***APRIL 2007***

12-09-2007 21:11 19840 berichten
Alle reacties Link kopieren
naamleef-

tijdnaam kindjegeb.

datumgewicht nulengte nuandere kidszwangerWitchke30Xander13/03/0714,4kg86cmneeneeSpitsmuisje31Hugo

Steijn16/03/07

16/03/0711 kg

11kg83cm

81cmMees

28/11/08neeDropneusje31Fleur24/03/079500gr72cmnee

27/03/09Lilien30Kaj26/03/0713200gr86cmneeneePoezewoefke27Kieran28/03/0711 kg80cmneeneeEsan38Vincent30/03/0710500gr.76cm../00neeYumak..Kim02/04/079495gr.73cmneeneeLievelust29Daan03/04/0710200gr.72cmMeisje

27/09/08neeSwissie34Finn04/04/071140gr.80cmneeneePunkiepop..Kleine Pop12/04/078750gr76cmGr. Pop

11/12/04neeXaloy35Robbie15/04/0711300gr80cmneeneeMichasha33Morris15/04/0710500gr.76cmLars

22/12/05

Nina

15/09/2008neeIcke30Ruben15/04/078500gr72cmLiselot

04/01/2009neeFramboos8127Tommy16/4/0711,7kg90cmLivia

24/5/08neeFachat30Ole21/4/0710030gr.75,5cmKaj

15/12/02neeLeen23..Luna21/4/078820gr.72cmnee

15/10/09Draakjenoah33Noah22/4/078950gr.74cmThomas

16/02/09neeLayla39Zahra26/04/0712,4 kg83cmYasemin

23/11/08Buitenmeisje27Koen27/04/0710590gr.75,5cmGijs

8/11/08neeLara197830Puk09/05/0711kg86cmneenee

DE GROTE DROPNEUS BEVALDATUM-POULE

Witchke13 maartBuitenmeisje16 maartSpitsmuis16 maartDraakjeNoah17 maartLara18 maartEsan21 maartChance24 maartLilien26 maartFachat27 maartMichasha31 maartFramboos1 aprilSwissie4 april
Oh ja Witchke, lijkt me wel eng hoor dat braken! Houd het maar goed in de gaten! (vooral of zijn luiers nog wel vochtig zijn ivm uitdroging!)

Poeh, Ole stikte net bijna in een stukje soepstengel! Heb de soepstengel maar afgepakt en een rijstwafeltje gegeven!

En idd Dropneus gefeliciteerd met je sollicitatie, ik hoop voor je dat het wat wordt!

Wat vreemd Lievelust, Daan en zijn flesje, en dat heeft hij alleen ´smiddags en ´s avonds? Raar hoor! Heb helaas geen tips voor je!
Zo, ik ben kapot. Kan wel huilen (en dat doe ik nu ook)

Hugo begon vannacht om 03:00 met huilen. Muisman had een kerstdiner van zijn werk, dus ik stond er alleen voor. Op zich geen ramp, ware het niet dat Steijn mee ging doen en ik met twee schreeuwende, oververmoeide jongetjes zat. Ick, hoe heb je het al die maanden gedaan? Ik ben na een nacht al gesloopt en labiel! Ze huilden nog steeds om 05:00 en ik kon het niet meer horen. Ik ben maar gaan douchen en toen kwam manlief thuis. Erg verkeerde timing. Om 05:30 nog steeds een hoop gejng, maar ik was in ieder geval fris. De flesjes maar klaar gemaakt en gaan voeden. Daarna zijn ze in bad gegaan, maar ze waren al doodop. (zou ik ook zijn geweest als ik de jongens was)

Vanochtend viel ineens het kwartje waarom ze elke keer zo vroeg wakker zijn. Muisman geeft ze meteen te eten zodra hij ze hoort, dus ook rond een uur of 04:30. Hij zei gister dat ze hun ontbijt nooit op krijgen, maar ze hebben dan nog geen honger! JEZUS! Ik ben zo boos, want nu snap ik eindelijk waarom ik hun ritme niet begreep. Nu kan ik enorme moeite gaan doen om ze weer op de rails te krijgen en dat alleen maar omdat manlief ze zo nodig 's ochtends wil zien. Tja. Had hij maar niet meer dan 60 uur in de week moeten gaan werken. Ik ben boos, moe, kwaad, sjacherijnig en heb tijd voor mezelf nodig. Dit kan niet vandaag, want manlief ligt heel de dag op zijn nest en alle zorg komt op mij neer. Potdorie. Dit is het tweede weekend op een rij dat ik alles zelf moet doen en volgend weekend heeft ie weer een oudhuisgenotenborrel.

Zo, ik ga een sigaret roken en hopen dat het vandaag nog wat gaat worden. Het is maanden geleden dat ik het zo gehad had.
voor Spitsmuis
spistmuisje! ..kan je je vent niet rond 13.00 uur ofzo uit bed schoppen, dan heeft ie toch wel lang genoeg kunnen slapen en dan kan jij misschien ook nog ffies plat?
Och jemig Muis.. Wat een ellende. Hopelijk krijg je ze nu snel weer in het gareel en is muisman er de rest van het weekend wel. Ennuh.. slapen?! Duh, jij moet ook slapen! Wakker maken die hap!

Icke, hoe istie?

Lievelust, Robbie heeft ook tijden dattie gewoon ineens slecht eet hoor. Gewoon laten gaan, komt vanzelf weer goed. Dan hebben ze het gewoon even niet nodig of zo.
Oh Spitsmuis, ik weet heel goed wat je doormaakt en wens je veel succes vandaag. Ik zou anders ook gewoon minder lief voor je man zijn hoor.

Hij wou gisteren zo nodig lang wegblijven, daarna kan je met baby niet meer. Jammer dan. Gewoon wakker maken en hem ook laten zorgen. Jij hebt je baan al opgegeven, je mag ook wel eens een beetje rust
voor spitsmuis. Hoop voor je dat de mannetjes weer snel op de rails zijn. Kan me je boosheid gped voorstellen..... Gelukkig maar dat je niet ook nog eens hoeft te werken. maar je bent wel echt een supermama hoor. Ik heb er echt bewondering voor hoe je het redt met twee van die kleintjes tegelijk!

Het sneeuwt hier!!!! wauw!!!!
ooh toch niet, het kwam uit dfe bomen
quote:dropneusje77 schreef op 22 december 2007 @ 09:59:

ooh toch niet, het kwam uit dfe bomen

grappig!

Arme Spitsmuis, wat een ellende, maar ik zou ook maar wat minder lief zijn voor Muisman en hem gewoon rond een uur of 1 uit bed halen, met kleine kinderen is uitslapen er niet meer bij! (hier ook niet alleen als man 's nachts gewerkt heeft zoals nu) Ik heb dan geen gebroken nachten maar zelfs dan trek ik het soms niet eens, en dan heb ik er maar 1.

enne schema's in de war schoppen? Jullie moeten echt ff om de tafel om dat af te stemmen want hier schiet niemand iets mee op. Ik kan me niet voorstellen dat de muisjes zo vroeg al honger hebben.

Dropneus, fijn dat je op sollicitatiegesprek mag, die baan leek je toch zo leuk?

Gistermiddag met mijn moeder naar de Makro geweest om alvast wat inkopen te doen voor de kerst. Ik was lekker om 15 uur al vrij dus konden we mooi een paar uurtjes shoppen voordat ik Zahra op moest halen van het kdv. Toen we daarna Zahra gingen halen was het kerstviering op het kdv, wel leuk al die kleintjes met hun ouders. De leidsters waren aan het zingen en iedereen had wat te eten meegenomen. Helaas had ik gezegd dat we niet konden, aangezien ik 's avonds naar een verjaardag moest en mijn zus zou komen eten en daarna oppassen. Dus ik naar huis, om een uur of 6 mijn zus gebeld, was ze het vergeten! Op zich niet zo erg, ze kon nog wel komen, maar mijn nichtje van 13 had zich verheugd op een disco-avondje in hun oude woonplaats (half uurtje rijden hiervandaan) dus die klonk al helemaal teleurgesteld op de achtergrond. Dus ik heb gezegd dat ze mijn nichtje maar naar die discoavond moest brengen en dat ik maar niet naar die verjaardag ging. (had toch niet zoveel zin om te gaan want moe etc.) Dus nu gaan we zondagmiddag met zijn 3-en even op verjaardagsvisite.

Vandaag nog ff wat boodschappen doen, niet veel, want de grote dingen (frisdrank etc.) ga ik morgen met man halen. Zijn de supermarkten bij jullie ook open morgen? Wel makkelijk hoor. Verder nog even een paar jurkjes ophalen die ik via MP voor Zahra gekocht heb ( van Jottum en Oilily).
Jek, nu voel ik me echt slecht. Steijntje lag net te huilen en ik dacht dat ik het even tien minuutjes aan ging kijken. Ik ben net even bij hem geweest en ik trof hem dus aan op zijn buikje met een rood betraand en gevlekt gezichtje en een snotneusje. Men, wat zag hij er zielig uit!
Och Spitsmuisje toch! Ik kan me goed voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit!

Even over het slapen: als Muisman volgende week een etentje heeft, kun jij sowieso morgenochtend uitslapen en volgend weekend op zondagochtend. Ik vind dat je je daar ook hard voor moet maken, je voelt je veel beter na een ochtendje extra slaap! De zorg voor de jongens komt grotendeels op jou neer en hoewel je dat leuk vindt en het ook goed kunt, is dat wel vermoeiend. Mannen kunnen nu eenmaal makkelijker voor zichzelf kiezen en doen dat vaak zonder overleg. Vrouwen moeten leren beter voor zchzelf op te komen (kom ik nog op terug, ook een discussiepunt in huize Lara...).

Wat betreft die vroege flessen: dat is echt heel erg balen, maar dat kun je (in dit geval Muisman) wel weer rechtbreien, dat weet ik zeker. Volgende week moet hij ze niet direct een fles geven, of een kleiner flesje. Het wordt op een gegeven moment gewenning om midden in de nacht (want dat is het!) te eten. Dit kun je ook weer afleren.

Sterkte meisje!!

Wij hadden gisteren dezelfde discussie. We gaan om en om uit in het weekend en als je uit bent geweest kun je uitslapen en doet de ander Max. Ik sla mijn avondje vaker over omdat ik zo moe ben, maar ik heb nu dus ook al een tijd niet uitgeslapen.

Mijn vriend gaat vanavond naar Brussel toe met vrienden en ik zou van vanmorgen uitslapen. Wat denk je? Heeft hij afgesproken te gaan schaatsen...! Ik vond dat dus echt niet eerlijk, want nu kon ik er alsnog om 9:30 uit (dat half uurtje maakt ook niet uit, want Max wordt pas om 9 uur wakker). Volgend weekend staat er dus heel groot in de agenda dat Lara uitslaapt op zondag. Zo.

Genoeg gezeur. Maargoed, Spitsmuisje het was even om aan te geven dat het wel meer gebeurt (ik heb namelijk bij dit soort dingen het idee dat iedereeeeeeeen het beter geregeld heeft dan ik, jij ook?)
(Spitsmuisje: ik moest trouwens wel erg lachen om je laatste zin in je openingspost op je topic )
Spitsmuis wat een ellende in huize muis! en errug stom van muisman dat hij de mannetjes zo vroeg gaat voeden

Volgens mij zit dat in het systeem van de man..vriend hier neigt ook meteen naar een fles als Tommy eens vroeg wakker is. En dan soms verbaast zijn dat ie niet de hele fles op drinkt! zucht..

Mannen zijn van de korte termijn oplossingen en kijken niet verder...Lara jij ook laatst met dat lange middag slaapje van max toch? ook daar dacht vriend niet verder dan het moment.

Zow! das mijn theorie erover

Witch die arme Xander en jullie! Je kleintje zien overgeven is zo afschuwelijk! Heb je ook van dat spul gehaald tegen uitdroging?

ORS heet dat..

Dropneus, toch leuk dat je een bijna sneeuw ervaring had!!

Lara dat uitslaap plan van jullie deugt inderdaad van geen kanten! Om de tafel met je kerel! en kom voor jezelf op!

Lievelust, Tommy heeft ook wel eens van die dagen dat hij moeilijk doet met drinken....gaat idd ineens weer over!

Die strijkplaatjes hebben ze vast ook wel bij van die stoffenwinkels..of op de markt?

Ik ga vanmiddag nog even terug naar de DA voor die plaatjes..Heb een paar zwangere vriendinnen en wil wat moois maken...

Zal eens kijken wat ze nog wat hebben en kan je eventueel wel een plaatje toesturen? zet hier wel even op wat er precies nog was...
tommy heeft net weer een top lunch achter de kiezen

Eerst spagethi bolognese (kruidvat potje) Groot succes! Daarna (tip van lara) een gekookte stronk broccoli hij vond het HEERLIJK!! hij hapte vrolijk 2 stronkjes weg! grote stukken verdwenen in dat mondje (wel een hoop rotzooi overal maar dat nemen we op de koop toe!)

En als toetje een babydanoontje....(iets minder verantwoord misschien maar wel lekker!)

heerlijk hoor zo'n enthousiaste eter!
Framboos: wat heerlijk dat hij zo goed heeft gegeten! Rapley is top, haha.

Gisteren heeft Max een potje Olvarit gehad. Leek me wel makkelijk bij mijn schoonzusje. Dat was geen succes (en ik kon het hem niet kwalijk nemen, god wat stinkt dat zeg...!)
ja die potjes zijn niet allemaal even lekker! bruine bonen met appeltjes vind tommy wel top, en spagethi ook...

En de rest kan je zelf makkelijk maken....
spaghetti bolognaise van kruidvat lust X ook heel graag. En idd vele potjes van olvarit stinken.
Ik heb die potjes van het Kruidvat nog niet geprobeerd omdat er zout & suiker aan toegevoegd is, die van Olvarit niet. Ik vind het wel meevallen met de stank, sommige groentes stìnken nou eenmaal. (bijv. bloemkool of broccoli blegh!)

Ik heb Zahra net op bed gelegd voor haar middagslaapje en ga ff wat boodschappen doen. (man ligt op bed maar die gaat er wel uit als ze huilt, wat ik betwijfel)
Ik had groene groenten met kip gekocht. Misschien had hij er ook weinig zin in omdat wij het allemaal zielig vonden dat hij dat kreeg. Vanavond gewoon weer stronkjes bloemkool, aardappel en een stukje vis op het programma.

Ik hoop wel dat hij olvarit niet blijft afwijzen. In januari gaan we een weekje op vakantie en de dag vaan aankomst is het toch wel makkelijk als hij een potje eet, want dat zal ergens onderweg in een restaurantje zijn.
Lara, Zahra vindt die groene groenten ook niet zo lekker, misschien eens een potje met iets van tomaat ofzo erin proberen? Zahra vindt die erg lekker. Ze is ook niet zo weg van kip, maar dingen met rundvlees vindt ze juist weer wel lekker. Ik zou gewoon af en toe eens een ander potje proberen. Ik heb net ook weer een pakje A la carte gekocht, iets met tongfilet, leek me ook wel smakelijk. bij de Trekpleister waren ze in de aanbieding.
ala carte is in de BONUS bij de AH2verpakkingen voor 4euro (4stuks)

net ff gehaald...
Dat is ook een idee. Ik neem gewoon een potje mee en anders wordt het onderweg een boterhammetje en desnoods een fles.

Spitsmuisje: hoe is het met je?
Nu nog steeds? Oh dan ga ik er ook nog ff een paar halen!
Wat voor smaken heb je dan gekocht framboosje?

Wij hebben iets van rundsgebraad met aardappels en tijm.

Lara : misschien moet je tomaten-courgette eens proberen van olvarit, dat lust Xander graag.
Als je een fles in de afwasmachine zet en er zitten pannen pasta in wordt de speen rood... dat krijg je dus niet meer normaal (zucht, ik word nooit een goede huisvrouw...).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven