Burnout?

22-08-2010 00:39 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb altijd gedacht hoe kan je nou overspannen raken/burnout raken als je in een winkel werkt.Stress kende ik niet, tuurlijk hard werken en deadlines halen wel, maar dat vond ik heerlijk,maar ook maakte ik me nooit zo druk, wat vandaag niet afkwam kwam morgen wel, maar eigenlijk kwam alles ( meestal) wel vandaag af.

En nu u ben ik op, gewoon helemaal kapot, slaap slecht , kan me niet concentreren en ben gewoon volledig de draad kwijt.

Ik weet nu niet zo goed wat ik hier mee aan moet.

Even een mijn verhaal in het kort, met niet al te veel details ivm herkenning.

werk al ruim 13 jaar bij dezelfde werkgever, prima naar mijn zin, af en toe wel eens minder leuke tijden, maar toch altijd met veel plezier naar het werk gegaan,

Ik ben heel trouw aan mijn werkgever en wil me eigenlijk niet ziek melden, maar hoe hou ik dit vol? ik ga dinsdag weer een gesprek met mijn leidinggevende aanvragen om dit te vertellen. Ik hoop dat we dan samen een oplossing kunnen vinden en daar ga ik eigenlijk van uit.

Verder zit ik een beetje te dubben of ik naar de huisarts moet gaan. Ik weet het antwoord eigenlijk wel, gewoon gaan dus, maar wat ga ik zeggen? ik moet altijd als ik bel voor een afspraak doorgeven wat er aan de hand is, moet ik dan gewoon zeggen dat ik denk dat ik ee burnout heb? ik ben altijd bang dat mensen dan denken, oh daar heb je er weer een die al weet wat ze heeft.

Sorry dat het misschien een warrig en lang verhaal is, maar ik ben gewoon zo van de kaart ik kan het ook niet helemaal helder deken en formuleren allemaal.

Wie heeft er ook een burnout( gehad) en hoe is het gegaan. En dan bedoel ik voornamelijk hoe is je ziekmelding gegaan en wat heb je gezegd, zowel tegen je leidinggevende als tegen de huisarts?

Als het niet helemaal duidelijk is,laat het maar weten, dan zal ik het proberen duidelijker te maken

groetjes

Ik heb even een deel van mijn post weggehaald, ben bang toch herkend te worden
Lief, kan me best voorstellen dat het pijn doet dat zij nu een succesje hebben en dat jij daar niet bij bent. Eigenwijze zus lijkt me heel lastig, mijn zus kan af en toe ook zo zijn. Die ratelt soms ook maar door als we aan de telefoon hangen.

Marriss, kun je niet tegen je vriendin zeggen morgen dat je heel veel zin hebt om naar de sauna te gaan en te ontspannen, maar dat diepe gesprekken je nu te veel energie kosten. Gewoon een beetje over koetjes en kalfjes kletsen terwijl je ontspant?

Ik herken het heel erg dat je op een goede dag te veel doet. Ik heb afgelopen week ook veel te veel gedaan en daar heb ik nu ook last van. Heb slecht geslapen en ben heel moe. Vriend is ook niet fit, maar we hebben toch besloten om wel naar onze vrienden te gaan.

Ik heb gedeeltes van TVOH gezien. Vond het af en toe iets te langdradig en ging dan maar weer zappen. Vond het vooral irritant dat ze zo deden alsof het nog spannend was, vanaf de eerste auditieuitzendig was het al duidelijk wie er zou gaan winnen.

Zonnestraaltje, ik ben absoluut niet lenig hoor. Ik ben hartstikke stijf en lomp. Meditatie doen we niet bij yoga, het is echt veel minder zweverig en vaag dan ik verwacht had. Ligt denk ik wel aan de docent hoor. Ik heb op tv weleens yoga dingen gezien en dat was echt heel anders dan wat ik doe. Voor mij is het vooral de ontspanning en het leren accepteren van hoe ik me voel. Sommige oefeningen zijn wel veel te moeilijk voor me, ik kan bijvoorbeeld niet op mijn polsen steunen. Dan doe ik gewoon even niet mee.
Je hebt gelijk Lief. Dank

Ik kan me je gevoel voorstellen... komt even hard aan, dat je geen onderdeel van het succes bent. Maar er komen de komende jaren nog héél véél successen, vééél groter, waar jij wél onderdeel van bent!

Ik zit me toch een potje op te vreten zeg, topic waarin iemand overstuur is door zieke kat, heeft oxazepam genomen en is daarna in de auto gestapt naar de dierenarts, zo'n 3 kwartier rijden dus ik riep direct al dat dat superstom is. Zijn een aantal met me eens, zegt iemand anders: nou nou, dat komt heus wel goed, wat een paniekzaaierij. Oeh, ik ontplofte toen ik dat las. Ik moet me dan inhouden geen woedende reactie te geven...
Ik zag de titel van dat topic, heb de openingspost gelezen en heb het weer weggeklikt. Ik word al heel kriegelig als mensen hun dieren zo verheerlijken. Een zieke kat is best zielig, maar om daar nou zo'n paniek topic over te openen.... Kan ik me echt niks bij voorstellen. Als ik dan nu lees dat ze ook nog met een oxazepam in de auto stapt, vind ik het helemaal stom.
nou ze is weer veilig thuis gelukkig. Haar katten zijn haar kinderen zegt ze... ik kan me daar ook niet zoveel bij voorstellen hoor. Ik vind mn katten heul lief (nou ja, ook niet altijd) maar paniekaanvallen, hyperventileren en oxazepam in moeten nemen als ze ziek zijn... nee, absoluut niet.

Ik verveel me een beetje
Ik heb het gelezen. Ik ben benieuwd hoe er gereageerd was als een onbekende forummer zo'n topic geopend had, volgens mij was die afgemaakt. Nu werd iedereen die enigszins kritisch durfde te zijn heel hard afgeblaft. Bijzondere wereld soms, er waren zelf mensen die aanboden om de rekening te betalen omdat ze zelf geen geld heeft. Heel bijzonder.....

Rustig blijven vervelen Marriss. Neem een bad, erger je aan stomme topics, maar neem je rust. Dat heb je nu nodig, hoe moeilijk dat ook is als je meer wilt.
Ik las je bericht te laat Abc, ik heb net behang staan krabben op zolder (jaja, dat wordt een langdurend project, haha) maar na zo'n 25 min. was ik er zat van en ben ik weer op de bank geploft

Ben jij aan het doen dan? Neem aan dat jullie pas vanavond naar je vrienden gaan?

Klopt inderdaad, wat je schrijft over wat er was gebeurd als het een onbekende forummer was geweest. Apart gebeuren hier soms hoor, op het forum.
Kattentopic gelezen.... Mijn hemel zeg. Verdriet, OK. Maar zo'n overtrokken paniekaanval? Dat zou ik nog niet krijgen met BO en al!

Ik heb mijn koekenpannen hoor! Even geshopt met manlief, maar niet zo lang, zo vreselijk moe. Ben ook op het randje van sjaggie, moet echt mijn best doen om niet te gaan katten tegen man.

Wel per ongeluk afschuwelijk lekker gekookt (in mijn nieuwe koekenpan), dat geeft me dan wel weer een wat beter gevoel.
Wat heb je voor lekkers gekookt Lief?

Vervelend he, dat je voelt dat je op moet passen om niet te gaan snauwen. Heb ik ook wel eens...

Ik heb nog even wat administratie gedaan. Geeft me ook wel weer energie als dat klaar is. En de sauna gereserveerd voor morgen... ga dus wel. Krijg er nu ook wel wat zin in, voel me niet meer zo blugh als vanmorgen. Zit wat aan te rommelen in huis, vriend is aan het werk.
Ik had nogal wat restjes dus het werd pasta met prei en spitskool en mosterd en kerrie en gedroogde tomaatjes en knoflook en selderijblaadjes.en spekblokjes. Echt restjes dus, haha!

Goed om te horen dat de rust je goed heeft gedaan.

Ik heb zelf wel een opsteker van de pannen en we hebben een erg mooie spiegel gekocht voor de slaapkamer. Daar ga ik zo nog even naar kijken, word ik vrolijk van denk ik. En verder lekker niks meer.

Ik heb maar tegen man gezegd dat ik op het randje balanceer, en dat helpt wel. Dan is er meer begrip ofzo, en kan ik het beter inhouden.
ja zo'n simpele aankoop kan ik ook altijd blij van worden. Die ingredienten zou ik inderdaad niet zo snel bij elkaar gooien, haha. Leuk dat er zoiets lekkers uit komt.

Ik heb nu 20 gelakte nagels...Kouwe tenen en lastig typen dus ga zo even uitgebreid douchen en alle ongewenste haargroei met het oog op de sauna maar eens verwijderen, hahah. Misschien mn haar ook nog verven, even kijken hoe erg het nodig is. En dan weer terug in de tjill-modus op de bank....
Je steekt me wel aan met elke keer dat haren verven. Zal ik het ook weer eens durven? Ik heb het wel eens gedaan, maar het blijft bij mij nooit lang, het lijkt toch wel of het een spoeling is zeg maar. Ook van de kapper houdt het niet lang. Raar he.

Ik zit nu Popstars te kijken...... erg he..... Vind die Dean wel appetijtelijker dan die enge Ben.
Dean heeft alleen niet van die hele gave tanden Simone gaat vast winnen. Zo'n jong meisje, die ze gewoon nog helemaal kunnen kneden.

Heb vandaag een lange dag gehad. Vanmorgen eerst naar de kapper geweest, de uitgroei bij laten werken en wat kleurspoeling over de geverfde rode plukjes. Ben alleen niet zo geduldig om zo lang in de stoel te zitten.

Mijn ouders hadden vandaag open huis voor de buren in de straat. Wat een gekakel was dat. Echt een kippenhok.

Gelukkig ben ik weer thuis, ben doodop gewoon.

Hoop gewoon, dat ik morgen wel eens een keertje uitgerust wakker word!

Maris, veel plezier morgen in de sauna. Heerlijk alleen maar relaxen. Het zal je vast goed doen.

Behang krabben, leuke hobby

Lief, wat raar dat de kleur zo snel weg is. Heb er helaas maar weinig verstand van. Kan je dus ook geen tips geven.

Abc, ga dan toch maar eens kijken naar de yoga. Was al bang, dat je daar super lenig voor moest zijn. En ben ik dus echt niet....hahaha
Mocht je het willen proberen Lief, koop dan ajb de precision foam van John Friedda. Geweldig spul, het is schuim en suppermakkelijk aan te brengen. Pakt megagoed, mooie kleur, geen vlekken... geen aandelen, wel erg enthousiast Wat voor kleur heb je van jezelf en wat voor kleur zou je erin willen?

Trouwens, de eerste keer dat ik van blond naar bruin ging heb ik het ook bij de kapper gedaan, en ik vind het resultaat echt minder mooi dan als ik het zelf doe. Doffere kleur en vervaagt ook sneller. En duuur!

Hier ook tussen het nagels lakken, haren verven en douchen door popstars. Ik zou ook liever Dean tegenkomen in een donker steegje dan Ben. Maar ik vind dat meiske ook wel schattig.
Had jouw bericht gemist zonnestraal. Klinkt als een lange dag! Maandag werken toch? Klopt het dat jij naast het zingen een 'gewone' baan hebt? (niet dat zingen niet gewoon is, maar je snapt me. Hoop ik )
Ik vind zingen wel ongewoon, in die zin dat het bijzonder is!

Ik ben blond, zou naar wat roodachtig neigen dan. Wie weet..... de John Frida dus. Gewoon bij de drogist?

Ik had nog niet van Simone gehoord, maar ik vind haar bijzonder goed!
Zingen doe ik voor de hobby, 1 keer in de week repeteren met een hele gezellige bende ongeregeld en helaas maar een paar keer per jaar optreden. Binnenkort weer op zangles vind ik ook altijd ontzettend leuk om te doen.

Daarnaast heb ik ook nog een gewone baan. Nou ja gewoon, de meeste mensen vinden dat niet gewoon voor een vrouw

Zou het liever andersom doen, zingen als mijn vaste baan en dan af en toe werken tussen al die mannen.

Simone was vanavond gewoon super. Die ballads waren echt goed. En ze is nog maar 16 jaar, op die leeftijd had ik dat echt nooit gedurfd.

Rood op blond heb je dan niet eerder de kans dat het oranje wordt? Heb zelf rode plukjes in mijn zwart/grijze haar en ik schrok me rot toen ze het de eerste keer geverfd hadden. Bij mij was het dus ook echt eerst oranje. De tweede keer was het gelukkig wel mooi rood. Alleen die kleur gaat er zo snel uit. Kreeg zelfs op mijn donder van de kapster, dat ik mijn haren te vaak was.
Van blond naar bruin schijnt het juist goed te zijn dat je bruin neemt met roodtint. Dan wordt het sowieso niet groen, dat schijnt een risico te zijn van blond naar bruin. Ja gewoon bij de drogist, alleen niet bij TP. Maar wel bij Etos en Kr.vat. En mijn idee was: als het mislukt kan ik alsnog wel naar de kapper gaan en 100 euro uitgeven, ik probeer het eerst voor 15 euro.

Staat er geen filmpje van je op youtube Zonnestraal? Ben wel benieuwd naar je talent!

Vriend komt zo weer thuis, zal even wat kaarsjes aansteken, biertje voor 'm pakken en wat toastjes neerzetten
Ha! Maris is weer boven Jan! Met haar toastjes!

Ik heb al eerder rood op blond gedaan, dat ging goed, maar niet voor lang dus..... Het is ook wel eens een beetje stoplichtrood geworden. Dat wil ik niet meer, haha!

Goh, zonnestraal, er zijn hier best veel dames die in een mannenwereld werken, abc ook al. Mijn werk zou je ook niet bij een vrouw verwachten.
Lief, als je je nog een keer verveelt, mag je me wel eens een mailtje sturen met wat je doet. Ben wel benieuwd. Ik werk juist (helaas) in een vrouwenwereld. Niks aan, ben veel meer van de mannen.

En ja, ik voel me wel weer aardig ok! Vergeleken met gisteravond en vanmorgen voel ik me zelfs super

En jij? Sjaggo bui weer wat te boven?
Nou mannen, zijn anders af en toe net zo erg als vrouwen hoor. Zeg ook vaak, dat ik dacht dat ik de enigste vrouw was

Het grootste verschil: taalgebruik en de onderwerpen...hahaha.

Ja, ik ben wel op youtube te vinden. Wil het privé wel even naar je mailen, zodat je me daar kan vinden. Weet alleen niet hoe ik dat moet doen??
Stoplichtrood...hahahaha.... dat zal er vast wel heel erg geweldig uit hebben gezien.
Uhm, misschien het makkelijkst als je me de zoekterm mailt. Dus de naam van je band ofzo. En als je me dan toch mailt, ben ik ook wel benieuwd in welke mannenwereld jij dan werkt

marrissie (dubbel R en dubbel S) @ live. com

(ik zet wel zo de laptop uit als vriend komt, ben dan morgenavond pas weer online)
Ben nou al de hele tijd aan het bedenken welke naam nu bij TP hoort? Hoezo erg, dat ik daar nu al de hele tijd mee bezig blijf
hahaha, trekpleister! Kan je nu rustig slapen vannacht?
Ik vroeg het me ook al af... TP...... TopicPoster? TranenPakker? Maar ik snap het.

Zal je mailen. We kunnen wel een groepje buiten dit forum oprichten zo met al die emails? Forum-meetje houden..... haha!

Ben ook benieuwd naar het werk van zonnestraal, stuur je dat naar me door dan? Met de link naar Youtube?

lief_29 @ hotmail.com

Veel plezier morgen maris!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven