Wanneer op jezelf?
woensdag 26 januari 2011 om 10:32
Hoi,
Ik heb me een aantal jaar al ingeschreven bij de woningstichting voor een huurhuisje als ik klaar was met studeren.. Nu heb ik werk gevonden, in ieder geval voor dit jaar, en nu is er een huisje te huur waar ik wel zou willen wonen.. En nu komt de aap uit de mouw, ik wilde eigenlijk pas over een paar maanden uit huis, eerst even wat salaris opsparen om in te richten (ik heb al op kamers gezeten, dus ik heb al een groot deel) en daarna kijken wat vrijkomt.
Wat zouden jullie doen, nu dit huisje nemen (mocht ik degene zijn met de meeste punten) of nog een paar maanden wachten en dan zien wat er vrijkomt?
Ik heb me een aantal jaar al ingeschreven bij de woningstichting voor een huurhuisje als ik klaar was met studeren.. Nu heb ik werk gevonden, in ieder geval voor dit jaar, en nu is er een huisje te huur waar ik wel zou willen wonen.. En nu komt de aap uit de mouw, ik wilde eigenlijk pas over een paar maanden uit huis, eerst even wat salaris opsparen om in te richten (ik heb al op kamers gezeten, dus ik heb al een groot deel) en daarna kijken wat vrijkomt.
Wat zouden jullie doen, nu dit huisje nemen (mocht ik degene zijn met de meeste punten) of nog een paar maanden wachten en dan zien wat er vrijkomt?
woensdag 26 januari 2011 om 10:36
Als je al op kamers hebt gewoond, al voor een groot deel je spullen hebt, de huur kan opbrengen en daarbij nog kan sparen zou ik lekker dat huisje nemen en dan maar ondertussen sparen voor de dingen die je nog graag wil hebben.
Mocht je nadat je de huur etc hebt betaald geen cent overhouden dan zou ik het niet doen.
Het enige addertje onder het gras is dat je nu net werk hebt gevonden en het natuurlijk niet zeker is of je daar zal blijven ivm proeftijd en als je op straat staat heb je ook geen geld meer voor de huur. Dat is wel even eng.
Mocht je nadat je de huur etc hebt betaald geen cent overhouden dan zou ik het niet doen.
Het enige addertje onder het gras is dat je nu net werk hebt gevonden en het natuurlijk niet zeker is of je daar zal blijven ivm proeftijd en als je op straat staat heb je ook geen geld meer voor de huur. Dat is wel even eng.
woensdag 26 januari 2011 om 11:08
Dan zou ik het zeker doen Karen. Je hoeft niet direct in je eerste eigen woning strak ingericht in te trekken. Dat komt wel, en wat leuk is dat je dan kunt kijken hoe het huis bevalt. Waar wil je wat hebben, en dat merk je pas het beste als je er woont, als je weet hoe het licht naar binnen valt etc. Kun je ook op zoek naar koopjes, leuke winkels afstruinen en er de tijd voor nemen.
zondag 30 januari 2011 om 12:50
Ik ga zelf wel sparen voordat ik het huis uitga.
Maar heb ook geen vaste baan, alleen bij-baantjes
die ook nog eens niks opleveren
Maar ik wacht tot ik mijn spaarrekening weer wat voller heb
ben veel geld verloren door mijn hondje die ziek is geworden.
ik spaar liever voor mooie spullen, dan tweedehands dat ik later moet vervangen.
Maar heb ook geen vaste baan, alleen bij-baantjes
die ook nog eens niks opleveren
Maar ik wacht tot ik mijn spaarrekening weer wat voller heb
ben veel geld verloren door mijn hondje die ziek is geworden.
ik spaar liever voor mooie spullen, dan tweedehands dat ik later moet vervangen.