(te) groot Kado?

23-01-2011 00:02 166 berichten
Stel je partner wil een familielid een kado geven voor een verjaardag van een paar honderd euro. Zelf ben ik het daar absoluut niet mee eens. Ik kan het uitspreken naar mijn partner ergo heb dit al gedaan, maar kan het eigenlijk niet verbieden toch?

Wat zouden jullie doen.
Alle reacties Link kopieren
Nee dat kun je niet verbieden nee. Als hij het tenminste van zijn eigen geld betaalt. Als het van gezamenlijk geld betaald wordt, heb je er natuurlijk wel iets over te zeggen.
The time is now
Wat voor kado wilt hij geven? En wat is zijn relatie met diegene? Kunnen jullie of hij het missen?
" ergo heb dit al gedaan? "

Maargoed, dit is je partner? Geen respect voor jouw mening? Leuke vent. Of heb je dit nog niet genoeg met hem besproken? Dan zou ik toch eens even een woordje met hem spreken over de hoe, wat en waaroms....
Nee we hebben alleen een gemeenschappelijke rekening en het grootste gedeelte komt van mij binnen. Het gaat om een bedrag van 600 euro en het is een naaste van hem.

Ik vind persoonlijk dat we het nu niet kunnen missen, hij denkt er natuurlijk anders over.
Als jij het grootste deel van het geld levert, vind ik dat jouw nee zwaarder weegt dan zijn ja
Psst...Hij wilt bestaat niet! Het is,hij wil...

Van welk geld wordt dit betaald?
600 euro, een bedrag dat jij grotendeels betaalt? Ik zou het hem verbieden. Absurd bedrag trouwens!
pff dat is niet mis nee! Maar het is dus ook jouw geld dus jij mag daar zeker een mening over hebben.
Mh. Als ik het goed begrijp wil hij een familielid van hem een cadeau geven van 600 euro van een gedeelde rekening waar jij het grootste deel van verdiend hebt. Ai. Ik zou daar niet blij van worden. Ik zou dat inderdaad heel goed met hem bespreken. En ik zou het niet okay vinden als ik van mening was dat we het niet konden missen. Mag hij van mij even met de bijbehorende argumentatie voor de dag komen waarom dit juist zo belangrijk is. (Want anders zou ik gewoon per direct een bedrag van mijn rekening nemen om even - zogenaamd - nieuwe schoenen voor mezelf van te gaan kopen. Euro of 1000 bijvoorbeeld.

Serieus, in een goede relatie horen dit soort zaken bespreekbaar te zijn vind ik. Bij ons is daarbij de regel: bij twijfel niet doen! Oftewel: of samen mee eens, of niet!
quote:Sha_la schreef op 23 januari 2011 @ 00:08:

" ergo heb dit al gedaan? "

Maargoed, dit is je partner? Geen respect voor jouw mening? Leuke vent. Of heb je dit nog niet genoeg met hem besproken? Dan zou ik toch eens even een woordje met hem spreken over de hoe, wat en waaroms....

Hoorde het net pas, heb even verteld wat ik ervan vond en daarna viel hij naast me op de bank in slaap

Het is wel een kado waar hij diegene een heel groot plezier mee doet, maar dat gaat wel ten koste van onszelf, letterlijk.
Verbieden...tja. Lastig. In theorie zou je het hem kunnen verbieden (want: gezamenlijk geld en nog grotendeels jouw inbreng ook), maar in praktijk lijkt me dat niet heel handig. Dat levert geheid fikse ruzies op.

Misschien beter om duidelijk uit te leggen waarom jij er op tegen bent. Kun je een alternatief bedenken? Bijvoorbeeld een mooi persoonlijk cadeau, wat minder hoeft te kosten? Overziet je vriend de consequenties en zo nee, even toelichten? (wat kan er allemaal niet, als hij dit geld uitgeeft?).

Ik zou het wel proberen heel voorzichtig aan te pakken. Het zal voor hem een dierbaar persoon zijn en waarschijnlijk ook een bijzondere gelegenheid, als hij er zoveel geld aan uit wil geven.
There are only two ways to live your life. One is like nothing is a miracle, the other is like everything is - Albert Einstein
Als het grotendeels jouw geld is, kun je 't best blokkeren.....
In dat geval zou hij dat cadeau linea recta terug naar de winkel mogen brengen van mij.

Ik vind een cadeau van ¤600,- trouwens sowieso behoorlijk overdreven, zeker als je het geld moeilijk kunt missen.
The time is now
*is heulemaal niet nieuwsgierig naar wat voor cadeau het is*

Is het iets wat de gever heel hard nodig heeft en echt veel baat bij zal hebben? Waarom vindt jouw vriend dat hij degene moet zijn die het geeft? Heeft hij niet nog een eigen potje waar hij het van kan kopen?
Is je partner soms een Turk *

*serieuze vraag hoor, het is best wel cultureel bepaald wat een acceptabel bedrag voor een cadeau is namelijk...
if we all light up, we can scare away the dark...
wat voor kado is dat dan? iets functioneels?

is het voor zijn zusje die na 10 jaar drama en 5 kinderen roe is aan een broodnodige vakantie ofzo?

of is het een computer voor neefje die gaat studeren enwaar hij niet zonder kan en waar de ouders niet bij kunnen springen?

of is het een flatscreen voor nichtje die zelf een goede baan heeft en dat makkelijk zou kunne betalen. M.a.w. bij de 1e 2 voorbeelden zou ik nog iets kunnen voorstellen, maar dan wel in goed overleg met elkaar. bij voorbeeld 3 zou het meteen "nee "zijn
quote:sunny_mar schreef op 23 januari 2011 @ 00:15:

Verbieden...tja. Lastig. In theorie zou je het hem kunnen verbieden (want: gezamenlijk geld en nog grotendeels jouw inbreng ook), maar in praktijk lijkt me dat niet heel handig. Dat levert geheid fikse ruzies op.

Misschien beter om duidelijk uit te leggen waarom jij er op tegen bent. Kun je een alternatief bedenken? Bijvoorbeeld een mooi persoonlijk cadeau, wat minder hoeft te kosten? Overziet je vriend de consequenties en zo nee, even toelichten? (wat kan er allemaal niet, als hij dit geld uitgeeft?).

Ik zou het wel proberen heel voorzichtig aan te pakken. Het zal voor hem een dierbaar persoon zijn en waarschijnlijk ook een bijzondere gelegenheid, als hij er zoveel geld aan uit wil geven.

Sorry, maar dit is hoe je m.i met een kind omgaat en niet met een volwassen vent.

Het geld komt grotendeels uit TO's zak en daarom is het gewoon niet aan hem om dat zonder overleg uit te geven.

Als mijn man dit had gedaan zou ik echt niet voor een voorzichtige aanpak gaan, maar voor een hele duidelijke.
The time is now
Ik ben straks natuurlijk de super bitch, het idee komt van zijn zus ze willen iets aanbieden aan hun ouders, wat dus twee keer zo duur is en zij betaald de andere helft.

We zijn net getrouwd (in gemeenschap van goederen).
nou dan maar een superbitch voor 600 euro... ik vind het veel geld hoor...
Heeft hij geen eigen (spaar)geld, kan hij het daar mooi van betalen...
if we all light up, we can scare away the dark...
Is er een speciale reden waarom ze het willen aanbieden aan hun ouders?
heeft ie geen eigen geld? Jij hoeft daar toch niet aan mee te betalen?
Ow, wacht even , ouders vind ik een ander verhaal, dat zijn niet zomaar "familieleden"

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven