Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Maar je mag toch gewoon de naam van een website hier vermelden? Mail anders maar naar marrissie @ live.com... Dubbel r en dubbel s. Volgens mij werkt de vrienden functie niet zo goed. Ben benieuwd!!!
maris, ik heb je gemaild.

heb net mijn bed verschoond en lig nu heerlijk in een schoon bedje!! lekker tv kijken.
Abc: Fijn dat het akefietje met je uren opgelost is, wat me wel opvalt is dat je er nu vrij lakoniek onder bent, terwijl ik me kan herinneren dat het de vorige keer echt een speerpunt voor je was. Toch ook weer een stukje vooruitgang denk ik?

Heb je het idee dat je wat kan met die crs?

Toffe: Balen van die nintendo, hier hebben we het gehad dat mijn dochter hem had laten slingeren op de bank, toen had de hond hem dus te pakken gehad. Gelukkig heeft de buurvrouw ook een hond, dus toen hebben we het op die manier kunnen regelen. Mijn dochter heeft trouwens een abbo op de tina gehad. Was wel een schot in de roos, en eerlijk is eerlijk ik had anders ook geen flauw idee.

Lief: Leuk dat het kado gelukt is, ik hoop dat hij er heel blij mee is. Kan me voorstellen dat je vanmiddag even een hartverzakking kreeg. Ik hoop dat je het nog stil kan houden tot zijn verjaardag, dat zou ik dus echt niet kunnen.

Goed van je dat je voor jezelf opgekomen bent op je werk, en fijn dat het vandaag zo goed ging.

Maris: Goed dat het je gaat lukken, om tegen je visite te zeggen dat het nu even niet uitkomt. Jammer dat je nog steeds zo slecht slaapt. Kan me voorstellen dat je om zes uur nog niet uit bed gaat, misschien wat afspraken om een uur of tien 's morgens plannen, dan moet je toch om een uurtje of acht uit bed?

Zonnestraaltje: Wat fijn dat je deze dag goed doorgekomen bent. Het klinkt idd of het echt een plaatsje begint te krijgen in je leven. Ik begin zelf dat gevoel ook wel te krijgen, het begint een litteken te worden ipv een open wond. En ja, littekens hebben de vervelende eigenschap dat ze bij slecht weer nog steeds pijn doen, maar over het algemeen valt er mee te leven.

Denk je dat het je gaat lukken om volgende week weer te werken?

5x5: Fijn dat je man zoveel overpakt, is het nog gelukt met gezinshulp, of is het een particuliere hulp die je nu komt helpen?

Sterkte morgen met je dochter en in het ziekenhuis.

Smulrol: De klachten die je beschrijft zouden best bij een burnout kunnen passen. Ik heb het idee dat je een beetje aan het zoeken bent, wat er met je aan de hand is. Duidelijk is dat het niet goed gaat met je. De huisarts is de enige die een diagnose kan en mag stellen. Je bent wel van harte welkom om hier je verhaal, zorgen en frustraties op te schrijven. Wij zijn allemaal ervaringsdeskundig op het gebied van burnout, dus af en toe kunnen wij wel wat tips en trucs aan bieden.

Hier vandaag weer een drukke volle dag, vanmiddag naar therapie geweest, daar ben ik niet veel wijzer van geworden. Volgende week nog, en daarna ga ik naar een keer in de twee weken, ik durf het nu nog niet helemaal los te laten.

Ik ben vanmiddag ook gelijk even wezen kijken waar de school staat en hoe het daar zit met eventueel betaald parkeren, gelukkig valt dat mee. Iedere dag tien euro parkeerkosten zou ik ook niet blij van geworden zijn, maar dat is gelukkig niet aan de orde. Het begint nu wel serieus op te schieten. Ik heb er zin in, maar het blijft ook wel heel erg eng hoor. Morgen eerst nog even naar de sportschool en dan gaan we lekker naar de kempervennen. We hebben een superluxe bungalow met bubbelbad ed. Dochter en ik hebben nu al discussie wie daar als eerste in mag. haha
Met mij gaat het eventjes wat minder. De tranen zijn gelukkig aan het opdrogen. Heb alleen barstende hoofdpijn nu.

Ben gewoon weer in dezelfde valkuil gestapt.

Heb weer de leidersrol op me genomen, planningen gemaakt, dingen uitzoeken en voorbereiden, coachen en zet mezelf weer op de achtergrond terwijl ik dat helemaal niet leuk vind.

Baal dan ervan, dat iedereen het wel weer makkelijk vind en ik reageer nu overal veel te fel op. Heel erg praktisch, direct en concreet.

Zelfs de reactie op smulrol had wel iets anders gekund.

Het lukt me niet om de dingen los te laten want ik stort me er weer volledig op. Ben echt veel te perfectionistisch en het moet goed zijn voor mezelf. Hou niet van half werk.

Iemand moet de kar trekken en als niemand dat doet dan doe ik het wel. Dit doe ik dus echt in elke situatie: werk, relaties, band etc.

Pff... en dan ben ik nog niet eens aan het werken.
Zonnestraaltje, ondanks dat we de valkuilen kennen en van veraf zien liggen trappen we er nog zog zo makkelijk in. Loslaten, afstand nemen en vertrouwen hebben in anderen, het klinkt zo makkelijk en logisch, maar is zo moeilijk. Sterkte ermee.

Annemie, ik ben inderdaad relaxter over die uren, ik heb gewoon geen zin meer om me druk te maken over dat soort kleine dingen. Het schiet af en toe nog wel eens door mijn hoofd hoor, maar ik wil er geen energie aan besteden. Ik gebruik mijn energie liever voor leuke dingen. Die CSR voelt tot nu toe heel goed. Het is tot nu toe echt nog intake geweest en heel veel uitleg over hoe een burnout werkt en hoe mijn lichaam werkt. Ondanks dat ik dat ergens wel weet door alles wat ik heb gelezen en gehoord vond ik het toch heel verhelderen om het een keer duidelijk uitgelegd te krijgen. Ik krijg eind volgende week een verslag van de intake en vanuit daar gaan we verder. Als ik toestemming geef gaat dat verslag ook naar mijn baas en naar de ba.

De Tina, die hadden wij vroeger ook. Mijn zus en ik konden er af en toe ruzie om maken wie hem als eerste mocht lezen . Grappig dat die nog steeds bestaat.

Mijn potentiele hulp in de huishouding komt straks en ik heb dus net eerst maar eens wat opgeruimd en de was opgevouwen. Best stom eigenlijk, maar wil haar niet in een vies/rommelig huis laten komen. Had bijna nog de neiging om te gaan stoffen en stofzuigen, maar dat vond ik toch wel erg overdreven van mezelf. Ik vraag haar juist omdat ik het zelf niet meer wil doen.

Ik ga zo maar eens aan het werk. Ik heb wel hoofdpijn, dus weet niet of er echt veel nuttigs uit komt vandaag, maar goed, ik ga een poging wagen. Ik ben gisteravond toch weer te laat naar bed gegaan, ondanks moe en hoofdpijn (toen ook al) voelde ik me blij en vond ik het gewoon gezellig samen met mijn vriend. We zaten muziek te luisteren met ieder een laptop op schoot.
Hoi

Annemie,wat leuk abbo op de tina, had ik vroeger ook net zo lang tot het eigelijk beschamend is om nog tina te lezen haha.

helaas vind dochter niets aan de tina. heb hem wel eens gekocht voor haar( en voor mezelf haha) maar nee niet leuk. en zelf vond ik hem ook minder leuk dan vroeger haha. Ze heeft al een abbo op de hitkrant ( oh eigenlijk is ze voor sommige artikelen nog te jong..mama wat is vingeren?? euh euh...tja)maar ze vind vooral de sterren en posters heel leuk.helemaal uit pluizen met vriendin. en heeft al vanaf haar 6e een abbo op de donald duck. ze wil eigenlijk een dsi of een mini laptop voor haar verjaardag. dat mag als me maar wel meespaart, dus we zullen zien hoe ver ze komt haha.

De kapotte ds is van mijn andere dochter. verzekering heeft al gebelt, als ik nog een bon heb( heb ik natuurlijk niet meer) dan mag ik hem opsturen naar nintendo en krijg ik een nieuwe. als ik geen bon heb,dan mag ik hem laten maken en worden de kosten vergoed. best netjes toch?

Ik heb al mn week boodschappen al weer gedaan, heb eindelijk een hobby gevonden denk ik haha zo goedkoop mogelijk , maar zoveel mogelijk boodschappen doen. probeer voor de hele week te plannen wat we gaan eten.vind het nog leuk ook.

Verder niets in de planning vandaag geloof ik.
Toffe, fijn dat de ds gemaakt mag worden op kosten van de verzekeringsmaatschappij. Goed geregeld.

Ik heb een hulp in de huishouding . Ben er heel blij mee. Kost een paar centen, maar dat heb ik er voor over heb ik besloten. Ik heb verder geen dure hobby's en ik geef weinig geld uit voor mezelf, dus dit kan er wel vanaf.

Werken lukt ook boven verwachting goed, dus ik ben blij vandaag. Ondanks de hoofdpijn toch een goede dag. Ik ga nog even een paar uurtjes verder werken en dan vanmiddag op de bank met mijn nieuwe boek dat gisteren bezorgd is.
Ohh abc, ik ben beetje jaloers hahah

Ik wil ook zo graag een hulp, maar....ik vertrouw nooit iemand hahah vind het echt geen fijn idee iemand in mijn huis als ik er niet ben en om nougewoon op de bank te zitten als iemand hier bezigis haha vind ik ook weer zo raar. Super voor je,scheelt echt wel een stuk denk ik.

zonnestraaltje voor jou ff een knuf( heb nog steeds geen idee hoe ik die poppetjes hier zet)
zonnestraal, We hebben allemaal mindere dagen dus vell herkenning hier.

Toffe, als je iets typt en dan op Bekijk bericht drukt ipv Verzend bericht, kom je in een nieuw scherm met een poppetje rechtsboven je tekst. Daar kun je dan poppetjes kiezen.

Abc, lekker zeg, een hulp. Manlief wil er niet aan, maar ik denk er wel eens over hoor.

Mijn zojuist bezorgde vest is goedgekeurd!

Ga me nu dus aankleden en optutten

Vandaag

Ik moet langs de apotheek

Ik wil nog steeds die koekenpannen

Ik wil een gekleurde legging voor onder mijn vest

Ik zou de koffiemachine kunnen proberen te repareren

Voel me vandaag trouwens wel wat vermoeid, lichamelijk gezien dan. Gisteravond had ik een klein tegenvallertje dat nergens over ging, en werd daar wel wat sjaggie van, dus ik heb deze week wel weer genoeg gedaan dacht ik zo. En ik wil wat lepels sparen voor volgende week want dan heb ik het echt druk.
Toffe, ik wou er ook nooit aan omdat ik geen vreemde in mijn huis wou. Deze vrouw maakt echter ook schoon bij twee tantes van mijn vriend (bij één al tien jaar) dus ik heb besloten dat ze te vertrouwen is. Als ze iets uit vreet bij mij, dan is ze in één keer drie adressen kwijt en heeft ze een slechte naam in het dorp, dat zal ze dus niet doen neem ik aan. Volgende week komt ze voor het eerst, dan werk ik thuis, daarna krijgt ze een sleutel en vertrouw ik erop dat het goed gaat. Mijn vriend heeft ook wel zijn twijfels hoor, volgens hem kunnen we het zelf ook wel, maar dat komt er al jaren op neer dat ik het meeste doe en ik heb het nu dus gewoon door gedrukt. Hij is het er wel mee eens nu trouwens hoor.

Lief, nieuwe kleren zijn leuk. Doe verder maar lekker rustig aan, lepels sparen voor een drukke week is verstandig.

Ik had van de week nieuwe bh's besteld, maar die waren veel te groot (wel heel mooi), moet er duidelijk nog aan wennen dat ik zoveel ben afgevallen. Het is nu ook echt tijd voor nieuwe broeken. Volgend weekend misschien maar gaan winkelen, moet het nu toch echt passen.
Ooh Toffe, deze kun je ook maken door : hug : te typen, maar dan zonder spaties tussen de : en de hug. Verder inderdaad zoals Lief al zei. Dit is een van de weinigen die ik uit mijn hoofd ken.
Zonnestraal, balen hé, ontdekken en moeten toegeven dat je weer in je valkuilen bent getrapt... herkenbaar. Sterkte...doe rustig aan. Vergeet niet dat je emotioneel een zware week hebt gehad... Tel daarbij op dat je volgende week weer moet werken, wat ongetwijfeld ook spanning met zich mee brengt. Dus dat je je niet top voelt, vind ik wel logisch.

Toffe fijn dat je het vergoed krijgt zeg. En ja, ik ben niet zo thuis in de kids, dus ik zoi echt geen verjaardagscadeautje weten...misschien een spelletje voor de ds? Of zo'n r4 kaartje, kan je spelletjes downloaden. Heb ik ook, scheelt enorm veel geld.

Abc, fijn hé, huishoudelijke hulp. Heb ik ook, alleen is ze al tijden niet meer geweest...ik heb ook geen vaste afspraak, maar gewoon dat ze komt wanneer ik bel

ik ben net terug van shiatsu, was weer pittig. Wat wel bijzonder was, ze wees me op mi jn ademhaling...en dat deed de bmw woensdag ook al. Daar moet ik dus iets mee. Ik adem te oppervlakkig, ik moet vanuit mn buik ademen en mn longen beter vol zuigen.

Nu ff thuis rommelen, stofzuigen, nagels lakken, opruimen, en straks een vriendin op de thee. Vanavond lekker languit op de bank de finale van tvoh kijken, nu al zin in. Lekker met mn dekentje, kopje thee en koekjes.

Oh ja, ik heb goed geslapen! Heb om 23u een valeriaanpil genomen, toen een warme douche, en vervolgens geslapen als een os! Vanmorgen ging vriend om 8u weg, dus wakker, en wakker gebleven. Direct licht en radio aan, en zo nog een uurtje liggen luieren jeuj!

Vanavond uitgebreider, ben weer laptoploos, dus dit is met phone
Hoofdpijn is gelukkig weer gezakt. Voelde mijn schouder gewoon "kloppen" van de spanning. Baal hier echt ontzettend van. Maar weet alleen niet hoe ik nu het beste met deze situatie om kan gaan. Want ik zeg wel loslaten maar dat gaat me toch niet lukken in dit geval. Stoor me mateloos aan dat valse gezang in mijn oren en ik sta als een zangcoach alles te regelen, andere zangeres inleren (beginner dus dit komt op mijn schouders terecht), voorbereiden etc. Pff....

Zie het werken nu ook weer eventjes niet zitten, terwijl ik er eigenlijk weer zo'n zin in had. Ben gewoon zo bang dat het weer verkeerd gaat, dat ik het weer niet volhou. En dan ook nog het punt over de ziektemelding wat ik dus veranderd wil hebben zodra ik mijn uren maak. Wil gewoon relaxt werken.

Zonder me druk te hoeven maken om allerlei andere dingen.

Ben gewoon eventjes gefrustreerd. Is dat te merken ;) ?

Maris, heerlijk hé vanavond genieten van The Voice. Wie is jouw favoriet? Ben zal wel gaan winnen maar hoop stiekem dat Leonie de winnares wordt. Alhoewel Kim mijn favoriet is.

Vooral als je gestresst bent is het goed om extra op je ademhaling te letten. Zo kan je jezelf even extra ontspannen als je bijna loopt te stuiteren van de spanning.

Abc, dat zal vast een stuk relaxter zijn voor je zo'n hulp. Alleen nou wel niet steeds alles snel gaan opruimen voordat ze komt. Heerlijk toch als ze wat last van je kan afnemen.

Ben je zoveel afgevallen? Wel leuk dat je nu jezelf extra mag verwennen met nieuwe kleren.

Lief, doe je goed... lepels sparen. Heb je al een leuke legging gevonden?

Toffe, super dat je het vergoed krijgt. Moest wel lachen om je opmerking over de hitkrant. Daar sta je dan...hahahaha.

De tina was ik vroeger ook helemaal verslaafd aan. Heb nog wel ergens tina's liggen van 25 jaar geleden. Vind ik nog steeds leuk om te lezen net zoals de Donald Duck.

Annemie, veel plezier bij Kempervennen.
hoii

oh mensen ik geloof echt dat ik een goeie week achter de rug heb. voel me gewoon blij vandaag!!

afgelopen week hoop dingen geregeld die gelukt zijn ( dat gezeik met dat bedrijf en die deurwaarder, verzekering gelukt en net een rekening die ik al betaald had maar hun hadden een fout gemaakt) is allemaal helemaal mooi dus.kan zingend de dag door vandaag!!

haha ja zonnestraaltje, ik stond welff met mn mond vol tanden hoor.normaal leg ik alles uit als ze vragen hebben, we hebben al ee heleboel besproken mbt zulke onderwerpen, wil er ook niet moeilijk over gaan doen. maar met deze vraag wist ik het ff niet haha. ik heb nu gezegt daar ben je echt nog ff te jong voor. kreeg ik het verwijt dat dr vriendinnen het wel weten en zij niet. ja jammer...over een paar jaar praten we verder hha. kijk kleine zus staat er natuurlijk ook altijd bij en roept da ik wil het ook weten!!! en die is helemaal nog te klein haha.

lastig meid waar jenu mee zit, ik weet helaas even niets om je op te peppen.misschien valt werk juist erg mee en geeft het je afleiding. het heeft mij denk ik wel goed gegaan afgelopen week.

Ik ga het poppetje even proberen haha dank voor de uitleg

geloof dat het gelukt is!! voor jullie allemaal!!
zonnestraal, lees je eigen post nog eens door? En dan het stukje dat je aan maris schrijft? Over die ademhaling? Doe dat eens zelf?

Ik kreeg laatst de tip om de persoon die op dat moment stress bij mij veroorzaakte, weg te blazen. Dus heel diep inademen, en dan heel hard en krachtig uitblazen. Totdat hij/zij uit het zicht is. Zou dat bij jou van toepassing zijn?

Wat is het ergste dat er gebeuren kan als jij die zangeres niet opleidt? Is het aangenomen werk of is het hobby?

Waarom is het erg dat je een off-dag hebt? Van wie mag dat dan niet? Van wie moet je up en running zijn? Waarom? Is dat reeel?

Ik heb nog geen leggings gezocht. Ben druk met familie-aangelegenheden. Maak me zorgen om mijn zus. Maar nu ga ik toch echt even naar de apotheek, dat moet eerst en de rest kan wachten.
Het is altijd makkelijker om andere advies te geven omdat je er dan van een afstandje naar kijkt.

Maar als je er zelf in zit... ahum, wat ben ik blij met jullie!

Lief, vind het wel een goede tip van je over dat wegblazen! Deze gaat me echt nog van pas komen. Zelf let ik alleen maar extra op mijn ademhaling als ik misselijk of duizelig ben of tijdens een zangles. Is eigenlijk bijna mediteren, gedachten loslaten en ontspannen. Zonder de muziek dan, hoor liever iets anders.

Die andere zangeres is er speciaal bij gekomen om mij te ontlasten. De keuze was niet zo groot maar nu blijkt, dat ik er nog veel meer tijd mee kwijt ben. Normaal gesproken vind ik dat ook niet zo erg. Het is ook een leuke en lieve meid.

We doen dit puur voor onze lol alleen wel met een serieuze insteek. Hoe beter ik haar in leer, hoe meer profijt ik er straks van heb. Dus daar ligt het struikelpunt, waar ik tegen aan loop.

Wil het liefste gewoon genieten en lekker zingen op mijn avondje uit. I.p.v. al mijn energie in iemand anders moeten stoppen terwijl ik die zelf al zo hard nodig heb.

Ik ben zelf heel erg serieus als ik ergens aan begin. Stop heel veel tijd in de voorbereiding en ik wil weer eens te veel en te snel, besef ik nu. En verwacht dat ook van de mensen om me heen. Terwijl de ander zeer waarschijnlijk veel sneller tevreden is dan dat ik dat ben. Weet het wel zeker!

Als ik met iets bezig ben, dan zoek ik elk punt van A t/m D uit. Op het moment dat iedereen nog met punt A bezig is, ben ik in mijn hoofd al zoveel stappen verder. EN weet dus ook al wat punt B, C en D is en wat ik daarvoor nodig heb.

En niet van eerst met A bezig zijn en dan zien we wel hoe het verder gaat met punt B. En dan komen de vragen: wat nu?

Hou graag het totale overzicht in de gaten. Hier loop ik dus steeds tegen aan. Daarom ben ik ook degene, die de leidersrol op zich neemt. En ook van dit soort banen aangeboden heeft gekregen. Omdat dit zo'n sterke kant van me is.

Nou ik zie het alleen maar als lastig, kan daardoor niks loslaten.

Mmm... was het nog te volgen?

Lief, ik vind het erg fijn dat je deze vragen stelt. Dat maakt voor mij de dingen weer wat duidelijker.

Wat vervelend dat het niet goed gaat met je zus. Hopelijk valt het wel mee en is het niks ernstigs.

Toffe, op die leeftijd kunnen ze ook echt de meest gekste vragen stellen. En daar sta je dan...hahahaha. Moet soms echt wel lachen hoor en dan zie je de meeste ouders stamelen om de juiste woorden te zoeken. En vooral als het om zulke dingen gaat. Maar aan de andere kant ze weten tegenwoordig al zoveel meer dan dat ik op die leeftijd wist.

Turks fruit was vroeger de film en daar mocht je als 12-jarige toch echt niet naar kijken. Volgens mij zie je nu op MTV al meer in die videoclips.
Dat wegblazen doe ik ook wel eens. Doen we bij yoga ook vaak, iets leuks inademen en iets naars uitademen. Klinkt vaag, maar het werkt wel. Ik adem normaal ook heel hoog en heen snel, is een teken van stress (maar volgens mij doe ik dat mijn hele leven al, is nu wel erger dan anders trouwens).

Zonnestraaltje, ik kan even niks bedenken om je op te vrolijken. Laat het baal gevoel er gewoon zijn en voel het nu, misschien is de herinnering aan dit gevoel de volgende keer als je weer de neiging hebt om iets zelf te gaan doen genoeg om het niet te doen.

Toffe, fijn dat je zo'n goede week hebt. Dat heb je ook wel verdiend na alle ellende van de afgelopen tijd. Geniet ervan!

Lief, sterkte met familie perikelen.

Ik ben uitgewerkt voor vandaag. Ik ben totaal bijna 5,5 uur bezig geweest. Ik vind dus dat ik nu moet stoppen. Ik heb nog ideeen genoeg en wil nog wel verder, maar het loopt niet weg en kan volgende week ook wel verder. Voor vandaag heb ik genoeg gedaan. Ging uiteindelijk heel goed, ik heb een paar mooie dingen gefabriceerd. Heb de resultaten tot nu toe aan baas gemaild, ben benieuwd naar zijn reactie.

Ik wil ook wel TVOH kijken vanavond, maar dan moet ik eerst de strijd aan met mijn vriend denk ik. Hij vindt TVOH niet zoveel aan. Ik vind het wel relaxte tv en dat vind ik wel een lekker begin van het weekend. Morgen gezellig naar vrienden, theedrinken, eten en misschien nog wel filmpje kijken. Ik ben daar al ruim twee maanden niet geweest (wel veel gemaild), heb er weer zin in.
Zonnestraaltje, dat vooruit denken herken ik heel erg. Ik ben in mijn hoofd vaak al tien stappen verder dan waar we nu zitten. Vooral op mijn werk levert dat nog wel eens communicatiestoringen op. Of thuis als ik met vriend een kast in elkaar zet ofzo .
Oh, een kast in mekaar zetten. Hahaha.. ik moest even aan iets denken. Twee mannen wilden me wel helpen om een kast in mekaar te zetten. Ik was toen hoogzwanger en stond echt van een afstandje te lachen. Een kwartier later was het nog steeds niet gelukt om erachter te komen hoe dat ding in mekaar moest. Ze hadden zelfs stickers geplakt op de onderdelen toen ze het een twee uur daarvoor zelf uit mekaar hadden gehaald.

Op een gegeven moment kon ik het niet langer meer aanzien en heb ze maar verteld hoe het dan wel moest
Abc, wat een actieve dag al voor je. Je hebt je rust wel verdiend. Als ik aan Yoga denk, dan zie ik hele lenige mensen voor me. Ben jij dat ook? Heb daar ook wel eens aan zitten denken. Vind alleen het meditatie gedeelte niks, wordt daar super onrustig van.

Ga nu toch maar dat luie vel eens wat laten doen. Even naar de bouwmarkt wat pluggen halen, zodat ik mijn keukenkastjes kan ophangen. Boormachine ligt al op me te wachten. Heb mijn canvasdoek ook al tegen de muur aan hangen. Ben er helemaal blij mee.
Pfff...ik ben kapot. Uitgeteld.

Waaaarom denk ik op een goeie dag dat ik de wereld aankan en weer 100% hersteld ben? Ik ben om 9u opgestaan, opgeruimd, afgestofd, was erin. Zonder ontbijt naar shiatsu, door naar de winkel voor wat boodschapjes, terug naar huis, grondig stofzuigen en dweilen, lading aardappels schillen voor de ovenschotel, was ophangen en droge was opvouwen. Tusendoor gauw een boterham naar binnen proppen. Vriendin op de thee om 14u, kletsen kletsen kletsen, om 16.30 opschrikken van de stank van de aardappels die inmiddels pikzwart waren (aaaarghh vergeten dat ik die op had gezet), kletsen kletsen kletsen, 17u vriendin de deur uit, eten koken, douchen, eten, keuken opruimen. En nu dooooodop op de bank met koppijn, zere rug en traanogen.
Oh meis toch..........

Morgen weer een dag.

Was je nog wat van plan morgen? Want als ik het zo hoor, heb je vandaag wat lepels van morgen verbruikt. Rustig aan hoor meis.
Nee morgen gelukkig niks. Vriend moet savonds werken dus denk dat ik dan uitgebreid in bad ga en vroeg naar bed met mn boek. Zondag sauna met vriendin. Maandag drukke dag, die kookworkshop waar ik laatst over vertelde, en op kraamvisite. En dan dinsdag t/m zondag niets, daar kijk ik wel naar uit. Lekker op mn gemak aanrommelen voor de vakantie.

Wat vinden jullie van de finale? Ik vind het fijne tv, leuke optredens en gelukkig weinig redroom.
het ziet er goed uit, de finale, helaas anderhalf uur met zus aan de tel. gehangen..... Wat was dat nou met Len? Ik kon het niet volgen. Had 'm nog uitgehoord over zijn liefdesleven, dus ben benieuwd of dat openbaar gaat worden gemaakt. Zou stom zijn.
Robert ten brink kwam binnen en vroeg of lenny met m mee wilde komen. Waarheen? Daarvoor moet je dan en dan naar all you need is love kijken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven