Meisjesnamentopic!

01-11-2009 19:43 3507 berichten
Verder spuien!

Nog meer inspiratie in het vorige topic.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:christina schreef op 24 januari 2011 @ 16:08:

[...]

Door een eerdere vernoeming binnen de familie en de afkorting daarvan kan Do niet als 2e naam.

Ik vind zelf Dorus voor een meisje juist wel leuk omdat het eigenlijk een hele oude jongens naam is.

Ik vind Dorus ook leuk en stoer, hoor! Do was gewoon een extra optie. Dorus is origineel en ook wel lekker gek. Maar het is de 2e naam dus mocht jullie kindje het niet leuk vinden dan is dat nog steeds geen ramp.
Heel misschien willen wij ons kindje, als het een meisje is, vernoemen. De naam moet dan beginnen met Hen...

Het liefst wil ik een mooie, korte (vrij) moderne naam als tweede naam. Dus geen Hendrika ofzo...
Jennifervd; naar welke naam wil je graag vernoemen? Misschien zijn er nog meer opties dan alleen de eerste drie letters? Wat vind je van:

Henke, Hennie, Henne, Henna.

Of als je wilt vernoemen naar Hendrika;

Rika, Rieke, Dieke, Dieka?

Rika vind ik zelf de mooiste naam, met een heldere vernoeming naar Hendrika.
quote:jennifervd schreef op 25 januari 2011 @ 18:16:

Heel misschien willen wij ons kindje, als het een meisje is, vernoemen. De naam moet dan beginnen met Hen...

Het liefst wil ik een mooie, korte (vrij) moderne naam als tweede naam. Dus geen Hendrika ofzo...

Henriette

Henrike
@Jennifer: jullie komen er maar niet uit hè, lastig hoor! Heb je geen hele naam waar we op kunnen voortborduren? Hier wat suggesties voor wat betreft Hen...

Henriette

Helena

Hendrikje

Henna/Hanna
Hele naam is Hennie...

Henna, Helena, Henne zouden nog kunnen maar ik ben niet meteen dolenthousiast.

Ik zoek eigenlijk meer een moderne naam die toch niet te vergezocht is. Maar die wel zo mooi is dat hij net zo goed als roepnaam had gekunnen.

Ik vond zelf namelijk mijn doopnamen altijd zo lelijk omdat ze niet paste bij mijn naam en erg ouderwets waren.
Anne-Marlein
@Jennifer: herkenbaar;-)... Toch hebben wij wel voor een redelijk ouderwetse tweede en derde naam gekozen, zo heten onze ouders nou eenmaal en in de praktijk gebruik je die namen niet. Ik vind het nu ik ouder ben wel leuk om te heten naar mijn oma's. Hennie komt van Hendrik en als je daar aan vast wil houden, kom je toch op wat ouderwetsere namen uit, zijn ook al genoemd.
Punkie: i know! En dat zou ook de reden zijn dat we het dan niet vernoemen. Vandaar de grote twijfel hier.
@Jennifervd:

Hena

Henda

Hendel

Henke

Hente

Henrieke

Poeh, lastig hoor. Hier staan er nog meer:

http://babybytes.nl/namen ... =hen&end=&sex=F&smeaning=
The time is now
Banda: ik vind namen met Hen vaak zo fries/Hollands klinken en dat is niet helemaal onze smaak. Ook past het niet helemaal bij de roepnaam.

Op babybytes had ik al gekeken.
Hallo dames,

We zijn er al helemaal uit dat (als we een meisje krijgen) ze Jade gaat heten.

Maar we komen maar niet uit een 2e naam.

Heeft iemand leuke suggesties?
@ girllovesearl

Gezien je jongensnamen ga ik ervan uit dat jullie Jade uitspreken op z'n engels?
Ja, op zijn Engels ;o)
Hier ook eventueel een vernoeming. De oorspronkelijke naam is Gery, vinden we niet geweldig. Gerry/ Gerrie of gerdie te ouderwets. Het enige waar ik verder op kom is Gelske of gerianne, maar vinden we niet echt leuk. Iemand nog suggesties?

De vernoeming gaat alleen door als we er ook nog een redelijke naam bij kunnen vinden namelijk. Het wordt ook echt de enige naam, als tweede naam vernoemen vind ik zelf niks.
@ freya25

Gerlise??

Gerlinde??
Jade Megan

Jade Vienna

Jade Alyssa

Jade Asmae

Jade Brianna

Jade Carice

Jade Charlynn

Jade Elayne

Jade Eliyah

Jade Elyn

Jade Frances

Jade Hailey

Jade Indy

Jade Kayli

Jade Kiara

Jade Kiona

Jade Leora

Jade Lila

Jade Lily

Jade Livia

Jade Madee

Jade Marly

Jade Maryse

Jade Maureen

Jade Maylin

Jade Noraly

Jade Rhodee
Ik zat te denken als ik een meisje krijg aan Tara zoiets...

Makkelijke namen, maar niet van die standaard namen !
@freya: moeilijk, hier wat suggesties:

Geria

Gerkje, Gerke, Gertje

Gerleen

Gerlant

Gerlienke, Gerlineke

Gerlinde

Germa

Gerritje

Gerty

Gesine

Getsje, Getske

@Loes:

Leah

Lara

Lana

Hera

Fiene

Sille

Mirre

Veere

Denk ik zo in de goede richting?
@Punkiedunkie

Lara en Leah vind ik mooi ! Rose ook .. hoe je het op zn engels zegt.. alleen dat zou hier in Nederland niet zo'n succes worden als je steeds moet zeggen Rose
Dan zou ik inderdaad gewoon Roos doen, vind ik persoonlijk een leuke naam! Succes met zoeken!
Dankje ! Ga even deze topic uitpluizen !!
De lijst met alle gegeven namen die jaarlijks uitkomt, staat ook online. Misschien als je daar eens naar kijkt? Weet ff de site niet... En natuurlijk het prisma voornamenwoordenboek:-)!
die lijst staat op de site van svb,heeeeeeele lange lijsten,moet je echt even voor gaan zitten
quote:girllovesearl schreef op 27 januari 2011 @ 08:47:

Hallo dames,

We zijn er al helemaal uit dat (als we een meisje krijgen) ze Jade gaat heten.

Maar we komen maar niet uit een 2e naam.

Heeft iemand leuke suggesties?

Leuk naam, ik zou gaan voor:

Jade Olivia

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven