Kind in je uppie?

30-09-2009 18:58 3310 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, ik ben er ook weer.

Wordt denk ik wel tijd voor een (jaja...) schema, want ik ben de draad echt even kwijt!

Ik zet mezelf er in, en wie wil: kom maar door!

NaamLeeftijdAl begonnen?Waar/hoeAl kinderen?OverigVinyl33NeeStart februari 2011 (als het nog lukt) anders maart bij Geertgen. Nee--Chilles38jaGeertgen/eigen donor Nee--Malaika240jaDonor via internet Nee1e inseminatie geëindigd in miskraam.Mama0331NeeOriënterend liefst bekende donor Ja, 1--Zoeter32NeeIntake gehad bij Geertgen NeeSun7634NeeStaat op 2 wachtlijsten nl Rijnstate & St GeertgenNee--Sokpop33Nee/oriënterend/eind oktober naar workshopliefst zi met bekende donor Nee--Superwoman2237Ja,Bekende donor en Denen als back-up via Geertgen NeeIk wed graag op meerdere paardenEmmetjebee39JaOnbekende donor NeeMeerdere tweelingen in de familieJive39JaNa aantal pogingen met bekende donor nu gestopt. Beraadt zich op plan BNeeDe aanhouder wint!!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, het heeft een tijd geduurd voor ik dit topic durfde te openen, bang voor (ver)oordelen? Maar bij deze toch maar...

Mijn laatste echte relatie is bijna 7 jaar geleden geëindigd. Hierna heb ik nog 2 kortdurende relaties gehad die niet echt standvastig bleken te zijn, ookal had ik dat graag anders gezien.

Mijn kinderwens daarentegen is zeer standvastig, en wordt met de jaren alleen maar groter. Het laatste jaar denk ik er ook steeds vaker aan om deze misschien alleen in vervulling te laten gaan. Maar die gedachte vind ik ook wel wat eng.

Ik ben nu 32. Aan de ene kant zou je denken: je bent nog jong genoeg om iemand tegen te komen en een gezin mee te starten tzt.

En dat is misschien ook wel zo maar de andere kant van mij zegt dat dat de afgelopen 7 jaar ook niet is gelukt, dus waarom nu ineens wel.

Mijn hoofd is een warboel van dilemma's. Het fijne is dat vrienden er de laatste tijd zelf ook wel over beginnen en dat maakt te rustiger. Er zouden veel mensen achter me staan als ik deze stap zou nemen als ik het zo hoor. Maar het maakt mijn gedachten nog niet rustiger.

Kan ik het een kindje aandoen om zonder vader op te groeien? Ben ik niet ongeduldig omdat ik 'nog maar' 32 ben, en nog tijd heb. En aan de andere kant: ik wil geen oude moeder worden. Moet ik dan eerst 38 zijn voor een dergelijke stap gerechtvaardigd is?

Een kind alleen zal niet makkelijk zijn, en ook zwaar. Maar de stap alleen nemen zal wel een bewuste keuze zijn, dus anders denk ik als dat je plotseling alleen achter blijft met een kind.

Anyway, zoals je hoort: deze kikker is in de war!

Wie kan me van nuchter advies voorzien, van positieve en negatieve verhalen? Wie helpt me de chaos te ordenen?

*Zal ik dit topic plaatsen? Zal ik niet? Ja, ik druk op verzenden...*
Gelukkig 2011, SW ('stoere wijven' )!!!

Zijn er nog meiden van de drank afgebleven met O&N??? Bij mij "zit het er weer in", zoals het in vaktermen heet (toch, Innova? Haha!).
Dag allemaal,

Een goed 2011 gewenst! Moge al jullie verwachtingen uitkomen!

Liefs,

Innova
Helaas, het jaar begint niet zo mooi als ik gehoopt had: net negatief getest

Maar het positieve is dat ik over twee weken weer een nieuwe kans heb (goed he? dit positivisme zo aan het begin van het nieuwe jaar)!
Hey Malaika,

Balen! Bij mij hetzelfde trouwens hoor!

Over twee weken nieuwe kansen!

Innova

P.S. Superwoman: er zijn onderzoeken die laten zien dat bij vrouwen die in hetzelfde huis wonen hun cyclus gelijk gaat lopen, zou dat ook voor een virtuele werkelijkheid gelden?
Hm, heel jammer, Malaika en Innova! Had gehoopt op een heel goed begin...
Zou wel heel mooi zijn geweest ja. Jammer genoeg mag het (nog) niet zo zijn.

Ben trouwens vergeten welke data we afgesproken hebben voor een volgende meet. Kan iemand me helpen?
@ Innova: Balen ook voor jou!
20 feb of 6 mrt
@ Malaika2 & Innova:

Hè... wat jammer! Had het jullie zo gegunt!

Goed dat jullie zo positief blijven!!!
@ Chilles: dank je!
hello girls!

he wat ari dat het jaar voor twee van ons zo beroerd begint...maar zoals M al zegt...blijf vooral positief!! Ook ik wens jullie (en mezelf) een heel liefdevol en vruchtbaar jaar toe. Hopelijk aan het einde van '11 al met dikke buik!

Is al bekend of het de 6e of 20e wordt?

haha virtuele cycli...

Mijn ovulatie van 1 jan. De eerste die ik heb gemeten. Goed begin dus!
Ha dames,

Ten eerste wil ik jullie voor dit nieuwe jaar veeel geluk, vruchtbaarheid en positieve testen toewensen!

Ik kom weer even binnen vallen, want ik lees regelmatig mee maar post eigenlijk niet. (als jullie dit vervelend vinden dan mogen jullie dat zeggen hoor.)

maar ik wil even melden dat mijn donoren hebben afgehaakt en met een andere vrouw het traject ingaan, ik wist helemaal niet dat ze nog een "optie" hadden dus dat kwam een beetje koud op mn dak. Nu dus weer van vooraf aan beginnen. Jammer!

Omdat ik hier (van Chilles als ik het goed heb) een maand geleden zo'n uitgebreid antwoord op mijn vraag had gekregen, wilde ik dit toch ook nog even laten weten.

Veel succes voor jullie.
Jeetje, dat is balen! Kan me voorstellen dat dat je koud op je dak viel. Heel veel succes met het vinden van een andere mogelijkheid! En blijf vooral lekker meelezen en evt posten...
Hee stil hier op het forum! Hoe gaat het met iedereen? Druk aan de slag om het allemaal geregeld te krijgen? Ik vind het wel intensief met al die ziekenhuisbezoeken enzo. Deze maand sla ik dan ook een keertje over. Even geen gedoe aan mijn lijf, maar vooral niet aan mijn hoofd ...

De meet blijft wel staan toch?

Groet!
Hi allen,

net wat je zegt Innova, druk druk druk met regelen. Kannaog niet echt een maand overslaan, maar geloof wel dat ik het begrij.

Woe weer afspraak bij G. Beetje een wassen neus, maar goed we gaan weer!

joehoe...

Verder, welke van de twee data wordt het nu? ik ben de draad kwijt...

@superwoman...als ik het goed onthouden heb, krijg je een dezer dagen toch de uitslag? Spannend hoor! Sterkte!

@Vinyl... hoe staat het erbij jou ervoor? Ben je al voor het eerst geweest?

Groeten....
hallo dames,

Jaaah, wanneer is de volgende meet??

Hier druk met wachten op de volgende eisprong Mag het dit weekend weer gaan proberen verwacht ik.

@superwoman: ook ik ben benieuwd naar de uitslag van de test...spannend...

@chilles: nog een paar dagen voor je kunt testen toch? Voel je al iets?
Nope, nx te voelen. Probeer maar gewoon door te leven, haha, alsof er niks aan de hand is. Maar da's natuurlijk zelfverlakkerij. :D

De knoop over die 2 data is nog niet doorgehakt, hoor. Ik wil het wel doen, maar dan wordt het 6 maart omdat een wintersportje tijdens de voorjaarsvakantie nog in mijn achterhoofd zit en dan zou ik de 20e niet kunnen. ;) Maar als iemands anders die knoop door wil hakken: ook best!

Succes van de week, SW! I'll cross my fingers 4u!
Ik vind 6 maart goed! Lijkt me leuk jullie weer te zien. Vinyl, dan kun je toch ook?

En als er nog 'nieuwe' dames geinteresseerd zijn, laat het even weten.

Ik ben inmiddels weer een stapje verder in het proces. Morgen naar de huisarts voor bloedafname voor wat dingen ten behoeve van de donorselectie. Antistoffen van het één en het ander testen, zoals rhesus en rode hond begreep ik. Innova weet er waarschijnlijk meer over te vertellen

De selectie heeft ook weer zo zijn tijd nodig en ik verwacht dan ook eind maart te kunnen beginnen met traject B.

Nog ruim 2 maanden dus, lijkt lang maar hoop dat het snel gaat. Ik ben nodig toe aan wat onrust, want dat gedwongen overslaan heb ik nu wel een beetje gezien!

Chilles, Malaika en Superwoman, succes met de uitslag van de drie verschillende testen!
Joehoe, morgen is het D-day... Fingers crossed!
Helaas, geen goed nieuws vandaag. Zaad is TE traag, maar nog 1 test to be sure... Over een maand opnieuw D-day. Pffff...
Sjonge, dat is balen met een hoofdletter B Superwoman. Heel jammer, ook voor de donor natuurlijk. Tenminste, de hoop op goede kansen is flink verminderd voor de volgende test lijkt me.

Vandaag bij het lab om bloed te prikken - jongeman vraagt: Goh bent u zwanger? Ik: Nee. Hij: Ow, want deze testen (Rubella, CMV, antistoffen) doen ze normaal gesproken bij zwangere vrouwen. Ik: Of bij vrouwen die zwanger willen worden. Toen kwam er een soort van ondeugend lachje om de mond, de flirt! Ik riep er spontaan achteraan dat het mbv een donor gaat gebeuren. Toen een nog betekenisvollere glimlach... alsof er op zijn lippen brandde: Zal ik je donor zijn?

Maar waarschijnlijk verbeeld ik me het allemaal maar, wegens lange periode van celibatair leven, haha.

In ieder geval wenste hij me gewoon netjes succes en ik heb hem bedankt.

Nu maar hopen dat de uitslag is dat ik genoeg antistoffen heb voor de Rode hond, anders moet ik eerst 3 maanden antisoffen gaan opbouwen....
Nou, wat een Tegenvaller zeg! (er stond eerst iets met veel sterretjes, maar da's niet zo netjes) Was dat het voor het gesprek van vandaag, of is er ook gesproken hoe dan eventueel verder?

(als je het niet wilt typen, komt het bij de meet wel, hoor)

Heeft de rest ook die testen van Jive moeten doen? Ik namelijk helemaal niet en dan ga ik me toch afvragen of ze dat bij mij vergeten zijn... Jive, als je anti-stoffen oké zijn, mag je dan snel beginnen?

Merk trouwens dat ik een beetje in de frusti-zone terecht dreig te komen EN DAT WIL IK HELEMAAL NIET! Proberen te NLP'en maar... "komt goed, blijf positief, komt goed, blijf positief, komt goed, blijf positief"
Oh Superwoman ... wat ontzettend K!! Ik hoop dat het volgende maand meevalt! Spreken jullie al over plan B? Of hoe het zit met andere procedures (ICSI bv?)

@Jive: in Belgie heb ik al die testen ook gehad, maar in Nl allemaal niet.In Nl alleen chlamidya en AMH. Opvallend he die verschillen! En het staat weer zo haaks op 'Een gewoon stel heeft ook wel eens geen rode hond antistoffen ...' Van de rhesus factor heb ik hier heel erg nagevraagd, maar daar werd wat schouderophalend over gedaan. Ik ben negatief, wat minder voorkomt. De kans op zwangerschap zou er niet kleiner of groter door zijn. Twee artsen hier vonden dat ik daar niet per se een donor op zou moeten selecteren (als het zich voordoet dat je antistoffen aanmaakt als reactie op het bloed van je kind, dan is dat geloof ik pas bij de tweede een probleem).

@Chilles: ja meid, ik weet precies wat je bedoelt. Daar helpt geen NLP tegen aan. (Ik neem aan dat je de filmpjes van Derren Brown met de rode BMX fiets kent op you tube?) Ik kan niet anders zeggen dan dat een maandje skippen erg helpt, ook al is het eng. Het is niet eens dat ik deze maand dan helemaal los ga of zo, het is gewoon dat het even niet in mijn hoofd zit...

Fijne dag allemaal, we komen er wel, linksom of rechtsom!

Innova
Oh Superwoman ... wat ontzettend K!! Ik hoop dat het volgende maand meevalt! Spreken jullie al over plan B? Of hoe het zit met andere procedures (ICSI bv?)

@Jive: in Belgie heb ik al die testen ook gehad, maar in Nl allemaal niet.In Nl alleen chlamidya en AMH. Opvallend he die verschillen! En het staat weer zo haaks op 'Een gewoon stel heeft ook wel eens geen rode hond antistoffen ...' Van de rhesus factor heb ik hier heel erg nagevraagd, maar daar werd wat schouderophalend over gedaan. Ik ben negatief, wat minder voorkomt. De kans op zwangerschap zou er niet kleiner of groter door zijn. Twee artsen hier vonden dat ik daar niet per se een donor op zou moeten selecteren (als het zich voordoet dat je antistoffen aanmaakt als reactie op het bloed van je kind, dan is dat geloof ik pas bij de tweede een probleem).

@Chilles: ja meid, ik weet precies wat je bedoelt. Daar helpt geen NLP tegen aan. (Ik neem aan dat je de filmpjes van Derren Brown met de rode BMX fiets kent op you tube?) Ik kan niet anders zeggen dan dat een maandje skippen erg helpt, ook al is het eng. Het is niet eens dat ik deze maand dan helemaal los ga of zo, het is gewoon dat het even niet in mijn hoofd zit...

Fijne dag allemaal, we komen er wel, linksom of rechtsom!

Innova
"Time of the month"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven