Geld & Recht alle pijlers

We vrekken hier verder ! :-)

06-10-2010 14:31 3013 berichten
Gratis tips, advies en goede raad.

Vrekkendames, en een enkele vrekkenheer ( ? ) stellen hun diensten gratis beschikbaar.

Iedereen is welkom !!!
Alle reacties Link kopieren
quote:hans66 schreef op 23 januari 2011 @ 11:59:

[...]

Je kunt zowat zelf een supermarkt beginnen. Je hebt al een aardig assortiment. Jeetje idd, misschien word ik wel ZZP-er met mn eigen winkeltje
Ik heb ook flink gehamsterd hoor, ik heb weer aardig wat ingeslagen. Ik vind het wel handig om bijv. die wereldgerechten op voorraad te hebben, dan heb je altijd snel iets lekkers op tafel. Ik maak ook wel zelf sauzen hoor, maar af en toe zo'n wereldgerecht vind ik wel handig. Ik heb dus aan boodschappen vrij veel uitgegeven tot nu toe, maar dan hoef ik de komende weken niet veel meer te kopen.
Bij ons in de buurt wordt komende week een Jumbo geopend.

Ik wil deze week geen boodschappen doen (geldgebrek en volle kastjes). Een keer melk en beleg en de rest uit de voorraad (ook vriezer).

Is de Jumbo echt voordeliger dan AH? Ook met huismerk? Ikw eet het niet, hoor.
De Soda (natriumbicarbonaat) reageert met de azijn (zuur). Hierbij komt CO2, koolstofdioxide vrij, hetzelfde gas als de bubbeltjes in frisdrank.

Hebben Moppekind en ik vorige week geleerd bij "Willem Wever". Vanzelfsprekend meteen de keuken tot laboratorium omgedoopt, en superactief schuim gemaakt, van soda, azijn en eiwit.

(Zou je de wasmachine hyperschoon krijgen met cola ???)

http://www.willemwever.nl ... chniek/hoe-maak-je-schuim
Ik wil een grotere voorraadkast en vriezer zodat ik nog meer kan inslaan.

Ik wacht nog even op de AH folder in mijn mail.
De tips voor het ontkalken van de wasmachine waren hier erg welkom. Bedankt daarvoor.

Daarnaast heb ik even rondgekeken op het internet naar kortingsbonnen. Heb weer bonnen van AH gevonden. Dus dacht laat ik die even met jullie delen AH kortingsbonnen
De Jumbo is volgens mij wel voordeliger met Amerken, maar volgens mij hebben ze geen huismerk zoals bijv. Euroshopper. Ik ga er niet zo vaak naartoe, zit niet zo in de buurt. Ik vind hun weekaanbiedingen meestal niet aantrekkelijk genoeg en bijv. vers spul, zoals groente en vlees vind ik weer duurder dan bij AH. De kwaliteit is dan weer wel heel goed, ik vind het brood bijv. lekkerder dan bij AH en ze hebben een veel ruimer assortiment, bij AH hebben ze de laatste jaren alles erg ingekrompen.
Bij de Jumbo hebben ze Olacy als huismerk, maar dat is duurder dan Euroshopper.

Omdat de Jumbo zo goedkoop schijnt te zijn, koop je sneller a-merken die je ergens anders niet koopt. Als ik bij de Jumbo boodschappen doe, ben ik vaak veel duurder uit.
O'Lacy wordt in fases vervangen door het Jumbo-merk.

Euroshopper vind ik meestal niet lekker.

Het is mij opgevallen dat biologisch rundvlees bij de Jumbo regelmatig goedkoper is dan het reguliere rundvlees. Dan gaat het met name om 'lastige" stukken, zoals draadjesvlees, waar de moderne mens geen tijd meer voor neemt.

Groenten haal ik het liefste bij de Lidl. Samen met de Jumbo heb ik dan het beste van twee werelden, elke week naar de Lidl, en één keer per maand naar Jumbo.
Ik ga deze week mijn best doen om niets uit te geven....

Ook geen boodschappen....

Vandaag .....boerenkool uit de vriezer.

Morgen brood.......

Woensdag verse soep uit de vriezer......

Donderdag........gehakt snijbonen en rijst

Vrijdag..........Brood.......Ik heb alles nog in huis.

Kijken of het lukt................Wie doet er mee???
Ik heb nog wel genoeg in de koelkast liggen, maar dat komt meer omdat we vorige week patat en pizza hebben gehaald. Pizza bij de supermarkt trouwens.
quote:moppetoet schreef op 24 januari 2011 @ 09:52:

O'Lacy wordt in fases vervangen door het Jumbo-merk.

Euroshopper vind ik meestal niet lekker.

Dat verschilt per product. De euroshopper drop vind ik bijvoorbeeld niet te hachelen (van die nep-buitenlandse-drop-die-eigenlijk-geen-drop-mag-heten ) maar ik heb dmv een gratis-actie destijds de euroshopper pizza uitgeprobeerd. En die vind ik lekker! Niet zout of slap, en de margaritha versie is maar 1,99 voor 3 pizza's, die ik dan zelf opleuk met waar ik trek in heb. Als bodem is hij prima.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik probeer wel mee te doen met het geen boodschappen doen, maar melk en brood moet ik nog wel halen.

Vandaag ga ik nasi maken, heb er alles voor in huis.

Verder kreeg ik vandaag voordeelbonnen van AH in mijn mail:

http://albertheijn.yourzi ... ling_wk4_couponvellen.pdf
oh ik doe dat ook regelmatig, geen boodschappen voor een weekje (idd wel brood en melk).

Ik denk dat ik altijd wel genoeg eten in huis heb voor 2 weken op een rij als het moet (ben alleen dat scheelt)

Voor deze week heb ik al boodschappen gedaan, maar ik wil ook een weekje inlassen deze maand Dat voelt goed, geen geld uitgeven, ik heb een echt vrekkenhart

Iedereen bedankt voor de AH bonnen trouwens Deze week zijn het niet producten die ik normaal wel eens koop, maar ik vind het altijd leuk om ze even door te nemen en soms zitten er wel nuttige dingen tussen!
de hele vriezer zit stampvol, dus ik zal weinig extra hoeven te halen (hooguit nog yoghurt oid)
Ik heb zojuist mijn tussenstand even bekeken van de energierekening: ik krijg 4 euro terug Het voorschot klopt dus precies.

Ik ben blij dat je het zelf kunt aanpassen, zodat je niet veel te veel betaald. Ik heb liever dat het geld op mijn eigen rekening aan het rentetrekken is.
Is niet zo moeilijk want wij doen weekboodschappen en hebben dus voor de hele week eten... dus ik wil best mee doen met koelkast/vriezer en kastjes leegmaken hoor
Ik kreeg 100,- terug, maar dat is niet zo moeilijk; afgelopen jaar ben ik bijna alleen maar bij mijn vriend geweest Hij kreeg ook terug trouwens.
quote:peecee schreef op 24 januari 2011 @ 12:02:

Ik ga deze week mijn best doen om niets uit te geven....

Ook geen boodschappen....

Vandaag .....boerenkool uit de vriezer.

Morgen brood.......

Woensdag verse soep uit de vriezer......

Donderdag........gehakt snijbonen en rijst

Vrijdag..........Brood.......Ik heb alles nog in huis.

Kijken of het lukt................Wie doet er mee???

ik doe mee~!!!!

moet alleen wat vers fruit en suiker halen.

hopelijk vanaf volgende week weer zelf interenet (zit nu even tuusendoor op mijn werk) en dan ga ik actief meedoen want ik moet echt een beetje gaan vrekken. Was voor het eerst sinds tijden blut deze maand maar als het goed is is vandaag of morgen mijn salaris weer binnen (gekomen).

Groetjes Adios
Op een dag word je wakker en besef je dat er geen tijd meer is om te doen wat je altijd al wilde doen. Doe het nu!
Ha! Ik doe ook mee, maar ik had dit plan toevallig al voor de komende dagen! Denk dat ik de hele week ook wel red!
Dank jullie voor dit forum.

Ik lees al een tijdje mee en zal waarschijnlijk niks toe te voegen hebben. Ook ik fiets al jaren alle supers binnen een straal van 5km af voor de aanbiedingen.Stel daar ook het week-eten op af.

Maar ja, omdat ik al een tijdje mee lees, wil ik jullie bedanken voor de coupons (Xenos, gretig gebruik van gemaakt, omdat ik vrij vaak hun pijnboompitten in mijn gerechten opneem).

En ook mijn dank voor de AH coupons. Unox soep in zak is namelijk de enige soep die ik 'kan' eten.

Ja echt kan eten. Heb een (on)bewuste afkeer voor iets vloeibaars met stukjes, zoals de rest van de soepen. Ik had maak tegenwoordig prei en pompoensoep, maar hebben jullie toevallig ook een lekker goedkoop recept voor een andere soep van (de restjes groente) die je kan pureren (zonder stukjes).Ik heb regelmatig broccoli, bloemkool over.

En ik zoek een zoet gerecht met spruitjes( nu zo goed in de prijs), manlief eet het niet en ik vind het heerlijk.

Ik weet het, vraag veel voor de eerste kennismaking.

Groetjes Princi

Edit:

Besef me nu dat ik de laatse vragen in verkeerd topic heb geplaatst. Sry forum nwb
Goedkope soep:

25 gram roomboter (evt. margarine, maar deze vrek wil lekker).

25 gram bloem

liter heet water

2 bouillonblokjes

gepureerde groenterestjes.

Smelt 25 gram roomboter en voeg de bloem toe. roer dit met een houten lepel, en voeg een beetje bouillon toe. Blijf roeren met de houten lepel, en voeg steeds scheutjes bouillon toe. Pak daarna de garde, en voeg onder stevig kloppen de rest van de bouillon en de gepureerde groenten toe.

Tijdje zachtjes laten koken, want de bloem moet garen, en daarna heb je een heerlijk glad soepje.
En recepten uitwisselen mag hier natuurijk altijd !
quote:layla1969 schreef op 23 januari 2011 @ 19:47:

Ik heb ook flink gehamsterd hoor, ik heb weer aardig wat ingeslagen. Ik vind het wel handig om bijv. die wereldgerechten op voorraad te hebben, dan heb je altijd snel iets lekkers op tafel. Ik maak ook wel zelf sauzen hoor, maar af en toe zo'n wereldgerecht vind ik wel handig. Ik heb dus aan boodschappen vrij veel uitgegeven tot nu toe, maar dan hoef ik de komende weken niet veel meer te kopen.

Gelijke hoeveelheid boter en bloem, blanke roux maken, kruiden en zout toevoegen is een stuk goedkoper dan pakjes, en kost geen extra tijd.
Oosterse spruitjes (niet per se zoet, wel lekker)

- kleine spruitjes (of halveer ze)

- blikje mais

- ketjap

- sesamolie

- evt stukjes paprika

Wok de spruitjes in de sesamolie. Voeg mais, paprika en ketjap toe.

Even doorwarmen, klaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven