Geen zin om naar mijn werk te gaan

17-01-2011 09:33 135 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nog een issue dames Ik zit nu al bijna 2 weken werkziek thuis...

Dit gebeurd regelmatig. Het is zo vreselijk saai allemaal. Kan het gewoon niet opbrengen om weer naar mijn werk te gaan. Het lukt echt niet Het is niet alleen het werk,maar ook de collega's.

Echt een uitzichtloos kansloos baantje. Ik heb alleen een mavo diploma, verder heb ik niks. Heb wel van alles gedaan mbo hbo...

Maar ja dus niks afgemaakt. En nu heb ik dus helemaal niks.
Ik amuseer mij meestal redelijk op mijn werk, in ieder geval beter dan als ik de hele dag thuis blijf.

Van de andere kant: als collega's vervelend zijn, bederft dat veel van het plezier, en enkele banen vond ik wel saai.

En depressie is een ziekte, misschien heeft u een soort lichte depressie (ik ben geen arts).

Maar ik denk dat de situatie beter wordt als je weer naar jouw werk gaat.

Misschien kun je op termijn ook ander werk gaan zoeken, als het niet lukt leuk contact te maken met jouw collega's.

En zoek anders een hobby!

Mijn advies: ga vanavond op tijd naar bed, leg jouw kleren alvast klaar voor morgenochtend (dan hoef je alvast niet na te denken wat je aantrekken gaat) en zet de wekker.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
quote:huppelkonijn schreef op 17 januari 2011 @ 10:08:

[...]

Nee, dat denk ik ook niet. Maar ik heb geen geld, en heb al zo veel dingen verprust. Niemand gaat er dan nog geld in stoppen.

is dit topic echt serieus?

Vooruit dan maar:

TO, je moet ook niet verwachten dat iemand geld in jou stopt. Ik ben op mijn 27ste ook opnieuw een opleiding gaan volgen omdat ik in een uitzichtloos baantje zat. Omdat ik onder de 30 was had ik zelfs nog recht op stufi....

Daarmee konden we het net redden en nu heb ik alweer 3 jaar een leuke baan in de richting waar ik voor geleerd heb, met perspectief op promoties en de mogelijkheid om allerhande cursussen te volgen.

Op de school waar ik heen ging kon ik in een 21+ klas terecht, zodat je niet tussen de jongeren zit. De meeste die daar zaten waren trouwens vrouwen die vanuit een uitkeringssituatie een opleiding aangeboden kregen. Voordat je denkt dat dat een leuke escape is: die meiden trokken al een aantal jaar steun voordat dit op hun pad kwam en de meeste waren wat blij dat ze nou eens iets konden doen na het jarenlang afhankelijk zijn van de steun en de voedselbank.

Echt hoor, zorg ervoor dat je erachter komt wat je wel leuk vind, en belangrijker, waarom je zo snel stopt met opleidingen en onderzoek de mogelijkheden. Er zijn ook bedrijven en instellingen die mensen aannemen met een leer-werkcontract. Dan werk je minimaal 20 uur en ga je daarnaast 1 dag naar school. Dat kan op elke leeftijd of je nou 29 of 50 bent.
Stumper.
Naaahhh....ik geloof het niet hoor.
Je werk is saai, je collega's zijn niet leuk, je hebt geen studie afgemaakt.

Je weet zelf ook wel dat het aan jou ligt en niet aan de ander/iets anders?

Stap 1. Schop onder je hol en naar je werk.

Tot nu toe ben jij kansloos en niet je baan.
Heb je dan nog geen brief binnen om naar de bedrijfsarts te gaan?
Ik geloof er ook helemaal niks van..
quote:lunaan schreef op 17 januari 2011 @ 10:26:

Hee huppelkonijn , was jij niet verliefd op de zus van je broer van je zwager?

Of was dat een ander konijn?

Lijkt hier de waterschapsheuvel wel...
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
Je zegt dat je 3 jaar HBO hebt gedaan. Was dat 1 studie of heb je verschillende dingen geprobeerd en (te snel misschien) opgegeven?

Met die studiejaren kán je toch wat? Je hebt toch iig wat geleerd, ook al heb je geen diploma?
quote:Dipper schreef op 17 januari 2011 @ 10:41:

Ik geloof er ook helemaal niks van..Het kan best waar zijn. Mijn collega meld zich ook heel vaak "ziek". En als ze al op het werk is voert ze niks uit. Ze neemt lange rook/koffie en lunchpauzes. Zij is gewoon werkschuw.
I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
quote:charlottew88 schreef op 17 januari 2011 @ 10:53:

[...]

Het kan best waar zijn. Mijn collega meld zich ook heel vaak "ziek". En als ze al op het werk is voert ze niks uit. Ze neemt lange rook/koffie en lunchpauzes. Zij is gewoon werkschuw.Lui.
Jemig wat een boel aandacht voor iemand die eigenlijk helemaal niet geholpen wil worden....
quote:Pigbull schreef op 17 januari 2011 @ 10:53:

Je zegt dat je 3 jaar HBO hebt gedaan. Was dat 1 studie of heb je verschillende dingen geprobeerd en (te snel misschien) opgegeven?

Met die studiejaren kán je toch wat? Je hebt toch iig wat geleerd, ook al heb je geen diploma?Lees nou zelf eens wat je schrijft. Ze heeft bijna niks afgemaakt en dat doet het er niet toe dat ze 3 jaar HBO heeft gedaan: ze heeft het diploma niet. En diploma's worden wel gevraagd.
Ik hoop dat dit niet waar is..
Hoi Huppelkonijn,

Ik snap je wel hoor. Ik zit ook voor de zoveelste keer in een uitzichtloze baan en moet weer op zoek naar wat anders omdat ik dit niet goed ga volhouden.

Met kleine stapjes, omdat ik net als jij nog weinig energie heb, en hulp (zowel op emotioneel als werkvlak) probeer ik hier uit te komen.

Ik denk dat jij ook in kleine stapjes moet gaan denken:

- wellicht hulp via een therapeut om je te helpen je leven weer een beetje op orde te krijgen en als praatpaal

- wat doe je met je baan, eeuwig ziekmelden gaat niet dus toch in gesprek gaan met de baas en bedrijfsarts

- hulp zoeken bij het uitvinden wat voor werk nu wel bij je past ( in mijn stad bij het vrijwilligerscentrum zijn er gratis loopbaanadviseurs, bij jou in de buurt wellicht ook) en er zijn goede loopbaanboeken (vermeld op Intermediair.nl) die je een richtlijn geven

ikzelf verdien niet veel geld maar het lukt me toch om een opleiding te betalen. het is financieel wel even een pas op de plaats maken

Probeer toch wat actie te ondernemen anders ga je je alleen maar slechter voelen. En lijkt de situatie helemaal uitzichtloos. Ik wens je veel succes.
quote:Misha1977 schreef op 17 januari 2011 @ 10:58:

Jemig wat een boel aandacht voor iemand die eigenlijk helemaal niet geholpen wil worden....... maar die wel misbruik maakt van het sociale vangnet. Ik hoop dat ze door dit topic een schop onder haar hol krijgt en serieus haar eigen aandeel in deze ellende aan gaat pakken.
quote:evelynsalt schreef op 17 januari 2011 @ 10:59:

[...]

Lees nou zelf eens wat je schrijft. Ze heeft bijna niks afgemaakt en dat doet het er niet toe dat ze 3 jaar HBO heeft gedaan: ze heeft het diploma niet. En diploma's worden wel gevraagd.met drie jaar hbo heb je doorgaans toch wel je propedeuse behaald? Weet niet wat het precies waard is, maar het geeft in ieder geval aan dat je HBO-niveau aan zou moeten kunnen.
Ben benieuwd of je langs de arbo arts moet van je baas straks..
Kansloos dit.

schop onder je hol huppelkonijn!
quote:evelynsalt schreef op 17 januari 2011 @ 10:59:

[...]

Lees nou zelf eens wat je schrijft. Ze heeft bijna niks afgemaakt en dat doet het er niet toe dat ze 3 jaar HBO heeft gedaan: ze heeft het diploma niet. En diploma's worden wel gevraagd.

Misschien heeft ze in die opleidingen wel ervaring opgedaan waar ze nu wat mee kan.

Als je 1 jaar van een opleiding afmaakt krijg je daarvoor toch een certificaat ofzo? Ik wéét het niet hoor, probeer een beetje mee te denken zodat ze misschien weer wat gemotiveerder wordt en uit die uitzichtloze situatie komt.
quote:Starshine schreef op 17 januari 2011 @ 11:07:

[...]

met drie jaar hbo heb je doorgaans toch wel je propedeuse behaald? Weet niet wat het precies waard is, maar het geeft in ieder geval aan dat je HBO-niveau aan zou moeten kunnen.Dit bedoel ik.
Nu moet ik gaan. Mag weer aan het werk, lekker de afwas doen van kantoormensen .
Jij verdient dit kansloze baantje niet en ik vind jou kanslozer dna je baantje.
Egoïst. Besef je wel dat anderen door jouw ziekmelding een hogere werkdruk krijgen?

Denk daar eens aan ipv zielig zitten doen. Wat een mentaliteit..
Vind je het heel gek dat er voor mensen zonder ruggegraat, zoals jij, alleen saaie, kansloze baantjes zijn. Je zou je moeten schamen om je ziek te melden. Er zijn heel wat zieke mensen die er maar wat voor over hebben om gezond aan het werk te kunnen. Ook al is het saai. Bah! Wat een mentaliteit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven