Relatie redden, hoe?

11-11-2010 11:22 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn abrupt uit elkaar gegaan (zijn keuze) door een gebrek aan communicatie. Die communicatie kwam pas na de breuk weer op gang..Er zijn nogal wat irritaties aan elkaar en het gevoel is daardoor (?) ook bij beiden wel een beetje minder/weg. We woonden samen en zijn nu dus weer volledig op onszelf en alleen.

We kunnen de leuke tijden met elkaar alleen niet vergeten en willen elkaar nog een kans geven! Vooral omdat we voor de breuk nooit ook maar iets met elkaar hebben kunnen bespreken en een breuk als deze blijkbaar nodig was..

Maar: hoe pakken we dit nou goed aan? Om teleurstelllingen bij beiden te voorkomen..?

Hoop dat jullie tips hebben!
Advies ik weet niet of het financieel haalbaar voor je is maar is het geen mogelijkheid om lekker ergens een weekendje in een goedkoop hotelletje te gaan zitten?

Kan je je daar lekker even terugtrekken,gaan wandelen in het bos/op het strand als je daar zin in hebt.

Dat is geen oplossing voor je probleem natuurlijk maar het geeft je wel de mogelijkheid om even tot rust te komen en met niemand om je heen de batterij weer wat op te laden.
He ladies,

Ik lees jullie wel, maar heb het idee dat als ik nu op jullie ga reageren het een beetje mosterd na de maaltijd is.

Yellowlove; wilde je nog wel bedanken voor je verhaal. Pfff, vond het heel heftig zeg. En wat super knap van je dat je zelf besefte dat het niet helemaal goed ging en akkoord ging met de opname. En het lijkt me ook moeilijk om dan weer door te gaan. Je zegt wel dat je er nog niet bent, maar je klinkt heel verstandig en redelijk in je posts nu, dus je bent vast op de goede weg. En gefeliciteerd met je huisje. Nieuwe stap!

Overige ladies: jullie zitten ook in een k*t situatie zeg! Dikke knuffel!

Polly: het komt op mij ook over alsof je vriend even ongelukkig is met alles en jou daar de schuld van geeft... pas je wel op dat je die schuld dus niet op je gaat nemen?
Gut superstar, wat een belachelijk goed idee. Ik ben dol op hotels maar had er nog niet bij stilgestaan dat ik dat ook kon doen. Zat al te googlen op antikraak enzo maar dat kan erg lang duren, dan is dit een goed idee als tussen oplossing. Ga meteen kijken, thanks!

Ik heb overigens heel sterk de neiging om ff langs huis te gaan. ff mn huisdieren een aai geven en mn verzekeringspapieren opzoeken om te kijken of mn tas verzekerd was… Is nodig voor de aangifte. Is dit toegestaan of een echt no no?
Hoi advies,

Ik heb effe gemist hoe je situatie precies is, maar ik weet wel dat ik HELS werd toen ik nog in mijn eentje in het huis van ex en mij woonde en hij onaangekondigd besloot in MIJN huis rond te kunnen gaan wandelen.

Natuurlijk is het jullie huis, maar ik vond het een ontzettende schending van mijn privacy. Ik had nog wat onderbroeken slingeren en dat soort dingen... dus mss dat je het eerst met hem kunt overleggen? Dat zal hij toch niet erg vinden?

Overigens heeft ex me net gebeld. Over hond en ook over dat we nog dat met de spullen moesten afronden. Heb gezegd dat ik hem daar over heb gesms en dat hij niet reageerde, hoe dat zat. Tja, hij was het vergeten en toen hij er aan dacht dacht hij: tja, kan beter bellen. En toen was hij dat weer vergeten etc...

Nou goed, heb gezegd dat ik dat ZO onaardig vind klinken dat we idd maar beter snel alles kunnen regelen zodat we geen contact meer hoeven te hebben.

Daar was hij even van van zijn stuk gebracht.

Verder klonk hij alsof hij wel gezellig wilde kletsen, hoe is het met je? Met mij blablablalba Etc etc... ik heb bijna niks gezegd en het gesprek afgeketst. Vind hem irritant. Raar he?

Vond hij volgens mij ook niet echt leuk.

Nu hebben we voor volgende week dinsdagavond afgesproken. En hij mailt me de lijst morgen van spulletjes. (dan kan ik me er vast beetje op voorbereiden)...

Pffff, ik vind het heel erg aan de ene kant, want ik vind het echt leuk om hem weer te zien en aan de andere kant gaan we de boel echt definitief maken en hebben we daarna geen reden meer tot contact.
haha Brugge, mooi is dat als je dan aan de andere kant zit van het verhaal. Ik weet dus dat ik hels zou worden als hij hels wordt omdat ik iets kom halen wat in ONS huis ligt.

Maar gelukkig hebben we het erover gehad, dat ik gewoon langs kan gaan als ik iets nodig heb omdat er nog spullen van mij liggen (vond ik een verschrikkelijk vervelende manier van benoemen overigens. Alsof t huis verder niet meer van mij was.).

Wel denk ik dat het misschien toch verstandig is. Dan kan hij eventueel zorgen dat ie weg is. Om die rust toch te bewaren.. Niet dat ik dat leuk vindt, ik zou m dolgraag willen zien, maar het is niet verstandig.

Ik vind verstandig zijn eigenlijk helemaal niet leuk.

Knap overigens dat je het zo zakelijk hebt kunnen houden. en dat je je daarna rot voelt omdat het besef komt dat het daarna wel heel erg definitief is; ik denk dat dat heel logisch is. Het zal toch even duren voordat je dat gevoel kwijtraakt.
quote:advies schreef op 19 januari 2011 @ 19:13:

Gut superstar, wat een belachelijk goed idee. Ik ben dol op hotels maar had er nog niet bij stilgestaan dat ik dat ook kon doen. Zat al te googlen op antikraak enzo maar dat kan erg lang duren, dan is dit een goed idee als tussen oplossing. Ga meteen kijken, thanks!

Ik heb overigens heel sterk de neiging om ff langs huis te gaan. ff mn huisdieren een aai geven en mn verzekeringspapieren opzoeken om te kijken of mn tas verzekerd was… Is nodig voor de aangifte. Is dit toegestaan of een echt no no?

Meid als je de mogelijkheid hebt om lekker ergens een weekend in een hotel te gaan zitten dan zou ik dat zeker doen.

Lekker in je eentje even uitwaaien op het strand,wandelen in het bos of gewoon lekker een heel weekend in je bed liggen tv kijken.
Brugge

Misschien wel goed om even het contact te verbreken, of op lager pitje, maar je hoeft hem heus niet nooit meer te zien hoor meid. Maar op een dag kun je misschien wel een keer koffie gaan drinken , gewoon voor de gezelligheid, zonder pijn en hoop.

Tot die tijd is afstand nemen idd verstandig. Heel veel sterkte.

Advies, ik hoop dat je even wat rust kunt vinden idd straks. Ik heb iig nog een leeg huis met die verhuizing een week voor je in Amsterdam. Als het nodig is, kan het (serieus). Maar er staat dan dus helemaal niks in behalve een douche...
oh Yellow wat lief! :knuffel: Meen je dat nou?? Sta helemaal versteld van al die liefheid.

Het is wel echt in de goede omgeving maar zit een beetje met; wat doe ik met mn auto? Is zeker betaald parkeren daar? En ik heb helemaal geen spullen want dat staat allemaal in ons huis… Minimaal een bed nodig natuurlijk. Meen je het serieus? echt echt echt serieus? Want dan ga ik er serieus over nadenken.. tot wanneer geldt je aanbod/is de woning beschikbaar?

En anders ga ik gewoon zoeken naar een hotel, geen probleem.

Ik heb m overigens ge smst, hij is niet thuis dus ik kan langs gaan. nu twijfel ik alleen of ik dit zal gebruiken om tot rust te komen en even alleen in ons huis rond te lopen en te kijken hoe het voelt of dat ik toch iemand meeneem omdat ik het best wel scary vindt en misschien juist nu wel wat steun kan gebruiken. Ik vind dit echt verschrikkelijk jongens, ik twijfel echt aan ALLES!
Ik ben echt serieus. Ik ga zondag de 30e verhuizen, en zondag de 6e moeten de sleutels ingeleverd worden. Het is superklein 30m2.

Ik heb een matras voor je? (maar daar heb ik natuurlijk al die tijd zelf op geslapen, ik heb namelijk een nieuw bed voor mijn nieuwe huis incl nieuwe matras. Ik weet niet of je dat vies vindt , dat heb ik soms wel met andere mensen hun matras)

Maar verder vrees ik idd dat er niets is, ja kookpitjes en een douche. Er is internet (dat is gewoon betaald), maar geen tv (digitenne gaat mee)

Ik heb parkeertarief opgezocht:

Tarief: maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 19.00 uur, eerste drie uur ¤ 0,10, daarna ¤ 2,40 per uur).

Het huis staat toch leeg, dus het maakt mij niet zoveel uit wanneer je het laat weten ok. No worries voor mij, maar ik dacht is misschien goedkoper voor je.
(oh ja dat bed probeer ik te verkopen op marktplaats, vandaar wel matras, geen bed)
Meiden! Ik lees mee, maar reageer niet zo veel, vanwege geen internet behalve op gsm en heb niet zo veel toe te voegen. Zit nu in totaal andete fase: de vrolijke verdringing. Ik voelde me vandaag een beetje euforisch, want heb date met zoenjongetje (mootje, muis en brugge weten wat ik bedoel). Ik probeer ex uit mijn hoofd te bannen en ga keihard op de rebound tour. Zo bizar, ik wist niet dat ik dit in me had, maar ik voel me beter dan de afgelopen drie maamden, dus ik ga maar mee op die flow. Nu al drie dagen niet gehuild, een record! Wel merk ik dat ik ineens veel over ex droom, denk gevolg van de verdringing overdag. Probeerde gister in bed bewust aan ex te denken en werd helemaal koud van binnen en toen zette ik er meteen een rem op. Ik vind dit ergens eng, ik weet dat ik bewust nu bepaalde dingen verdring, en dat dat ooit toch weer de kop opsteekt. Ik ben normaal meer van dwars door je verdriet heen, maar ik kan het ook niet meer echt toelaten. Is dat slecht?

@yellow, ik moet zo lachen om hoe jij je restyling beschrijft, ik heb precies hetzelfde gedaan, heerlijk!! Helpt het een beetje om je thuis te voelen?

@brugge, wat naar dat je dinsdag dat gesprek in moet en wat stom dat hij het steeds 'vergat' je terug te bellen. Wat een oen!

@mootje: ben je weer beter? Hoe ist nou?

@muisje: ben je vandaag een beetje doorgekomen? Heb je nog gesmst of gemaild naar ex?
Ha ik weet zeker wel wie zoenjongetje is

Vrolijke verdringing, spannend, misschien kom ik daar ook wel als ik verhuisd ben. Moet nu dozen inpakken weeeh.
Hee meiden! sorry dat ik niet zo veel reageer. komt oa doordat ik nog steeds niet fit ben, maar merk ook dat ik er niet altijd zin in heb. heb het idee dat ik met ex en het afsluiten daarvan gewoon stukje verder ben. en door jullie verhalen wordt ik denk ik gewoon teveel met mn neus op de feiten gedrukt en voel ik me dan weer meer down dan dat ik wil. zit erg in de ik ga door met mn leven zonder ex! en wees niet bang, als ik vind dat ik jullie wat moet zeggen doe ik dat zeker! en ik weet zeker, op dit punt komen jullie ook!!

@brugge! meid, ben trots op je! wat heb jij goed gehandeld in je telefoongesprek met ex! niet te veel meegegaan met ex, maar vast gehouden aan jezelf! Niet leuk dat hij je 'vergeten' was te smsen/bellen, wat een kip! en ook dinsdag gaat rot worden voor je denk ik.. moeilijk omdat het ind definitief word en ja ook omdat je denk ik heel veel mixed feelings erbij hebt? probeer het goed, netjes en wellicht toch een beetje fijn af te sluiten.. en hierna hoeft het contact niet helemaal over
-
te zijn he. jullie kunnen altijd een x wat gaan drinken samen, maar pas als jullie er beide aan toe zijn! ik hoop gewoon voor je dat dinsdagavond toch een beetje fijn verloopt!!

@ pj! wat zeg je nu? een date?!! wanneer? vanavond? vertel!! leuk! gewoon rebound, geniet ervan! zoenjongetjes zijn er gewoon om van te genieten ;)

en weet je. op dit moment is dit jou manier om je relatie te verwerken. en ja, misschien komt de klap nog, maar misschien ook niet... je droomt erover, en dat is goed. in je dromen kun je heel veel dingen onbewust een plaatsje geven..

en weet je, ik vind je ontzettend sterk!! ga gewoon door met hoe je bezig bent, heb af en toe je dipmoment, maar je weet ook dat je daar weer uit komt! klasse meid! topper!
-
quote:yellowlove schreef op 19 januari 2011 @ 18:22:

hey meiden.

Avril ik vind het lastig om je te kunnen adviseren (ik heb het idee dat het lijkt alsof ik niet reageer op je situatie) maar dat komt meer omdat ik het overzicht een beetje kwijt ben. Ik begrijp iig dat vriend ver weg is , dat problemen veroorzaakt en jij even rust wilde om na te denken die je zelf ingepland hebt in een tijd dat jullie elkaar toch nog zagen. Klopt dit? Voor ik complete onzin loop te blaten...

Als ik iets kan doen voor je moet je het zeggen, want ik vind dat je echt hele goede adviezen geeft hier!

Verder heb ik vandaag mijn nieuwe huis geschilderd (ehm ok 2 verwarmingen en 2 deuren en een plafond...het begin is er) had even een instortmomentje omdat we dit samen zouden doen (ex en ik) maar ik sla me er doorheen. Het huis gaat er echt belachelijk uitzien alsof er een 7 jarige inwoont met die 8 kleuren die ik lukraak overal op smeer, maar ik vind het mooi, en nu ik toch alleen woon kan ik dat gewoon maken ook!

ZO!

Nee, dat klopt niet helemaal zoals je het omschrijft. Maar met al die verhalen, al die posts en polly en ik hebben achteraf ook een hoop verwijderd i.v.m. privacy. Daar is ook geen touw meer aan vast te knopen! Geen probleem, no worries!.

Ben wel benieuwd naar je disco huisje
Woehoe! Veel bijgeschreven. Super. Ik kan het alleen niet meer helemaal volgen moet ik eerlijk bekennen en inderdaad, wat Mootje zegt: de nieuwe aanhakers hier zitten nog meer in de redfase dan de eerdere crew . Dus ook ik lees mee en als me iets goed te binnen schiet (wat ik zelf verkeerd heb aangepakt achteraf ) dan deel ik het graag!

@Yellow: Goed bezig met je huis!

@ PJ: Wat jij zegt over dat dromen over ex opeens, ik herken het! Eerder heb ik dat helemaal niet gehad, maar nu ik een klein beetje losser kom begint de echte verwerking misschien? Droomde vannacht zelfs dat ex mijn kansen bij een eventuele kanshebber van mijn kant tot nul reduceerde. Ze bleven maar samen over me lachen en praten en ik kon alleen maar machteloos toekijken, haha, scary. Leuk dat je een date hebt met zoenjongetje! Laat je weten hoe het was?! Ben erg benieuwd!

@Brugge: Je bent goed bezig nog steeds. Lekker nuchter, fijn om jou te lezen, ik trek me daar een beetje aan op net als aan Mootje!

Niet meer gemaild hoor! (ein-de-lijk) Was maar een dag, maar een beginnetje en ik voel dat het de goede kant opgaat. Ik zie steeds minder redenen om dit nog te willen....
@PJ, vergat ik: wat leuk dat je een date hebt. Heb het hier en daar wel gelezen over zoenjongetje. Leuk hoor, beetje fladderen enzo is heerlijk! Kan soms ook een beetje pijn doen, soms word je dan ineens geconfronteerd met het gemis en degene bij wie je het liefste zou zijn. Maar het is een eerste stap in het loskomen, losgaan! Ik voel de fibes van de lente al aankomen voor een aantal dames hier. Break ups in de winter en rond de feestdagen zijn loodzwaar, voordeel: je kunt in de lente meefladderen met alle vlinders! En nee, het is niet erg om af en toe een stopknop te zetten op het verdriet en het weg te duwen. Soms moet je gewoon even, je kunt er niet te veel in blijven hangen. Als het verdriet te groot wordt komt het vanzelf wel weer bovendrijven. Helaas.

@Brugge, kl*te is dat altijd, die telefoongesprekken, die laatste dingen regelen, hem straks weer zien. Dat zal je wel wat doen! Sterkte ermee!
quote:_avril_ schreef op 19 januari 2011 @ 14:24:

Jij kent hem, dus jij kan beter inzien hoe het er nu voor staat. Toen hij er een punt achter wilde zetten, was dit een te verwachten stap van hem? Had hij het er al vaker over met jou, dat hij het misschien niet meer zag zitten?

Ik voelde dat er wat aan de hand was, maar hij had niets gezegd. Paar dagen eerder had ik nog gevraagd of hij nog wel van mij hield, want ik voelde afstand, en toen beaamde hij dat hij nog van me hield.

Overigens zegt hij dat nu nog steeds, hij weet alleen niet of hij relatie met me wil omdat het apart zijn zo'n pijn doet.

Wat grappig, lijkt of er dus gradering in zit. De een kijkt op naar de ander. De lamme helpt de blinde? Of gaat het helingsproces echt zo snel? Want jullie begonnen hier 2 maanden geleden, en kijk hoe veel verder jullie al zijn danwel jullie je voelen.
quote:advies schreef op 19 januari 2011 @ 18:26:Misschien rij ik vanavond wel even ergens heen, even een rustig plekje opzoeken, om eens goed na te denken wat mij nou in hem aantrok. Maar tellen dingen als dat hij mij een heel goed gevoel over mezelf kon geven ook? Vind ik lastig he. ik heb altijd het idee dat het karakter eigenschappen van de ander moeten zijn waar je op valt, maar ik heb me eigenlijk gewoon altijd heel prettig en veilig gevoeld bij hem.

Oh ja, welke opmerking van mn collega bedoel je eigenlijk?

Alles wat jij fijn aan hem vond telt. Het zijn jouw gevoelens, dus als hij het de moeite waard vindt, dan is het zo.

Je collega's had een opmerking gemaakt dat je moest kijken waardoor je nou steeds zo boos werd.

Fijn dat je wat aan mijn adviezen hebt. Ik hoop dat je er snel weer een beetje bovenop bent. Lijkt me een goed plan dat je een plekje voor jezelf zoekt. Zelfs als dat niet in woonruimte is. Misschien een kamer bij je ouders/een vriendin waar je gewoon ongestoord even kan zitten? Of in een muziekschool waar je vroeger les had, even in het bos, langs een beekje of in een kerk vlakbij... Beetje afhankelijk van wat jou rust geeft.

plekjes zijn op de gekste plaatsen te vinden
quote:yellowlove schreef op 19 januari 2011 @ 18:32:

Hey advies ,

ik vrees dat ik niet zo'n topper ben als relatiegoeroe Amy (dit meen ik echt, fantastische posts keer na keer Amy, superlief dat je de tijd neemt voor iedereen), maar ik wilde toch even reageren op je stukje over aantrekkingskracht.

Ik denk dat het soms heel onduidelijk is, wat het nou precies is. Een 'gevoel' van veiligheid, en ontspannen kunnen zijn bij iemand, jezelf kunnen zijn. Zoiets?

En persoonlijk vind ik dat ook heel belangrijk, het allerbelangrijkste zelfs. Daarna krijg je karaktereigenschappen, en gewoon hoe iemand in elkaar steekt. En daar kan het fout gaan omdat iemand ook maar is wie hij is, en dan kunnen bepaalde eigenschappen voor mij toch niet het zijn. (ehm, wacht, bij mij is het eigenlijk altijd omgekeerd..) Maar goed, snap je een beetje wat ik bedoel? Beetje wazig verhaal, kan het niet goed uitleggen zo typend...

Hoe je je bij iemand voelt is altijd een gevolg van de behoeften waar iemand aan voldoet. Bij een eikel die je in de supermarkt tegenkomt en hard tegen je opbotst mis je respect. Maar je doet er weinig mee, omdat je niet met zoiemand te maken hebt verder.

Maar als jou vriend je een goed gevoel geeft, dan doet ie dus al iets goed. Of hij praat fijn met je, of hij ... Het is soms moeilijk te analyseren wat hij dan precies goed doet (=behoefte vervult), maar iets doet ie dan alvast goed. Dus dat telt absoluut!!!
Wow Yellow, ik ben echt helemaal ontroerd door zoveel liefheid. Voor een wildvreemde nota bene. Goed mens ben je. Ik moet eigenlijk echt naar mn werk nu maar ik stuur je vanmiddag of vanavond even een berichtje.. Of hoe dat ook alweer werkt via hier.

Amygdala, ik heb er gisteren lang en hard over nagedacht en kwam al pratende tot de conclusie dat ik, ondanks dat het bij mij nooit begonnen is met een spetterende verliefdheid (die kwam later), ik wel dusdanig veel positieve punten van hem zie dat ik weet dat ik wel echt voldoende om hem geef om het te willen proberen. Na een nacht slaap merk ik wel dat ik toch even de tijd moet nemen om te ontdekken om welke dingen ik nu precies boos werd. Of dat om hem persoonlijk ging/karaktereigenschappen of puur om bepaalde behoeften die hij niet vervulde… Mijn korte bezoekje thuis heeft daar overigens wel alvast wat antwoorden op gegeven maar er was beslist meer. Tijd om te beginnen met schrijven.

Oh en wat ik overigens wel heel lastig vindt, in het proces van bedenken waar het aan ligt merk ik soms een hele sterke angst voor de ontdekking dat het misschien echt mn type niet is, omdat dat zou betekenen dat alles wat we hebben opgebouwd en al die toekomstplannen, in duigen zullen vallen. Ik vind dat zo eng, dat dat mn blik op zo’n besef moment ontzettend vertroebeld.

Weet je wat wel gek is? Ik voel een bepaalde rust over me heen komen… Zo ben ik vanochtend tenminste wakker geworden. En dat voelt eigenlijk wel heel lekker.
@polly: ja twee maanden pas he, het kan snel gaan. Overigens is mijn relatie nu zo'n drie maanden over, maar heb de eerste maand nog hoop gehad en contact met ex. Daarvoor rommelde het ook al een maand, dus al met al heb ik me vier maanden echt kut gevoeld, elk uur van elke dag. En hoeveel je ook van iemand houd of hoeveel verdriet je ook hebt, dat houdt geen mens vol. Wie dat wel doet kun je wel depressief noemen. Dus misschien een opsteker voor jullie: een maand of drie/ vier kut voelen is voor mij blijlbaar echt het maximum. Niet dat ik me nu niet meer kut voel, maar heb zo mijn goede en mindere dagen en mis ex ook niet echt nu (heb hem ook al maanden niet gezien en contact afgehouden dat helpt). Deze week was ik weer voor het eerst echt blij en dat komt ook door die date.

Zaterdag is de grote dag, ben supernerveus en sla lekker aan het piekeren: was als ik niet leuk genoeg ben (of erger: HIJ niet?). Waar moeten we het over hebben, was als de kriebels wegzijn? Enfin alle date issues die nieuw zijn voor me omdat ik nog nooit heb gedate, oeioei spannend!
Advies, hoe is jouw situatie? Ben jij weggegaan en wil hij nog wel? Is dit een time-out met mogelijkheid tot herstel, of is het definitief klaar? Zijn er anderen in het spel?

Ik heb al eerder aangegeven dat het heel goed mogelijk is met eigenlijk iedereen een relatie op te bouwen, als je maar elkaars behoeften bevredigd en op een goede manier communiceert.

Het is natuurlijk het makkelijkst als je hartstikke verliefd op elkaar wordt en vanaf dan samen bent. Dat is een mooi begin, dan wil je nog alles en sta je open voor de ander.

Als je daarna ongeveer alles verkeerd doet, is deze heftige relatie echter geen lang leven beschoren.

Je kunt uitstekend met een vriend / willekeurig aardig persoon een liefdesrelatie opbouwen. Dat klinkt stom. Alsof je partnerkeuze er niet toe doet.

Maar het enige dat jij wil in een relatie is dat je gelukkig bent (en dat wil de ander ook voor zichzelf). Wanneer jij dus tegemoetgekomen wordt in je behoeftes en verlangens, als je emotionele behoeften vervuld worden, dan zul je je gelukkig voelen.

Het heeft niets te maken met 'type' of 'uiterlijk'.

Het enige is dat je vaak niet in contact komt met iemand die totaal niet jouw 'type' is. Zo'n iemand laat je meestal niet zo dichtbij komen dat je een relatie kan opbouwen.

Wat je dus feitelijk kunt constateren is dat jullie niet aan de juiste dingen hebben gewerkt samen (of misschien uberhaupt wel alles vanzelf wilden laten gaan).

Dan voel je je niet bevredigd en krijg je irritaties, frustraties, ruzies etc.

Want zoals ik al zei: je moet je richten op dingen die bij de ander effect hebben. Dus niet zoals jij bij die sporttas als voorbeeld gaf. Hartstikke lief, maar t gaat niet het gewenste effect hebben. En dat kun je ook doen met sex, gesprekken, activiteiten en wat dan ook.

Vanzelfsprekend moet je ook op een goede manier met elkaar communiceren. Als jij constant afgeeft op wat hij doet, terwijl hij alleen maar zijn best doet (waarschijnlijk dus op de verkeerde dingen), ben jij pissig en hij gekwetst. Dan lukt het niet meer.

Ga nadenken over wat jij belangrijk vindt in je leven. Wie ben jij? Wat zou jij zonder hem doen? Wil jij wel of niet met vriendinnen afspreken, sporten? Welke politieke stroming hang je aan, welke levensovertuiging past bij jou? Wil je eigenlijk vegetarisch eten? Denk niet na over 'ja, maar dat kan niet... dat vindt hij niet leuk...". Beperkingen kun je jezelf altijd opleggen.

Probeer voor jezelf een koers te zetten naar wat jij belangrijk vindt in het leven.

Bespreek dit met hem, en leg naast elkaar op welke punten dit dan botst. Waarom botst het? Omdat het anders is dan jullie gewend zijn? En is dat dan verkeerd? Of omdat hij vanuit zijn geloof/overtuiging iets anders vindt/wil?

En kun jij hier inleveren, of is dit element cruciaal voor jouw bestaan, voor wie jij bent?

Het is een soort van onderhandelen. Welke situatie geeft de ultieme samenewerking?

Maar: het is geen ruilhandel. Niet 'ik stop met sporten, als jij dinsdags gaat koken'. Dat zijn losse dingen. Waarom stop je met sporten? Waarom wil je dat hij gaat koken?

Het begint een warrig verhaal te worden. Ik wacht eerst maar even af hoe jij dit ziet en of je begrijpt wat ik bedoel :-)
Advies... nog 1 ding wil ik je graag separaat meegeven:

je bent bang voor het onbekende. Het is een grote stap. Zowel doorgaan met een relatie (maar dan op een andere manier = opnieuw beginnen) is een verandering. En een relatie beeindigen is dat ook.

Maar het onbekende hoeft niet slecht te zijn.

Wat je had was niet zoals je het wilde. Als jij het onbekende zo stuurt dat het alleen maar beter wordt dan wat je had dan heb je een knots van een toekomst voor je liggen. En het mooie is: je kunt dit helemaal zelf invullen!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven