Gezondheid alle pijlers

Geen eetlust

20-01-2011 12:35 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb altijd eigenlijk een niet al te grote eetlust gehad. Eten was bij mij een noodzakelijk kwaad. Heb de laatste jaren een BMI gehad van iets minder dan 20 wat niet ongezond is. Nu sinds ik een gezin heb en het altijd goed druk is, heb ik nog minder eetlust. Ik heb echt zo momenten dat niets mij aanstaat. Zijn er nog dames die dit aan de hand hebben? Handig voor de lijn, maar vind het eerder vervelend. Gisteren heb ik op een hele dag een potje yoghurt, een bord soep, een banaan, een stuk chocolade en avondeten gegeten.
Ik herken het niet, maar kan je niet op de klok gaan eten? Dus gewoon 3 maaltijden en 3 tussendoortjes op vaste tijden?
Lisa, dat is veel te weinig wat je eet....Je geeft hiermee een slecht voorbeeld aan je kinderen! Straks ontwikkelen zij een eetstoornis, omdat mama slecht met eten omgaat...
Ik verplicht mij nu al om te eten, maar zoiets als een boterham heb ik nooit lekker gevonden. En dat is iets wat je normaal toch 's morgens en 's middags eet
Als je eenmaal aan het eten bent, heb je dan ook na een paar happen geen trek meer of is het meer dat je er toe moet zetten om te eten, maar dat je dan wel met smaak eet?
Warm eten kan ik met smaak eten, maar andere zaken begin ik vaak met redelijke in, maar zit het na een tijdje tegen
@Lisa je kunt ook in plaats van brood iets eten dat je wel lekker vindt en ook gezond is: havermout, muesli, een gebakken eitje, een fruitsalade/fruitshake met wat vezels.

Maak het voor jezelf wat aantrekkelijker. Eet wat je graag lust en probeer regelmatig te eten, gezond en goed vullend.
Het eten is wel meestal gezond hoor, maak verse soep en verse groentjes 's avonds.
Ik herken het. Ik ben iets te zwaar omdat ik te onregelmatig eet. Ik heb vandaag drie koekjes, een kop thee en uuh, verder niks op. Ik heb dagen dat ik er s´avonds achter kom dat ik idd nog niets gegeten heb, of alleen een bak yoghurt. Ik heb gewoon geen trek en vergeet daardoor te eten. Zo ook met drinken. Ik merk dat ik s´avonds dan de schade in ga halen, ik ga snaaien omdat ik dan wel trek heb. Dan is het rustig, de kinderen liggen op bed...

Je kunt smorgens ook een bak yoghurt met cruesli pakken, of twee crackres met kaas oid. Ontbijtkoek doet het hier ook wel goed, kun je makkelijk een plakje van pakken.
quote:eefje1980 schreef op 20 januari 2011 @ 12:43:

@Lisa je kunt ook in plaats van brood iets eten dat je wel lekker vindt en ook gezond is: havermout, muesli, een gebakken eitje, een fruitsalade/fruitshake met wat vezels.

Maak het voor jezelf wat aantrekkelijker. Eet wat je graag lust en probeer regelmatig te eten, gezond en goed vullend.Precies, dan eet je toch een (pasta/couscous/groene)salade/sushi/noodles/stevige soep of waar je maar trek in hebt tijdens de lunch en iets van pap/muesli/shake tijdens het ontbijt. Ik zou niet met tegenzin een boterham gaan eten.
Bij mij is het precies ook zo: hoe meer ik bezig ben en hoe drukker het is met de kids enzo, hoe minder eerlust ik heb.
@Keye En juist als je zo weinig eet val je niet af omdat alles op de reservestand gaat in je lijf. Je lijf gaat zelfs essentiële voedingsstoffen aan bijvoorbeeld je botten onttrekken, zoals calcium. Wel goed dat je je er zo bewust van ben!
Ik ken het zelf niet. Ik moet juist moeite doen, om niet te snoepen. Maar mijn man kent het gevoel van honger niet. Dat neemt niet weg, dat hij normaal/gezond eet. Ik denk om het goede voorbeeld te geven aan je kinderen idd alternatieven moet zoeken voor ontbijt en lunch. Yoghurt als ontbijt kan prima en anders eet je ipv brood als lunch een cracker ofzo. Ik ben zelf niet zo'n broodeter en rooster mijn brood altijd.

En een eetstoornis ontwikkelen bij je kinderen, zo ken ik er nog wel meer. Ik ben van mening dat een chips, koek en snoep etende ouder een slechter voorbeeld is, dan eentje die een banaan, yoghurt en soep eet.
Ik ben trouwens ook niet zo'n broodeter, maar bij mij helpt lekker brood ook. Geen volkoren zaanse snijder met appelstroop maar een hard broodje of een lekker diep bruin brood met oude kaas en mosterd.
Ja een eetstoornis ontwikkelen bij mijn kinderen vind ik wel nogal een harde uitspraak...Hier komen vooral gezonde zaken in huis en ik bedien mijn kinderen op regelmatige tijdstippen met eten.
Ik herken het heel erg, want als ADHD-er ben ik eigenlijk gewoon te druk met van alles en nogwat om aan eten te denken. Ook ben ik niet erg geinteresseerd in lekker eten, want ik zie het vooral als een bouwstof van mijn lichaam. Soms wel jammer, want bij het uiteten gaan geniet ik zelden van de smaken.
quote:eefje1980 schreef op 20 januari 2011 @ 12:52:

@Keye En juist als je zo weinig eet val je niet af omdat alles op de reservestand gaat in je lijf. Je lijf gaat zelfs essentiële voedingsstoffen aan bijvoorbeeld je botten onttrekken, zoals calcium. Wel goed dat je je er zo bewust van ben!Ik val langzaam wel af, ws omdat ik ook bv geef. Daarom ben ik me er zo bewust van dat ik moet eten en moet drinken. Maar als je geen eetlust hebt is dat best moeilijk.
Lisa245, ik heb ook pakjes cup-a-soup in huis, zodra ik wat te drinken wil pakken en ik weet dat ik niet veel heb gegeten, pak ik een pakje soep. Het vult niet echt, maar het is beter dan een glas water oid.
Zou cup a soup echt veel beter zijn dan een glas water? Volgens mij zit er voornamelijk heel veel zout in. Ik denk eerlijk gezegd dat je beter dan een glas drinkontbijt oid kan nemen.
quote:Lisa24 schreef op 20 januari 2011 @ 13:02:

Ja een eetstoornis ontwikkelen bij mijn kinderen vind ik wel nogal een harde uitspraak...Hier komen vooral gezonde zaken in huis en ik bedien mijn kinderen op regelmatige tijdstippen met eten.Het gaat er om dat je kinderen zien dat jij niet goed eet. Je kunt allerlei gezonds in huis halen en je kinderen op regelmatige tijdstippen (gezond) eten voorzetten, maar als jij dan vervolgens niets eet, of iets niet zo gezonds als een stuk chocola, geeft dat een slecht voobeeld. Dat zien ze echt hoor. En je hebt geen poot om op te staan als ze over een tijd zelf gaan zitten klooien met eten want je doet het zelf ook.
Volgens mij zit 't em er toch echt in dat je jezelf moet aanleren om op bepaalde tijdstippen te eten. Dan hoef je je echt niet vol te proppen, als je maar iets eet! Dat kun je gewoon samen met je kinderen doen. Op een gegeven moment zal je lijf zo 'geprogrammeerd' zijn dat je op de eettijdstippen ook honger/trek krijgt. En als je het vergeet (wat ik op zich raar vindt, je kinderen eten toch ook? Dat vergeet je toch ook niet?), dan kun je in je telefoon ofzo een alarm zetten.
-

Ja een eetstoornis ontwikkelen bij mijn kinderen vind ik wel nogal een harde uitspraak...Hier komen vooral gezonde zaken in huis en ik bedien mijn kinderen op regelmatige tijdstippen met eten.Misschien kan je proberen dan gelijk met je kinderen iets mee te eten?

Ja een eetstoornis ontwikkelen bij mijn kinderen vind ik wel nogal een harde uitspraak...Hier komen vooral gezonde zaken in huis en ik bedien mijn kinderen op regelmatige tijdstippen met eten.Hoe oud zijn je kinderen? Want als ze ouder (en dus mondiger) worden, zullen ze ongetwijfeld gaan zeggen dat ze niet hoeven te eten, omdat jij dat ook niet doet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven