Dan denk ik ook wel eens goh stel dat ons dat overkomt (om het vervolgens maar snel weg te stoppen achter in m'n hoofd). En is je tv probleem opgelost inmiddels?

Flodder: balen zeg dat je gesprek niet door ging. Moet je nu lang wachten op een nieuwe datum? Misschien moet je het maar zien als extra voorbereidingstijd

Noerie: jullie ook al ziekenboeg thuis gehad. het heerst echt enorm. Hoe gaat het nu met je zoontje trouwens? Heeft hij z'n draai weer gevonden op school?

Hier echt super goed nieuws gekregen deze week. Ik krijg een nieuwe baan! Per 1 april is er een plekje voor een project manager en die mag ik op gaan vullen. Echt gaaf! Binnen 1 jaar dus een goeie promotie gemaakt binnen dezelfde afdeling. Ben er blij mee (en vind het ook eng!!, heb nog nooit een leidinggevende functie gehad dus dat wordt echt wennen)
Elma, Gefeliciteerd!!! Wat goed zeg! Je bent lekker bezig hoor! Timmert lekker aan de weg zo. Is al het werk duidelijk niet voor niks! Super! Wennen zal het zeker zijn maar je kan het natuurlijk wel, anders hadden ze je niet aangenomen. Per wanneee begin je?

Zoontje gaat eigenlijk wel goed. Op school hadghij in het begin inderdaad wat problemen maar gaat nu goed. Sowieso gaat het leren goed en op sociaal gebied maakt hij ook vorderingen. Hij zit nu zelfs op voetbal en hij vinsdt het leuk. Hij blijft een raar pijppie drop:-), maar hij doet het gewoon goed. Thuis is het nog wel steeds met regelmaat wat moeilijker maar dat zal blijven. En is ook goed te doen.

Lief dat je ernaar vraagt.

Verder nieuws, vers van de pers. Ik heb net getest en ben zwanger! Voor de zekerheid straks nog maar een test halen, dat dan wel. Ik hou jullie op de hoogte. En als het echt zo is dan is het nog echt heel pril hoor. Iets van 2/3 weken denk ik.

Maargoed; dat maakt hier niet uit:-). Wat een raar idee....
Hoera voor Noerie!!!! Hej en je mag dan al uitgaan van 4-5 weken!!! Je krijgt nl. altijd 2 weken cadeau!! Ik vind het echt gaaf voor je!! Geniet!
Hier zijn oudste twee weer beter en nu is jongste zoon naar bed gegaan met 39 koorts, en zelf voel ik me ook niet al te fit....

Elma: gefeliciteerd! Ik vind het echt heel erg leuk voor je. Hoeveel mensen mag je gaan leiden? Spannend hoor. Mooie carriere-sprong!
Ohja, Elma mij kun je in de tabel zetten met : 1 man,4 kinderen, 1 hond, 2 katten een baan en boerderij en dat is meer dan genoeg
Woehoe Noerie! Dat heb je nog snel gepiept! En inderdaad 2 weken kado . Fijn dat het zo goed gaat met je zoontje nu. En zelfs op voetbal altijd goed om een teamsport te doen denk ik.... Ik ga vanaf de 1e week van maart de taken overnemen van de huidige project manager. En dan krijg ik per 1 april (geen grapje ) een nieuw contract. Ook lekker flinke verhoging van het salaris (is ook nooit weg!).
Haha Ruma alsof dat alleen nog niet genoeg is. Je hebt een heel huis vol!

Ik ga voorlopig 2 mensen direct aansturen en als dat goed gaat gaan we eens kijken hoeveel we het kunnen uitbreiden...
Joepie Noerie!! Wat onwijs leuk!! Gefeliciteerd meid! Even snel rekenen...begin october ergens??? Leuk leuk leuk.

En Elma ook al zulk goed nieuws, goed gedaan hoor, wow! Ik doe zelf ook veel PM werk, is hartstikke leuk! En mijn ervaring is dat dat leiding geven, zeker vanuit de inhoud, heel erg vanzelf gaat. En ach, met twee kids om te oefenen kun je zeker twee volwassen medewerkers aan:-).

zo Ruma, je moet wel ruim wonen als ik dat zo lees! Hoe gaat het nu, alweer iets fijns voor jezelf (sauna of zo) in het vooruitzicht ?

Hier gaat het wel weer prima. Vriendin heeft alles goed doorstaan en is heel sterk en realistisch. Man is ver weg maar gelukkig doet skype veel goed. En Isa en ik gaan al half maart ook die kant op!! (en begin juni terug).

Ben wel 's avonds snel moe en lig vaak al om half 10 in bedje, blijkbaar heb ik heb even nodig.

Had eergister nog een echo, precies 16 weken, en was super leuk. Al veel dingen van de 20w kunnen zien en alles goed. Kleintje lag koppeltje te duikelen en leek een klein slurfje te hebben...maar was net te onduidelijk. Maar ben nu toch meer aan het beseffen dat het ook een jongetje kan zijn...!
Noerie; gefeliciteerd !!!!! Joepie, leuk !!!!

Asje; fijn dat de echo goed was. En je wilt dus weten wat het is?

Elma; gefeliciteerd met je nieuwe baan. Hoeveel uur is dat, blijft dat het zelfde? Leuk hoor.
Asje: fijn dat het weer beter gaat met je vriendin. Mijn nicht had vorig jaar ook zo'n beslissing moeten nemen. Bij de 18 weken-echo kwamen ze erachter dat er e.e.a. niet klopte en na versnelde vruchtwaterpunctie bleek de baby trisonomie 13 te hebben (met het leven onverenigbaar). Zij heeft de zwangerschap toen met 21 weken afgebroken. Nu is ze weer zwanger en krijgt eind april een geplande keizersnee. Zij wordt trouwens in maart 39.

En ik vind het hartstikke stoer om gewoon 2,5 mnd naar NY te gaan. Heeft je man daar een appartement? Waar c.q. welk stadsdeel gaan jullie tijdelijk wonen? En ook fijn dat jouw echo goed was. En zo'n klein jongetje is ook erg leuk.... (ik kan het weten, alhoewel ze als ze 8 jaar zijn al behoorlijk vervelend kunnen zijn...). Mocht het zo zijn heb ik nog wat klein spul voor je (als je wilt).

Elma: eigenlijk wonen we niet zo heel supergroot (althans niet voor boerderijbegrippen). We hebben maar 4 slaapkamers, dus de oudste 2 liggen bij elkaar. Oorspronkelijk waren er 5, maar 1 is gedeeltelijk bij de badkamer (is beneden) betrokken en het overige deel dat over was is kantoor geworden (piepklein,3 bij 3 ongeveer).

Noerie: fijn dat het goedgaat met je zoon. Hier ook nog wel problemen met tweede zoon. E.e.a. is al in het rollen gebracht bij de GGD, maar dat schiet ook niet echt op. Moet er weer eens achteraan.

Flodder: heb je nog wat gehoord van die ambtenaar? Schiet natuurlijk ook niet op...

Jongste zoon ligt nu naar de tv te kijken (Diego). Sinds een week heb ik nu al ziekenboeg. Het wisselt elkaar echt af. Dat leidt er ook weer toe dat ik niks voor mezelf kan doen. Gisteren ben ik met mijn vader even in Aken geweest (in de megagrote boekhandel). Ook al kan ik nu geen boeken lezen, ik wil wel mijn series compleet hebben. Ik heb nl. een aantal schrijvers die ik alleen maar in het Nederlands lees en een aantal die ik alleen maar in het Duits lees (ik ben tweetalig opgevoed).
Yes, net gebeld, hang net op. Hij gaat me linken naar een mevrouw uit het bestuur die nu bezig is juist om alles op papier te zetten voor de komende jaren.

Het budget wat er was waar ik het over had is voor echt projecten als skatebaan en zwembad enz. Niet echt waar ik op doelde.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven