Gladde soepjes

25-01-2011 03:40 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Nieuw op dit forum, maar heb een vraag:

Manlief houdt van soep, maar ik heb een afkeer van iets vloeibaars met stukjes. Qua soep ben ik niet verder dan *n*x soep in zak en zelfgemaakte pompoen en prei soep (gepureerd). Ik heb verscheidene recepten sites afgezocht en geprobeerd, maar het had niet het gewenste effect (lees: onbedoeld kokhalzen tijdens de maaltijd).

Vandaar mijn vraag: hebben jullie recepten van een gladde, (mag dik, maar zonder stukjes) maaltijdsoep?
Nou geen eer aan te behalen, ik zou zeggen, maak gewoon een normale soep voor je man en neem zelf niets. Als je iemand voor je hebt die loopt te kokhalzen dan zou ik zelf niet meer hoeven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Simpel toch: voor manlief gewone soep en voor jou even de blender erdoor tot de soep glad is?
Je kunt elke soep met de mixer of blender glad maken. Deze soepen kun je proberen:

broccolisoep

courgettesoep

tomatensoep

champignonsoep

wortelsoep
ten aanvulling op han:

- erwtensoep (lichte variant he, zonder rookworst ed)

- venkelsoep

- rucolasoep

- spinaziesoep

- maissoep

- aspergesoep

- tomaten-linzensoep

Gewoon lekker pureren tot het glad is.
Ik adviseer jou fond.

En anders wat MV zegt. Dan eet je toch geen soep? Ook geen man overboord lijkt me.
Gepofte knoflooksoep natuurlijk!
Olijfolie in de pan. Knoflook en een ui fruiten. Aubergine in stukjes erbij. Rode en gele paprika erbij ( 2 stuks in stukjes) 5 trostomaten in stukjes erbij. Bouillon en een bosjes Italiaanse kruiden erbij. Na een half uur kruiden eruit halen. Staafmixer erdoor.

Eet smakelijk!

Voor mijn man zou ik het niet doen maar dit is mijn recept voor als mijn kleuter weer slecht groente eet.
Neele
Er zijn ook kookwebsites . . . .
en gepureerde soep nog even door de keukenzeef halen en je hebt gegarandeerd een gladde soep zonder ook maar 1 minuscuul stukje groente.
Broccolisoep:

1,5 liter water

3 boullionblokjes (of echte maar ik doe altijd makkelijk)

twee grote broccolis

1 courgette

1 rode paprika

peper

Gooi alles in de pan en kook de boel. Dan pureren met staafmixer en nog wat creme fraiche (of koksroom) en een scheutje ketjap erbij. Zaaaaalig.

Wij bakken meestal nog wat spekreepjes uit en gooien die in ons soepje.

@ Eleonora: gepofte knoflooksoep?? Ikke is nieuwschierig...
Yup, inderdaad, gewoon staafmixer en des noods nog even zeven. Dit is wel lekkerder met dikke maaltijdsoep zoals pompoensoep, kan me voorstellen dat het bij een kippenbouillon niet zo lekker is.
quote:eleonora schreef op 25 januari 2011 @ 07:17:

Gepofte knoflooksoep natuurlijk! Soep van het Jaar.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Gewoon een lekkere soep maken, en voor jezelf een kommetje apart met de staafmixer bewerken?

Of een gladde soep maken, en daar voor je man ter garnering spekjes en lente-uitjes of iets anders toepasselijks doorheen gooien?
quote:EvyBlissy schreef op 25 januari 2011 @ 10:33:

[...]

Soep van het Jaar.Ik heb hem zelf nog niet gemaakt, ben ook niet echt een fervente soepeter maar voor mij is het ook de Soep van het Jaar als ik zie hoeveel forummers er gek op zijn en wat een succes het is!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Boefje1980 schreef op 25 januari 2011 @ 09:41:

@ Eleonora: gepofte knoflooksoep?? Ikke is nieuwschierig...

Leef je uit vrouw, op het Allerhande topic staat het recept en er zit een groep fans ook.

Maar weet je, ik zet de link naar het recept hier ook wel even neer.

Bofferd!

http://www.ah.nl/recepten/recept?id=597280

En ik doe het met tijm en citroen en maak meteen een liter of zeven, ook voor de hele buurt.
courgette-prei soep.

in pan zacht ui.prei en courgette fruiten in wat olie en /of boter, totdat het redelijk gaar is, dan kokend water met bouillon erbij, minuut of tien laten staan, Daarna allemaal de blender in, wordt een fijn zacht soepje.

Zelfde soort soep kun je ook maken maar dan ipv courgette, doperwtjes uit de diepvries erdoor.
Leo

Ik sproei de thee over toetsenbord wegens "bofferd".
quote:Suze2hier schreef op 25 januari 2011 @ 11:07:

Leo

Ik sproei de thee over toetsenbord wegens "bofferd".
Mijn dank voor alle ideeën voor de soepen. Ik zal eens wat gaan proberen.

Die gepofte knoflook soep lijkt heel erg lekker, ga ik eens proberen als ik 's avonds nergens heen hoef, anders is het wel heel sneu voor mijn medemens ;)

En de tip van de zeef! Nooit aan gedacht, maar lijkt me helemaal ideaal.
quote:Princi schreef op 25 januari 2011 @ 11:23:

En de tip van de zeef! Nooit aan gedacht, maar lijkt me helemaal ideaal.
Maak voor je man een lekkere pan soep en koop voor jezelf een potje olvarit vanaf 4 mnd. Of je pakt gewoon je staafmixer
quote:Blackdress schreef op 25 januari 2011 @ 12:03:

Maak voor je man een lekkere pan soep en koop voor jezelf een potje olvarit vanaf 4 mnd. Of je pakt gewoon je staafmixer

Olvarit.... hahaha

Nou ik zou met de staafmixer/blender aan de slag gaan en/of zeven. maar dat laatste is wel heel erg veel werk...
Thanks Eleonora!!! Ik ben echt een bofferd want hij lijkt me megalekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven