Februari 2011 *deel 3*

27-12-2010 20:57 2500 berichten
Welkom op het topic van de Februari mama's!

NaamLftDatumGeslachtGeboren!Fietje953328 janMeisje12-01 Fietje-dochterAnsari3031 janJongen (2e kind)12-02 Ansari-zoon Kookaburra2803 febMeisje08-02 Kooka-dochterMeekletser2904 febMeisje (2e kind)04-02 'Meisje'Kantineke2504 febMeisje31-01 YaraLentebries2906 febJongen (2e kind)07-02 Lente-zoonDouze3007 febJongen15-02 LaurensMikado1233908 febMeisje06-02 Yara NickyKaat773211 febMeisje16-02 LotteSenshi2611 febJongen17-02 MilanJuliet19822811 febMeisje25-12 Ellis LynneKwikzilver3811 febJongen14-02 Kwik-zoonFemfreggel2811 febMeisje18-02 Rianne MilanaPrinsesjeenco793114 febJongen15-02 Robin MikaJennifervd2616 febMeisje28-02 Elinfeb20112617 febMeisje11-02 'Catootje'Kupcake2818 febMeisje20-02 Kupcake-dochterKriwi2518 febJongen19-02 Kiwi-zoonJuuls822818 febMeisje14-02 SaarMissbreezer2823 febJongen (2e kind)17-02 mb-zoonAmelief2428 febJongen (2e kind)23-02 Zoon-lief

Link naar ons 1e deel: *klik*

Link naar ons 2e deel: *klik*
Alle reacties Link kopieren
@ Fietje: Gefeliciteerd!!! Klinkt prettig dat de bevalling zo snel verliep Of zijn de weeen dan extra heftig omdat je dan een zogenaamde weeenstorm krijgt? Ik hoop dat vandaag met wegen blijkt dat Fietje baby lekker op gewicht blijft of aankomt. En dat jullie dan lekker kunnen gaan genieten (voor zover dat lukt met 3 uurtjes slaap op 36 uur!). Pfff... Kleine spookjes die baby's.

@ Feb: gefeliciteerd met de verjaardag van je zus!

@ Douze: Ja, 's nachts is het heel erg zweten in bed. Overdag zit ik ook nogal eens met klamme handjes. Terwijl ik het normaal altijd koud heb. Is op zich ook wel weer lekker zo voor de verandering, haha.

@ Prinsesje: Leuk, die fotoshoot! Veel plezier!

Is iedereen trouwens weer over haar verkoudheid / griep perikelen heen? Ik heb nu al een week een licht kuchje en een loopneus, maar het zet verder niet door (maar gaat ook nog niet over). Ik vraag me af wanneer je bevalt terwijl je verkouden of grieperig bent je de baby dan ook niet gelijk aansteekt? Dat lijkt me zo zielig! Ik slik dan nu ook maar vrolijk bergen vitame C, echinae force en smeer Vicks. En vertrouw er maar op dat Ieniemienie nog maar even blijft zitten (11 febr uitgerekend, dus ik ga er vooralsnog maar even van uit van wel).
@ Lente: Niet alleen spookjes die baby's. Ik lees net dat jij ook erg weinig hebt geslapen. Ik hoop dat je vandaag nog even een uurtje mee kan pakken ergens!
Kwik: Dank voor de info, ik denk dat het Ischias is... Nog eventjes... Is het goed gegaan met je moeder?

Senshi: Is je hondje weer helemaal gekapt? Die moet tenslotte ook mooi op het kraambed liggen niet waar..?

Douze: Hier ook flink zweten 's nachts! Normaal ben ik een vreselijke kou-kleun...

Kaat: Beterschap! Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

Zo, lag ik even heerlijk Knock-out in bed! Heb gewoon 2.5u geslapen. Lentekind wordt nu ook wakker na 3.5 uur.... Hoop op een betere nacht straks.
Wat lees ik nu net op hyves. Een baby bij Fietje…Ik heb echt wat gemist.

Eens even bijlezen.

Fietje: WOW! Wat ben ik ook een dromer, het kwam voor mij echt een beetje onverwachts.

Gefeliciteerd met zo’n prachtige dochter. Fijn dat er zoveel mensen met je mee denken en je willen helpen maar als dat de roze wolk wegneemt…hmmm.

Laat het forum maar even voor wat hij is, gekkie! Dat moet je pas doen als je daar zin in hebt.

Feb: Je maak me erg nieuwsgierig…maar inderdaad nog even en we weten het van iedereen!

Stress bij manlief: valt hier nog wel mee…maar volgens mij borrelt het wel in zijn buik.

Wat ga je super met je neefje om. Ik vind het, als juf, geweldig om te horen dat je een aftelkalender maakt. Moeilijk voor hem maar fijn met zo’n tante!

Missbreezer: wij twijfelen alleen nog over de jongensnaam. Maar de twijfel wordt al minder.

Werkbezoek: Ik ga langs met de baby en manlief als we er aan toe zijn…

Senshi: is je hondje weer knap?

Mikado: aan het begin van mijn zwangerschap had ik last van mijn rug en was het nog niet duidelijk of het vanuit mijn bekken kwam. Ik heb toen zo’n band geleend van een collega. Maar die zat enorm strak…Ik vond het niet fijn maar eigenlijk had ik hem dus niet nodig.

Snelle berichten: Ik heb ook al een paar keer gehad dat er, terwijl ik mijn bericht typ, veel berichten bij komen. We zijn gewoon erg enthousiast. Je bericht eerst in word typen helpt.

Prinsesje: ook ik heb nu al een paar dagen verschrikkelijke spierpijn in mijn bil en richting mijn been. Aan het einde van de dag loop ik erg sexy, erg vermakelijk voor manlief.

Ik ga er inderdaad ook vanuit dat het er bij hoor en dat ik er weinig aan kan doen.

Ik heb het juist overdag. Slapen gaat goed.

Kwik: ik vind pippi geweldig! Ze was echt mijn held van vroeger. Dus doe mij maar zo’n baby. Haha

Gisteravond goed gekeurd door de kraamzorg. Ze is 1 uur en een kwartier geweest!!! Erg lang! Ze besprak een heel zorgplan (boekwerk) en heeft alles toegelicht.

Ze wilde het vast goed doen. Maar het was wel volledig en duidelijk.

Ze gaf het advies over rooming-in (baby eerste dagen bij je op slaapkamer), geen zeiltjes in ledikant, geen elektrische kruiken (worden niet goed warm) en natuurlijk veel pro’s voor borstvoeding. (zucht). Uiteindelijk wel een goed gevoel en nog goede tips om bezig te blijven.

Haar advies was om het zeiltje uit kraampakket op bed te leggen rond de 36e -37e week.

Het viel hier net met bakken uit de hemel en nu is het overgegaan naar natte sneeuw. Bah!

Daar zit ik echt niet op te wachten! Het wordt ook meteen donker in huis.

Ik heb trouwens de foto’s van mijn kamertje op hyves gezet (en als profielfoto een foto van mijn bellypaint).
@jennifer ja ik vind me neefje helemaal geweldig!

Hij is zo ontzettend lief! Vroeg gelijk komt

de baby al bijna? Dus kon gelijk met zijn

kalender aan de gang! Bij het weggaan een kus

op me buik en verteld dat hij de baby lief vindt.

Ahh smelt...

En ach als peuterjuf ben ik graag pedagogisch

met hem bezig. De kids op de groep hebben het

zwaarder met mij hoor haha.
Zoo het gaat hier ook tekeer zeg... wat een regen opeens. Ik wordt wakker van mijn schoonheidsslaapje en t giet haha.

Ja mijn hondje is weer mooi Kan ze knap zijn op de kraamfoto's haha.

@Kaat: Oeii hopelijk zet het ziek zijn niet door.. ik ben de eerste week van januari zo ziek geweest.. hopelijk wordt het jou bespaard! Beterschap!

@Jennifer: Leuk dat je foto's op hyves hebt gezet.. zal zo eens kijken

@Lente: Fijn dat jullie allebei hebben bijgeslapen! Beter iets dan niets hé.. nu vanacht hopelijk ook goed slapen
Wauw Fietje gefeliciteerd! Echt gaaf! Ik ben benieuwd naar naam en foto

Hier weer goedgekeurd door VK. Krampen horen bij laatste loodjes klachten

vandaag maar es aangegeven dat wanneer ik naar het ziekenhuis zou moeten ik eigenlijk echt geen mannelijke gynacoloog wil ... wordt echt panisch bij het idee :S ... zegt ze tja als die dienst heeft .... dus ik zeg maar waar mogelijk hou je er toch wel rekening mee :P

Ik vind gewoon dat ik thuis beval :P

babylief is al compleet ingedaald, waar ook een hoop pijn (en natte broeken :P) vandaan komen. Maar ze verwacht deze week nog niets ... dus we zijn benieuwd

straks bevallingscursus...

morgen weer een rustig dagje dus dan zal ik proberen weer op jullie te reageren.
Sorry dat ik zo lang niks heb laten horen ... Heb de puf niet om vaak te reageren. Naast de drukte zo tijdens mijn verlof, huis in orde maken en veel mensen die op visite komen.

Allereerst voor Fietje: Gefeliciteerd met jullie dochter!!!

Verder een beetje stress bij de VK, maar eerst even per onderwerp reageren:

@energie, merk dat ik erg moe ben en dat de kleine veel energie slurpt. Ben nu 8 kilo aangekomen, niet veel dus...

@nesteldrang, kom nu eindelijk toe aan de dingen die ik al zo lang wilde doen. Manlief is druk bezig met boekenkasten uitzoeken en administratie, ook wat nesteldrang dus ;)

@box, die staat nog lang niet, misschien dit weekend maar eens doen...

@steken in de buik, heb ik hier ook, als ik druk in de weer ben geweest of als ik bij de VK ben geweest (wegens het voelen aan mijn buik)

@anticonceptie, de pil komt er bij mij niet meer in. Ben 6 jaar geleden erachter gekomen dat ik er zwaar depresief van wordt. Toen aan de Mirenaspiraal gegaan, misschien doe ik dat nu wel weer.

@vieze poeppraatjes, Ik ben al sinds het begin van de zwangerschap aan de roosvicee laxo, dit mag je gewoon! Hier gaat er een fles per week doorheen... Als ik lang niks heb gegeten (bijvoorbeeld laat ontbijt) dan heb ik ook erge kramp in mijn darmen en kan ik precies voelen wanneer eten uit mijn maag naar mijn darmen gaan, het duurt maar een minuut ofzo. Het is me wel duidelijk dat alles dan echt even klem zit, even liggen helpt dan goed.

@hormonen, Heb er weinig last van, mijn man dus ook Hij zegt iedere nacht als hij naar bed komt dat hij trots op me is, omdat ik het wel zomaar even doe dat zwanger zijn en dat hij zich goed realiseert dat het zwaar is. Zo lief van hem

@snelheid zwangerschap, van mij mocht het wel een tikkie langzamer gaan... tegen de 30 weken was ik pas aan het idee gewend dat ik zwanger ben en nu kijk ik al op tegen het moment dat ik het niet meer ben. Spannend en eng tegelijk, er gaat zoveel veranderen in ons leven!

@naam, hier ook gekozen voor een niet al te bekende naam, dus ook alleen maar op hyves, hier zal de baby een nickname krijgen! Even een tip, de namen van 2010 zijn bekend geworden, zie http://www.svb.nl/int/nl/ ... namen_alle_namen_2010.jsp

Hier kan je zien hoe vaak een naam in 2010 is gegeven!

@blaas Hebben jullie ook afentoe het gevoel dat je je blaas niet voelt. Soms ga ik uit nieuwsgierigheid maar even plassen en komt er een lading uit! En soms moet ik om de 15 minuten omdat ik aandrang heb, echt heel raar!

@matrasmatje, heb een waterdichte molton gekocht, deze is niet warm en naast mijn bed ligt een matje, dus mocht het zo ver zijn dan is dat er zo onder geschoven...

En dan nu even een post met mijn eigen VK stress schrijven
Hier is alles goed, ben nog erg actief en heb weinig klachten qua rug en bekken... Weet nog steeds niet of ik ooit harde buiken heb gehad en voorweeen zijn ook nog onbekend (of ik herken ze niet als zodanig ).

Maandag op controle geweest bij de VK. Naar aanleiding van een gesprek met een vriendin vroeg ik daar of ze het gewicht konden schatten, dat hadden ze namelijk nog nooit gedaan bij mij en bij die vriendin wel. Op de hand ging het moeilijk, heb een stugge buikwand, pluspunt want dat zorgt voor een strakkere buik na de bevalling. Minpunt bij het schatten van de baby, want dat kunnen ze slecht voelen.

Met 31 weken is er een groeiecho gemaakt, waar ik niks meer van had gehoord. Bleek dat het niet juist in het systeem stond en dat de wekenindicatie er niet bij was gezet. De VK ging dus even in de boeken opzoeken of de baby met 31 weken op schema lag. Bij het nakijken van de maten kwam ze bij buikomvang op de +2 weken, bij hoofdomvang zelfs bij de +3 weken uit. Bestwel schrikken dus, want ze hadden graag met 36 weken dan nog een echo gemaakt om de groei te bekijken. Na overleg met de echosscopiste in huis hebben ze een plekje op dinsdagochtend gevonden (iemand die net afbelde) en kon ik dus de volgende ochtend terecht.

Die echo was enigzins een geruststelling, want hoofdomtrek is volkomen volgens planning (en dat is het grootste wat eruit moet), maar buikomtrek is conform 40 weken (en ik was toen 37w5d). Conclusie, ze schatten haar op 3800 gram. Dit heeft een foutmarge van 500 gram aan beide kanten dus ze is 3300 tot 4300 gram. En ze gaan met 39 weken kijken of er al wat gaande is (als het volgens de VK dan niet al zelf is gekomen). Een ding is zeker, ze laten me niet overtijd lopen, want een tienponder wensen ze niemand toe!

Ik ben dus een propje aan het maken gewone lengte maar al een stevige vetlaag!

Ben erg blij dat ik zelf gevraagd heb hoe het met de uitkomst van die echo zat, anders hadden we dit niet geweten. Het is ook wel een geruststelling dat ze me nu in de gaten houden. De VK was erg positief over mijn gewicht en gaf aan dat het niet op zwangerschapssuiker duidt omdat ik een bescheiden buik heb en nog maar 8 kilo ben aangekomen.

Aan de ene kant dus gerustgesteld, aan de andere kant vraag ik me af hoe het gaat lopen aangezien ik nog geen last heb van oefenweeen enzo.

Maandag mag ik weer terugkomen, ben benieuwd hoe of wat, ze hadden het over met 39 weken kijken of ze kunnen strippen enzo...

Zal proberen me netjes te melden vanaf nu ;) en mocht er wat gebeuren dan kan ik altijd via mijn telefoon iets op het forum of hyves posten. En in grote nood kan ik via twitter iets laten weten aan prinsesje (via je koekie account )

Nu is het tijd om eten te maken! tot later!!
Hier mag MC Dreamy best mijn bevalling doen hoor!!

Heb al een hele leuke gezien in het ziekenhuis waar ik ga bevallen.

@Kooka: Balen dat je stress hebt van je VK! Ben beniuwd wat er aan de hand is.

Die namen had ik ook al bekeken, viel me nog tegen hoor, kwam ergens in de 50 voor geloof ik.

Hier ook zo naar de cursus, ben benieuwd!
Wow bedankt voor de tip Kooka! Wat staan er verschrikkelijke namen tussen zeg!! Wie noemt zijn kind nou Aalbert.. whaha.

Ben er nu wel achter gekomen dat 'onze' naam nog populairder is dan dat ik dacht. Maarja wij vinden hem mooi dus das dan jammer ;)

Ben benieuwd naar je volgende post Kooka.
Dat was weer spannend dan bij de VK Kooka! Vanaf nu heb jij ook meldplicht haha ;) Nee geintje.. doe rustig aan!
Kooka: dat was vast even schrikken. Wel fijn dat ze je nu goed in de gaten houden!

Onze naam staat gewoon in de top-20. Dat had ik nou echt nooooooit verwacht. Ik ken helemaal geen enkel kind/man met onze naam. En ik werk 1 dag in de week op een basisschool en zelfs daar heeft geen enkel kind onze naam. He bah, wat flauw
--------------------------------------------------------------------------------

ha meiden

ff kort berichtje, ik ben doodop. maar alles was goed bij de vk.

baby is redelijk al ingedaald in me bekken. bloeddruk was goed.

en die voorweeen horen erbij.

en een vk die tegelijk zwanger was met mij is al bevallen, met 34 weken dus.

ik kom snel weer reageren

heel veel liefs mb
Fietje!!! Gefeliciteerd meid! En wat een snelle bevalling! Ik hoop idd (tegen beter weten in) dat het geen weeenstorm is geweest.

Zal hyves ook eens wat beter in de gaten gaan houden, ben helemaal niet nieuwsgierig hoor :-)

Prinsesje ik duim dat alles goed blijft gaan bij je zus!

Hoe was je fotoshoot vandaag? Ik heb mijn hele reportage op mijn harde schijf staan, het plezier dat we hadden straalt er gewoon vanaf!

Jennifer heb je al je vragen kunnen stellen aan de kraamzorg?

Weten jullie trouwens of je ook je bed moet verhogen als je van plan bent in het ziekenhuis te gaan bevallen (als daar tenminste nog tijd voor is...denkend aan Fietjes avontuur)? Ons bed is nu 65 cm hoog, de kraamzorg vraagt 70cm...

Mikado hoe vond je vriendin haar 'afscheid van het vrije leventje'-feestje?

Kantineke mag ik vragen waarom je geen mannelijke gyn wil? Misschien voel je je wat lekkerder eronder als je hem van te voren kan ontmoeten?

Ik mag morgen weer naar de vk, zal mijn 'geboorteplan' meenemen, maar eigenlijk staat daar niet veel schokkends op. Wel wil ik weten hoe snel ze knippen.

Oe! Zit nu aan tafel, de kleine zit lekker haar kont omhoog te duwen en ik wreef er redelijk krachtig over, meestal vind ze dat lekker en duwt ze nog harder terug, maar nu schoof er een voetje onder m'n vingers weg!
Jennifer: Zo, de kraamzorg is lang geweest zeg! Had je er in het begin een minder goed gevoel bij?

Kantineke: Nou dat wordt dan thuis bevallen

Feb: Bij ons in het ziekenhuis werkt er ook een Mc Dreamy. En ik moet in het ZH bevallen, dus wie weet... Een vriendin van mij had hem bij haar bevalling, dat pufte toch wat lekkerder weg zegt ze, ha ha ha

Kooka: Zo te lezen blijf jij druk. Heb je er geen behoefte aan om gewoon even lekker te rusten en niks te doen?

Wat fijn dat je nu extra in de gaten wordt gehouden. Tja, een 10 - ponder wens ik ook niemand toe! Ben wel benieuwd wat ze uiteindelijk weegt.

Dank voor de link. Onze naam staat niet in de top 20.
Fem: Heb ik je net gemist... Ja, ook al ga je in het zh bevallen, je bed moet op klossen. Maar bij jullie scheelt het net 5 cm... Misschien even bellen naar de kraamzorg zelf?
Fem ons bed is ook 65cm hoog. Voor onze vk is dat hoog genoeg zeiden ze. Maar de kraamzorg wil echt iets van 75-80 cm. Ik heb hun toen gevraagd of er een los matras op mocht en dat mag. Dus misschien als je nog een 1 persoonsmatras hebt kan je die er nog opleggen eventueel.

Ik heb net even dat grappige linkje van de svb gekeken. Nou onze jongens naam haalt de top 100 van vorig jaar niet, en de meisjes naam net wel, maar wel ergens tussen de 90 en 100. Vind ik wel leuk.

Jeetje Kooka wat een verhaal zeg... en idd meldplicht he

Kaat niet ziek worden hoor!

Kantineke, mag ik heel brutaal vragen waarom je geen mannelijke arts wil? ( als je geen antwoord wil geven ook goed hoor , maar was gewoon nieuwsgierig) Ik zelf heb er niet zo'n moeite mee, maar misschien komt dat ook wel omdat ik natuurlijk in het AMC heb gelopen en je daar nooit van te voren weet wie je krijgt.

Prinses we willen foto's zien!!

Feb leuk dat je neefje zo enthousiast is.

Zo zeg volgens mij is baby vannacht een heel stuk gezakt. Zelf mn moeder zei het. Ik zit ineens ook een stuk comfortabeler op de bank, hihi.
@Douze: Dat zei mijn moeder nou ook tegen mij vandaag!! Ik voel wel evht een hoop gerommel onderin dus ben bang dat ze nog niet is ingedaald, morgen 36 weken en naar de VK.

@Fem: Onze kraamzorg had het over 65-70 cm, maar net bij de infoavond had de VK het over 90 cm. Maar ik beval toch niet thuis dus dat is dan niet nodig denk ik.

@Kooka: Ik duim voor je dat je kleine niet te groot wordt. Fijn dat je nu wel extra in de gaten wordt gehouden.

@Amelief: Die van ons komt ook niet in onze omgeving voor en ook niet op de creche waar we 180 kids hebben. Hij stond toch in de top 60.
Schaam schaam schaam..... veel te lang niet gereageerd, maar nu mezelf toch maar aan het typen gezet !!

@fietje... Van harte met je dochter !! en wow, wat een snelle bevalling zeg !! Het lijkt me aan de ene kant heerlijk, maar het schijnt ook wel erg pijnlijk te kunnen zijn door weeënstormen enzo... naja, gelukkig hebben we weinig invloed of keuze voor de lengte...dus we kunnen alleen maar afwachten !!

verder even op onderwerp

@voorbereidingen... wij moeten alleen nog een boxkleed kopen, verder is alles volgens mij wel klaar voor de komst van ons kleintje, er zijn nog wel wat dingen die ik 'apart' moet zetten voor de bevalling zoals vuilniszakken en emmers enzo...maar lijkt me dat ik daar straks nog wel tijd voor heb. Wil van de week ook ons bed maar eens gaan beschermen, slaap in een heerlijk waterbed, maar als je dat helemaal schoon zou moeten maken.....geloof niet dat we daar echt tijd en zin in hebben als de bevalling zou zijn begonnen... Overigens staat het 'bevalbed' al wel klaar, en dat is wel voldoende beschermd.... maar ja, m'n waterbedje slaapt zo heerlijk !!

@kraamzorg, morgen komen ze hier kijken, ben heel benieuwd, wij zitten nog heerlijk in een verbouwing, de keuken is straks wel af, en de wc boven ook, maar nu nog niet...hoop dat ze niet al te hard gaat schrikken !!

@vieze praatjes, ik heb gelukkig geen last van verstoppingen ofzo, ga wel veel vaker, en heb ook wel wat aambeien, maar heb er geen last van...heeft iemand enig idee of je er dan ook gewoon niets aan hoeft te doen ? Of je moet je er dan toch wat aan doen ?

@naam, ik zal de naam ook op hyves bekend maken, hier op het forum niet, mijn digitale footprint is erg klein doordat er een schrijfster is met bijna mijn naam,, dus ik wordt daardoor niet gevonden en dat vind ik eigenlijk wel prettig !!

@ziekenhuistas...hoe doen jullie dat eigenlijk, het grootste deel van de inhoud heb ik ook 'gewoon' in gebruik....heb dat gewoon allemaal niet dubbel.... heb nu er maar een lijst ingedaan en aan manlief uitgelegd dat alles wat niet is afgevinkt nog moet worden toegevoegd... maar ja, als je écht heel snel weg moet.... dat duurt dat misschien ook nog wel te lang..

@ creabea... ik ben hier van de week een naamslinger aan het maken geweest, zeg maar 'hoera- XXXX- is- geboren' is echt super leuk geworden, maar wel jammer dat je het nog aan niemand kunt laten zien... verder ben ik nu bezig met een kraambezoek boek...heb een soort van scrapalbum gekocht, daar plak in nu alvast allerlei nijntje-kopjes in...en dan mag straks de visite die langs komt er z'n naam en eventueel verhaaltje in schrijven...en dan vul ik het later in met foto's van het bezoek of gewoon foto's van ons ukkie...

ga nu lekker m'n bedje opzoeken...

truste en ik duim voor een goede nacht voor iedereen !!
@ Femfreggel: De kraamzorg vertelde dat als je het op kan lossen met een extra matras erop dat het dan ook goed is. Als je bed geen 70 cm is dan schijnen ze je bed niet te mogen verschonen werd me verteld (arbo-technisch). Maar ja, zouden ze het werkelijk op gaan meten ter plekke?

@ Kooka: Ik zag op internet dat de schattingen van VK's niet altijd kloppen. Dat hoop ik tenminste, want toen ik bij de VK was voor de liggingsecho vanmiddag was ons kleintje - wat twee weken geleden nog netjes op de groeicurve zat met de groeiecho - plotseling uitgegroeid tot een 8 ponder. Dat vond ze zelf ook wel een beetje stug, dus blijkbaar zijn de metingen niet helemaal 100% betrouwbaar. Een ander programma bij de VK rekende uit dat ze nu 2770 gram zou zijn (scheelt nogal!). Maar al met al is ze nu toch redelijk wat extra babyvet aan het kweken. De VK zei dat grote baby's vaak wat later geboren worden. Dit omdat de placenta dan blijkbaar heel goed werkt en ze, doordat ze goed gevoed worden, het nog prima naar hun zin hebben in de buik. We zullen zien!
Heb even wat foto's op hyves gepost. Als ik zo naar mijn buik kijk heb ik een gemiddelde buik, toch gek idee dat er een achtponder in zit met voldoende vruchtwater

Nu lekker slapen... welteruste dames!
Kriwi dat probleem met de ziekenhuistas heb ik ook, mijn pyjama heb ik dagelijks aan en de oplader van m'n aaifoon is ook gewoon in gebruik...

Voor de zekerheid gaat er bij mijn morgen ook een onderlegger over m'n matras, heb al kraamverband in m'n nachtkastje liggen (waarom weet ik ook niet, maar het geeft toch een gerustgesteld gevoel) en ik slaap al een tijdje met hydrofielluiers op borsthoogte onder het hoeslaken tegen lekplekken (ga echt nog niet met een bh met kompressen slapen, dat ligt echt voor geen meter!).

'Onze' naam is volgens mij in het algemeen redelijk vaak voorkomend, maar staat niet in de top 100 van vorig jaar, alleen iets andere variant erop, ongetwijfeld dankzij een niet nader te noemen popster (waar wij zeker niet naar verwijzen).

Ik verhuis gauw weer naar de bank, waar mijn buik wat meer ruimte heeft. Hebben jullie wel eens het gevoel dat je broeksband te strak zit waardoor je kleintje 'er niet bij kan'? Die van mij probeert zich met veel geweld ertussen te wurmen...
Zweten: ik zweet me soms ook rot ’s nachts. Als ik de deken wat lager leg, gaat het al een stuk beter. Ik ga morgen maar 1 van die vochtopnemende matjes onder konthoogte leggen op bed, onder het hoeslaken. Zo’n hele matrasbeschermer zie ik niet zo zitten.

Inloggen: viva doet weer normaal, olé!

Ziekenhuistas: staat klaar met een lijstje ernaast wat er nog in moet omdat het in gebruik is.

Fietje, Wow! Gefeliciteerd met jullie meisje! Hopelijk gaat het snel beter, want het is niet fijn als er heel veel mensen zich met je kindje bemoeien. Hopelijk werkt het advies van de lactatiedeskundige.

Kooka, wat spannend even! Fijn dat de echo niet echt een heel dik kindje uitwees.

Ik heb net meegedaan met de IQ test, was leuk! Maar alle vragen over korte termijngeheugen waren fout… Whaha, zwanger! Lange termijngeheugenvragen waren wel goed!
Wow! Wat hebben jullie verl geschreven zeg! Leuk om van iedereen weer even wat te horen

Vannacht is volle masn en dan worden er altijd meer kindjes geboren, heb het zeiltje maar voor de zekerheid op het bed gelegd hihi!

Irriteer me er wel nu al aan. Het kraakt en m'n beddengoed glijdt. Misschien morgen maar gewoon een extra molton kopen bij de Hema ofzo. Vriendlief mag pas naar bed komen als ik slaap, hij heeft me al 2 nachten uit m'n slaap gehouden doordat hij eerder sliep als ik met als gevolg dat ik door het snurken niet kon slapen!

De fotoshoot was echt heel gezellig en leuk! Ben benieuwd naar de foto's!!

Voor nu weltrusten! Morgen meer:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven