Hoe snel typ jij?

15-01-2011 23:04 160 berichten
Doe deze test en meld je uitslag

Typsnelheidstest

Als je de test heb gedaan krijg je een uitslag waarin wordt gezegd hoeveel aanslagen per minuut je hebt gedaan, hoeveelste je op de ranglijst bent, hoeveel woorden je goed en hoeveel woorden je fout had.... hij is leuk!
Jaaaaa ik heb mn typdiploma nog gehaald op zo'n mechanisch ding met van die armen! Moest je zowat krachttraining met je pinken voor doen anders kreeg je de A en de : nooit goed gedrukt op je papier
Alle reacties Link kopieren
Wij moesten op de Pabo verplicht een typdiploma halen.
347 karakters per minuut

53 woorden correct

0 woorden wrong

Viel me niet tegen, heb sinds de lagere school een type diploma.
Iedereen zit toch wel boven de 300 per minuut... en das hartstikke snel vind ik!
Heeft Roos haar uitslag al gemeld?
quote:Bianca40 schreef op 15 januari 2011 @ 23:22:

Heeft Roos haar uitslag al gemeld?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
You type 327 characters per minute

You have 54 correct words and

you have 0 wrong words
Overigens mijn typediploma gehaald op het zelfde type machine van Bianca, type hamerslag, in de tijd van carbonpapier voor doorslag en akelige staatwerken (leve excell).

Had na een uurtje typen gewoon zere vingers, vooral mijn pinken.
Voor iemand die geen typdiploma heeft behaald, vind ik je wel snel hoor Friezinnetje...........

Bianca, bedoel jij zo'n arm die je als je naar een volgende regel ging moest gebruiken? Dat is wel heel old school.

Ik had een electrisch typmachine waarop ik het leerde. Volgens mij was daar geen sprake meer van armen
You type 473 characters per minute

You have 76 correct words and

you have 2 wrong words

grappig, nog een keer
You type 349 characters per minute

You have 15 correct words and

you have 43 wrong words

Ik heb ook een record!

(en toch echt mijn best gedaan hoor)
Dank je wel Soos,

Heb het me zelf aangeleerd.
Whahaha, met bijna een fles prosecco in m'n mik en al ruim over mijn bedtijd heen als ochtendmens haal ik nog volgende uitslag:

433 charaters per minuut

69 right words

0 wrong words

ik heb verder 349 punten en kom op de 933e plaats in de ranglijst

Ik heb op mijn 11e ook mijn typediploma gehaald en kan er werkelijk niet bij dat in het huidige computertijdperk dit geen verplicht vak is op de lagere school. Je hebt er zo ontzettend veel aan om snel en blind te kunnen typen. Zo kun je onder werktijd forummen en mailen zonder dat dat ten koste gaat van je werk
quote:rosanna08 schreef op 15 januari 2011 @ 23:24:

[...]

[afbeelding]

(hij kan nooit erger zijn dan die van mij)
You type 413 characters per minute

You have 65 correct words and

you have 0 wrong words

Leuk hoor. Maar wel lastig dat het geen echte zinnen zijn.
You reached 291 points, so you achieved position 2006 of 7759 on the ranking list

You type 366 characters per minute

You have 59 correct words and

you have 0 wrong words
Wiehoeoeeiii verbreek mijn eigen record

You type 505 characters per minute

You have 81 correct words and

you have 0 wrong words

You reached 415 points, so you achieved position 269 of 7778 on the ranking list
quote:soos schreef op 15 januari 2011 @ 23:26:

Voor iemand die geen typdiploma heeft behaald, vind ik je wel snel hoor Friezinnetje...........

Bianca, bedoel jij zo'n arm die je als je naar een volgende regel ging moest gebruiken? Dat is wel heel old school.

Ik had een electrisch typmachine waarop ik het leerde. Volgens mij was daar geen sprake meer van armenJa!! En als je naar de volgende regel ging (enter) dan zei hij: PLINGGGGG
En als je moest corrigeren dan moest je met zo'n wit papiertje er tussen klooien en dan weer terug en weer dezelfde letter maar dan precies op het witte papiertje...

pffffffffff... wie beweert nog dat vroeger alles beter was???
quote:poppedotje schreef op 15 januari 2011 @ 23:28:

[...]

(hij kan nooit erger zijn dan die van mij) probeer het eens
426 karakters. Maar het helpt waarschijnlijk niet dat er op mijn toetsenbord een kraaltje onder de a zit wardoor deze niet ltijd pakt en dat ik tikfouten corrigeer omdat ik zelf al merk tijdens het typen dat het niet goed is gegaan. Ik ben er wel op vooruit gegaan sinds mijn Schoevers diploma maar dat ws nog op een schrijfmachine en tikte je per dag niet zoveel
Verschrikkelijk toch, die machines van vroeger. Dat daar hele scripties op getikt moesten worden. Backspace bestond niet, dus dan moest je als een fout had met de typ-ex in de weer. Of was daar een andere oplossing voor?
You type 321 characters per minute

You have 44 correct words and

you have 3 wrong words
Ik heb het net geprobeerd in het Engels om je te slim af te zijn :rofl"

Ik ga het nu weer in het Nederlands doen, net zolang tot ik sneller ben!!
quote:soos schreef op 15 januari 2011 @ 23:34:

Verschrikkelijk toch, die machines van vroeger. Dat daar hele scripties op getikt moesten worden. Backspace bestond niet, dus dan moest je als een fout had met de typ-ex in de weer. Of was daar een andere oplossing voor?Ik weet niet hoe oud jij bent, maar 25 jaar geleden waren er echt machines met een correctielint. Alleen op mijn opleiding waren die eruit gehald

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven