*April 2009! deel 2*

20-03-2010 14:09 608 berichten
Alle reacties Link kopieren
April 2009 deel 1

En hier gaan we verder!

Onze prachtige april moppies

Nickname Leeftijd Kindje UD BVD Geboren! Noerie311e2 april26 maart Sofia Katherina Puck281e12 april26 maart Philipmjdh381e22 april30 maartTeunPamster251e11 april31 maartAnoukBeer404e1 april31 maartBeertjeEnka352e2 april1 aprilLarsT&G263e7 april3 aprilLoïs TamarAssevas291e18 april6 aprilEmma MaritMette Mare272e13 april8 aprilStef ThijmenElmanita292e10 april 9 aprilGwenvrolijkevrouw1282e8 april10 aprilKarlijnRuma384e16 april10 aprilAnneJohaira231e19 april14 aprilNajade Jazzley JohairaLouiseP333e15 april15 aprilJuliusAsjemenou401e18 april16 aprilIsa Anne-Noor Wendy291e9 april20 aprilYaelReminder371e20 april29 april BastiaanIndia74341e25 april1 meiFee Havana floddertje1283e3 mei3 meiPepijnSteenbokje77311e29 april4 meiSofie Roos

Naam Nieuws Asjemenou Laurens geboren op 17-07-2011 NoerieKateFlodderGoed op weg met mogelijk nieuwe baan!Elmanitanever ending story....Ruma onze eigen supermama
zo even bijgelezen na een druk familie weekend in de kempervennen.

Asje: oeh een mini slurfje! Dat zou leuk zijn, van ieder smaakje 1. En het is inderdaad zo half maart maar toch is zwanger zijn en een dreumes rondrennend in je huis niet de rustigste combi denk ik...

Ruma: balen joh die ziekenboeg bij jullie. Lang leve digitaal vermaak. Haha nou wat betreft rijtjeshuis begrippen is dat nog een flink boerderijtje Ruma haha. Ik heb dat ook met boeken Ruma, kom er nooit aan toe om ze allemaal te lezen maar wil ze toch hebben (hebben, hebben, hebben haha).

Flodder: Mooi joh! Ach dan bouw je toch gewoon een zwembad naast je projectje (leuk voor in de lunchpauze ). Ik blijf net zoveel werken (32 uur). Ik hoef nu alleen niet meer heel het land door te crossen met de auto. En als de kids beide naar school gaan kan ik op woensdag en vrijdag ochtend werken zodat we 2 middag geen BSO nodig hebben (ook lekker!). En niet onbelangrijk; er zit een leuke salarisverhoging aan vast haha

Gwen heeft gisteren haar spalken gekregen. Omdat we het hele weekend weg geweest zijn (en de kids dus dramatisch hebben geslapen) hebben we besloten dat we ze vanavond pas voor het eerst aan gaan doen bij haar. Nu noemt ze het nog leuk "schoenen voor in de slaapzak" maar als ze door heeft dat dat de hele nacht om moet en dat je daar dus enorme spierpijn van krijgt zal het snel minder leuk worden denk ik......
En Elma; hoe is de 1e nacht gegaan voor Gwen? Zal wel even wennen zijn voor haar natuurlijk. Ik hoop dat het niet al te veel van je nachtrust kost (en die van Gwen natuurlijk).

Flodder: En nu dan? Was dit dan eigenlijk een nee?

Ruma: En, iedereen weert aan de beterende hand? En hoe gaat het met jou nu? Je zoon blijft dus ook wat rommelig allemaal? GGD schiet ook niet op natuurlijk. Eerst maar even focussen op jezelf dacht ik zo. Zit zoonlief zelf wel lekker in zijn vel, of heeft hij er zelf ook last van?

Asje: Ik vond het ook stoer hoor; met kind 2,5 maand naar NY! Heel erg gaaf! Leuk weer een echo! En alles zag er dus goed uit. Fijn! Een jongetje...ook weer leuk!

HIer ben ik echt zwanger hoor! 2 testen gedaan en beiden positief. Erg gevoelige borsten en opgeblazen buik. Ben wat moe, maar nog niet heel erg. En niet misselijk. Met Sofia was ik dat wel heel erg, maar pas vanaf week 6/7 ongeveer.

Hoe is dat bij de ervaren moeders? Is elke zwangerschap weer anders of ik kan wel een beetje op een kopie van de vorige keer rekenen:-)?

Ik ben heel blij, al vind ik het nog wel erg pril.
Heb wel verschillende zwangerschappen gehad met alledrie wel wat dezelfde kenmerken. Geen koffie lusten bv. Ben nooit extreem misselijk geweest. Maar vooral de buik was anders.

Noerie; is geen nee hoor. Gewoon weer even afwachten (en blijven lachen)

Elma; Klinkt goed die nieuwe baan zo!! Hoe gaat het met de spalk? Die van mijn vriendin heeft in het gips gezeten en heeft nu een nachtspalk. Dat gaat wel aardig. Scheelt ook dat ze een stevige schoen heeft en geen laars bv waar je sneller mee op je tenen kan staan. Zij moet elke 2 weken naar het zh. Moet jij ook zo vaak?
De buik was anders? Qua grootte?

Weer wachten dus... Beter dat dan een nee zullen we maar zeggen:-)
Buik wordt eerder dikker omdat het allemaal al eens opgerekt was. Daarnaast ben ik bij elk kind ziek, zwak en misselijk geweest. Eigenlijk hoefde ik niet te testen, want als ik weer boven de wc-pot hing, was het weer duidelijk .

Sterkte... en geniet!
Gefeliciteerd Noerie 2 positieve testen is toch wel duidelijk! Ik heb 2 keer helemaal nergens last van gehad, lustte bij beide geen koffie meer maar dat was dan ook het enige. Maar het schijnt nogal te kunnen verschillen ik ken ook mensen die bij de eerste hondsberoerd waren en bij de 2e niet dus ik duim voor je dat je nergens last van gaat krijgen!

Nou gisteren hebben we besloten dat we Gwen na het weekendje weg nog een nachtje goede nachtrust gunden dus ze heeft de spalk nog niet aan gehad . Maar vanavond gaan we er echt aan beginnen. We hoeven pas in mei weer naar het ziekenhuis dus dat valt wel mee gelukkig! Hebben trouwens ook goede stevige schoenen voor haar want anders staat ze idd gewoon op haar tenen en vliegt haar hiel dus uit de schoen haha
oja trouwens ik zag laatst op hyves dat Assevas inmiddels is bevallen van een zoontje dus inmiddels staan we eigenlijk al op 3 nieuwe spuiten.....
Ik vond echt de vorm van mijn buik anders bij Floortje. Bij de jongens waren het voetballen en bij Floortje was hij was ovaler ofzo. Maar mijn gevoel heeft bij de jongens altijd duidelijk van het begin af aan gezegd dat het een jongen was en bij Floortje heb ik de hele zwangerschap heel erg getwijfeld. Bij haar was ik trouwens wel wat misselijker en heb ik ook meer last van mijn bekken gehad.

Ela; Succes met de spalk dan vanavond.
arggg wij hebben een Houdini op de wereld gezet!

Zelfs met slaapzak aan had mevrouw na een half uur het klittenband losgepeuterd. Dus de rest van de avond zonder spalk geslapen. Heb vanmorgen de spalken toko gebeld voor een ander bevestigingsmechanisme (riempjes ipv klittenband) en word daar vanmiddag over teruggebeld.........
Noerie, super hoor dat je weer zwanger bent!!

Bij mij kwam de vermoeidheid in week 7 en 8 ineens heel erg opzetten deze keer, heftiger dan ik me herinnerde. Maar was ook na die paar weken weer weg, terwijl ik bij Isa echt tot een week op 13 doodmoe was. Daarna voelde ik me top de rest van de zwangerschap en nu eigenlijk ook (ben alleen grieperig en voel me daarom even zeker niet top). Voor de rest kan ik er nog niet zo veel van zeggen, kreeg eerder een zichtbaar bolletje dan bij Isa, ben er ook opvallend veel minder bewust mee bezig dan toen. Over 3 weken al weer 20 weken echo, tijd vliegt.

Elma, hoe is het gegaan vannacht? Lijkt me enorm heftig voor die kleine, heb je zelf nog beetje kunnen slapen?

Hier even doorbijten geblazen. Ben thuisgebleven vandaag, hoofdpijn, keelpijn, koud, duizelig. Baal er wel van, was graag gaan werken en had vanavond net gezellig paar vriendinnen op bezoek, shit shit. Maar natuurlijk is het belangrijker om rustig aan te doen, heb weinig keuze in mijn up met Isa.

Verder wel alles goed hoor. Mis mijn man wel Weet je wat ik vooral mis, het delen van de alledaagse dingen. Over grote dingen bel ik wel met vriendinnen of moeder, maar ik mis het van je af praten en delen van kleinere dingen. We skypen wel veel, maar is toch niet altijd hetzelfde. Over 3 weekjes gelukkig een lang weekend naar NY en dan half maart tot eind mei samen met Isa.

Ga even lekker croissantje uit de oven halen en kop thee drinken, dan maar weer slaaaaapen...
Ik kan met helemaal voorstellen hoor Asje dat je je man mist. Juist door het niet meer delen van de alledaagse dingen. En dan nog ziek ook. Dan is het wel helemaal even zwaar natuurlijk. Kop op hoor! Over 3 weken in ieder geval een weekend. Dat is af te tellen.

Ik kan me inderdaad ook nog herinneren dat het echte moe zijn en misselijk rond week 7/8 begon. Ik ben toen behoorlijk misselijk geweest tot week 16. We zullen zien hoe het deze keer gaat...

Tja, alweer je 20 weken echo straks. Dan gaat het ook echt snel.

En Elma; nu wel gelukt met de spalken. Wel stoer hoor van Gwen; gewoon niet accepteren die handel. Haha! Maarja, wel lastig en niet de bedoeling natuurlijk..

Jeetje Ruma; moest jij ook echt vaak overgeven als je zwanger was? Dat had ik gelukkig nauwelijks. Ik kreeg alleen geen hap door mijn keel.

Wel weer grappig; ik ben alweer 3 nachten rond 5 uur/half 6 klaarwakker. Raar toch? Had ik met Sofia ook zo erg.

Lekkere dag iedereen vandaag. Bijna weekend!
Haha Elma, lees nu pas van Gwen, dat ze die dingen lospeuterde. Wat ik overigens erg knap vind! maar dat wordt nog wat dus...Kun je er niet een spannend verhaal omheen verzinnen ofzo? Succes in elk geval, benieuwd hoe het vannacht ging.

Hier wat opgeknapt, maar rustig aan. Leef een beetje Isa's ritme, nu dus ook zo weer slaaptijd:-).
En is het al gelukt met het spalkje??

Asje; heerlijk aan toegeven!! geniet nog maar even van de rust hahaha.

Noerie: wat grappig (en vermoeiend) dat je dat nu weer hebt!!

Pepijn gaat prima. Zo veel praten weer. Dusssss ook een stuk minder driftig, dat scheelt. Zit wel weer steeds met zijn vinger in zijn oor maar merk gelukkig nog niks aan de nachten. Ik juich pas als het mei is!!!!
we krijgen woensdag een nieuw mechanisme om de spalk aan te doen (riempjes ipv klittenband) dus we gaan het zien. Ze heeft dus de hele week lekker zonder spalk geslapen haha

Flodder: Pepijn ook zo lekker aan het kletsen dus. Het scheelt echt zo veel driftbuien als ze zich gewoon een beetje verstaanbaar kunnen maken. Gwen klept de oren van ons hoofd, inmiddels al in zinnen van 5 woorden (echt abnormaal!)

Asje: lekker bijtukken hoor als het kan, het wordt straks nog druk zat!

Noerie: hopen dat je deze keer lekker niet misselijk bent. is zo ontzettend irritant!

Nou verder niks te melden dus ik ga maar aan de arbeid!

Groetjes!
Flodder en Elma (en voor de anderen zal het ook wel gelden), hier nog zo'n kletsmajoor. Ook veel zingen. Zo lief!

Vorige week bij het CB geweest en Isa kreeg zowaar alleen maar complimentjes! Madam gooide er ook ter plekke even een zin uit van vijf woorden en de dame van het CB was perplex. Haha, hoe ziek ik me (toen) ook voelde, dat werd meteen beter van trots!

Noerie ik hoop ook dat je niet misselijk wordt, vreselijk is dat! Heb het heel soms. eerder 's avonds dan 's ochtends, maar gelukkig meer uitzondering dan regel.

Wat een lekker weer is het he? Ben vanmiddag thuis gaan werken en heb zowaar even een half uurtje in de tuin gezeten, genieten!!

Donderdag lekker met Isa een lang weekend naar Zwitserland, naar mijn zus en haar kleine man. Haar (grote) man is skiën dus we hebben gezellig het huis alleen. Zin in!!
Zeker lekker weer! Krijg er meteen weer energie van!

Leuk Asje, naar Zwitserland. Nog steeds alles helemaal goed met je zus?

Grappig he, dat kletsen en zingen. Hier ook volop. Ze zegt alles na. Ook zo grappig. Van de week stond ik in een winkel. We gingen weg en ik zeg tegen Sofia iets in de trant van; 'zeg maar dag'. Zegt ze tegen de verkoopster 'Dag VROUW'. Dan moet ik zo lachen.

En zingen. Begint ze zelf te zingen; Saage, Saage, wudewagen, piep, muis, huis. En dan enorm trots kijken. Dan kan ik haar wel opvreten. doordat ze begint te kletsen is zo ook wat minder fel. Begrijp me niet verkeerd; het is nog steeds een felle donder; maar minder gefrustreerd. En dus gewoon gezelliger.

Ojee flodder; toch niet weer oortjes gedoe in aantocht? Ik zou echt in staking gaan als ik jou was hoor, als het weer zo ver is:-).

En Elma; hoe is het op het spalkjesfront?

Ruma: hoe is het nu met jou?

Verder donderdag termijnecho. Leuk en spannend!
O nee zo kletsen niet hoor. Zeker geen 5 woord zinnen!!! Nee, dat zijn echt de meiden!!
Leuk Noerie, spannend!!

Asje; fijn weekend, leuk!!
Termijnecho gehad. Erg pril allemaal nog hoor, 6 weken. Maar het zit er, groeit en het is er gelukkig maar 1, haha!

Hier weer eens een fotootje van Sofietje. Helaas zijn die krullen bijna helemaal verdwenen.

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HPMQO3C4.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PXSUQ6W6.jpg
Fijn Noerie!!! Gefeliciteerd!!! Leuke foto's van je mooie meid!
Gefeliciteerd Noerie, en wat een lekker ding is Sofia! Jammer dat de krullen eruit gaan, komt vast wel weer als ze wat groter is!
Wat rustig hier!

Ruma: hoe is het met je?

Asje: nog even en dan ga je even lekker naar NY. Gaat het nog steeds goed; zo alleen?

Elma: Wanneer begint je nieuwe job ook alweer? En hoe gaat het met Gwen en haar spalkjes?

Flodder: Hoe is het bij jou? Oren-techisch weer mis of is het met een sisser afgelopen?

Hier alles ok. Sofia is een beetje kwakkelig. Vooral s'nachts veel hoesten. En dus overdag bekaf. Overdag slaapt ze allang niet meer. Ook niet als ze dus wel heel moe is. Dus echt gezellig is ze even niet:-).

Verder is Sofia een echte tv-verslaafde. Ze zeurt er de hele dag om. Echt erg. Ze mag s'ochtends even kijken (teletubbies) en als ik ga koken. Dit, omdat haar broer dan tv mag kijken. Maar ze vraagt de hele dag op haar allerliefst; Fia kijke?

Erg toch?

Verder weinig te melden. Groetjes!
Vooralsnog gaat het super eigenlijk. Het heeft absoluut niet doorgezet gelukkig.

Pepijn kan ik hier ook vaak om lala vragen ja. Of Bumba. Maar hij kan ook uren alleen in de tuin spelen.

Ben niet zo fit dus ga zo weer terug naar bed. Heb een veel te leuk weekend voor de boeg om ziek te worden!!
Hoi Allemaal! Wat leuk om na bijna twee jaar te zien dat ik nog steeds in het schema sta! Ik ben T&G..mama van Lois Tamar. Ik zag dat er zelfs alweer dames zwanger zijn! Van harte gefeliciteerd allemaal!!
Ik leef nog!

Vorige week een zware week geweest. Ik word doorverwezen (op advies van psych en BA) naar een multidisciplinair traject. Ik moet nu wachten totdat ik de intake kan doen en hoe lang zij denken dat ik in dit traject moet blijven. Deze week heel veel gedacht en weinig gedaan. Ik voel me op zich wel goed, maar het wordt tijd dat het gewoon goed is.

Meld me later weer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven