Het nieuwe schoon huis topic!
maandag 1 november 2010 om 15:38
Hoi Dames,
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Er was een tijdje terug een leuk actief topic over het schoonmaken van je huis, waarin forummers elkaar stimuleerden om te gaan schoonmaken, opruimen.
Nu is het tijd voor mij om de rommel weer te gaan ruimen! Ik zoek medeforummers die net als ik een stok achter de deur willen om die ellendige vaat weg te werken, de was te strijken, de ramen te lappen, etc...
Mij lijkt het leuk als je een lijstje maakt met wat je wil doen vandaag of deze week en laat weten hoe ver je bent gekomen, wat je weerhield van je klusjes, wat helpt en wat. .... etc etc.
Groetjes MDF
ps. Amygdala doe je weer mee?
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!
donderdag 13 januari 2011 om 12:09
donderdag 13 januari 2011 om 14:37
Het was niet droog maar wel lekker gewandeld
Trouwens, vraagje aan jullie. Spoelen jullie alles ook af voordat je het in de vaatwasser doet? Ik zie wel eens bij mensen dat ze alles er zo in doen maar dan wordt het bij mij echt niet schoon. Ook niet met duurdere vaatwastabletten ofzo.
Ovenschalen en dergelijke spoelen ze dan wel af, maar ik spoel alles voor de zekerheid maar af. Is dat niet meer werk dan nodig is? Misschien ligt het aan mijn afwasmachine, ik zal toch eens proberen wat minder af te spoelen.
Trouwens, vraagje aan jullie. Spoelen jullie alles ook af voordat je het in de vaatwasser doet? Ik zie wel eens bij mensen dat ze alles er zo in doen maar dan wordt het bij mij echt niet schoon. Ook niet met duurdere vaatwastabletten ofzo.
Ovenschalen en dergelijke spoelen ze dan wel af, maar ik spoel alles voor de zekerheid maar af. Is dat niet meer werk dan nodig is? Misschien ligt het aan mijn afwasmachine, ik zal toch eens proberen wat minder af te spoelen.
donderdag 13 januari 2011 om 17:47
Hallo!
Vandaag gedaan:
lamp opgehaald
offertes opgevraagd
toiletrolhouders gekocht en in elkaar gezet
naar de bakker
naar het schoolplein
eten
weer naar school
naar een kinderwinkel om een kado te kopen
telefoontjes
naar school
boodschappen
gekookt
zo nog doen:
iemand ophalen
lang de afhaalthai
was verzamelen
gootsteen ontstoppen
2 lampen (laten) ophangen
stofzuigen
toiletten
Ik kijk of het erg is aangekoekt en dan spoel ik het af. Ook als ik denk dat het in de vaatwasser blijft zitten, zoals rijst
Voor de rest gaat alles zo de machine in, die ook zeker 1x per dag draait. Misschien doe je er teveel in? Of is je filter vies aan de binnenkant?
Vandaag gedaan:
lamp opgehaald
offertes opgevraagd
toiletrolhouders gekocht en in elkaar gezet
naar de bakker
naar het schoolplein
eten
weer naar school
naar een kinderwinkel om een kado te kopen
telefoontjes
naar school
boodschappen
gekookt
zo nog doen:
iemand ophalen
lang de afhaalthai
was verzamelen
gootsteen ontstoppen
2 lampen (laten) ophangen
stofzuigen
toiletten
Ik kijk of het erg is aangekoekt en dan spoel ik het af. Ook als ik denk dat het in de vaatwasser blijft zitten, zoals rijst
Voor de rest gaat alles zo de machine in, die ook zeker 1x per dag draait. Misschien doe je er teveel in? Of is je filter vies aan de binnenkant?
vrijdag 14 januari 2011 om 08:55
Hm, dat maakt dus niet eens zoveel uit? Nou ja, ik zal eens wat proberen. In ieder geval oppassen met bestek want dat kan aardig aan elkaar plakken. Voor de rest ruim ik de vaatwasser niet erg vol in, dus dat valt mee.
Laatst waren mijn vaatwastabletten op en heb ik hem maar een keer zonder aan gezet en dan merk je toch wel dat het niet zo schoon wordt.
Ik merk dat ik het deze week druk heb want weinig lijstjes hier van mij. Kom niet echt toe aan extra dingen maar zolang de was, afwas en het opruimen een beetje bijblijft ben ik al lang blij.
En stoffen ga ik niet meer vandaag want morgen gaan we verder klussen en wordt het toch weer een zooitje
Jet, heb je elke avond cursus of een keer per week? Is het te combineren allemaal of ben je nu bekaf?
Laatst waren mijn vaatwastabletten op en heb ik hem maar een keer zonder aan gezet en dan merk je toch wel dat het niet zo schoon wordt.
Ik merk dat ik het deze week druk heb want weinig lijstjes hier van mij. Kom niet echt toe aan extra dingen maar zolang de was, afwas en het opruimen een beetje bijblijft ben ik al lang blij.
En stoffen ga ik niet meer vandaag want morgen gaan we verder klussen en wordt het toch weer een zooitje
Jet, heb je elke avond cursus of een keer per week? Is het te combineren allemaal of ben je nu bekaf?
vrijdag 14 januari 2011 om 13:34
He gatsie. Zou het water dan niet heet genoeg worden, dat hij niet oplost?
Die van mij vind ik wel eens terug in het bestekmandje. Is ook niet echt logisch gedaan. En ik zet al niets meer voor het bestekmandje want daar gaat ze ook tussen zitten.
Ik heb die oplosbare ook een tijd gehad maar omdat ik fosfaatvrije (jawel, ik ga de wereld verbeteren) wil had ik altijd Klok maar die kan ik nergens meer vinden. Toen moest ik kiezen tussen fosfaatvrij en oplosbare folie en heb ik toch maar fosfaatvrije genomen.
De rest van de dag moet ik werken...
Die van mij vind ik wel eens terug in het bestekmandje. Is ook niet echt logisch gedaan. En ik zet al niets meer voor het bestekmandje want daar gaat ze ook tussen zitten.
Ik heb die oplosbare ook een tijd gehad maar omdat ik fosfaatvrije (jawel, ik ga de wereld verbeteren) wil had ik altijd Klok maar die kan ik nergens meer vinden. Toen moest ik kiezen tussen fosfaatvrij en oplosbare folie en heb ik toch maar fosfaatvrije genomen.
De rest van de dag moet ik werken...
vrijdag 14 januari 2011 om 15:19
Steph, waar doe jij het blokje?
Wij hadden ook die vieze cellofaantjes, als wij t blokje keurig in t blokjes-vakje deden in de vaatwasser. We leggen het nu tussen de vaat op in de bovenste tray en dan valt het er vanzelf een keer doorheen, maar is dan veel beter opgelost. Geen snotterige cellofaantjes meer!
Tegen vet is die spuitbus met dat gele spul echt heel goed. Gewoon bij de supermarkt. (van cif, denk ik).
Afwasmiddel ontvet trouwens ook doorgaans beter dan allesreiniger.
@MDF, hoe is t nu?
Wij hadden ook die vieze cellofaantjes, als wij t blokje keurig in t blokjes-vakje deden in de vaatwasser. We leggen het nu tussen de vaat op in de bovenste tray en dan valt het er vanzelf een keer doorheen, maar is dan veel beter opgelost. Geen snotterige cellofaantjes meer!
Tegen vet is die spuitbus met dat gele spul echt heel goed. Gewoon bij de supermarkt. (van cif, denk ik).
Afwasmiddel ontvet trouwens ook doorgaans beter dan allesreiniger.
@MDF, hoe is t nu?
vrijdag 14 januari 2011 om 15:39
he he daar ben ik ook weer een keertje.
Ik heb drukke dagen achter de rug met allemaal gesprekken,ziekenhuis bezoeken en leuke etentjes.
school is erg leuk en het is een avond in de week.
dus dat is wel te doen.
Even afwachten hoe het te combineren is met mijn werk.
na een gezellig en laat etentje gisteravond waar ik echt teveel wijn op heb vanmorgen weer werken om half acht.
dat viel echt even tegen zeg.
Tot 13.00 uur gewerkt en toen lekker naar huis.
Thuis blij verrast dat mijn vriend onze nieuw gekochte kraan geplaatst heeft in de keuken.
Fijn altijd zulken verrassingen.
daarna:
gezogen
opgeruimd
gestoft
Lunch gemaakt
Wat emailtjes gestuurd.
Effe gedoucht straks weer met een vriendinnetje uiteten en naar de bios.
En nu nog effe achter de pc en bijkomen van deze drukke week en genieten alvast dat ik een relax weekendje voor de boeg heb.
Heerlijk effe.
iedereen een fijn weekend en tot later....
Ik heb drukke dagen achter de rug met allemaal gesprekken,ziekenhuis bezoeken en leuke etentjes.
school is erg leuk en het is een avond in de week.
dus dat is wel te doen.
Even afwachten hoe het te combineren is met mijn werk.
na een gezellig en laat etentje gisteravond waar ik echt teveel wijn op heb vanmorgen weer werken om half acht.
dat viel echt even tegen zeg.
Tot 13.00 uur gewerkt en toen lekker naar huis.
Thuis blij verrast dat mijn vriend onze nieuw gekochte kraan geplaatst heeft in de keuken.
Fijn altijd zulken verrassingen.
daarna:
gezogen
opgeruimd
gestoft
Lunch gemaakt
Wat emailtjes gestuurd.
Effe gedoucht straks weer met een vriendinnetje uiteten en naar de bios.
En nu nog effe achter de pc en bijkomen van deze drukke week en genieten alvast dat ik een relax weekendje voor de boeg heb.
Heerlijk effe.
iedereen een fijn weekend en tot later....
vrijdag 14 januari 2011 om 16:03
vrijdag 14 januari 2011 om 17:22
Ben eigenlijk een beetje ziek, maar als moeder heb je daar dan weer weinig tijd voor. Dus ik heb mezelf verdoofd met Advil en dan lukt het best tot een uur of acht.
Wel gezogen en boodschappen gedaan na de zwemles en spelletjes. Toilet staat in de bleek, klein wasje gestreken, de rest is voor morgen. Ik moet natuurlijk nog eten koken.
Wel gezogen en boodschappen gedaan na de zwemles en spelletjes. Toilet staat in de bleek, klein wasje gestreken, de rest is voor morgen. Ik moet natuurlijk nog eten koken.
vrijdag 14 januari 2011 om 17:38
zaterdag 15 januari 2011 om 15:34
hoi gelukkig het is weer weekend.
drukke week achter de rug.
Nu ook nog een man thuis met de bof.
Hij is er goed ziek van zeg.
Vanmorgen eerst uitgeslapen en toen huisarts.
daarna gedaan:
gezogen
Opgeruimd
Stoffen
Dweilen
bed verschoont en weer opgemaakt
Wassen gedraaid
twee wassen afgehaald en opgevouwen
Vuilnisbak geleegd
Boodschappen
Emailtjes gestuurd
Nu lekker effe zitten en straks eten koken en meer doen we niet.
Morgen weer een dag met visite,schoolwerk,strijk en bijkomen voor weer een nieuwe frisse week.
Fijn weekend allemaal
drukke week achter de rug.
Nu ook nog een man thuis met de bof.
Hij is er goed ziek van zeg.
Vanmorgen eerst uitgeslapen en toen huisarts.
daarna gedaan:
gezogen
Opgeruimd
Stoffen
Dweilen
bed verschoont en weer opgemaakt
Wassen gedraaid
twee wassen afgehaald en opgevouwen
Vuilnisbak geleegd
Boodschappen
Emailtjes gestuurd
Nu lekker effe zitten en straks eten koken en meer doen we niet.
Morgen weer een dag met visite,schoolwerk,strijk en bijkomen voor weer een nieuwe frisse week.
Fijn weekend allemaal
zondag 16 januari 2011 om 09:21
Goeiemorgen, ik leef ook nog...
Het belangrijkste als ik ziek ben is toch de kattenbakken schoonmaken... Vaak ook even de stofzuiger door de kamer en de afwas... (maar dat laat ik dan wel langer staan dan normaal...)
Voor vandaag moet ik nog even bedenken wat ik ga doen. Enige dat vaststaat is dat ik een grote pan rijkgevulde groentesoep ga maken met balletjes...
Het belangrijkste als ik ziek ben is toch de kattenbakken schoonmaken... Vaak ook even de stofzuiger door de kamer en de afwas... (maar dat laat ik dan wel langer staan dan normaal...)
Voor vandaag moet ik nog even bedenken wat ik ga doen. Enige dat vaststaat is dat ik een grote pan rijkgevulde groentesoep ga maken met balletjes...
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
zondag 16 januari 2011 om 11:43
Oei Jet, de bof bij een volwassen man is heftig!
Ik woon in een nieuw huis, en de oprit is nog niet aangelegd dus we lopen de hele dag zand naar binnen dus ik moet wel zuigen iedere dag. Geen keuze.
Nog steeds niet helemaal lekker, maar niet ziek genoeg om de hele dag in bed te blijven.
Vandaag alleen nog maar de trap schoongemaakt. Wel gisteren al gekookt voor vandaag, mijn schoonouders komen eten. En straks dus weer stofzuigen. En de toiletten.
Ik woon in een nieuw huis, en de oprit is nog niet aangelegd dus we lopen de hele dag zand naar binnen dus ik moet wel zuigen iedere dag. Geen keuze.
Nog steeds niet helemaal lekker, maar niet ziek genoeg om de hele dag in bed te blijven.
Vandaag alleen nog maar de trap schoongemaakt. Wel gisteren al gekookt voor vandaag, mijn schoonouders komen eten. En straks dus weer stofzuigen. En de toiletten.
zondag 16 januari 2011 om 13:23
Oh, de bof! Heel veel sterkte daar.
Hier mag van mij heel veel blijven liggen als ik een week ziek of te druk ben. Ik ga echt niet de badkamer soppen, dan. Met alle respect.
Ik denk dat het belangrijkste voor mij is:
- Iets te eten regelen/maken
- Een wasje draaien zodat we schone kleren hebben
- De katten verzorgen.
De rest kan echt wel een weekje wachten.
Hier mag van mij heel veel blijven liggen als ik een week ziek of te druk ben. Ik ga echt niet de badkamer soppen, dan. Met alle respect.
Ik denk dat het belangrijkste voor mij is:
- Iets te eten regelen/maken
- Een wasje draaien zodat we schone kleren hebben
- De katten verzorgen.
De rest kan echt wel een weekje wachten.