Gezondheid alle pijlers

Oververmoeid?

23-01-2011 17:56 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds goed 2 weken heb ik last van een hevige vermoeidheid. Heel de dag door heb ik een zware druk op mijn ogen & kijk ik ook niet helemaal helder, loop heel de dag te geeuwen verschrikkelijk. Als ik wakker wordt dan kan ik amper uit bed, na 5 wekkers te hebben gezet kom ik er pas uit!

Ik slaap ook nooit voor 12 uur, rond een uur of half 12 lig ik in bed en als ik een vrije dag heb kom ik er pas rond half 10 uit, ik ga nu proberen om er wat vroeger uit te komen, maar volgens mij is dit niet echt normaal?

Wie heeft hier nog meer last van?
ik...maar ik zit dan ook thuis met een burn out
Ik ben alleen vermoeid in de winter, dus ik probeer doordeweeks wel vroeg te gaan slapen.(lukt niet altijd)

Ik word dan minder moe wakker en in de weekenden ga ik wel weer een beetje los.

Ik heb alleen geen druk op mijn ogen en ik zie alles helder, dat vind ik wel een teken dat je echt vermoeid bent en dat je goed moet zorgen voor jezelf.
Misschien wat eerder naar bed gaan? En anders een keer bij de huisarts langs gaan.
Ik zat al te denken aan zwanger kunnen zijn, maar de test is negatief.. heb wel redelijk vroeg getest, maar dan heb je volgens mij nog veel meer klachten dan alleen vermoeid zijn!
Ik heb precies dezelfde klachten, doodmoe en veel last van mijn ogen. Ik slaap 8 uur per nacht. Normaal, lijkt mij, maar toch de hele dag doodmoe. Bloedwaardes zijn geprikt (weet niet of jij dat al gedaan hebt), dus geen verklaring voor de vermoeidheid.

Ik lees mee.
Ik zou eens beginnen met op tijd naar bed gaan.
668, the neighbour of the Beast
quote:andrinaandrea schreef op 23 januari 2011 @ 18:09:

Ik zat al te denken aan zwanger kunnen zijn, maar de test is negatief.. heb wel redelijk vroeg getest, maar dan heb je volgens mij nog veel meer klachten dan alleen vermoeid zijn!

Nou, ik had alleen deze klacht hoor, bek- en bekaf zijn. Was al vanaf een week na de bevruchting. Verder niks. Toen voor de lol getest en ja, zwanger.

Maar misschien ijzertekort? Tijd van het jaar?
Bij mij ook het probleem van oververmoeidheid, maar dan met een aantoonbare reden (bijwerking medicijn). Helaas maakt dat het leven met oververmoeidheid niet beter.

Wat ik nu probeer is om op vaste tijden naar bed te gaan en ook op te staan (dus ook in het weekend) en om tussen de middag even een frisse neus te halen. Het werkt nog niet, maar ik blijf proberen.

Ik merk mijn vermoeidheid trouwens wel minder als ik heeeeeel erg druk blijf. Zodra ik uitrust komt de uitputting.
Ik heb mezelf ook laten testen of ik ijzer te kort had, maar dit is niet het probleem. Ik heb al een test gedaan na 1,5 week.. vrij kort.. volgende week nog maar 1tje doen dan?

Ik wordt juist moe als ik druk aan het werk ben, verschrikkelijk.. vooral als er veel indrukken op me af komen. Zo ben ik vorige week op mijn verjaardag gezellig wat gaan eten met 5 collega's.. het restaurant was aardig vol, maar ik kreeg dus een doos met 19 kadootjes erin, en dan ben je zo bezig met alles uitpakken & iedereen kijkt je aan, ik werd me daar toch duizelig en ik zag lijk wit.. ben 3 x naar buiten gemoeten.

Ik ben gewoon heel de dag door moe, heb nergens geen puf voor.. zo gisteren ook, wilde ik met me vriend uit eten alles was al gereserveerd, maar ik kon gewoon niet.. helemaal uitgeput, en dat na 2 dagen vrij te zijn geweest.. niet normaal.
Hoe oud ben je?

Ik vind het heel herkenbaar en vind het eng dat er best veel mensen last van blijken te hebben. Heb ook soms moeite met afspraken met mensen terwijl je je daarna misschien juist beter voelt. Wat je omschrijft van al die indrukken...het zou er best een mee te maken kunnen hebben. Heb het er onlangs ook met meerdere mensen overgehad over dat we tegenwoordig blootstaan aan veel indrukken en impulsen zoals mail, sms, msn en andere social media. Kan veel druk leggen
Nou ik schaam me wel... ik ben net 19 jaar geworden, en normaal hoor je op deze leeftijd te genieten, maar om eerlijk te zijn voel ik me net een oud vrouwtje :$...

Ja, tegenwoordig leeft iedereen maar snel snel.. en overal zie je wel computers of telefoons.. we worden er allemaal niet beter van!
Niet schamen hoor, die overvremoeidheid op zich is al vermoeiend genoeg
Haha ja precies!

Alleen al die druk op me ogen als ik nu een bericht aan het typen ben op dit forum, kan wel slapen.. bah bah

Dan maar hopen dat ik zwanger mag zijn ipv een enge ziekte!
quote:andrinaandrea schreef op 23 januari 2011 @ 17:56:

Ik slaap ook nooit voor 12 uur, rond een uur of half 12 lig ik in bed

Dat is best laat voor iemand die zo moe is.

Ik ben zelf ook erg moe en ik lig meestal om 20.30/21.00 uur in bed als ik erg moe ben. Dat helpt echt hoor.
Heb je niet gewoon een griepje onder de leden?
quote:andrinaandrea schreef op 23 januari 2011 @ 17:56:

Sinds goed 2 weken heb ik last van een hevige vermoeidheid. Heel de dag door heb ik een zware druk op mijn ogen & kijk ik ook niet helemaal helder, loop heel de dag te geeuwen verschrikkelijk. Als ik wakker wordt dan kan ik amper uit bed, na 5 wekkers te hebben gezet kom ik er pas uit!

Ik slaap ook nooit voor 12 uur, rond een uur of half 12 lig ik in bed en als ik een vrije dag heb kom ik er pas rond half 10 uit, ik ga nu proberen om er wat vroeger uit te komen, maar volgens mij is dit niet echt normaal?

Wie heeft hier nog meer last van?Ben je ook al getest op ziekte van Pfeiffer??
ik ben vorig jaar oververmoeid geweest. drie weken in de lappenmand. ik sliep wel goed, maar totaal geen energie om iets te doen. had een stijve kaak, had regelmatig steken in mijn borst en rug. zodra ik mijn hoofd probeerde te gebruiken begon hij te zeuren. dus kwa activiteiten kwam ik niet veel verder dan in bed tv kijken. Bij mij was het psychisch, zat in een zeer stressvolle periode. Tenminste het voelde niet als stressvol, maar toen die klap kwam was het duidelijk dat het toch wel veel was op dat moment. Inmiddels weet ik hoe mijn lijf reageert op te veel stress dus ik merk het als ik iets kalmer aan moet doen. Maar gelukkig geen last meer van gehad nadien.
Ik ben nog niet getest op de ziekte van Pfeiffer. Gisteren ben ik om 10 uur met tegen zin haha in bed gaan liggen & werd vanochtend zelf *zonder wekker om half 9 wakker.. voel me nu opzich redelijk goed!
TO, ik heb ook die klachten, het begint nu langzaam beter te worden, en het blijkt na bloedprikken dat ik nu herstellende ben van Pfeiffer. Ik raad je echt aan om even langs de huisarts te gaan, voor mij is het in ieder geval een opluchting dat ik niet gek ben, en dat ik me niet aanstel.

Echt even langs je huisarts dus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven