uitgerekend juni 2011

03-10-2010 20:33 2946 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie is er nog meer uitgerekend in juni 2011 en heeft er zin om mee te schrijven?

Als alles goed gaat krijgen wij rond 1 juni ons 2e kindje.

NaamLeeftijdUitgerekende datum/geboren opOpmerkingenEn het wordt!!!!!!dolfijntje2814-02-2011 1e kindje Jasmijn*Annali4015-02-2011 4e kindje Abel Valentijn*pluis3329-05-2011 4-3 gyn 2e kindje?dos3303-06-2011 1e kindjemeisjeEllebelle344-6-2011 2e kindje verrassingNakur3007-06-2011 1e kindjejongetjeBokito2812-06-2011 3e kindjeverrassingLuna2712-06-2011 2e kindjejongetjeSaartje3113-06-2011 1e kindje verrassingColtje3114-06-2011 1e kindje verrassingbello 3017-06-2011 1e kindjemeisjeDionne2819-06-2011 1e kindjeverrassingSosofie2819-06-2011 3e kindje VERLOF! jongenFrenkie2324-06-2011 1e kindje verrassingBeatle3125-06-2011 1e kindje jongenRaarmaarwaar3325-6-2011 1e kindjejongetjezespri3126-06-2011 1e kindje 29-3 vkmeisjeBrechtje3327-06-2011 1e kindje meisjeBlaumeertje3203-07-2011 jongen

18-12 de tabel bijgewerkt. Mocht je eruit zijn gehaald en wil je graag terug, druk je gegevens vetgedrukt en je bent zo weer terug.
quote:Bokito schreef op 14 januari 2011 @ 20:49:

Ik ga toch de jongens weer in hun eigen bed leggen. Ze mogen in het weekend bij elkaar liggen maar ik ben echt bekaf en zijn nog wakker..

Bizar toeval! Hier geldt voor de weekenden dezelfde regel en raad eens wat ik zojuist gedaan heb...

Geboortekaartjes hebben wij de vorige keren besteld bij Rupsje.nl

Was prima, passend bij ons. Felgekleurd, fotootje, simpel, korte, krachtige tekst die betekenisvol is... we kijken even wat we deze keer doen. misschien wel zelf verzinnen via zo'n zelfmaaksite.

Annali, sterkte met je kat.

Wat mij betreft mogen ze zwanger zijn afschaffen. Bevallen zou ik niet willen missen. Ik heb er nu al zin in!
Annali, ha, ik moest wel lachen om je na de bevalling douchen met darmen die naar beneden zakken verhaal. Goed dat ik dat weet.

En sosofie: ZIN in de bevalling? Ik zit me steeds meer te realiseren dat dat kind er ook tzt eens uit moet, zie er op dit moment wel tegenop. Wat vind je er leuk aan? (kan wel wat positieve spirit gebruiken)
Nakur ik weet nog wel veel 'leukere' dingen na de bevalling.. Er is toen ook een topic over geweest, zal ik eens een paar dingen opzoeken

En Sosofie zijn ze nog gaan slapen? Die van mij gelukkig wel maar ik was ondertussen alweer klaarwakker..

Tot hoelaat slapen jouw jongens, hier is het de laatste dagen half 6 , kwart voor 6..

En zin in de bevalling? Ik kijk er naar uit, wetende dat ik noooit meer hoef maar nee bevallen vind ik écht niet leuk.
Bokito, serieus? Half 6 kwart voor 6? Ooooh waar zijn we aan begonnen? Ik geloof dat ik nog maar even extra moet genieten van mijn ochtenden uitslapen. Voor de zwangerschap lukte me dat nooit, was ik om 8 uur standaard wel wakker. Maar nu...

Nakur, ik denk ook al best veel over de bevalling na. Heb donderdag nog met de vk erover gesproken. Ik wil absoluut niet naar het ziekenhuis in mijn woonplaats en ik heb even gevraagd of zij eventueel ook bevallingen doet in een ander ziekenhuis verderop. Gelukkig deden ze dat, dus dat is al een hele geruststelling. Ik wil wel thuis bevallen, maar mocht ik uiteindelijk toch naar het ziekenhuis willen of moeten kan dat dus (mits er plaats is) in het ziekenhuis van mijn keuze.

Sosofie, ik zal zo eens kijken naar je links van de geboortekaartjes. Ik ga dit keer wel een proefdruk bestellen. Wij hadden onze trouwkaarten ook via internet en hadden de proefdruk gewoon via de mail gekregen (was goedkoper) en toen we de kaarten op gingen halen waren we wel teleurgesteld in de kwaliteit van het papier. Dat gaat ons niet nog een keer gebeuren. Waren die van rupsje en andere die genoemd zijn wel van goede kwaliteit?

Annali wat naar van je poes! sterkte hoor!

Volgens mij voelde ik de baby vanochtend en gisteravond! Ik legde mijn hand op mijn buik en het was ineens "plop!" Alsof het een schopje was. (misschien was het ook wel lucht in mijn darmen hoor ) Verder alleen veel gerommel in mijn buik, soms denk ik dat het de kleine is, maar kunnen ook weer mijn darmen zijn.
Even een vraagje aan de moeders onder ons.

Ik zat me af te vragen, ik wil graag borstvoeding geven. Maar wat als dit niet gelijk lukt.

Moet je flesvoeding achter de hand klaar hebben staan?

Dus moet je zo'n pak poeder in huis hebben of niet? Met bijbehorende flesjes?
Beatle 2 flesjes is dan eerst wel genoeg , gewoon 2 kleinere van Advent Bijkopen kan altijd nog. Als je de blije doos en felicitas box hebt aangevraagd daar zit een fles bij van advent.

Maar wanneer je borstvoeding geeft neem ik aan dat je ook gaat afkolven dan is t ook handig om flesjes te hebben.

Vandaag felicitats box gehaald bij de Etos. Altijd weer leuk

Dolfijntje , ik voel die plopjes en luchtbelletjes ook. En volgens zusje is dat echt je kindje. Alles wat er onder je navel gebeurd is je kindje.
Zespri bij mij zat er geen flesje in, niet teveel vanuit gaan dus!

Beatle zoontje is om 23.15u geboren. Na een uur geloof ik aangelegd, om 7.00u weer en pas om 19.00u 's avonds dronk hij weer.

Tegenwoordig is bij ons de AH ook op zondag jarig dus als je niet rond de feestdagen bent uitgerekend kan je ook van die kleine kant en klare pakjes kopen en 2 flesjes.

Borstvoeding moet rustig op gang komen, het kan volgens mij zelfs 3 dagen duren!

Niet te druk om maken hoor

Dolfijntje daarom krijg je er meestal denk ik ook gewoon 1, kan je rustig aan wennen

Zoon dronk meestal tussen 5 en 6, daarna sliepen we met hem tussen ons in tot een uurtje of 9 dus je luie leventje is niet gelijk voorbij!
Bij mij zat er een grote fles van avent in, van 330 ml.

Volgens mij is dat met zo'n grote opening, dus voor als die groter is.

Hier gen AH open op zondag. Dus zal eens vragen bij intake kraamzorg wat zij zeggen over het melk-gebeuren.
Ha allemaal, daar ben ik weer. Dit weekend kraamvisite, meisje was 1 week oud, was echt zooooo schattig! Meisje was 48 cm en paste nauwelijks in maat 44 (10 dgn te vroeg geboren) maar was wel in verhouding (niet te dun ofzo). Het is heel moeilijk voor te stellen dat wij straks ook een babytje hebben hoor, misschien komt dat besef nog wel maar ik weet nu (nog) niet zo goed wat ik ervan moet denken. Gister ook fotos gezien (vanaf doorknippen navelstreng, wel oke hoor) en daar was ook eentje met de placenta bij. Wat een groot ding zeg! Het leek wel een mega infuuszak! (vond het wel interessant haha!)

Thuis bevallen: waarom kiezen jullie voor thuis/ ziekenhuis indien er geen medische reden is? Gevoelsmatige beslissing?

Dolfijntje: zou leuk zijn de baby! Ben benieuwd of je het nog een keer voelt!

In aansluiting op vraag Beatle: ik heb nu 3 flesjes in 3 maten, lijkt me voorlopig genoeg, en dit weekend een magnetronsterilisator gekocht. Is dan een flessenborstel ook nog nodig? En er zitten spenen op die flesjes, maar nu hoor ik vanalles over andere spenen bij andere leeftijden enzo… kun je in eerste instantie gewoon die spenen gebruiken die in de verpakking op de flesjes zitten?

Haha Beatle, we zijn wel een beetje bleu he op babygebied!

Bokito, goed om te weten van op gang komen borstvoeding, ik zou het niet weten. Ik had ook een avent fles van 330 ml, en nu zelf 2 kleinere bijgekocht (waren met 50% korting bij de etos).

Heb de laatste weken veel last van maagzuur, kan er steeds niet van slapen tot een uurtje of 1 s nachts, niet bevordelijk voor mijn uitgeruste gevoel. Probeer er rekening mee te houden met eten, maar heb bijna bij alles last. Glas warme melk voor slapen helpt wel wat maar niet voldoende. Iemand nog tips?

Dit weekend op het feestje maakte voor het eerst een onbekend iemand een opmerking over mijn zwangerschap die niet wist dat ik zwanger was, erg leuk!!

Hebben jullie trouwens gehoord dat Nick (van Simon) vader geworden is? En hoe ze hun kind genoemd hebben?...... Nikky! Nou ja zeg, klinkt als kleine nick, lekker origineel hoor, vreselijk!
Hoi Nakur,

ik heb gekozen voor het ziekenhuis. Heb begrepen dat veel thuisbevallingen halverwege toch nog omgezet worden naar een ziekenhuisbevalling. Op zich is thuis zijn ook wel fijn, maar ik heb nogal een lijf met kwaaltjes en neem het zekere voor het onzekere.

Voor brandend maagzuur heb ik maalox in huis, maar ik heb de indruk dat jij meer naar een natuurlijker middeltje op zoek bent, klopt dat? Lees online ook dat vanillevla helpt of een koekje bij de melk (kaakje).

En Nikky is idd wel heel erg (ijdel?)!
Coltje, goed om jouw redenen voor ziekenhuis te lezen. Maagzuur: neem jij elke keer wat in dan als je er last van hebt? Want dan kan ik elke avond wel wat innemen en dat lijkt me ook niet zo goed, vandaar dat ik het probeer op te lossen/verminderen met eten/drinken aanpassen.
Nakur, probeer eens een beker met 300cc leeg te drinken, vrees dat je die fles nooit zal gebruiken.. voor het allereerste begin zijn die van 125cc voldoende, speen 1.

Bij zoon ben ik in het ziekenhuis bevallen, medische indicatie. Bij zoontje thuis en ik ga nu ook voor een thuisbevalling. Gaat er iets mis zijn we binnen 7 minuten in het ziekenhuis.

De kosten houden mij tegen en thuis vind ik ook fijn dus waarom niet

Hmm Nikky en vaders Nick, nee daar hou ik ook niet zo van.

Ohja die flessenborstel heb ik nooit gebruikt maar ik denk dat dat persoonlijk is. Als je hem niet onder het bed laat vallen en vergeet ( ) zijn ze zo schoon en koekt er ook niks aan.
Flesvoeding in huis.....mijn ervaring is:als het echt niet gaat belt de kraamverzorgster wel met de VK een dan heeft die nog wel wat voor nood. Als je het in huis hebt, ga je het misschien ook wel te snel gebruiken en loop je het risico dat je bv niet goed op gang komt. Ik heb drie keer heel veel problemen gehad met bv, omdat ik ingetrokken tepels heb, en de kindjes heel moeilijk konden leren hoe het moest. Bij dochter drie heb ik een lactatiekundige erbij gehad en die heeft uiteindelijk anderhalf jaar bv gehad. Dus als het niet gaat, maar je wilt het wel graag, schakel een deskundige in....Ik weet het nu nog niet precies, ook vanwege de borstoperatie die ik heb gehad vorig jaar, ik heb het al eerder gezegd hier geloof ik: als het me nu teveel moeite gaat kosten (zoals bij de vorige) dan doe ik het niet denk ik...van dit kind wil ik alleen maar genieten....(hmm klinkt ook wel weer egoistisch....)

plaats om te bevallen: heb ik het toevallig vorige week met de vk over gehad. Wij wonen nu min of meer in twee huizen, en dat maakt dat we niet weten waar we zullen zijn als de bevalling begint. De kraamperiode lijkt me het fijnst in mijn eigen huis, omdat daar de meisjes er ook makkelijk bij kunnen zijn. Maar mijn huis heeft heel veel kleine trapjes (splitlevel) en daar is de VK vanwege eventuele complicaties niet happig op. (hoewel dochter drie ook in dit huis is geboren, en zelfs een verdieping hoger dan waar nu mijn slaapkamer is). Het zou wel eens snel kunnen gaan, omdat mijn bevalling tot nu toe steeds zijn gehalveerd in tijd: van 12 naar 6 naar 3 uur. Nu anderhalf? Dan moeten we het wsl gewoon doen op de plek waar we dan toevallig zijn.....maar voor het overige vind ik vanwege dit gedoe het ziekenhuis wel een fijne stabiele plek. Mijn oudste is met medische indicatie (tangverlossing) in het ZH geboren, de andere twee thuis.

Morgen hebben we de 20 weken echo.....we hebben besloten er geen geheim van te maken wat het geslacht is, maar de naam wel stil te houden. (daar zijn we ook nog niet uit mocht het een jongen zijn). Wel vinden we het allebei spannend of alles goed is.....eigenlijk is dat spannender dan wat het nu is....
@coltje, wie weet liggen we tegelijk in het zkh.(MZH) Wij neigen op dit moment ook naar bevallen in het ziekenhuis. Puur gevoel eigenlijk. Ik heb geen sterke voorkeur eigenlijk. En wie weet komen we elkaar maandagochtend bij de vk tegen!
@ Nakur: ik heb de maalox nog niet gebruikt, ik vind het nu nog wel te doen. Apotheker raadde dit middeltje aan, dus heb het maar meegenomen voor het geval het erger wordt. Dus of je het elke dag kan gebruiken weet ik niet, ik zal als ik thuis ben de bijsluiter even doorlezen!

@ Saartje: dat zou wel heel bijzonder zijn!
Over bevallen: volgens mij eindigt 75% van de eerste bevallingen die thuis gepland waren in het ziekenhuis. (van de eerste bevallingen dus he) Van een eerste zou ik altijd bevallen in het ziekenhuis.

Ik krijg natuurlijk nummer drie en de 1e en 2e bevalling gingen prima, hoewel bevalling nr 2 wel spannend was. Toch wil ik thuis bevallen. Ik wil lekker in mijn eigen bed, niet die autorit, op mijn manier, met mijn mensen om me heen. Lijkt me erg fijn.

En ja; ik vind bevallen geweldig. Echt. Zou het zo nog 10 keer doen. Maar; ik heb makkelijk praten, want mijn bevallingen duurden 4,5 en 3,5 uur... Dat is goed vol te houden, hoewel een weeenstorm niet echt weg te puffen is.

Over flesvoeding en bv: als je bv wil geven, zorg dan voor goede zoogkompressen, voedinsbh's etc. Flessen en voeding is zo gehaald als het nodig is. Nachtapotheek, vk, supermarkt... het kan echt wel een paar dagen duren voor je voeding op gang is, maar dat geeft niet. Over fv: (wat ik ga geven) ik hoorde dat we nu gewoon kraanwater mogen gebruiken (dus niet koken, of opwarmen in de magnetron, maar gewoon warm kraanwater) en dat steriliseren niet meer nodig is, in de vaatwasser is voldoende. Het wordt echt alleen maar makkelijker... ;)

Over Nikki van Nick: volgens mij is het nog erger. Nicks vriendin heet Kirsten. Volgens mij is Nikki tussen een samenvoeging van hun namen....

Dolfijn: rupsje heeft vrij basic papier, niet heel luxe, ook niet heel goedkoop, vind ik.
Bokito, fles 330 cc zat bij felicitas doos en is idd wel groot. En flessenborstel: mooi, dan schaf ik die nog niet aan.

Haha Saartje, dat zou wel grappig zijn als je Coltje in het MZH tegen zou kunnen komen! (stage gelopen in MZH)

Coltje, geen enkel maagzuurmiddel is heel geschikt voor langer gebruik muv de zgn protonpompremmers zoals omeprazol. Even bij de Maalox gekeken daar staat: "In verband met de bijwerkingen langdurig gebruik vermijden"

Sosofie, is jouw eerste ook in het ziekenhuis geboren? 75% is best veel schrok er wel van! Is dat percentage ook van mensen die weken/dgn van tevoren horen dat ze toch in het zhuis moeten bevallen?

Maar wat je zegt: eigen omgeving is ook lekker. Pfff lastig, ben er nog niet uit.

Ow, vaatwasser: tja, zit ik met die nieuwe magnetronsterilisator. Nou ja, we hebben de vaatwasser toch (nog) niet elke dag aan.

Nick: yeg!!
Ik heb de kleine net weer gevoeld! Het was weer datzelfde gefriemel wat ik al 2 weken voel en toen ineens weer "plop" Dus ik weet nu zeker dat dat gefriemel ook de kleine is. Gek gevoel hoor. Het is dat ik er op let, anders zou ik het denk ik compleet negeren en niet voelen.

Annali en Sosofie wat hebben jullie snelle bevallingen gehad! Wow! Ben benieuwd naar deze keer!

Nakur, ik wil graag thuis bevallen MAAR dan moet ik me wel veilig voelen, dus mocht ik bezig zijn en ik voel me niet prettig dan ben ik zo in het zkh. Ontsluiting schiet anders ook niet op als je op een plek bent waar je je niet fijn voelt. Dus ik ga voor thuis, maar kijk op het moment zelf wel hoe ik me voel en hoe het gaat.

En over je maagzuur; vervelend! Vanillevla wil nog al eens helpen, je kussen iets omhoog en op je linkerzij liggen geeft wat verlichting. En vet eten proberen te vermijden evenals koffie en thee.

Dat jullie al bezig zijn om flesjes etc in te slaan! Annali heeft gelijk over als je bv gaat geven, je hebt dan niks nodig qua flessen/ voeding etc. Als het echt nodig is dan heeft de vk het snel voor je geregeld en in het begin wordt er dan vaak met een lepeltje, spuitje of cupje gevoed. Op borstvoeding.com staat heel erg veel informatie. Gaan jullie een cursus volgen over borstvoeding?
Nog een vraagje: gaan jullie de komende tijd nog op vakantie? En waarheen dan? Wij willen graag nog even met zijn 2tjes weg, maar ik wil liever niet meer vliegen na 27 weken en vliegen wordt gelijk ook weer zo duur... Verder een stedentrip lijkt me heerlijk, maar ben bang dat veel lopen met mijn bekkenklachten niet meer gaat. Lastig! Jullie nog tips?
@ bevalling thuis/zhs: Wij gaan voor zhs bevalling.

Omdat zoals sosofie al zegt een heel groot percentage alsnog in het ziekenhuis terecht komt (bij 1e kind).

Daarnaast is de kans groot dat ons kind wat groter is dan gemiddeld (beatleman is 2,05 m en ikzelf 1,82).

Dus dat moet wel allemaal passen. Dus ik kies voor veiligheid en ga naar het ziekenhuis met 7 cm ontsluiting.

En niet als het niet lukt tijdens persweeen. Moet ik toch niet aan denken om dan in de auto te zitten en de boel op te houden! Of nog erger, per ambulance!
Maalox: 4 keer op een dag een tablet, dus eentje in de avond moet denk ik best even kunnen. Maar langdurig gebruik wordt wel afgeraden, zoals Nakur ook terecht aangeeft. En ik ben geen apotheker dus zou het zeker even navragen.

@Dolfijntje: ik ga in maart nog een week op wintersport in Oostenrijk. Naja, ik ga lezen en de rest gaat heerlijk wintersporten ( ). We komen al jaren op hetzelfde plekje en wat het eten betreft, ik ken de kok dus durf wel om het een en ander te vragen (zijn de groenten wel goed gewassen en zo...). Dat zou ik ver weg lastiger vinden. Lopen kan ik me ook wel iets bij voorstellen - bij mij zijn het meer de rugklachten (vandaag 425km gereden... is niet prettig), maar daar moet je naarmate je langer zwanger bent wel rekening mee houden denk ik...

Ow, als je goedkoop er even uit wilt, op www.dagaanbieding.net staan vaak leuke aanbiedingen op reisgebied, ook weekendjes weg!
Zo 2 dagen slecht slapen is niet grappig als een baby in je buik al je energie pikt! Begin nu weer een beetje op te knappen maar zondag was vreselijk. De hele dag op familiebezoek en ik was gesloopt. Was wel heel gezellig maar ik kon alleen maar aan mn bed denken...Ach, komt wel weer goed.

@Dolfijn, zelfde issue hier. Willen graag in februari weg maar komen maar niet uit de bestemming. Willen eigenlijk een weekje strandhangen, maar ja, dan moet je weer ver vliegen. Dachten ook Stedentrip. Maar veel lopen is nu geen goed plan. Denken nu aan Mexico of Dominicaanse Rep. Thailand of Indonesie is nog langer vliegen, dus dat valt alweer af. Weet het ook even niet meer.

@bevalling: ziekenhuis! Als er iets niet helemaal goed gaat wil ik een dokter in de buurt hebben!
Bevalling gaat denk ik ziekenhuis worden , ik wil wel thuis , maar vriend wil in zkh. Plus dat ik 2 hoog woon en verloskundige is daar niet erg blij mee. Aangezien mijn flat uit de jaren 60 is , is de kans zeer groot dat de brancard niet boven kan komen en ik met brandweer uit huis gehaald moet worden bij complicaties. (al leek me dat wel weer grappig om op die manier de krant te halen hahaha)

Wil bortsvoeding proberen , wil ook een borstvoedingscursus gaan volgen.

Nav beatle haar gegevens over lengte ...

Zusje had een rekensommetje over hoe groot je kind wordt uiteindelijk, geen idee of t echt zo is maar vond het wel grappig om te weten.

Je moet de lengte van papa en mama bij elkaar optellen en dat delen door 2

(voorbeeldje ik 1.68 , vriend 2.00 = 3.68 : 2 = 1,84)

Voor een jongen tel je daar 11 cm bij op = 1.95

Voor een meisje haal je er 2 cm af = 1,82

Voor beatle geldt dan :

beatleman is 2,05 m en ikzelf 1,82

Beatle 1,82 Beatle man 2,05 = 387 : 2 = 193,5

Jongen + 11cm = 2,04m

Meisje - 2cm = 191,5m

Hier kan je t simpel online uitrekenen

http://www.rekenvoorbeeld.nl/index.php? ... icle&id=17
Hmm toch verschillende meningen over waar bevallen. Volgens mij moet je, zoals dolfijntje al zegt, gewoon doen waar je je het lekkerst bij voelt. Momenteel is dat voor mij gewoon thuis. Denk ik (haha, wat een onzekerheid weer).

Dolfijntje, vanillevla ga ik kopen! Evenals pepermunt, hoorde ik vandaag ook nog. Voor het eerst in mijn leven baal ik een beetje dat ik geen verstelbaar bed heb.

Vakantie, wij willen nog een weekendje weg. Vorig jaar nog 5 weken naar China geweest en 3 weken Frankrijk dus we hoeven niet meer zo ver. Normaal nemen we een hotel om een stad te zien, nu wil ik heel graag een hotel om het hotel. Dus met luxe, en een groot ontbijtbuffet! Nu ik me niet meer misselijk voel heb ik daar echt al helemaal zin in! Stad maakt me geen moer uit, op autorijafstand, mag man uitzoeken. Als ik het hotel maar uit mag zoeken haha!

Nadeel van stad is natuurlijk veel lopen want je wilt ook wat zien. Lanzarot misschien een idee? Vriendin van mij is net terug, nu 23 graden en 4 uur vliegen geloof ik. Veel vulkanisch gebied, rots en ook strand. Autootje gehuurd, is goed te doen.

Zelf ooit naar Malta geweest, was in april 27 graden, ook erg leuk voor een kleine week en 3 uur vliegen. Echter zelf daar geen auto huren, ze rijden er als gekken.
Dolfijntje, trouwens top dat je de kleine weer gevoeld hebt en dat je het nu zeker weet! Gezellig he Ik voel het nu bijna elke dag zo af en toe. Eerst waren het plopjes, nu echt schopjes.

Oh, trouwens, bij de hema deze week diverse babyspullen in de aanbieding, waaronder voedingskussen, beddengoed, kleertjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven