Ik ben zo bang... deel 7
zondag 19 december 2010 om 10:13
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Deel 6 staat hier.
Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.
Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.
Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.
Deel 6 staat hier.
donderdag 20 januari 2011 om 08:33
Lieve Bo op deze moeilijke dag een warme knuffel voor jullie.
Quelqu'un meurt,
Et c'est comme des pas
Qui s'arrêtent.
Mais si c'était un départ
Pour un nouveau voyage...
Quelqu'un meurt,
Et c'est comme une porte
Qui claque.
Mais si c'était un passage
S'ouvrant sur d'autres paysages...
Quelqu'un meurt,
Et c'est comme un arbre
Qui tombe,
Mais si c'était une graine
Germant dans une terre nouvelle...
Quelqu'un meurt,
Et c'est comme un silence
Qui hurle.
Mais s'il nous aidait à entendre
La fragile musique de la vie...
Benoît Marchon
Quelqu'un meurt,
Et c'est comme des pas
Qui s'arrêtent.
Mais si c'était un départ
Pour un nouveau voyage...
Quelqu'un meurt,
Et c'est comme une porte
Qui claque.
Mais si c'était un passage
S'ouvrant sur d'autres paysages...
Quelqu'un meurt,
Et c'est comme un arbre
Qui tombe,
Mais si c'était une graine
Germant dans une terre nouvelle...
Quelqu'un meurt,
Et c'est comme un silence
Qui hurle.
Mais s'il nous aidait à entendre
La fragile musique de la vie...
Benoît Marchon
donderdag 20 januari 2011 om 09:43
De sneeuw valt hier met bakken uit de lucht, Ro heeft een kater en zijn neef ook; ik heb al heel wat eieren staan bakken maar de sfeer is beter dan gisteren en eergisteren.
Blij dat neef Marc gekomen is.
Nu in begrafenisoutfit en wachten tot we weggaan; het sneeuwt zo hard dat ik vrees dat we uren gaan doen over de heenweg.
Nou ja, het zij zo.
Tot vanavond lieve allemaal!
Zoeb, sterkte met dat hele niersteengedoe; ik hoop dat je wat minder pijn hebt!
Blij dat neef Marc gekomen is.
Nu in begrafenisoutfit en wachten tot we weggaan; het sneeuwt zo hard dat ik vrees dat we uren gaan doen over de heenweg.
Nou ja, het zij zo.
Tot vanavond lieve allemaal!
Zoeb, sterkte met dat hele niersteengedoe; ik hoop dat je wat minder pijn hebt!
donderdag 20 januari 2011 om 10:28
donderdag 20 januari 2011 om 12:00
Lieve Bo, ik had een paar dagen niet bijgelezen. Ro's vader is overwacht overleden, begrijp ik. Meid, wat krijgen jullie veel te verteren...
Vandaag is dus een heel zware dag voor jullie. In de sneeuw ook nog, vervelend (moeilijk voor te stellen, hier schijnt de zon en is de lucht blauw). Lief van je dat je zo goed voor Ro zorgt, ook als dat soms betekent afstand houden.
Wat zul jij kapot zijn vanavond. Om niet te spreken over Ro. Hopelijk kunnen jullie vroeg naar bed en slaapt Ro wat beter. Ik denk aan jullie vandaag. Wil je alsjeblieft mijn medeleven ook aan Ro overbrengen?
Vandaag is dus een heel zware dag voor jullie. In de sneeuw ook nog, vervelend (moeilijk voor te stellen, hier schijnt de zon en is de lucht blauw). Lief van je dat je zo goed voor Ro zorgt, ook als dat soms betekent afstand houden.
Wat zul jij kapot zijn vanavond. Om niet te spreken over Ro. Hopelijk kunnen jullie vroeg naar bed en slaapt Ro wat beter. Ik denk aan jullie vandaag. Wil je alsjeblieft mijn medeleven ook aan Ro overbrengen?
Ga in therapie!
donderdag 20 januari 2011 om 16:26
Hè bah ook nog sneeuw. Dat kan je dan helemaal niet gebruiken. Terwijl hier de zon schijnt en de lente in de luchtijkt te zitten, dus ik heb een bos tulpen gehaald en de lente in huis.
Op de echo niets te zien van nierstenen. Er is nog een foto gemaakt van de blaas en de nieren. Morgen gelukkig al de uitslag. Wel raar. Ik steek nog even mijn kop in het zand waar het dan van komt als er op de foto ook niets te zien is.
Bij het borstonderzoek zeggen ze bij de uitleg dat er vier foto's worden gemaakt. Bij iedere borst een van boven en een van opzij. Waarom dan twee extra van mijn linkerborst? Jammer dat er geen andere reactie komt dan dat het er niet goed op staat. Niet erg geruststellend moet ik zeggen, maar 't is wel de borst met het knobbeltje en waar ik eerder problemen mee had, dus niet iets om me druk over te maken. Toch?
Op de echo niets te zien van nierstenen. Er is nog een foto gemaakt van de blaas en de nieren. Morgen gelukkig al de uitslag. Wel raar. Ik steek nog even mijn kop in het zand waar het dan van komt als er op de foto ook niets te zien is.
Bij het borstonderzoek zeggen ze bij de uitleg dat er vier foto's worden gemaakt. Bij iedere borst een van boven en een van opzij. Waarom dan twee extra van mijn linkerborst? Jammer dat er geen andere reactie komt dan dat het er niet goed op staat. Niet erg geruststellend moet ik zeggen, maar 't is wel de borst met het knobbeltje en waar ik eerder problemen mee had, dus niet iets om me druk over te maken. Toch?
donderdag 20 januari 2011 om 17:20
donderdag 20 januari 2011 om 17:22
Ik kan me voorstellen dat dat zo voelt zoeb, dat je weer in de rats zit. Aan de andere kant, zijn zij helemaal op de hoogte van alle medische dingen die je de vorige keer hebt doorlopen? Want ja, ze zien een knobbeltje, dus maken ze meer foto's. Maar als dat knobbeltje nog steeds dezelfde kenmerken vertoont als vorige keer. Is er niks aan de hand, toch? Ik kan me trouwens wel voorstellen dat je je zorgen maakt hoor!
Bo, ik hoop dat het ondanks de sneeuw een mooie begrafenis was. Heb veel an jullie gedacht vandaag!
Bo, ik hoop dat het ondanks de sneeuw een mooie begrafenis was. Heb veel an jullie gedacht vandaag!
donderdag 20 januari 2011 om 17:30
Zoebie fijn dat het geen nierstenen zijn, wel spannend wat het dan wel is. Gelukkig heb je morgen al de uitslag. En steek je kop maar lekker is het zand, dat ga ik ook maar doen tot woensdag, (bedankt voor de tip hihi) Er was niets veranderd op de thoraxfoto`s dus nu een ct scan( morgen al) en woensdag de uitslag.
Bo en Ro ik heb een jullie gedacht vandaag.
Bo en Ro ik heb een jullie gedacht vandaag.
donderdag 20 januari 2011 om 17:32
Zoebie kan me voorstellen dat je je zorgen maakt. Ik hoop dat ze gewoon het eerdere knobbeltje hebben gezien. Wel fijn dat je zo snel de uitslag van je nieren krijgt
Ik moest ook voor mijn mammo vandaag. Wil nu liever niet meer naar dit ziekenhuis, maar alles staat erop. Nu wachten tot volgende week
Bo, hoe was het vandaag?
Ik moest ook voor mijn mammo vandaag. Wil nu liever niet meer naar dit ziekenhuis, maar alles staat erop. Nu wachten tot volgende week
Bo, hoe was het vandaag?
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
donderdag 20 januari 2011 om 20:13
Bo hoe is het gegaan? Zware dag hoor voor jullie. Ik heb de hele dag aan jullie moeten denken. Zo raar dat het na vandaag allemaal zo anders is zonder je lieve schoonvader. Je spreekt altijd met zoveel liefde over hem. En het zal moeilijk voor te stellen zijn dat je hem nu nooit meer ziet. Voor Ro ook. Nog veel meer natuurlijk.
Dat denk ik ook hoor, dat het weer hetzelfde is. En als ik toch weer naar de mamacare moet en het is weer niets, dan wil ik dat die bobbel weggehaald moet worden. Het was toen een bloeduitstorting zeiden ze en ik denk er altijd aan dat Bo zei dat die jaren kan blijven zitten. Dus ik denk ook dat het dat is. Ik vond de foto's op zich niet pijnlijk. Het ging goed.
Dat denk ik ook hoor, dat het weer hetzelfde is. En als ik toch weer naar de mamacare moet en het is weer niets, dan wil ik dat die bobbel weggehaald moet worden. Het was toen een bloeduitstorting zeiden ze en ik denk er altijd aan dat Bo zei dat die jaren kan blijven zitten. Dus ik denk ook dat het dat is. Ik vond de foto's op zich niet pijnlijk. Het ging goed.
donderdag 20 januari 2011 om 21:28
Ben er weer; bekaf, echt helemaal op nu.
Het was mooi en waardig, maar ook erg koud op de begraafplaats.
Ik had nog nooit een katholieke begrafenis meegemaakt, een hele ervaring. De mis duurde erg lang maar het was wel mooi.
Daarna in een restaurant geweets met de naaste familie en vrienden; mijn schoonmoeder is zo alleen ineens, dat brak echt mijn hart.
Zo broos lijkt ze nu.
Ro heeft veel gehuild maar is er beter aan toe dan gisteren. Zijn neef slaapt hier nog een nacht voordat hij teruggaat naar Bretagne.
Ik ga nu snel naar bed, morgen om 10u staat de VSL weer voor de deur en komt de volgende chemo weer.
Sorry voor het warrige bericht, ben echt heel moe.
Zoeb, spannend van je borstfoto's (en Itsme ook! wat een dag voor iedereen zeg).
Ik hoop dat de uitslagen meevallen en dat je die knobbel kunt laten verwijderen.
Het was mooi en waardig, maar ook erg koud op de begraafplaats.
Ik had nog nooit een katholieke begrafenis meegemaakt, een hele ervaring. De mis duurde erg lang maar het was wel mooi.
Daarna in een restaurant geweets met de naaste familie en vrienden; mijn schoonmoeder is zo alleen ineens, dat brak echt mijn hart.
Zo broos lijkt ze nu.
Ro heeft veel gehuild maar is er beter aan toe dan gisteren. Zijn neef slaapt hier nog een nacht voordat hij teruggaat naar Bretagne.
Ik ga nu snel naar bed, morgen om 10u staat de VSL weer voor de deur en komt de volgende chemo weer.
Sorry voor het warrige bericht, ben echt heel moe.
Zoeb, spannend van je borstfoto's (en Itsme ook! wat een dag voor iedereen zeg).
Ik hoop dat de uitslagen meevallen en dat je die knobbel kunt laten verwijderen.
donderdag 20 januari 2011 om 21:57
Wat een dag Bo... geen wonder dat je òp bent. Morgen chemo, en heb je het dan voor eventjes gehad? Mag je dan even rusten? Ik ben wel blij dat Ro kon huilen. Blij is natuurlijk niet het juiste woord, maar komt het dichtst bij wat ik bedoel. Hij kan z'n gevoelens toelaten, kropt het niet op. Heb je het idee dat jullie samen verdriet kunnen, mogen hebben?
Lieve meis, welterusten voor zo, en wederom veel sterks voor morgen.
Lieve meis, welterusten voor zo, en wederom veel sterks voor morgen.
donderdag 20 januari 2011 om 22:02
Dat je er goede en mooie herinneringen aan hebt is goed Bo. En dat Ro veel huilde dan breekt je hart, maar het is wel goed voor hem. Wat fijn dat neef nog even blijft. Moet Ro morgen weer werken? Nee toch?
En dan morgen weer de kuur. Wat veel is het toch voor je deze week. Ik hoop dat het weekend wat rust brengt. Voor jullie allebei.
Hier duurt een uitvaart in de kerk een uur. En dan naar de begraafplaats om afscheid te nemen. Is het in Frankrijk langer?
En dan morgen weer de kuur. Wat veel is het toch voor je deze week. Ik hoop dat het weekend wat rust brengt. Voor jullie allebei.
Hier duurt een uitvaart in de kerk een uur. En dan naar de begraafplaats om afscheid te nemen. Is het in Frankrijk langer?
donderdag 20 januari 2011 om 22:04
Wat fijn dat het een mooie dag was, Bo, ondanks al het verdriet. Het lijkt me moeilijk je schoonmoeder zo te zien. Hoe gaat zij het nu redden? Moeten jullie hier nu maatregelen voor gaan nemen?
Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht (nu ). Sterkte morgen met de chemo, en nogmaals veel sterks voor Ro.
Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht (nu ). Sterkte morgen met de chemo, en nogmaals veel sterks voor Ro.
Ga in therapie!
donderdag 20 januari 2011 om 22:31
Lieve Bo slaap lekker, ik hoop erg dat je het morgen nog volhoudt en daarna eindelijk rust krijgt, gewoon in je bed kruipen en slapen tot er geen greintje slaap meer in je zit. Heel veel sterks, ik stuur je alle positieve vibes die ik kan genereren en ik denk gewoon de hele tijd aan je. Super hoe je je gehouden hebt!
vrijdag 21 januari 2011 om 07:33
Zo Leo, jij was er weer vroeg (of laat, zo je wilt) bij!) ik had gisteren pilates en een verjaardag dus was alleen helemaal bijgelezen. Om nou te gaan zitten typen is ook zo onbeleefd...
Dat was inderdaad een zware dag bo, verschrikkelijk. Ik vond het zó erg om mijn vriend te zien huilen (toen zijn oom werd begraven). Omdat mannen het zelden doen geeft het wel heel duidelijk aan hoe erg het ze aangrijpt. Ik hoop wel dat het hem ook heeft opgelucht. En vandaag alweer aan het werk, toch? Hij was toch alleen woensdag en donderdag vrij? Hopelijk kan hij dan vandaag de dag een beetje doorkomen, dan is het snel weekend. Datzelfde geldt natuurlijk voor jou: na die chemo is het wel te hopen dat je even een paar dagen rust krijgt!
Veel succes in ieder geval vandaag!
Its en zoebie, en meepie ook geloof ik, wanneer verwachten jullie alle uitslagen?
En zoeb: als er op de echo niks te zien is, wat gaat er dan nu gebeuren?
Dat was inderdaad een zware dag bo, verschrikkelijk. Ik vond het zó erg om mijn vriend te zien huilen (toen zijn oom werd begraven). Omdat mannen het zelden doen geeft het wel heel duidelijk aan hoe erg het ze aangrijpt. Ik hoop wel dat het hem ook heeft opgelucht. En vandaag alweer aan het werk, toch? Hij was toch alleen woensdag en donderdag vrij? Hopelijk kan hij dan vandaag de dag een beetje doorkomen, dan is het snel weekend. Datzelfde geldt natuurlijk voor jou: na die chemo is het wel te hopen dat je even een paar dagen rust krijgt!
Veel succes in ieder geval vandaag!
Its en zoebie, en meepie ook geloof ik, wanneer verwachten jullie alle uitslagen?
En zoeb: als er op de echo niks te zien is, wat gaat er dan nu gebeuren?
vrijdag 21 januari 2011 om 09:35