Meisjesnamentopic!
zondag 16 januari 2011 om 19:15
quote:blogbabe schreef op 15 januari 2011 @ 21:04:
[...]
Grappig is dat! Blogman en ik hebben juist allebei een dubbele naam en denken: wat doe je in godsnaam met die 2e naam? Dus wij hebben onze dochter daarom juist maar 1 naam gegeven. Veel mensen doen dus blijkbaar het tegenovergestelde van wat ze zelf hebben.niet altjd, ik heb 3 namen en dochter ook, gewoon omdat ik het mooi vind staan en omdat ik vernoemen ook mooi vind
[...]
Grappig is dat! Blogman en ik hebben juist allebei een dubbele naam en denken: wat doe je in godsnaam met die 2e naam? Dus wij hebben onze dochter daarom juist maar 1 naam gegeven. Veel mensen doen dus blijkbaar het tegenovergestelde van wat ze zelf hebben.niet altjd, ik heb 3 namen en dochter ook, gewoon omdat ik het mooi vind staan en omdat ik vernoemen ook mooi vind
dinsdag 18 januari 2011 om 16:02
quote:Moep schreef op 15 januari 2011 @ 22:08:
Reza
Mensen, mag ik jullie hulp inroepen voor een tweede naam?
Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.[/quote]Wat dacht je van Cemi (semmie)
Reza
Mensen, mag ik jullie hulp inroepen voor een tweede naam?
Voor mijn vriend en ik is dogwhisperer Cesar Millan een rode draad in onze relatie, we zouden onze dochter graag naar hem vernoemen, hoeft niet perse bij de roepnaam te passen. Creatieve suggesties zijn meer dan welkom.[/quote]Wat dacht je van Cemi (semmie)
donderdag 20 januari 2011 om 22:45
We hebben een zoontje genaamd Djaro nu ben ik in verwachting van nummer 2 nu zitten we een beetje met een meisjesnaam wat vinden jullie??
- Lynn
- Mara
- Lojenka
- Marodi
- Nicky
- Ivana
- Danischa
We hebben eigenlijk altijd Sianne in gedachten gehad maar we hebben nu een nichtje gekregen genaamd Sanne
Of misschien nog andere namen??
- Lynn
- Mara
- Lojenka
- Marodi
- Nicky
- Ivana
- Danischa
We hebben eigenlijk altijd Sianne in gedachten gehad maar we hebben nu een nichtje gekregen genaamd Sanne
vrijdag 21 januari 2011 om 10:19
quote:gerlanda schreef op 20 januari 2011 @ 22:45:
We hebben een zoontje genaamd Djaro nu ben ik in verwachting van nummer 2 nu zitten we een beetje met een meisjesnaam wat vinden jullie??
- Lynn
- Mara
- Lojenka
- Marodi
- Nicky
- Ivana
- Danischa
Mara het leukste.
misschien zit hier nog iets voor je bij
Manoa
Chenoa
Vienne
Faylinn
Milanne
Amara
Izara
Mirjana
Evianne
Anais
Danae
Ilana
Alesha
Eliane
Kyenna
- Lynn
- Mara
- Lojenka
- Marodi
- Nicky
- Ivana
- Danischa
Mara het leukste.
misschien zit hier nog iets voor je bij
Manoa
Chenoa
Vienne
Faylinn
Milanne
Amara
Izara
Mirjana
Evianne
Anais
Danae
Ilana
Alesha
Eliane
Kyenna
vrijdag 21 januari 2011 om 10:54
Hallo,
Het ziet er naar uit dat we op zoek moeten naar een naam voor een dochter (geslacht is nog niet 100% zeker)
Nu wil ik heel graag een stoere, hollandse, niet veel voorkomende meisjesnaam die past bij Dorus/Dores als 2e naam.
Ik kom alleen maar op combinaties met1e namen die héél veel voorkomen zoals:
Anna Dorus
Lize Dorus
Iemand een suggestie?
Het ziet er naar uit dat we op zoek moeten naar een naam voor een dochter (geslacht is nog niet 100% zeker)
Nu wil ik heel graag een stoere, hollandse, niet veel voorkomende meisjesnaam die past bij Dorus/Dores als 2e naam.
Ik kom alleen maar op combinaties met1e namen die héél veel voorkomen zoals:
Anna Dorus
Lize Dorus
Iemand een suggestie?
vrijdag 21 januari 2011 om 11:23
quote:Banba schreef op 21 januari 2011 @ 11:17:
@Christina: Lize is helemaal niet veel voorkomend hoor, stond vorig jaar op nr. 136 in de svb namenlijst (81 keer gegeven).
Erg mooie naam ook, is hier afgevallen omdat man bang was voor 'vieze lize'.
Hahaha, ik zal dat mijn vriend maar niet laten lezen dan vind hij dat waarschijnlijk om die reden ook meteen een no-go
Die heeft ook altijd zoiets aan te merken op namen.
@Christina: Lize is helemaal niet veel voorkomend hoor, stond vorig jaar op nr. 136 in de svb namenlijst (81 keer gegeven).
Erg mooie naam ook, is hier afgevallen omdat man bang was voor 'vieze lize'.
Hahaha, ik zal dat mijn vriend maar niet laten lezen dan vind hij dat waarschijnlijk om die reden ook meteen een no-go
Die heeft ook altijd zoiets aan te merken op namen.
vrijdag 21 januari 2011 om 11:31
Dorus/Dores is een vernoeming??
Doris vind ik voor een meisje namelijk leuker.
suggesties
Lena
Lauren
Jula
Juna
ella
ise
Liva
Suze
Fenne
Amke
Imke
Jinthe
Julot
Aniek
Inte
Ava
Mette
Cato
Channa
Elin
Esra
Ilse
Jeska
Jette
Jonna
Juul
Kiki
Lisse
Lizzy
Louke
Malon
Marin
Nena
Ronja
Svenja
Tessa
Tamar
Thirza
Doris vind ik voor een meisje namelijk leuker.
suggesties
Lena
Lauren
Jula
Juna
ella
ise
Liva
Suze
Fenne
Amke
Imke
Jinthe
Julot
Aniek
Inte
Ava
Mette
Cato
Channa
Elin
Esra
Ilse
Jeska
Jette
Jonna
Juul
Kiki
Lisse
Lizzy
Louke
Malon
Marin
Nena
Ronja
Svenja
Tessa
Tamar
Thirza
vrijdag 21 januari 2011 om 21:51
Dank trouwens voor de reacties op de namen die ik eerder noemde. Goed te horen dat er enthousiast wordt gereageerd op de naam Flore, ik vind hem zelf ook steeds mooier worden. Rhune en Flore zijn beide namen die ik prachtig vind, maar wel op papier nog mooier dan uitgesproken.. daar zit dan ook nog een kleine twijfel.