Gezondheid alle pijlers

Gebruik van Diclofenac met gipsbeen...?!

24-01-2011 09:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn enkel gebroken en zit vandaag precies 5 weken in het gips. In het begin had ik veel klachten omdat het gips te strak zat, is intussen al het 3e gipsverband dat ik heb...deze keer een spalk. Het begon ermee dat ik hele felle pijn in mijn bovenbeen kreeg, zo erg dat ik er niet van kon slapen. Na verschillende zware pijnstillers en un hoop ellende kwamen we erachter dat ik een ontsteking in de aanhechting van de pees in mijn bovenbeen heb. Diclofenac gekregen en dat helpt heel goed voor de pijn. Eigenlijk moet ik er 2 per dag maar ik neem er eentje, dat is al voldoende en aangezien de bijwerkingen... In het begin werd mijn been onder het gips gloeiend heet zodra ik er 1 ingenomen had, en nu sinds vrijdag is mijn voet en been helemaal vochtig, voel gewoon de druppels lopen... Weet eerlijk gezegd niet meer of dat illusie is of wat ik werkelijk voel, zo'n zorgen heb ik me gemaakt sinds ik in het gips zit...want kreeg er steeds andere ellende bij. Sinds ik de spalk heb plakt er al wat gips onder mn voetzool en dat is heel vervelend. Dus ik zat steeds met mn voet te frotten. Ik heb echt het gevoel dat het helemaal doordrenkt is onder mn voet, zit ook vol onverklaarbare vlekken, mn gips. Dan tintelt mn been weer, dan is het weer gloeiend heet en dan weer koud...soms ben ik door en door koud omdat mn tenen vochtig en steenkoud zijn...dit is geen pretje. Zou het een reactie kunnen zijn op de Diclofenac? Omdat ik deze klachten niet had met dat andere gips. Nog Maar 1 weekje, dan mag het eraf gelukkig... Maar intussen maak ik me wel veel zorgen... Volgens de gipskamer kan het geen kwaad en kan ik gewoon met een fohn de boel drogen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr van Patries.
Pluk de dag...
Klinkt niet echt gezond. Hoe lang heb je je 'nieuwe' gips nu? Het kan wel 24-36 uur duren namelijk voor het volledig droog is.

Diclo heeft naar mijn weten niet die bijwerkingen, alleen maagpijn, diarree en eventueel braken enzo. Daarom krijg je er ook vaak een maagbeschermer bij.

Als je zoveel last blijft houden zou ik toch even terug gaan hoor. Ik had ook een tijdje een tintelend en doof gevoel toen ik in het gips zat, bleek dat de stand van mijn voet niet goed was. 'Spits' noemde ze dat, en dat veroorzaakte kramp, pijn, en een doof, tintelend gevoel.
Deze verschijnselen klinken niet als bijwerkingen van diclofenac. Ik heb ook even voor je in de bijsluiter gekeken en daar staat niet iets in wat hier op lijkt. Diclofenac remt de ontsteking en daardoor vermindert de zwelling, roodheid en pijn.
Ik zou contact opnemen met je behandelend arts. Dit klinkt niet als een bijwetking, maar wel als iets wat aandacht behoeft!
Je hebt niet toevallig blaren gekregen onder het gips die nu kapot zijn gegaan...?
En wat ik me afvraag: je hebt een spalk zeg je, dan kun je toch zo even kijken naar je huid...?
Pien: een gipsspalk is maar een heel klein stukje open, een centimeter of 4 bij je scheenbeen ongeveer. Daaroverheen zit gewoon een soort van verband, je kunt dus net als met gewoon rondom gips niet je huid zien.

Wij zijn natuurlijk geen dokter, maar wat TO beschrijft klinkt meer als een probleem met de stand van haar voet in het gips, of met haar enkel (zenuw klem ofzo) dan dat het van de diclo komt.
Toen ik mijn pols gebroken had, kreeg ik ook diclofenac. Daar ben ik drie dagen ziek van geweest. Maar mijn klachten waren duizeligheid en misselijkheid.

Als ik jou was, zou ik er toch even naar laten kijken!

Succes en beterschap!
Dankjewel voor de reacties.

Ik denk eerlijk gezegd dat het gips natter voelt dan dat het werkelijk is... Kan ook bijna aan nix anders meer denken dan aan mijn been, mijn aandacht is constant daarop gericht... Ik voel me verder goed en bij de gipskamer zeggen ze dat het heel normaal is dus ik heb besloten om gewoon te wachten tot maandag. Dan mag het er vanaf. Ik moet er gewoon vanuit gaan dat er nix aan de hand is en geen berichten meer lezen op internet, want daar word ik alleen nog maar banger van... Ik denk gewoon dat ik zo transpireer door de kous onder het gips anders had ik vast ook wel andere klachten gehad.
Pluk de dag...
De breuk is nog niet genezen, moet nog 4 weken langer in het gips.

Verder zag mijn been er heel normaal uit.

Heb inmiddels geen diclofenac meer en heb een rolstoel tot mijn beschikking, dat scheelt een hele hoop!

Geen tijd meer om te piekeren en me vanalles in mijn hoofd te halen, zorg wel dat ik bezig blijf!
Pluk de dag...
Nog een verklaring gekregen voor het vocht dat je voelde???

Beterschap!
Het vocht was gewoon van het zweten, maar had echt het gevoel dat mijn huid helemaal kapot was...Maar dat viel gelukkig mee.

Daar heb ik nu nog last van trouwens, nu heb ik zo'n soft enkelgips. Vanmiddag wordt het vervangen en dan nog 2 weken te gaan.

Verder gaat het goed.
Pluk de dag...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven