Meisjesnamentopic!
maandag 24 januari 2011 om 20:45
quote:christina schreef op 24 januari 2011 @ 16:08:
[...]
Door een eerdere vernoeming binnen de familie en de afkorting daarvan kan Do niet als 2e naam.
Ik vind zelf Dorus voor een meisje juist wel leuk omdat het eigenlijk een hele oude jongens naam is.
Ik vind Dorus ook leuk en stoer, hoor! Do was gewoon een extra optie. Dorus is origineel en ook wel lekker gek. Maar het is de 2e naam dus mocht jullie kindje het niet leuk vinden dan is dat nog steeds geen ramp.
[...]
Door een eerdere vernoeming binnen de familie en de afkorting daarvan kan Do niet als 2e naam.
Ik vind zelf Dorus voor een meisje juist wel leuk omdat het eigenlijk een hele oude jongens naam is.
Ik vind Dorus ook leuk en stoer, hoor! Do was gewoon een extra optie. Dorus is origineel en ook wel lekker gek. Maar het is de 2e naam dus mocht jullie kindje het niet leuk vinden dan is dat nog steeds geen ramp.
dinsdag 25 januari 2011 om 20:34
Jennifervd; naar welke naam wil je graag vernoemen? Misschien zijn er nog meer opties dan alleen de eerste drie letters? Wat vind je van:
Henke, Hennie, Henne, Henna.
Of als je wilt vernoemen naar Hendrika;
Rika, Rieke, Dieke, Dieka?
Rika vind ik zelf de mooiste naam, met een heldere vernoeming naar Hendrika.
Henke, Hennie, Henne, Henna.
Of als je wilt vernoemen naar Hendrika;
Rika, Rieke, Dieke, Dieka?
Rika vind ik zelf de mooiste naam, met een heldere vernoeming naar Hendrika.
dinsdag 25 januari 2011 om 20:42
woensdag 26 januari 2011 om 15:06
Hele naam is Hennie...
Henna, Helena, Henne zouden nog kunnen maar ik ben niet meteen dolenthousiast.
Ik zoek eigenlijk meer een moderne naam die toch niet te vergezocht is. Maar die wel zo mooi is dat hij net zo goed als roepnaam had gekunnen.
Ik vond zelf namelijk mijn doopnamen altijd zo lelijk omdat ze niet paste bij mijn naam en erg ouderwets waren.
Henna, Helena, Henne zouden nog kunnen maar ik ben niet meteen dolenthousiast.
Ik zoek eigenlijk meer een moderne naam die toch niet te vergezocht is. Maar die wel zo mooi is dat hij net zo goed als roepnaam had gekunnen.
Ik vond zelf namelijk mijn doopnamen altijd zo lelijk omdat ze niet paste bij mijn naam en erg ouderwets waren.
woensdag 26 januari 2011 om 15:41
@Jennifer: herkenbaar;-)... Toch hebben wij wel voor een redelijk ouderwetse tweede en derde naam gekozen, zo heten onze ouders nou eenmaal en in de praktijk gebruik je die namen niet. Ik vind het nu ik ouder ben wel leuk om te heten naar mijn oma's. Hennie komt van Hendrik en als je daar aan vast wil houden, kom je toch op wat ouderwetsere namen uit, zijn ook al genoemd.
woensdag 26 januari 2011 om 20:17
@Jennifervd:
Hena
Henda
Hendel
Henke
Hente
Henrieke
Poeh, lastig hoor. Hier staan er nog meer:
http://babybytes.nl/namen ... =hen&end=&sex=F&smeaning=
Hena
Henda
Hendel
Henke
Hente
Henrieke
Poeh, lastig hoor. Hier staan er nog meer:
http://babybytes.nl/namen ... =hen&end=&sex=F&smeaning=
The time is now
donderdag 27 januari 2011 om 11:41
Hier ook eventueel een vernoeming. De oorspronkelijke naam is Gery, vinden we niet geweldig. Gerry/ Gerrie of gerdie te ouderwets. Het enige waar ik verder op kom is Gelske of gerianne, maar vinden we niet echt leuk. Iemand nog suggesties?
De vernoeming gaat alleen door als we er ook nog een redelijke naam bij kunnen vinden namelijk. Het wordt ook echt de enige naam, als tweede naam vernoemen vind ik zelf niks.
De vernoeming gaat alleen door als we er ook nog een redelijke naam bij kunnen vinden namelijk. Het wordt ook echt de enige naam, als tweede naam vernoemen vind ik zelf niks.
donderdag 27 januari 2011 om 12:50
Jade Megan
Jade Vienna
Jade Alyssa
Jade Asmae
Jade Brianna
Jade Carice
Jade Charlynn
Jade Elayne
Jade Eliyah
Jade Elyn
Jade Frances