Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
We gaan zo weg; ik zie als een berg op tegen deze dag, maar goed.

Vanavond hebben we dus zijn neef ook hier, eigenlijk wel fijn, wat afleiding. Ro is zo vreselijk down en lamgeslagen, hij reageert bijna nergens op.

Zoeb, de hormonen van gisteren (Fulvestrant) komen in twee prikken; die van een week geleden in één. Dus al met al in een week drie prikken.

Ik ga me maar eens voorbereiden en aankleden; hopelijk valt het mee vandaag.

Liefs voor jullie allemaal en bedankt voor de lieve berichtjes.

Heel veel sterkte gewenst vandaag
Bo helemaal niet gek dat je er tegenop ziet. Meestal valt het dan mee en het is voor Ro wel fijn lijkt me. Ervaring van mijn kant zullen we maar zeggen.

Ik heb inderdaad een niersteen en ik moet een echo met spoed. De HA regelt die en ik hoor vanmiddag wanneer deze week nog.

Stomme niersteen.

Dikke knuffel voor deze moeilijke dag.
Ik herinner me ook dat het voor ons heel fijn was om met de familie samen te zijn. Je bent zo verbonden in hetzelfde verdriet, dat het werkelijk iets minder zwaar te dragen is. We hebben zelfs vreselijk gelachen om allerlei herinneringen die opgehaald werden.

Ik hoop dat het voor Ro en jou ook zo werkt. liefs

Zoebie wat erg en nu?
Bo en Ro :hug

en voor Zoeb :hug
Ook van mij voor Ro en Bo een dikke en ook voor onze Zoebie een flinke Een gebroken pols en een niersteen, ik geef het je te doen!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Geen idee Gelukkeling. De HA heeft gebeld en het Zh belt nu wanneer de echo is en dan moet ik terug naar de HA voor de uitslag. Na drie dagen pas, dus het zal wel volgende week worden.
Aj, toch echt een niersteen... Weet je wat de behandeling wordt, vergruizen? Hoop dat t mee gaat vallen. Hoe is het nu met de pijn?

En lieve Bo en Ro, hoe is het bij jullie? Ik hoop dat het samenzijn met de familie jullie goed doet. Zorg goed voor elkaar lieverds, maar vooral ook voor jezelf! Mijn gedachten zijn bij jullie

Vandaag gewerkt en tot drie keer toe op mijn zere pols geslagen. Heb inwendig stevig gevloekt! Gelukkig droeg ik mn spalk (ik vind het zo'n naar ding...), dat hield nog een beetje tegen. Het benne roerige tijden op t werk!
Bo nee dat is geen leuke dag, komende dagen ook niet. Het besef zal toch langzaam komen dat Ro's vader er niet meer is.

Is zijn neef een beetje een prater? Misschien doorbreekt dat het lamgeslagen gevoel.

Is alles klaar voor morgen? Ro in pak of pakbroek met een blouse? Hoe laat is de begrafenis?

Zoebie dus toch nierstenen èn een gebroken pols, wat een combi. En nu? Of hangt alles van de echo af?
We zijn er weer, lange lange dag.

Ik vond het heel confronterend mijn schoonvader opgebaard te zien; erg verdrietig.

Ro is heel lang bij hem gebleven, ik denk dat het nu pas echt is doorgedrongen.

De neef van Ro is hier nu ook en dat is goed. Ro is wat levendiger en niet zo vreselijk depressief; ik ben toch blij dat hij er is, dus.

Nu eten maken en voorbereiden voor morgen. Het gaat sneeuwen en het wordt heel koud, dus we kleden ons netjes maar vooral warm aan: we zullen 40 min op het kerkhof zijn namelijk.

Zoeb, hoe gaat het met je?

Die niersteen klinkt supernaar, dat kan zo'n pijn doen!!!

Sterkte van mij gewenst

Nu ga ik weer gastvrouw zijn. Ik hoop dat ik dit weekend kan uitrusten, ik ben aan het eind van mijn latijn, echt waar.
Het is zo definitief hè Bo als je hem opgebaard hebt gezien. Dan dringt het pas echt door. Hoe is schoonmama eronder? Ik vind het zo vreselijk voor Ro. Morgen nog een zware dag, vrijdag ook nog de kuur. Ik hoop dat je wat rust krijgt dit weekend.

Morgenochtend de echo. Ik heb er niet echt heel veel last van. Het zeurt alleen. Wel voel ik het altijd, maar nog niet heel heftig. Morgenmiddag het periodieke borstonderzoek. Dus rare drukke dag morgen. Een vriendin rijdt me overal heen.

Ik denk aan jullie Bo.
Het hangt van de echo af Phoehee.

Geen idee wat er gaat gebeuren. Maandag moet ik terug naar de HA.
Ik kijk nooit naar opgebaarden bij een begrafenis/crematie, vind het moeilijk en ben bang dat ik dat beeld blijf zien. Het is puur angst. Ook voor het beeld bij 'de dood'.

Ik snap dat je aan het einde van je Latijn bent, hoeveel past er in een week.

En thermoondergoed kan prima onder nette kleren, zie je niet. Alleen je schoenen hè, die kou trekt naar boven. (denkt aan oud en nieuw met warme kleren maar vanuit onder helemaal bevroren)
O arme vrouw....

En zo'n eerste tijd na een overlijden is zo druk.

Heb je hulp?
Ik bedoel natuurlijk of je in de buurt mensen hebt die je kunt bellen als je hulp nodig hebt?
Bo fijn dat de neef Ro wat opbeurt. Het is ook allemaal zo definitief. En het is wel heel veel wat jullie op jullie bordje krijgen.

Kun je het allemaal nog aan? Pas goed op je zelf meis.

Ik wou dat ik iets voor jullie kan doen.Steek straks weer een kaarsje voor jullie aan en voor een ieder die dat ook kan gebruiken.

Sjur, niet te vaak op je zere pols slaan hoor. Hoe krijg je het voor elkaar om het 3 x te doen?

Zoebie jij morgen de echo ik hoop dat je daarna snel weet wat er gaat gebeuren, lief van je vriendin dat ze rijdt.

Ik krijg morgen de uitslag van de longfoto`s er gaat bij mij ook een vriendin mee.
Je zal wel kapot zijn, het is niet niks alles wat jullie overkomt, een gezond mens zou al staan wankelen, laat staan jij, die zelf al zo ziek is. Vraag je wel hulp voor de praktische dingen? de mannen kunnen je best helpen, dat is een goede afleiding voor ze.

Ik wilde dat ik je helpen kon, voor jullie koken of wat dan ook.
@ meepie: deed ik het maar zelf, op mn pols slaan... Het was vandaag een van de cliënten die boos was en daarvoor een uitlaatklep zocht en vond. Au...

Voor Ro en Bo een warme knuf!
Lieve bo, ik kan me heel goed voorstellen dat het nu echt te veel wordt. Nog 1 dagje, ik hoop dat het lukt. Kleed je maar lekker warm aan. Ik hoop dat alle gedachten die naar je uit gaan ook warmte met zich meebrengen...

Bon courage! Heel veel sterks morgen!

Zoebie, jij hebt ook pech hè... Sterks ook voor jou
Ben kapot nu, ik ga slapen.

Neef en Ro zitten te drinken (!!) en te praten, ik kan nu even wat rust inhalen.

Morgen ben ik er niet lang; we vertrekken al tegen 10u.

Ik ben echt totaal op; maar het moet maar even.

Liefs voor alle lieve berichtjes!
Lieve Bo: heel veel sterks morgen voor jou, Ro en zijn geliefden en vrienden.

Het zal niet meevallen, en ik hoop dat je idd geen koude voeten krijgt aangezien je je dan nog lamlendiger voelt.

dikke en warme !
"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Lieve Bo en Ro, veel sterks op deze verdrietige dag. Mijn gedachten zijn bij jullie
Sterkte vandaag voor jullie Bo&Ro, en ook voor zijn moeder.
Sterkte Bo, vandaag is een moeilijke dag.
Heel veel sterks vandaag, voor Bo en Ro. Ik hoop dat jullie, ondanks het sobere karakter, een mooi afscheid hebben vandaag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven