Ik ben zo bang... deel 7

19-12-2010 10:13 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 7 alweer.... en het leven blijft een achtbaan.

Maar gelukkig een achtbaan waarin ik me gesteund weet door alle lieve vrouwen die hier meeschrijven. met of zonder kanker, met of zonder ervaring met de ziekte, maar altijd met een groot gevoel voor humor en aandacht voor elkaar.

Dit topic is er voor iedereen die mee wil lezen of schrijven over de grootste levensproblemen en de kleinste grappige ervaringen.

Van praten over werk tot problemen met kolven, van tumorbevriezen tot hondenfoto's, van kerstballen tot iPhones: ik hoop dat ik nog heel, heel lang mag blijven schrijven op het mooiste topic van het forum.

Deel 6 staat hier.
*ziet na de term regeldag van phoehee/okkie de regeldag van bo helemaal voor zich met veel melk drinken en veel huilen. Niet doen hoor!*

De griesmeel was gelukkig goed gelukt bo. Beetje kaneel en bessen en frambozen erdoor en ik was heel tevreden. Nou moet ik zeggen dat ik alle dingen die een beetje ouderwets zijn wel lekker vind. Ook stijve boekweit enzo. Doe je de meeste mensen niet echt een plezier mee...

Ik ben blij dat het redelijk lijkt te gaan, je klinkt energiek. Ik hoop dat je jezelf niet voorbij loopt, maar ondanks het geregel en gesop een beetje kunt rusten!

Jeetje luonto, dat is me nogal een weekend. Voel je je nu na deze pittige inspanning beter dan na dat nachtje doorhalen? Ik vind dit ook nogal een belasting namelijk *voelt zich een ouwe doos omdat ze het allebei niet denkt te redden*

Its, moet een leuk feestje geweest zijn! Hoop dat het hakken trouwens geen terugkerend fenomeen wordt... Ik zat in die tijd pas in de onderbouw, dus wat betreft het uitgaansleven heb ik het een beetje gemist, maar de hele stijl en gedachtegang van die gabbers is me totaal ontgaan...

Zoeb, hoe gaat het met je hand? Heeft de klovenzalf geholpen?

Sport ze, gelukkeling!

Liefs allemaal!
Haha, Ingmagh! Bo drinkt geen melk, weet je nog? En een huilie is ze ook niet

Ik griezel ook van griesmeel vanwege de versie-met-vellen van vroeger (mooie alliteratie hè :-)). Ik vond de bessensap altijd wel heel lekker. De jouwe was vast heel lekker!

Leuk dat je zo gedanst hebt, Luonto! Is dat ballroomdansen? 20 uur lijkt me wel vrij vermoeiend, maar al dansend heb je dat waarschijnlijk niet zo door. Goed voor de conditie! En heel fijn dat je mammo goed was!

Gelukkeling, wat leuk dat je zoon gaat trouwen!

Zoeb, succes op je werk. Je begint vandaag weer toch? Hopelijk houden ze er een beetje rekening mee dat je nog enigszins "onthand" bent.

Phoehee, ik heb ook gerapleyd (haha, ik snap nu waarom dat geen werkwoord is, ziet er niet uit). Avant la lettre dan wel, want het heette toen nog niet zo. Wij "deden maar wat". Bij de oudste nog alles gepureerd, bij de jongste hadden we daar meestal geen zin in dus die at gewoon met de pot mee (wel aangepast natuurlijk). Geeft leuke taferelen!

Bo, hoe gaat het vandaag? Heb je lekker geslapen? Balen dat je zo moe bent van de chemo. Joe en Sam waren vast blij dat je een stuk met ze bent gaan wandelen! Hier is het ook koud, een paar graden boven nul maar een gevoelstemperatuur van nul. Toch heb ik gisteren ook lekker gewandeld.

Fijne dag allemaal!
Ga in therapie!
Bo wat fijn dat het een ietsje beter gaat. Rustig aan hè. Beter met Sam en Joe erop uit dan de badkamer poetsen. Hoewel dat soms ook nodig is. (ervaring van de laatste weken) verrassing dat Jan er gisteren iets aan heeft gedaan.

Werken ging. Drie uur volgehouden. Vier uur was toch te lang. Wel leuk. En gezellig. Morgenavond mag ik weer.
Goed Zoebie, fijn dat het goed ging!

Lekker gesport hoor, het was er druk, iedereen is in januari nog fanatiek, dat wordt vanzelf wel weer minder, dan zijn we gewoon weer met zijn drietjes, mijn zusjes en ik.

Bo heerlijk om je weer iets energieker te lezen/zien! Die badkamer loopt niet weg, of elke dag een stukje kan ook. Trouwens over badkamers gesproken, ik boende elke 6 maanden zo ongeveer de voegen met bleekwater en een groen sponsje schoon, een heel werk, maar dan had je ook wat (kapotte handen ook) het zag er weer lekker fris uit.

Zag ik laatst zo'n dure HG spuitfles staan en ik dacht zal ik dat toch eens proberen? nou ja zeg, je hoeft het alleen maar in te spuiten en na een half uur is het helemaal spierwit

Je moet alleen wel je adem inhouden want het is heftig spul, dat kan nooit gezond zijn.

Wij hadden geen Rapley vroeger, je moest en zou een bordje geprakt fruit geven met een lepeltje, wat heb ik lopen tobben zeg.......uiteindelijk heb ik een stuk van de speen eraf geknipt en ietsjes verdund liep het er gulzig in.
de griezelige griesmeel vellen versie kun je toch gewoon voorkomen door een lekkere laag soete suiker?
Ing, als je net zo goed griesmeel klaarmaakt als allitereert, is hij vast niet te versmaden
Ga in therapie!
Als je mijn man een plezier wil doen, geef je hem griesmeelpudding toe, zonder bessensaus, als dat er wel op zit laat hij het toch liggen. dus wij komen eens proeven hoor Ing....Wij aten het vroeger ook thuis, alleen op zondag, in een puddingvorm in de vorm van een ananas, die nu hier in de kast staat, ik heb hem uit nostalgie bewaard en gebruik hem eigenlijk nooit. Omdat ik er zelf niet veel van mag (man hoeft er ook geen extra kilo's meer bij) maak ik eigenlijk nooit zoete dingen, ook geen taarten e.d. Wat niet in huis is wordt ook niet opgegeten. Beetje karig maar ach..........
Goedemiddag dames

Hier in huis nog een man die gek is op griesmeelpudding. Maar dat eet hij maar mooi alleen . Ik maak het wel op het werk voor de bewoners. Maar eet het dan zelf niet

Nu even koken zodat de man des huizes dadelijk lekker kan eten Ik ben benieuwd, het is en vegetarisch en er zitten tuinbonen in (een dat is voor itsman allebei even wennen)
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Kijk Its, dat is nou het enige waar je mij qua eten niet blij mee maakt: tuinbonen!
hmmmm.... lekker, griesmeel! En dan juíst die versie met de velletjes, hahahaha! Ik heb toevallig nog afgelopen weekend griesmeelpudding van Mona gehaald met bessensap. Niet te eten, dan maak ik het toch liever zelf. Of nog beter: die van mijn oma... Maar dat kan al heel lang niet meer.

Mijn andere oma (die leeft nog en wordt a.s. 1 april 90 jaar) maakte vroeger altijd custardpudding, ook zo lekker.

Ik ben wel van de papjes en puddinkjes, alleen zo jammer dat het zo aanzet

Ik heb vanavond lekker risotto gegeten (wereldgerecht van Knorr), gisteravond laat gemaakt. Ik ben niet zo'n keukenprinses, hier thuis kookte manNetje altijd. Ik kan het wel, maar hij kon het allemaal veel beter. Ik ben nogal van de pakjes en hij wilde altijd alles vers. Maakte ook altijd zelf de pastasauzen, vond het ook echt heerlijk om te doen.

Vandeweek ga ik Lasagnette maken (ja, ook weer zo'n wereldgerecht ) met een lekkere salade erbij.

Met mij gaat het wel, zoals eerder gezegd met goede en slechte dagen. Gisteren en zaterdag niet zulke beste dagen gehad, bijna niet buiten geweest en de pyjama niet uitgehad. Lekker filmpjes gekeken. Ik heb er nog heel wat te kijken, want Henk was nogal een filmfan. Als ik moet schatten heb ik zo'n 1.000 dvd's (ik kan met gemak een videotheek beginnen) en daar heb ik waarschijnlijk 75% niet van gezien.

Heb gisteren Valkyrie en My sister's keeper gezien. Allebei goed, maar die laatste blijft echt hangen.

Heb jij die gezien, Zoebie? Of komt dat iets te dichtbij?

Nou meiden, ik ga ff met de hondjes wandelen, fijne avond allemaal!

"Please God, if you can't make me thin, make my friends fat!"
Griesmeel bleh! Net als rijstepap, ook niet mijn ding.

Ingmagh ik las ook op die manier regeldag maar regeldagen zijn niet leuk op welke manier dan ook.

Bo het is niet zo gek dat je conditie niet -je van het- is. Zie vorige week.

Hoe gaat het met Ro en zijn moeder? Jij zult je schoonvader ook erg missen, hij was toch je favoriet.

Fijn dat hij jullie huwelijk nog mee heeft gemaakt!

Zoebie lijkt me toch lastig met gips. Nog 4 weken?

Gelukkeling wat leuk een bruiloft, en nog wel van je zoon! Wordt het een alles erop en eraan bruiloft?

Bo ik zal je 2 foto's sturen van Okkie met zijn banaan.
Ben nu wel moe, maar veel gedaan vandaag!

Ro is weer ziekgemeld, heeft zich boos gemaakt op het werk... maar weer zien hoe dit nu weer afloopt.

Ingmagh, ik denk eigenlijk dat Ro ook graag griesmeelpudding etc zou eten. Zijn moeder is een echte toetjeskok en hij houdt erg van dat soort gerechten.

Ik kan alleen Tiramisu heel goed, dat is dan ook Ro's lievelingsdessert (en als het er is, ook zijn lievelingslunch en ontbijt ).

Duub, het gaat wel deze keer, de chemo. Ik heb alleen zo vreselijk weinig geslapen vanwege de dood van mijn schoonvader, dat heeft er echt ingehakt. En ik trek niet zo snel meer bij tegenwoordig, ik merk echt dat ik moeite moet doen om verloren energie weer in te halen.

Zoeb, wat stoer dat het werken zo goed ging! Dan heb je toch een doel in je dag, dat is zeker voor jou denk ik wel erg fijn.

Ik mis het heel erg, werken. Soms denk ik: ik zou gewoon een part-time baantje moeten nemen, maar dat gaat gewoon niet eigenlijk met al die ziekenhuisbezoeken.

Hoe is het met saar?

Wij hebben hier de batterijen van het fototoestel in de lader zitten dus morgen komen er foto's :-)

Gelukkeling, dat schoonmaken met speciale producten voor alles heb ik écht hier in FR geleerd! Ze hebben hier voor elke soort tegel, voor elk type vloer, voor alle soorten glas een andere spuitbus. Slecht voor het milieu, maar soms verdomde handig

Its, tuinboontjes zijn mijn lievelingsgroente! (sorry Ingmagh )

Ik heb ze al jaren niet meer gehad geloof ik; goed idee!

Heb je blaren van je hakken nu?

Netje, fijn je te lezen :-)

Ik wilde My sister's keeper ook graag zien, na jouw 'recensie' ga ik 'm zeker kijken!

Wij hebben ook erg veel DVD's, geen 1000 denk ik, maar wel genoeg om altijd keus te hebben. voor jou!

Phoehee, superbedankt voor je foto's! Ze hebben hier een grote glimlach op Ro's gezicht getoverd, echt heel fijn.

Ik mis mijn schoonvader ook wel, maar ik ben ook ergens blij dat hij zo vredig gestorven is.

Met mijn schoonmoeder gaat het wel.... ik denk dat ze toch in een gat gaat vallen hoor, maar tot zover gaat het eigenlijk wel.

Ro zelf heeft het zwaar. Ik hoop zo dat hij zijn verdriet toch kan uiten op een bepaald moment; dat moet toch een keer.

Morgenochtend komt heel vroeg het electriciteitsbedrijf, dus ik moet vroeg naar bed wil ik een beetje fris zijn :-)

lekker een kop thee zo en een bonbon, en hup, mijn bed in.

Tot morgen!
Zeg Phoehee ik vind drie weken gips ook lang genoeg.

Ik hoop echt dat het er de 10e vanaf mag.

Netje ik heb de film nog niet gezien. Misschien toch maar eens doen.
Ik vond het een hele mooie film.

Over liefde, verliefdheid, vertrouwen en loslaten.

Maar ik heb ook verschrikkelijk hard gehuild omdat ik heel veel overeenkomsten met mijn moeder zag.

Ing het dansen was goed vol te houden en erg leuk. Je moet snel maar een keertje mee!

ik ben morgen lekker vrij dus vanavond lekker vroeg naar bed.

Tot morgen!
Ja Luont, daar ben ik ook een beetje bang voor. Teveel herkenning. En Jan wil zulke films helemaal niet zien. En omdat ik ook altijd heel hard huil, kijk ik liever alleen.

Net als gisteren bij Extreme home make over. Dat jongetje wat leukemie kreeg op zijn vierde en nu tien jaar was. Heel moeilijk om naar te kijken en die kinderen lijken door die bolle prednisontoet allemaal zo op elkaar. Ze hebben gewoon niet eens meer een eigen gezichtsuitdrukking. Dat is me bij Nien nooit zo opgevallen en nu wel. Maar je kent je eigen kind natuurlijk door en door en ook de gezichtsuitdrukkingen.

Ik moest wel erg aan Nien denken hoor toen ik he m zag en de tranen rolden behoorlijk. Jan was naar zijn broer, dus ik kon ze ook laten gaan.
Ik heb onwijs zitten janken bij die film. Maar ergens is het ook mooi, dat je altijd nog zo sterk bent als je eigen wil.

Kan me wel voorstellen dat het heel dichtbij komt als je het zelf hebt meegemaakt.

Gisteravond de hometrainer van schoonzus opgehaald en besloten dat ik voortaan, als ik niet ga hardlopen en niet ga pilatessen, tijdens de wereld draait door ga fietsen. Dat geeft een klein uurtje per dag en ik heb gehoord dat het bij dubio een groot succes was, dus wie weet kan ik, voordat ik ooit 30kg aankom als ik nakomelingen ga maken, zorgen dat ik die kilo's er niet dubbel aan heb zitten

Fijn dat je moe bent geworden van activiteiten bo, dat is altijd beter dan suf blijven door medicijnen, kan ik me zo voorstellen! Ga zo door!

Ik ga me hier een dagje vervelen op het werk. Er is verdorie gewoon echt helemaal niets te doen!
Ik zit te wachten op de electriciteitsmensen, tomtiedomtiedom.

Ze komen een tweede kastje installeren voor de zonne-energie; daarna nog wachten op de mensen van ERDF over een paar weken die officieel de knop komen omdraaien.

Moest er dus vroeg uit, kort nachtje, vanmiddag ook bloedprikken.
Nog geen zIcht op ander werk Ing? Niks fijn om je te vervelen.

Is het vandaag weer prikdag Bo? Bah.

Vanmiddag naar de pedicure, Arbo-arts en vanavond werken. Wel shit tijden. 13.45u pedicure, 16.40u Arbo en van 19.00 tot 22.00u werken. Ik ga met de fiets naar de pedicure. Jan brengt me om vier uur naar de stad als hij naar de fisio moet en dan blijf ik maar in de stad en loop naar mijn werk. Een collega brengt me thuis.

Saar is een drijver. Zo mooi om te zien. Haar hele houding als ze de ruimte heeft en met Sedi kan rennen. Ik zal er straks eens foto's van maken. Ik denk dat Joe hetzelfde is hè Bo. Ze is ook zo vreselijk snel. Als een pijl uit een boog, zo hard en een genot om naar te kijken.
Goedemorgen dames

Ingh, balen dat er nog steeds geen nieuw werk is. Wat een goed idee van die hometrainer. Je kunt er tegenwoordig ook eentje voor bij de WII kopen. Maar die is veel te duur

Bo, succes met de mannen en met je prikken. Ik vind tuinbonen ook heerlijk overigens. En itsman vond ze door de couscous ook wel te eten . En ik had geen blaren (en geen pijn aan mijn voeten). Ik moest ze alleen wel uit toen ik als BOB iedereen naar huis moest rijden

Zoeb, dat klinkt als een heel drukke dag. Doe je toch een beetje rustig aan

Luonto, het dansen lijkt me heerlijk en op een fijne manier vermoeiend

Gelukkeling, wat fijn dat het zo goed gaat me je schoondochter en dan gaan ze ook nog trouwen. Wat een heerlijk feest moet dat worden

Ik ben pas 1 dag aan het werk maar draai alweer mee in de mallemolen. Deze komende drie maanden worden erg stressvol (veel verhuizingen en onduidelijkheden), maar al we dan eindelijk een beetje op weg zijn, gaat het goed komen. Tot dan maar even bikkelen en vooral goed op mezelf letten
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Zoeb, ik heb je de link naar het album gestuurd, maar hier alvast een paar foto's

(niet makkelijk om ze op de foto te krijgen, ze willen graag naar buiten maar ze moeten binnenblijven vanwege de electricien).

PS let niet op de moddervloer, ik blijf aan het dweilen maar het is binnen no time weer vies.....
Hopelijk komen ze een beetje snel Bo, dan heb je je huis weer voor jezelf. O nee Ro is thuis, voor hem wel even lekker dat hij bij kan komen. Ik hoop wel dat hij een beetje gaat praten, anders drukt het zo'n stempel op de sfeer.

Die film heb ik ook op de pc staan, ik ga hem binnenkort kijken. Goed dat ik dat nu weet, dan kijk ik een keer als ik alleen ben, kan ik lekker huilen.

Gisteravond belde de mamma van de a.s. bruid op, over wat praktische dingetjes, het begint eigenlijk nu pas tot me door te dringen dat ik een kind heb dat gaat trouwen

Ze vond het zo goed van zoon dat hij toch voor haar gekozen heeft ondanks bla bla bla, ik snap dat niet, zo zitten wij helemaal niet in elkaar, hij heeft 11 jaar geleden al gekozen en wij met hem. Zo werkt het toch met de zaken van het hart?

Druk dagje Zoeb, kon het allemaal maar aansluitend, maar het wordt vanzelf avond, hou vol.........

Ingh goed plan dat fietsen, het helpt sowieso je motortje flink aan het branden te zetten zodat je avondeten niet op je heupen gaat zitten, wat is het toch jammer he dat je zo gestraft wordt als je van lekker eten houdt, ik wilde dat ik gewoon net als vroeger alles maar eten kon.

Its sterkte, laat de wanorde je er niet onder krijgen hoor. Per dag bekijken en de deur achter je dichttrekken als je naar huis gaat.
Bo ik heb zeer kritisch gekeken maar zie ècht geen modder. iPhone is wel een klein beeld maar goed.

Mooie foto's en wat lijkt Joe op Saar. Die lange snuit en die blik ook. En die ogen van Sam!

Zoebie lijkt me moeilijk om te zien, zo'n programma. Komt alles terug. Lucht dat op, huilen of blijf je in de verdrietig-modus hangen?

Ingmagh er hoeft echt geen 30 kilo bij te komen hoor! 10-15 is gemiddeld. Maar goed idee die hometrainer, fietsen met Mathijs.

Luonto lekker vrij, jammer van het weer. Ben je nog aan het zwemmen?

Ik ben ook vrij maar baal van het weer. En moet nog stomme dingen doen zoals de sleutel bij laten maken. Die ben ik kwijt, waarschijnlijk verloren in het bos, ver weg toen ik een foto maakte tijdens het fietsen.
Goedemorgen

Bo, wat een schitterende foto's! Ik krijg helemaal zin om ze te knuffelen (en ik ben meer een kattenmens) Ik dacht dat je zo moe was van de chemo, maar de afgelopen week is ook wel heel vermoeiend geweest natuurlijk. De chemo valt dus wel mee deze keer?

Leuk dat je ook een hometrainer wil kopen Ingmagh! Mij bevalt het prima op de fiets. Ik lees vaak, luister naar mijn iPod of forum op de iPhone. In de zomer wandel ik vaak of ga ik op de "buitenfiets" Juist in de winter vind ik het fijn om elke avond, vaste prik te kunnen fietsen, weer of geen weer. Voor mij als alleenstaande ouder is het ook erg handig: ik doe het thuis als de kinderen op bed liggen. Ik heb de mijne trouwens bij de Lidl gekocht voor 125 euro en die doet het prima. Er zitten al aardig wat kilometers op

Ik kom trouwens niet op een uur per dag hoor, vind een halfuur al heel wat. Maar ik ga je aanmoedigen

Zoeb, goed van je dat je weer hebt gewerkt! Wel weer fijn om in je routine en onder je collega's te zijn. Bo, ik kan me voorstellen dat je werken mist. Het geeft invulling en zin aan je leven en die moet je nu op een andere manier aan je leven geven. Kun je je beroep niet freelance uitoefenen? (Ik weet niet of je je beroep hier opschrijft en hou het dus maar vaag ) Misschien opdrachten met een ruime termijn? Of misschien kun je zelf een project bedenken, iets wat je aanspreekt en de moeite waard zou zijn om te doen?

Gelukkeling, wat leeeeuk, een bruiloft voorbereiden!

Netje, vind je het wel leuk om te koken? Misschien is het leuk om met een vriendin eens een kookavondje te doen om iets nieuws uit te proberen? Of een kookcursus? Of ben je daar nog niet aan toe?

Die film ken ik niet, ik word nu wel benieuwd waar hij over gaat.

Its, hou jezelf in de gaten inderdaad. Goed dat je er nu al op let, je bent volgens mij iemand die veel geeft en dat kan ten koste gaan van jezelf

Luonto, lekker, een vrije dag? Wat ga je doen?
Ga in therapie!
Bo wat een geweldige foto's. En wat een geweldige honden. Maar ik ben bevooroordeeld natuurlijk. Wat leuk om Sam en Joe weer eens te zien. Ik denk ook dat als Jan de foto's van Joe ziet hij denkt dat het Saar is. Wat lijken ze toch op elkaar.

Saar is ook niet op de foto te krijgen hoor. Ze blijft niet zitten.

Van de 10 is er maar 1 gelukt.

En hier zijn ze samen aan het ravotten.

Ik zie ook helemaal geen modder. Waar dan?

Het helpt trouwens toch niet met dit weer. Het is hier ook zo druilerig. Dus ik zie eigenlijk helemaal nooit modder. Ik kijk er altijd onbewust overheen.

Maar bij jou zie ik het echt niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven