Gezondheid alle pijlers

Slechte adem collega

20-01-2011 23:33 40 berichten
Het is (als ik de bladen mag lezen) een veel voorkomend probleem..

.

Een collega waar ik elke dag mee samenwerk en mee naar werk reis ruikt gigantisch slecht uit haar mond. Ze was een tijd gestopt met roken en het verbeterde wel maar helaas is ze weer begonnen. We hebben het er een hele tijd geleden over gehad en ze gaf aan dat ze een infectie had en daarvoor een behandeling onderging. Dit is echter al iets van een jaar of 1,5 terug. Het stinkt zo erg dat als ze tegenover me zit in de trein ik bijna moet kokhalzen van de lucht, een andere collega heeft het ook opgemerkt maar durft er niets van te zeggen..

Hoe begin ik er weer over? Ze eet regelmatig smint maar dat helpt dan 3 minuten, kauwgomaanbod slaat ze altijd af.
Alle reacties Link kopieren
Iedere keer dat iemand mij een kauwgom of pepermunt aanbiedt, heb ik de gewoonte om te vragen; "Ruik je me?"

Dat helpt, en lijkt mij dus een prima manier om het gesprek op gang te brengen. Niemand vind het fijn om te horen wanneer ze uit hun mond ruiken, maar er zijn er nog minder die willen dat anderen doen alsof het probleem wel mee valt.

Ik heb een tijdje een hele slechte adem gehad (combi van maag/darmklachten, roken en koffie) en dat was vreselijk genant. Wel was het fijn om toen ik twijfelde (zit het tussen mijn oren??) te horen dat niet alleen ik dat merkte, maar dat het inderdaad zo was. Het was ook niet constant maar kwam op de stomste tijden opzetten.

Standaard kauwgom, mondspray, veel tandenstoken/flossen/poetsen en een afspraak bij de tandarts en huisarts. Dat hielp, vooral dat laatste.
Biebelien, volgens mij is het inderdaad Halitose, herinner me vaag nog dat ze zoiets noemde.

Ik ga haar niet uit de weg, het is een hechte collega die echt in de groep hoort en waar ik dan ook nauw mee samenwerk. Verder is er ook niets mis met haar

Ik denk dat ik het inderdaad maar vriendelijk ga aangeven op de manier van Anno1984, refereren naar het verleden zegmaar.

Een E-card is een alternatief maar ik zou (als ik m zelf zou ontvangen) wantrouwend naar mijn collega's worden. Juist omdat het een collega is waar ik zo mee samenwerk zou ik het zelf ook waarderen als iemand het zegt.. Ze heeft ook wel dates en dan denk ik: Ruiken die mannen dat dan niet? Lekker zwoel zoenen??? * rilling*
Ik kan me niet voorstellen dat je door roken zo uit je mond stinkt. Ik zou het zelf graag willen weten als ik uit mijn mond stink. Tenzij ik knoflook gegeten heb, natuurlijk.
Seymour, ik zeg ook niet dat het door het roken alleen komt maar het versterkt de geur helaas wel...
quote:Seymour schreef op 21 januari 2011 @ 00:39:

Ik kan me niet voorstellen dat je door roken zo uit je mond stinkt. Ik zou het zelf graag willen weten als ik uit mijn mond stink. Tenzij ik knoflook gegeten heb, natuurlijk.

Rokers stinken sowieso..... in ieder geval naar rook. Ik ruik het altijd als iemand een roker is.

@TO

Een tongschraper doet al wonderen voor iemand met halitose.
Gewoon letterlijk afstand houden. Ga je naast haar in de trein zitten of beter aan de andere kant naast over tegenover haar, kan je toch prima babbelen. Om andere reden, lukt het mij altijd wel om ruim afstand 1 / 1,5 meter afstand te houden.

Mischien weet ze het wel, maar kan ze er echt niks aan doen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 20 januari 2011 @ 23:46:

[...]

Ruik eens tussen mijn billen...........zo ruikt jouw adem nou ook.

Whoehahahahahaha!

Tranen in mijn ogen van het zachtjes lachen.....

Wat een ellende Erwt, ik zou ook gek worden.

De enige manier om er daadwerkelijk iets aan te doen is het uitspreken en hopelijk samen tot een oplossing te komen. Ik snap dat je dat lastig vindt maar iets anders weet ik je niet aan te raden.
Ik ben dus zo iemand met een slechte adem.

En dat weet ikvan mezelf. Poetsen, flossen, tongschrapers enzovoort heeft in mijn geval allemaal geen nut, want ik heb een slecht sluitende maagklep.

Dat betekent ook meteen dat ik er niet zoveel aan kan doen.

Erg naar, want ik vind het zelf ook walgelijk als iemand uit zijn mond stinkt.

Mijn broer heeft precies hetzelfde probleem (we zijn een beetje slecht afgeleverd wat dat betreft ), en ik vind het dus echt vies ruiken!

En dan te bedenken dat ik zelf dus ook zo ruik, dat vind ik dus echt heel naar.

Soms word ik er door mensen op aangesproken.

Ik vind dat niet erg, maar wel moeilijk. Ik weet het immers al van mezelf, en anders dan masceren (kauwgom, smint enz) kan ik niet.

Toch vind ik het minder erg als iemand het tegen me zegt dan wanneer iemand vage hints geeft.

Dat betekent namelijk dat ik er bij elk pepermuntje dat me aangeboden wordt, moet gaan aannemen dat het is omdat ik uit mijn mond ruik.

En dat vind ik erg paranoide leven.
Gwendolyn, wat goed dat jij reageert.

Duidelijk wat je zegt dat aangeven indien last beter is dan hinten. Goed om te weten.

Er is niks te doen he, aan een slecht sluitende maagklep? Het is geen ziekte of zo, waar je last van hebt? Heb je het wel eens met een arts besproken?

Pure benieuwdheid hoor, als je het er niet over wil hebben verder snap ik dat ook.

Ik was even de honden uitlaten, dus vandaar de wat late reactie.

Ik vind het niet erg om het er over te hebben.

Ik moet eerlijk zeggen dat het bij mij nooit door een arts is vastgesteld.

Bij mijn broer is dat echter wel gebeurt.

En ik gebruik dus al stokers, flos, een tongschraper en natuurlijk een tandenborstel, en toch blijft het probleem bestaan.

Dat, in combinatie met de vaststelling bij mijn broer heeft mij er van overtuigd dat bij mij hetzelfde moet spelen.

Ook omdat ik meer maagklachten heb ( oprispingen, soms brandend maagzuur en maagpijn na het eten), klinkt het voor mij aannemelijk.

Maar je hebt wel een punt, wellicht zou ik het toch eens echt door een arts moeten laten uitzoeken.
Oh Gwendolyn wat naar zeg! Ja kan me voorstellen dat het lastig is..

Mijn collega weet/wist het wel van zichzelf toen we erover aan het praten waren 1,5 jaar terug dus misschien weet ze het nu ook wel maar toch.. Het is erg vervelend om altijd maar achter je krant te duiken als er gepraat wordt in de trein.. Ik ga kijken of ik inderdaad een andere plaats kan nemen in de trein, schuin tegenover. Liever niet ernaast want we hebben allbei nogal een ehh.. welbedeelde bips en dan zitten we zo krap (En bovendien richt ze haar gezicht dan naar me toe om te praten en dan word ik helemaal onpasselijk..)
Het is niet leuk om zoiets van jezelf te weten.

Ik ben er ook altijd mee bezig als ik met iemand praat.

Het is bij mij niet altijd even erg, dus ik vraag vaak aan mijn man of het erg is of niet.

Dan voel ik me wat geruster, als het meevalt op een dag dat ik allerlei sociale verplichtingen heb.

Ik vind het namelijk echt naar om te bedenken dat mensen dus last van mijn adem hebben.

Daar ga ik ook wat spastisch mee om soms. Probeer mensen niet in hun gezicht te ademen bv. Of eet aan de lopende band smintjes.

Het nare is ook, dat ik het van mezelf niet ruik.

Ik kan het dus zelf niet checken.

Het kan dus best dat ze zich niet bewust is dat ze nog steeds uit haar mond ruikt, je hebt het zelf nl echt niet door.
Mijn lover heeft er last van, waarschijnlijke oorzaak: vieze witte stukjes die achterblijven in zijn amandelen. Hij vindt het echt heel vervelend en wordt er onzeker van. Iemand een goede oplossing hiervoor? Wat hij nu doet is de stukjes eruit proberen te mieren, maar dat is 1. een vies werkje en 2. hij moet er van kokhalzen.
quote:chrissiy schreef op 27 januari 2011 @ 14:28:

Mijn lover heeft er last van, waarschijnlijke oorzaak: vieze witte stukjes die achterblijven in zijn amandelen. Hij vindt het echt heel vervelend en wordt er onzeker van. Iemand een goede oplossing hiervoor? Wat hij nu doet is de stukjes eruit proberen te mieren, maar dat is 1. een vies werkje en 2. hij moet er van kokhalzen.

Tonsilstones.

Schaf een goede tongschraper aan, dan komen ze niet meer terug.
Chrissiy, dat klinkt meer als een keelontsteking of ontstoken amandelen. Als hij dat echt zo regelmatig heeft, moet hij eigenlijk zijn amandelen laten weghalen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven