Mode & Beauty alle pijlers

Roaccutane ervaringen

12-06-2009 08:47 539 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hay!

Ik begin volgende week voor het eerst met het slikken van roaccutane 1x per dag 20 mg. voor mijn acné. Ik vind dit enorm spannend, omdat de bijwerkingen er niet om liegen! Ik heb hieronder wat vragen voor mede- roaccutane forumgenoten.

-Wie heeft er ook roaccutane geslikt, hoeveel mg. en hoelang?

-Wat waren jouw ervaringen hiermee?

-Is de acné voorgoed weggebleven na 1 kuur of moest je meerdere kuren ondergaan?

-Welke producten gebruikte je om je gezicht schoon te maken/te verzorgen?

Alvast bedankt!

Betty
Hi,

Ik was 21 jaar toen ik stopte met de Diane pil wegens heftige klachten. Na drie maanden zat ik onder de ontstekingen, ik was een mijnenveld Tot twee keer Roaccutante gekregen en helaas bij het stoppen kwam alles weer terug. Uiteindelijk adviseerde de dermatoloog om verder te gaan met de Yasmin, en dit heb ik uiteindelijk jaren geslikt. Ik had nog wel eens last van een paar puistjes, maar alles zag er wel een stuk beter uit. Nu ben ik ivm. zwangerschap gestopt en het valt reuze mee met de terugkomst.

Succes, voor een ieder pakt het anders uit! Mocht je aan de pil zijn slik dan een anti andogene pil ( Yasmin bijvoorbeeld) en let op de producten die je op je gezicht smeert ( geen alcohol, kleurstoffen en parfum) Alcohol, methol en zo zijn er nog een paar stoffen welke acne verergeren.
hallo allemaal,

vandaag weer naar de dermatoloog geweest en ik mag per direct stoppen met de roaccutane.

heerlijk.....maar nu wordt het spannend want blijven de pukkels weg?

I hope so!

mochten ze weer komen dan mocht ik meteen weer aan de bel trekken en hoef ik niet eerst weer naar huisarts.

mijn huid moet nu tot rust komen en dan mag ik eind februari naar de huidtherapeut in het ziekenhuis voor de littekens.

1 of andere peeling zal het wel worden.

ik hoop dat het met jullie ook goed gaat en ik hou zeker de site in de gaten!!!!!

het was fijn om alles met jullie te delen en tips en andere dingen op te doen.

altijd een luisterend oor!!!

hou jullie taai en de groeten van mij
Mugget..

Ik hoop dat het wegblijft! Ben zo benieuwd.

Een peeling? Dat zou wel heel fijn zijn. Dat mag al best wel snel zeg.

(Ik ben Noahtd)
quote:Sertje schreef op 05 januari 2011 @ 23:19:

Ben sudocreme aant gebruikten voor de rode plekjes. Helpt inderdaad iets, Noahte bedankt voor de tip. Ik ben nu 2 maanden bezig, vandaag naar de derma geweest en een nieuwe dosis gehad voor de komende 2 maanden. Ik zie nog geen verbetering, tis alleen maar erger, maar volgens hem moet het vanaf nu beter worden en zit ik bij onze volgende afspraak er een stuk vrolijker bij 8-). Ik mag het hopen...

Groetjes, Ser

Fijn dat het helpt!

Nog steeds geen verbetering?! En je hebt geen verhoging gekregen? (of mag je niet hoger?)

Goh, wat balen zeg.

Ik hoef half fabruari pas weer naar de derma. Volgens mijn berekeningen heb ik dan mijn volledige dosis al binnen.

Ik wil helemaal nog niet stoppen over een maand :s. Ik ben nog niet helemaal schoon en ben zo bang dat het terug komt.

Hoe staat het er nu voor?

Groetjes noahtd.
hallo,

heeft iemand enig idee hoe lang je moet wachten voordat je weer in de zon mag of onder de zonnebank?

nu ik gestopt ben met de roa.

ik ben nu net een bleekscheet en een kleurtje lijkt me wel wat.

maar ik ben het natuurlijk vergeten te vragen aan de dermatoloog met mijn domme kop..........

bedankt en de groetjessss
was op het nieuws dat je er een dodelijke huidaandoening van kan krijgen maar het wordt niet uit de handel genomen. Welke aandoening werd niet vermeld. Best wel heftig maar het is ook heftig spul.
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Ik heb er aan artikel over gelezen Arrasje, ben best een beetje geschokken.

Geen idee Mugget
rubyrosa: mijn derma zegt niet zo van de verhogingen te zijn ivm die bijwerkingen enzo. Hij vertrouwd er op dat het vanaf nu beter wordt. Ik kan er niet echt goed over oordelen, het verschilt per dag. Tis wel beter als een paar weken geleden maar heel blij ben ik nog niet.

groetjes
Je moet niet voor niks tekenen als je het gaat gebruiken. (+ bloedtest)

Het zal de derma verder een worst wezen, je bent 1 van de vele. Jij krijgt de bijwerking, hij niet...

De medicijnen-industrie moet ook blijven draaien, he..

Je kiest er ook zelf voor immers.

Maar het is echt een paardemiddel.

Ik zou mijn lichaam nooit met die rotzooi belasten.

In Amerika zijn er ook veel protesten tegen van ouders die hun kind eraan hebben verloren (zelfmoord)

Ik heb dat jaren terug al eens gelezen, echt vreselijk...

http://www.accutaneaction.com

Hier kun je veel lezen over onderzoeken, ervaringen die gedaan zijn (best lastige Engelse tekst)
@ mugget

super dat je mag stoppen! hou ons op de hoogte of het wegblijft en hoe de littekenenbehandeling was!!

hoe lang je niet onder de zonnerbank weet ik ook niet.

Ik was bij derma geweest, kreeg ander dan mn eigen, zei die oh dat je bepaalde hoeveelheid moet binnen krijgen volgens je gewicht is achterhaald, als het beter gaat kun je stoppen..want dat is beter omdat het gevaarlijke medicijnen zijn! ik dacht: ja daaaaag..!! Heeft iemand van jullie dat ook te horen gekregen?????? Hij is gek ga zeker die rotzooi maanden voor niks slikken, mijn dosering niet binnen krijgen en dan in de zomer weer volzitten!

Ik hrb trouwens vreslijke druk op mn borst, nog iemand bekend hiermee of heeft het niks met de roa te maken?
quote:cherie01 schreef op 16 januari 2011 @ 16:03:

@ mugget

super dat je mag stoppen! hou ons op de hoogte of het wegblijft en hoe de littekenenbehandeling was!!

hoe lang je niet onder de zonnerbank weet ik ook niet.

Ik was bij derma geweest, kreeg ander dan mn eigen, zei die oh dat je bepaalde hoeveelheid moet binnen krijgen volgens je gewicht is achterhaald, als het beter gaat kun je stoppen..want dat is beter omdat het gevaarlijke medicijnen zijn! ik dacht: ja daaaaag..!! Heeft iemand van jullie dat ook te horen gekregen?????? Hij is gek ga zeker die rotzooi maanden voor niks slikken, mijn dosering niet binnen krijgen en dan in de zomer weer volzitten!

Ik hrb trouwens vreslijke druk op mn borst, nog iemand bekend hiermee of heeft het niks met de roa te maken?

Maar je slikt het toch wel??

Ik zou ermee kappen en kijken of die druk weggaat.

Druk op de borst is echt niet goed (had ik van de pil gekregen)

en toen ik stopte verdween het.
@Cherie: Ik herken het.

De laatste tijd heb ik erg veel moeite met ademhalen, het lijkt alsof ik niet genoeg lucht krijg. Heb het heel benauwd en het voelt alsof er een steen op mijn borst ligt.

Slapen op mijn rug gaat helemaal niet meer. Ik denk dat het door de Roa komt, heb maar een kleine voorgevel en voorheen nooit last van gehad.

Ik ga het de volgende keer bij de derma melden.

Ik heb het even nagekeken en het wordt ook benoemd in de bijsluiter als bijwerking. Bronchospasmen heet het,
Hoi meiden!

Ik lees al een tijdje mee op dit forum omdat ik ook aan de roa zit en ga nu ook is mee kletsen

Ik gebruik nu zo'n 3 maanden roa..eerste 2 maanden 30 mg, nu sinds een maand 40 mg (ik weeg 62 kg). Gelukkig heb ik niet veel last van bijwerkingen, alleen de bekende droge lippen (ik eet lippenbalsem) en droge neus.

Ik had veel last van kleine puistjes en ik had echt grote onderhuidse ontstekingen...niet dat mijn hele hoofd er onder zat, meestal 1 á 2 op mijn kaak of kin. De onderhuidse ontstekingen zijn afgenomen (al heb ik nu weer een geweldige op mijn wang zitten ). Ook had ik acne op mijn rug en soms tussen mijn borsten.

Maar goed, ik ben nu al dik 3 maanden bezig en zie dus niet heel veel resultaat...nog steeds last van kleine en grote puisten al is het wel afgenomen. Hoop dat ik over 2,5 maand mag stoppen, dan zou ik 6 maanden bezig zijn.

Ben best geschrokken van dat artikel trouwens...over dat Steven-johnsen syndroom! 2 febr. moet ik terug naar mijn arts dan zal ik er wel wat over vragen.

Maar ik had een vraagje over de zonnebank en misschien kunnen jullie daar antwoord op geven. Je mag dus met roa niet onder de zonnebank maar nou wil ik weten waarom niet. Mijn arts vertelde dat je sneller verbrand maar dan denk ik weer van, als ik me goed insmeer dan is er toch geen probleem...in de zomer verbrand ik ook wel eens. Ik heb niet verder gevraagd en heb woensdag een belangrijk gesprek waar ik liever niet als een melkpak heen ga dus een zonnebankje zou dan fijn zijn. Hoop dat jullie het weten.

Groetjes
Hoi Gekkie, leuk dat je meeschrijft.

Het idee van de zonnebank is juist dat je je niet insmeert met een factor

Roa maakt je huid dunner en gevoeliger. Je verbrandt sneller maar zou ook sneller hyperpigmentatie e.d. kunnen ontwikkelen.

Je huid verstelt langzamer dus al je verbrandt loop je daar veel langer mee rond.

Zeker met het oog op dat artikel over grote verbrandingen zou ik het je écht afraden.

Als ik een half uurtje in de winterzon loop is mijn gezicht al helemaal rood en trekkerig.

Misschien kun je beter met de zelfbruiner aan de slag gaan.

Fijn dat er verbetering in zit. 3 maanden is nog niet superlang en ik merk dat het bij mij vooral de laatste weken beter gaat. Na die 3 maanden dus.

Ik heb al een paar weken geen pukkel meer gehad

Gisteren zag iemand mijn voorraad pillen en vroeg waar die voor waren. Ik zei "voor m'n pukkels". Hij verbaast: "Welke pukkels?!" Haha .
haii gekkie (leuke naam trouwenshaha)

daarom was mijn vraag juist ook wanneer ik weer onder de zonnebank kon gaan nu ik gestopt ben met roa.

tijdens de kuur durfde ik het niet.(ik verbrandde nooit in de zon) maar ik was toen wel bang voor pigment vlekken enzo in mijn gezicht en daar hebben ze geen middeltje voor.......

zijn mijn pukkels eindelijk weg en heb ik een gaaf gezicht met donkere vlekken...dus dat risico durfde ik niet te nemen.

en ik heb overal wat rond gelezen en de roa is binnen 2 weken na het stoppen je lijf uit en de dermatoloog zei ook dat mijn huid nu eerst tot rust moet komen voor dat de huidtherapeut er aan om gaat sleutelen dus ik ga voorlopig maar even niet met een kleurtje door het leven.

@ruby..... heerlijk gevoel hè dat je eindelijk resultaat hebt en dat als je creme op smeert dat je geen heuvels en dalen voelt.

geweldig gewoon.

maar ik geloof dat ik nog mazzel heb want als ik al die mg zie bij mensen die lichter dan mij zijn en dus ook nog geen resultaat hebben.

en zoals gekkie die hoopt over 2,5 maand te stoppen maar als er nu nog niet veel resultaat te zien is dan zul je nog wel even door moeten gaan totdat je helemaal pukkelvrij bent....zegt mijn gevoel.

ik wil je natuurlijk niet depri maken.... en ik ben geen dermatoloog natuurlijk.

verder heb ik de verhalen over de roa ook gelezen.

heftig maar ik heb totaal geen spijt van de roa kuur.

ben er tot nu toe erg blij mee en ik wou dat de huisarts me het eerder had voor geschreven.

er stond ook in dat je 1 grote blaar kon worden.....tja als je de bijsluiter leest dan kan er zoveel gebeuren en die heb ik dus ook voor die tijd niet gelezen. ja hier las ik af en toe wat en dan dacht ik ; dat heb ik ook!

pijn op de borst heb ik ook niet.

doegie....
Haai meiden!

Tanx voor jullie reactie...maar helaas zie ik 'm te laat. Stond vandaag toevallig voor de zonnebank en dacht ik ga gewoon, zie wel wat er gebeurd. Geen sterke zonnebank genomen en maar 10 minuten...maar nu dus pigmentplekken op mijn wang! Damn, baal echt, ziet er niet uit 2 donkere vlekken!

Voordeel is wel weer dat mijn mega-puist minder opvalt.

Gelijk naar de apotheek gerend, middeltje gekregen van Vichi...hoop dat het werkt!

@ Rubyrosa, wel goed om te lezen dat het bij jou pas na 3 maanden ging werken. Misschien kan de dosis bij mij wat verhoogd worden...al zullen de bijwerkingen dan heftiger worden en weet niet of ik daar blij van word.

En ja Mugget, als je de bijsluiter van paracetamol leest kan je zelfs nog overlijden. Maar een grote brandblaar...ik moest wel even slikken!

Slaap lekker iedereen, ik ga mijn pigment vlekken maar is insmeren....pfff!
@rubyrosa

oh dan zal het vast door de roa komen die druk want heb precies hetzelfde zoals jij het beschrijft en kan ook niet eens meer op mn rug liggen.

Ik heb de bijwerkingen ook niet allemaal gelezen, want dan kun je er beter niet aan beginnen! Maar je leest hier wel veel bijwerkingen die bij iedereen wel terug komen.

En nu na 3 maanden begint de moeheid bij mij, tot voorheen geen last van gehad, maar nu... pff echt abnormaal moe ben ik kom de moeheid gewoon niet te boven!

Bij mij beginnen de reusachtige ontstekingen eindelijk te slinken. Maar mijn huis is op sommige plaatsen vervormd erdoor, hele harde bobbels (zijn geen puisten) als ik mijn gezicht strak trek dan zie je ze heel goed en ze gaan niet weg. Wat zou het zijn?

Wilde eerst ook een verhoging maar durf niet meer omdat ik toch wel veel last van de pillen begin te krijgen en moet nu nog tot eind mei!!

@gekkie

hoop dat je pigmentvlekken weggaan, niet meer doen dus ff onder de zonnebank!!

greeetz..
ohja weet iemand of het zou kunnen om multi vitaminen of iets dergelijks erbij te nemen? om wat energie te krijgen?

en of jullie derma ook heeft gezegd dat de minimale totale hoeveelheid roa die je moet binnenkrijgen aan de hand van je gewicht achterhaald is en je mag stoppen zodra het beter gaat????

greeetz..
@cherie. hoe was de berekening ook alweerom te kijken hoeveel je nodig bent? iets met 120 weet ik nog.

mijn dermatoloog heeft het daar niet over gehad en ik mocht stoppen omdat het er goed uit zag.

en daarom zou ik het even voor je uitrekenen.

en over die vitaminen....... je mag toch geen vitamine A?

en die zullen wel in MULTI vitaminen zitten denk ik.

@gekkie, hoe is het met je pigment vlekken?

ik hoop dat het wat afgezakt is want je had toch vandaag een belangrijk gesprek? ik hoop dat je een beetje toonbaar was....

en die bulten kunnen misschien talg bulten zijn?die zakken dan nog wel verder af want je talg produktie neemt af dusss misschien is er hoop en anders toch je derma vragen

groetjesss
Hoi,

Je mag wel vitamine's nemen, als het maar geen vitamine A is. Dan kun je symptomen krijgen van een overdosis vitamine A wat gevaarlijk is (hoge bloeddruk in de schedel, misselijkheid, braken, duizeligheid, etc.).

Mijn derma zei ook dat die som van zoveel roa per kg achterhaald is, ik mag stoppen zodra mijn huid goed is. En als ik af moet gaan op die mega bult op mijn wang, die nu door het duwen/knijpen/martelen rood is geworden, kan het nog wel een tijdje duren voor ik mag stoppen.

De pigmentvlekken zijn wel al iets weggetrokken, smeer die zalf erop en heb goed gescrubt. De 'heftigheid' is er in ieder geval af...misschien valt het ook minder op door de 'heftigheid' van mijn andere puist.

En ja, bij dat gesprek van vandaag zat ik dus redelijk voor joker haha!

Groetjes!!
Ik heb van mijn derma een vitamine B complex gekregen, inderdaad zonder vitamine A. Ik heb dit nagevraagd bij de apotheek en dat mocht ik er absoluut niet bij hebben.

MIjn derma heeft niets gezegd over het achterhaald zijn van de aanbevolen dosis.

Wanneer ik de volgende afspraak bij de derma heb zit ik al aan de 120mg per kilo. (slik 50mg bij 55 kg)

Gek dat ik misschien over 3 weken al klaar ben, het lijkt maar zo kort. Dan ben ik 19 weken bezig geweest.

Soms ben ik een beetje bang om te stoppen met de Roa, ik ben bang dat het terug komt.

Hebben jullie dat ook?
quote:cherie01 schreef op 18 januari 2011 @ 20:06:

@rubyrosa

oh dan zal het vast door de roa komen die druk want heb precies hetzelfde zoals jij het beschrijft en kan ook niet eens meer op mn rug liggen.

Ben benieuwd of er iets tegen helpt of dat het gewoon uitzitten is. Ik zal het eens aan mijn derma vragen.

Ik heb de bijwerkingen ook niet allemaal gelezen, want dan kun je er beter niet aan beginnen! Maar je leest hier wel veel bijwerkingen die bij iedereen wel terug komen.

En nu na 3 maanden begint de moeheid bij mij, tot voorheen geen last van gehad, maar nu... pff echt abnormaal moe ben ik kom de moeheid gewoon niet te boven!

Dat herken ik. Ik kan rustig 20 uur per dag slapen. Verschrikkelijk. Geen idee wat ertegen helpt.

Bij mij beginnen de reusachtige ontstekingen eindelijk te slinken. Maar mijn huis is op sommige plaatsen vervormd erdoor, hele harde bobbels (zijn geen puisten) als ik mijn gezicht strak trek dan zie je ze heel goed en ze gaan niet weg. Wat zou het zijn?

Wat fijn dat het vermindert zeg!

Die bobbels.. Ik denk dat het ontstekingen zijn, die zullen moeten genezen vrees ik. Vervelend hoor.

Wilde eerst ook een verhoging maar durf niet meer omdat ik toch wel veel last van de pillen begin te krijgen en moet nu nog tot eind mei!!

Begrijpelijk. Zelf heb ik geen last gehad van mijn verhoging, alleen een uitbraak.

Eind mei.. Doe jij er dan een half jaar over?

greeetz..
@Gekkie; wat rot van die pigmentvlekken!

Toevallig stond ik gisteren voor een zonnestudio en werd bijna naar binnen gezogen Toen moest ik even aan jou denken en wat ik tegen je gezegd heb. Had ik bijna m'n eigen advies in de wind geslagen.

Mugget; bij jou gaat het nog steeds goed?

Ik heb weer een pukkel, een grote lelijke midden op m'n wang. Dacht dat ik er eindelijk vanaf was.
Ladies bedankt voor de reacties!

Ga me me maar vitamine C halen, hoop dat ik me dan fitter ga voelen, want ben zooooo moe echt dat heb ik nog nooit gehad, moet wel zeggen dat ik ook een drukke baan heb, maar dan nog.

@mugget

dat is 120 mg per kg wat je eigenlijk binnen moet krijgen.

en is je huid nog steeds goed nu je al paar dagen met de roa gestopt bent?

@rubyrosa

waarom heb jij vit.B gekregen? is dat beter dan vit. C

en ik moet niet een half jaar slikken maar zelfs 8 maanden! maar dat is dus omdat ik maar 30 mg slik..naar mijn mening echt niet genoeg want heb nu weer een mega ontsteking op een wang en aan de andere kant onder kaak..gggrrrrr!!! heb er ook weer flink aan liggen plukken, pulken enz..zodat t nog erger is geworden..maja heb echt er echt de schijt van na al 4 maanden ermee bezig te zijn!

Btw, ik ben ook erg bang dat als ik er mee moet stoppen dat het terug gaat komen (moet eerst eens weggaan nog en de littekens behandelen laten). Ik wil die hel nooit meer meemaken heb me maanden thuis opgesloten na het werk, ben nergens meer geweest zo vreselijk zag ik er uit!! dus doodsbang zelf dat t ooit weer terugkomt!

Fijn weekend allemaal!
haii cherie,

ik heb het eens voor je uitgerekend en als ik 120 keer mijn lichaams gewicht doe dan heb ik 3240 mg niet gehad van wat ik dan zou moeten.

ben nu ongeveer 2 weken zonder roa en nog geen pukkel.

pfieuww.

(maar ja wat is nu 2 weken?)

mijn lippen zijn al wel een stuk minder droog dus dat voelt goed.niet de hele dag meer smeren.

ook mijn exzeem plekjes zijn vertrokken......

ik wacht het maar af meer kan ik niet doen..

maar als er dan ook 1 komt.... dan ben je bijna in staat om meteen weer te bellen maar dat zal ook wel weer wat overdreven zijn toch?

ennne....ik weet hoe moeilijk het is maar AFBLIJVEN VAN DIE PUKKELS!daar maak je het allleen maar erger mee.

(ik weet er zelf alles van hoor, gna gna)

wel vreemd dat jullie zo weinig resultaat hebben voordat je al zo lang bezig bent.

suc6 ermee en sterkte...

groeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven