*April 2009! deel 2*

20-03-2010 14:09 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2009 deel 1

En hier gaan we verder!

Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer404e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita292e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou401e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Nieuws Asjemenou Laurens geboren op 17-07-2011 NoerieKateFlodderGoed op weg met mogelijk nieuwe baan!Elmanitanever ending story....Ruma onze eigen supermama
En Flodder; hoe is het nu? Heeft de AB zijn werk gedaan?

Wat balen zeg van de auto. Dure grappen! Ik help het je hopen dat het bij 2 blijft.

Iedereen fijne kerstdagen gehad? Hier was het gezellig. Erg relaxed eigenlijk allemaal. Sofia heeft heerlijk gegourmet. Was vooral helemaal dol op de satesaus. Erg grappig. Toen die van haar op was begon ze haar vingertje in de klodder van haar broer te dopen die naast haar zat.

Verder hangt ze als een dolle aan mij. Erg vervelend. Als ik ga douchen dan staat ze huilend beneden bij de deur totdat ik weer terug ben. Wil alleen maar bij mij op schoot, ik mag haar eigenlijk alleen maar uit bed halen etc. Erg vermoeiend.

Verder gaat ze wel lekker.

En Elma; ben je een beetje opgeschoten met je paper?
Goedemiddag!

Ik hoop dat iedereen leuke kerstdagen heeft gehad, nog een paar dagen en dan nog "even" oud en nieuw en dan gaan we weer beginnen aan het normale leven haha

Ruma: gefeliciteerd met het behaalde zwemdiploma! Hoe vond hij het zelf? Vast een leuke gebeurtenis (en kaddotjes misschien wel?)

Flodder: hopelijk nu nog minder pijnstillers geslikt want dat is natuurlijk ook niet je van het!

Asje: je kies eruit met een touwtje aan de deur klinkt inderdaad erg 17e eeuws haha, maar kan me wel voorstellen dat je dat uiteindelijk zou willen doen als je gek wordt van de pijn en het houdt niet op.

Noerie: als het allemaal door zou gaan dan zou het een nachtspalk worden en zou ze overdag dus gewoon "los"mogen lopen. Snachts dan de spalk aan en dat dan een aantal maanden (waarschijnlijk). Als ik wat weet dan zal ik het wel even melden hier......

Wij hebben gisteren ook gegourmet bij schoonouders. Fynn zat de hele tijd naast me te roepen sjampienons en kaas! En zat bij opa te bedelen om brood met kruidenboter haha. Gwen zat aan de andere kant van de tafel bij oma en papa en heeft zich ook wel redelijk gedragen. Ze was moe! Dus toen ze alleen nog maar in haar ogen kon wrijven hebben we haar maar op bed gelegd en ze was meteen vertrokken....

Nou dag 1 van de paperschrijf week is begonnen, planning voor deze week is 1 paper schrijven en dan de inleiding voor m'n promotieboekje herschrijven. Verder is mijn eerste (grootste) paper eindelijk weggestuurd dus nu maar hopen dat er niet deze week al een mail komt met een afwijzing (zou zo'n mooi verlaat kerstcadeau zijn ). Duimen dus maar!
Is het heel erg als ik vraag wat een paper precies is? Of ik lees niet goed of ik heb het niet opgeslagen.....

We hebben lekker dagen gehad. Vrijdag bij zus kaasfondue en zaterdag bij ons met opa's en oma's en broer van P met vrouw en kids. Erg gezellig. En gister met het gezin. Pepijn is zaterdag ziek geworden en slaapt dus weer veel. Loopt wel rond en is wel allert maar hangerig en koortsig. Vooral hoesten. Morgen maar even kijken of hij een dagdeel naar het kdv kan of niet.

Floortje eigenlijk hetzelfde. Ze ligt wel heerlijk in haar nieuwe bedstee die P heeft gemaakt. Zo gaaf. Kan alleen geen foto plaatsen maar zal het nog wel eens doen.

We zitten al dik over die 3 pechgevallen heen hoor. P is door het ijs gezakt en toen op de camera gevallen en nu doet de mooie lens het niet meer helemaal. 'S avonds heeft hij vet eten over mijn nieuwe schoen gegooit en gister liet hij een grote plastic bak van boven naar beneden vallen met speelgoed enz. Ook kapot natuurlijk. Gelukkig is het grootste gedeelte van het speelgoed wel gered. Nouja, zo tobben we voort.....

Noerie; ooooh dat herken ik van Floortje ook zo. Die heeft echt heel lang in me gehangen. Soms erg aandoenlijk en soms wat lastig. Maar als ze ouder zijn en niet meer op schoot willen verlang ik terug naar die tijd......

Ik heb (even afkloppen) vandaag voor het eerst geen pijnstilling op en geen pijn !! Joepie !!

hahaha en Pepijn zegt zijn naam !!!! Zo ontezettend te cute. Het is soms Popijn, soms Mapijn maar hij zegt het echt als ik vraag; wie ben jij ? Geweldig hahaha
ah Flodder dat is echt sneu als het slechte ineens in 33-en lijkt te komen! Ik ben erg benieuwd naar de bedtsee, is wel gezellig zo'n bed natuurlijk.......

En geen pijnstilling meer is helemaal mooi, volhouden zo!

Hmm ja een paper is eigenlijk gewoon een wetenschappelijk artikel. En ieder artikel is een hoofdstuk in het promotieboekje. Ik heb 4 hoofdstukken (dus 4 artikelen) en dan nog een algemene inleiding ervoor en een algemene discussie erachter. Dus in totaal 6 hoofdstukken waarvan er 4 gepubliceerd moeten zijn (of worden). Is het zo een beetje duidelijker? En 1 van die hoofdstukken is nu eindelijk (na 1.5 jaar geklooi) opgestuurd naar een blad en als ie geaccepteerd wordt zou dat dus betekenen dat 1 hoofdstuk al helemaal klaar is voor publicatie........

Blegh ben vanmorgen uit bed gekomen (vroeg! want moet vanmiddag naar de kapper dus moest van mezelf werkuren compenseren) en m'n hele schouder zit muurvast, heel handig als je een hele dag moet typen.......
Hi hi, ook hier feestdagen weer afgesloten. Helaas want ik vond het echt een zalig kerstfeest, we zijn heel erg relaxed bij mijn ouders geweest het hele weekend. Zus en gezin uit Zwitserland waren er ook, dus veel gezelligheid en die kindjes samen blijft het mooiste dat er is!

Elma, succes met het geschrijf deze week, zijn het wel lekkere dagen voor!

Flodder, ach ach, het zit ook allemaal niet mee! Nou ja, in elk geval de pijnstilling niet meer nodig, hopen dat het goed blijft!!

En dat hangen, dat herken ik ook! Niet als ze zich op haar gemakje voelt, maar zodra er vreemde mensen in de buurt zijn, of ze een tijdje niet op het KDV geweest is en dan weer wel, is het mama's schoot als beste plekje! Maar ik vind het toch ook wel lief. Isa is zowieso super lief de laatste tijd. Constant aan het kusjes geven en aaien, ze kan me zo verliefd aankijken dat ik echt wegsmelt!

Nu even aan het werk, vandaag dagje werken en morgen gaan we voor drie dagen naar Maastricht. Lekker even eruit met ziojn drietjes!

Verder gaat ons USA plan definitief door, en het wordt New York!! Jippie! Dus man gaat al in januari en wij volgen in maart. Leuk!!
Wauw Asje, stoer hoor !! Spannend. In elk geval een leuk vooruitzicht. Zal wel wat voorbereidingen nodig hebben ook?

Zo, Pepijn eet eindelijk weer en heeft een nacht nauwelijks gehoest. Wel weer een poosje huilen om 5 uur (wat een bouttijd zeg....) maar is nu weer opperbest gestemd. Kwam dan ook pas 08.30 uur zijn bed uit ofzo...

Nou ja, vandaag lekker een dagje aanrommelen met hem.
Even een copy/paste want het stuk is te lang om weer over te tikken.

Hej lieve meiden,

Vandaag ben ik bij mijn nieuwe bedrijfsarts geweest die ik vanaf nu ook zal blijven houden. Wat een verademing na de vorige. Hij begreep me helemaal (had zelf ook 3 jonge kinderen, allemaal jongens, dus hij wist in ieder geval hoe dat is ). Hij typeerde me als een klassiek geval van burn-out. Wat onderzoek had uitgewezen is dat vnl. mensen die 1. perfectionistisch zijn, 2. hoge eisen aan zichzelf stellen (en ook in iets mindere mate aan anderen), 3. zichzelf wegcijferen en 4. denken alles te moeten kunnen en niet mogen falen en 5 weet ik niet meer, maar daar voldeed ik dus ook aan (volgens mijn man dan want hij was erbij). Over ongeveer 6 weken moet ik weer terug en ik heb aangegeven dat ik het nu nog helemaal niet zag zitten om weer te gaan werken. Mijn hoofd begint rustiger te worden, maar het lontje is nog steeds kort (alhoewel het met de dag groeit) en de concentratie reikt niet verder dan een kort artikel in de krant. Hij vond zelf dat ik er heel rationeel over kon praten en dat gaf volgens hem ook aan dat ik weet waar het aan schort. Hij drukte mij nogmaals op het hart dat ik de komende tijd vooral aan mezelf moest denken en dat als het mogelijk was de kinderen de komende tijd zoveel mogelijk even onder te brengen op kdv/ oma/ tante e.d. Ook moet ik me proberen af te sluiten voor de mening van anderen over mij, maar vooral dat ik moet stoppen om mezelf altijd te verdedigen tegenover anderen omtrent de keuzes die ik heb gemaakt (dus inderdaad een universitaire opleiding en dan onder mijn niveau werken, 4 kinderen hebben en dan ook nog werken, etc. etc., jullie herkennen het vast wel) en dan ook nog te bewijzen dat het wel kan. Ik ben geen superwoman (gelukkig!) en ik hoef er niet zo naar te handelen, want niemand is een superwoman. Volgens hem zou superwoman ook wel eens vaker een slechte dag kunnen hebben.... . In ieder geval voelde in me nu echt serieus genomen. Wel gaf hij me het advies om in de loop van de komende weken eens een kop koffie op de afdeling te gaan drinken, gewoon om het contact niet te verliezen. Daarnaast moest ik eens gaan nadenken hoe ik mijn reïntegratie wilde aanpakken. Met hoeveel uren ik zou willen beginnen over hoeveel dagen. Vanmiddag toen ik thuiskwam heb ik een boterham gegeten en ben ik samen met onze meid gaan slapen. Dat heeft me echt goed gedaan. Na ruim een uur geslapen te hebben werd ik weer helemaal fit en vrolijk wakker. Meisje werd toen ook wakker en zoonlief van 3 1/2 kwam met papa binnen. Oudste 2 waren op de BSO. Lekker gekookt, iets minder gezellig gegeten (oudste 2..... oudste zoon weegt nog maar 25 kg, hij is echt erg mager, eet de laatste paar weken niet veel, dus nu moet hij van mij 's-ochtende 2 boterhammen, 's-middags ook en 's-avonds dat wat ik hem op het bord doe opeten.....).
Asje: wat gaaf om naar Amerika te gaan. Hoelang blijven jullie? Blijft je man dan vanaf januari daar? Hoe voel je je verder? Mijn beste vriendin (peettante van Anne) vertelde afgelopen maandag dat ze zwanger was van de tweede. Uitgerekend 20-7. Vond ik echt helemaal super. Hoe is het nu met je zus? Was het niet meoilijk voor haar om te zien dat je zwanger bent of heeft ze zich erover heen kunnen zetten (beetje vreemd gekozen, maar weet even niet hoe ik het verder moet uitdrukken).

Flodder: het is nu wel echt vette pech bij jullie. Kun je niets bij de verzekering declareren? En fijn dat je kies geen pijn meer doet (zeg ik heel zachtjes en voorzichtig). Was Pepijn weer ziek (heb ik dat gemist of was hij nog steeds ziek). Ik heb in ieder geval bewondering voor je hoe je het maar allemaal doet met die zieke kinderen en de gebroken nachten van je!

Elma: Wanneer denk je iets te horen van je paper? Zou wel erg fijn zijn als 'ie wordt geplaatst. Spannend. En ook fijn voor Gwen dat ze een nachtspalk krijgt. Ben benieuwd hoe het bevalt....

Noerie: Anne vindt hier de sauzen ook errug lekker. Vooral de chilisaus, , gekke meid. Ze hangt nu overigens ook meer aan mij, maar dat vind ik eigenlijk niet erg. De jongens waren altijd van papa en nu mag ik ook eens. Ze is een erg vrolijke dame en ik geniet intens van haar, vooral als ze kusjes komt geven. Heel raar om toch zo overduidelijk de verschillen tussen jongens en meisjes te zien en Anne is een echt meisje.

Fijne jaarwisseling iedereen en vooral een gezond, gelukkig en vruchtbaar (voor degenen die dat graag zouden willen!) 2011 toegewenst!
Jeetje Ruma wat heerlijk dat je zo'n goed gesprek hebt gehad. Dat valt of staat toch met hoe je je voelt en of je een burn out `mag hebben' voor je gevoel volgens mij. De mening van een bedrijfsarts is daar erg belangrijk in. Je mag je gewoon kut voelen en daar kan je dus niks aan doen. Misschien kan je er in de toekomst wel aan werken om het (deels) te voorkomen idd. Wat minder hoge eisen stellen.

Zonder dat ik een burn out heb gehad herken ik wel veel uit je verhaal. Voor de zomer had ik erg veel last van onrust in mijn lijf. Moeten sporten, moeten leuk doen, moeten werken, moeten ideale moeder zijn moeten moeten moeten.........

Ik ben toen bij een collega geweest die astrologe is. Zij zag gelijk de onrust (later ook een babyfluisteraar en een helderziende, erg frappant voor een nuchtere tante hahaha). Ze had maar één tip want daar was ik naar op zoek. Hoe kon ik omgaan met de onrust en niet zoveel druk leggen op mezelf. Ze had maar één tip; het niet doen

Klinkt erg makkelijk maar was wel de enige remedie. Soms vind ik het nog wel lastig. Zit ik in een soort adrealine kick lijkt wel en stoom ik maar door. Dan hou ik het ook wel vol met wat minder slaap. Tot ik stil ga zitten of film kijken of lezen ofzo want dan val ik in slaap haha.

Dus ik heb wat vaste rustmomenten ingebouwd. Zeker omdat ik in januari serieus wil gaan onderzoeken of ik samen met een collega wat op kan gaan zetten. De maandag avond en woensdag avond ben ik thuis en lig ik meestal vroeg op bed. Zondag werk ik wat was weg, vrijdag wil ik met Pepijn gaan zwemmen. Dat soort vaste momenten. Dan kan ik daaromheen wel wat meer hebben. Die momenten geven rust.

Nouja, kan wel uren doorgaan geloof ik. Je bent er nog niet maar je bent super goed op weg. En ook al zal je opzien tegen de eerste bezoekjes aan je werk, ook dat zal je goed doen!!

Pepijn was inderdaad nog niet zo lekker. Vanaf zaterdag al niet. Maar gata weer de goede kant op gelukkig.

Vergeet trouwens ook niet dat P veel thuis is hè, dat scheelt ook in de belasting.

Nou, ik ga naar bed. Even wat inhalen van vanmorgen.......
Meiden, fijne avond en op naar de 3G's. Een goed, gezond en gelukkig 2011!!
Ruma wat fijn dat je gesprek zo goed is gegaan. Je zag er waarschijnlijk toch wel tegenop, is natuurlijk ook niet zo vreemd. En als ik het zo lees gaat het alweer een beetje beter met je dat is fijn om te lezen!

Asje je kan een slechtere plek voorstellen dan NY! Wat ontzettend gaaf maar natuurlijk tegen die tijd ook wel zwaar met dikke buik en peuter... En gelukkig samen met je familie kerst gevierd, altijd fijn als ze zo ver weg zijn normaal.

Flodder spannend jaar ook voor jou voor de boeg. Ik hoop dat het wat gaat worden jullie plan!

Ik wens iedereen een gelukkig 2011 en dat het maar een mooi jaar mag gaan worden!
Iedereen een heel gelukkig, gezond en blij 2011! Dat het maar een heel mooi jaar mag worden voor ons allemaal!

Een paar wensen in het bijzonder wil ik toch even noemen:

Voor Ruma je gezondheid en energie weer terug!

Voor Noerie een nieuw zieltje in je buik...

Voor Elma een promotie en een uitverkocht proefschrift;

En voor Flodder een eigen bedrijf en een jaar zonder oor- en tandartsen!

Wij zijn het jaar lekker begonnen, tussen Kerst en Oudjaar waren we in Maastricht, even met zijn drietjes eruit. Oud&nieuw thuis, de eerste keer in ons nieuwe huis. Vandaag nog lekker geborreld met stel vrienden en heel veel kids, en nu klaar voor het 'normale' leven.

Ben zenuwachtig. Morgen combitest en gezien mijn 40 jaartjes is die uitkomst vast niet zo gunstig als ie paar jaar geleden met Isa was. En of we dan vervolgonderzoek gaan doen, vind ik zo moeilijk te besluiten! Duim, duim, duim dat de uitslag zo goed is, dat we daar niet over na hoeven te gaan denken!
Jaaaaaa, jullie ook allemaal een gelukkig 2011 !!

Asje; succes morgen !!! Vertrouw op een goede uitslag !

Wat heerlijk even er tussen uit.

Pepijntje slaapt eindelijk weer wat beter gelukkig. Wel op paracetamol helaas. Hij is sinds hij ziek is echt niet in zijn hum. Met zijn ziel onder zijn arm. Gefrustreerd. Slaapt slecht, huilt veel. Ook al is ie nog zo moe steeds gillen met het naar bed gaan.........niks voor hem. Vrijdag in zijn oren laten kijken voor de zekerheid maar arts ziet niks bijzonders (bijna jammer.....). Dus maar even paracetamol spiegel opgebouwd vanaf vrijdag en dat gaat dus wel prima. Hmmmmmm.....
Vanuit hier ook voor jullie allen een gezond en gelukkig 2011 toegewenst, dat er mooie gezonde baby's worden geboren, ook die in de vorm zijn gegoten van een proefschrift en een eigen bedrijf.

Asje: ik denk aan je, en duim voor je dat de test goed is! Fijn even uitrusten in Maastricht! Nog geshopt? Je bent nu trouwens 1 week verder dan mijn beste vriendin. Zij is voor 20-7 uitgerekend van haar 2e. Echt heel erg leuk, zij is de peettante van Anne en ik van haar zoon. Dus als ik haar zie, kan ik jou oook een beetje buikvolgen .

Flodder: wat is het toch met die arme Pepijn. Zo'n klein hummeltje, het blijft maar aanklooien met hem, zo zielig!

Elma: jij moet nu weer aan het werk voor je proefschrift (zeg ik even heel streng), dan ben je er vanaf en blij dat je hebt doorgezet!

Noerie: fijn oud en nieuw gehad?

Vandaag weer eens een rustige "normale" dag. De jongens zijn weer naar school en de 2 kleintjes zijn bij de go. Helaas heb ik nu geen auto (grote beurt en APK), dus kan niet even naar Kerkrade om baantjes te gaan trekken (heb me voorgenomen dat dit mijn nieuwe sport wordt ). En mijn bankrekening wordt ook niet blij van de auto aangezien mijn ruitenwisser inclusief motortje kapot is en alleen dat al ¤ 500,00 kost......
Flodder, ik ben helemaal vergeten om te reageren op je lieve post. Die rustmomenten herken ik wel, alleen kwam het er niet zo van. Man is ook veel thuis vanwege het bedrijf, maar daardoor is hij ook vaak niet thuis, als je snapt wat ik bedoel. Ik was constant rekening aan het houden met alles en iedereen ( alle trainingschema's e.d.) dat ik geen schema meer voor mezelf had. Mijn goede voornemen voor 2011 is dan ook dat ik wat egoïstischer word. Meer aan mezelf ga denken ( vnl. op het werk) en ook meer leuke dingen voor mezelf ga doen (vaker naar de sauna of naar de grote boekenwinkel in Aken). Maar nu moet ik eerst zorgen dat ik wat meer rust in mijn hoofd krijg en niet meer zo snel geïrriteerd raak.
Asje: hoe was je echo. Laat je even iets weten voordat ik me ongerust ga maken?
Hi, dank voor het meeleven lieve Ruma en Elma en Flodder. De echo was gelukkig goed, nekplooi klein, bloed erg goed en daardoor in zijn geheel is mijn kans op Down nu niet meer verhoogd (was het wel puur op basis van leeftijd) maar is hij vergelijkbaar met die van een vrouw van 31. Wat we goed genoeg vinden om niet verder te testen. Ha, wist wel dat ik me jong voelde maar zo jong...:-). Lucht wel op hoor! Nu op naar de 20 weken echo, eind februari.

Ruma, egoistisch zijn is volgens mij het moeilijkst wat er is als dat niet in je zit. En zeker als er vier kinderen zijn, iedere moeder heeft zowieso de neiging haar kinderen voor te laten gaan toch? Dus zal best lastig zijn om dat goede voornemen ten uitvoer te brengen, zet hem op meid, in geval van twijfel: kies voor jezelf!

Flodder, Pepijn nog aan de paracetamol?
Asje: mooi!! en wie wil er nou niet vergeleken worden met een meisje van 31!!!
Overigens Asje; Lieselotje is ook uitgerekend in juli (schrijft ook bij 35+ en kinderen waar Beer en ik ook nog schrijven). Zij is volgens mij ook 39 of 40.
O wat een heerlijke opluchting voor jullie Asje !! Fijn !!

Pepijn is niet meer aan de paracetamol en heeft gister en vandaag tot aan zijn nek onder de poep gezeten (gelukkig op het kdv haha) en of dat nou dwars zat weet ik niet maar hij is vandaag weer echt een beetje zichzelf geweest vind ik. Hoop dat deze stijgende lijn zo door gaat.

En het lijkt idd misschien of we doortobben maar zo ervaar ik het niet hoor. Als hij niet lekker in zijn vel zit slaapt hij minder is hij meer prikkelbaar en ervaar ik misschien gewoon pas echt hoe druk 3 kids kunnen zijn....Ofzo.....

Wil morgen even met Pepijn bij een gymclub kijken. Kijken of hij dat leuk vind om een uurtje iets actiefs met zijn moeder te doen:-). Deed ik met de anderen ook. Was in het oude dorp erg leuk. En volgende week ga ik een keer zwemmen. Dan kan ik even kijken wat het leukst is. Heb wel zin om eindelijk even exlcusieve aandacht te hebben voor hem nu Floortje op school zit.

Ruma; ik vind dat je erg rustig overkomt. Alsof je het één en ander al wel weer op een rijtje hebt. Ik vind je sterk.

O daar is Floortje.............
Vanmorgen met Pepijn bij de gym geweest. O wat heeft ie genoten!! Lekker klauteren en rennen. Heerlijk. T is een vol uur dus wel vermoeiend. En hij is veruit de jongste dus wat lastig met instructies enz maar hij kan lekker zijn ei kwijt daar. Hij was ook toen we thuis waren super vrolijk en ligt nu lekker te tukken. Andere kids eten bij vriendje en vriendinnetje dus ik hang even heerlijk op de bank!!
Ff omhoog met ons!

Hier dikke ziekenboeg. Gwen van zaterdag op zondag spugen, fynn zondag koorts en dieloopt nu met een enorm dik oog. En ik had afgelopen maandag mooi Gwen haar kuren gekregen, ben nu dus al 3 dagen thuis en wat verveel ik me!

De spalken zijn gisteren aangemeten, nu 3 weken wachten tot ze klaar zijn...

Flodder wat leuk die gym. Is dat iedere week?

Asje hoe gaat hetnu? Al gwend aan het idee van je overzeese trip?

Ruma ben je alweer een beetje bijgekomen? Heb je nog koffie gedronken bij je collega's?

Nou ik ga maar weer eens voor de tv hangen (gelukkig nog niet gedaan in de afgelopen dagen )
Hey Elma, bah wat vervelend! Lijkt me heerlijk, drie dagen thuis , maar weet dat het niks is als je ziek bent. En zeker niet met dat druilerige rotweer. Strekte!! Ook met de spalken, ben benieuwd hoe snel je verschil gaat merken.

Hier zijn de nieuwe tijden aangebroken. Manlief is met twee koffers verdwenen naar New York en Isa en ik proberen ons groot te houden. Maar heb nu even een baal moment, want de TV is er net mee gestopt. Het is een spiksplinternieuwe Ambilight (november gekocht), toen ook al heel veel gedoe met Ziggo installatie. Blijkbaar is er nu een zenderupdate geweest en zijn alle instellingen weer verrot. Zucht. Precies waar ik op zit te wachten als vrouw alleen...

Flodder, inderdaad leuk die gym, ga ik ook zoeken hier in de buurt. Ik ging altijd naar zwemmen, maar dat is binnenkort afgelopen, dit lijkt me ook leuk!
O Asje, da's minder omdat soort gezeik te hebben als je man net de deur uit is.

Elma; balen dat het virus jullie (ook) heeft gegrepen. Net als de rest van het land geloof ik..... Zit te wachten tot ie hier aan waait (of niet hoop ik natuurlijk....)

Ben gister niet naar de gym geweest maar vandaag wezen zwemmen. Dat vindt ie ook leuk !!! Springt zo in het water niet normaal. Dus dat is ook leuk. Ik ga er maar een combi van maken denk. Vriendin met zootje gaat vanaf februari gymmen en dat vind ik dan wel leuk. Maar in het oude dorp. Is 3 kwartier ipv een uur zoals het hier is. Dat is echt lang voor die kleintjes. En is net iets minder serieus zeg maar. En daar ben ik met Floortje en Timo ook altijd geweest dus dat is ook wel leuk.

En tot die tijd blijf ik zwemmen en ga denk wat vaker gezins zwemmen. Als Timo tenminste geen zwemles meer heeft op zondag.

Maar nu ik wat meer tijd heb voor hem hoor ik pas hoeveel woorden hij al kent eigenlijk. In dat zwembad zag hij de glijbaan bijvoorbeeld. Dus riep ook steeds glijbaan. Nooit gehoord nog. Echt omdat je het met 3 kids gewoon te druk hebt soms om te horen. Dus ik ben blij dat ik nu die tijd met hem heb. We genieten er samen van.

Daarnaast is het ook wel een klein driftkopje in ontwikkeling. Als hij gefrustreerd raakt dan bonkt hij met zijn hoofd tegen de pui of muur of op de grond. Heeft al een blauwe plek op zijn voorhoofd zeg. Zennnnnnnnnnnn en maar negeren....... Is wel moeilijk om hem zo te zien worstelen. Ik hoop dat dit over is als hij nog duidelijker kan maken wat hij wil ipv steeds die te roepen.

Maar tot nog toe dacht ik steeds dat het de rustigste van de drie was maar dat weet ik nog zo net niet hahahaha.
Ja Flodder, ik vind zwemmen ook zo leuk! Gingen vorige week nog even met man en kind en man zat verstijfd te kijken hoe Isa zo het water inliep, dieper en dieper, letterlijk tot water aan de lippen. En die oefeningen en spelletjes en liedjes zijn zo leuk! Mijn moeder gaat de laatste maand steeds met haar naar de les, omdat ik nu vier dagen aan het werk ben per week, maar dat zwemmen mis ik echt wel een beetje!

Verder hier alles zijn gangetje als singe-mum Vind het nog wel lekker, vooral de avonden zijn ineens veel meer van 'mij', als man er ook is gaan we toch vaak standaard samen TV kijken, als ik alleen ben gaat ie vaak niet eens aan. Het lastigst vind ik het opstaan, vind het altijd zo heerlijk nog even lui te blijven liggen terwijl man met Isa in bad gaat of er al uit gaat. Helaas is dat even voorbij. Maar de kleine dame is ultra-lief, dat maakt het wel makkelijk. Net gaf ze zelf aan dat ze wilde gaan slapen, was helemaal verbaasd!

Ga even chatten met NY.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven