Hutspot!?
dinsdag 25 januari 2011 om 16:41
Wie kan me even helpen? Ik heb veel hachee over en er liggen nog winterpenen, aardappelen en uien en dus wilde ik hutspot maken. Ik hou daar zelf niet zo van, maar manlief vindt het heerlijk dus ik dacht, ik doe eens lief;-)... Maar ik weet dus niet hoe ik het moet maken. Heeft iemand een 'snel' recept?
dinsdag 25 januari 2011 om 17:02
Als je nog hachee hebt staan zou ik daar een beetje water bij doen zodat je wat meer 'saus' hebt. Daar een dikke winterpeen in stukken gesneden in doen, de geschilde aardappelen opzetten en dat tegelijkertijd warm laten worden.
Aardappelen gaar? Dan hachee met gare wortel (met schuimspaan uit de pan halen) bij de aardappelen doen. Stampen en klaar.
Errug lekker. Mag ik bij jou eten?
Aardappelen gaar? Dan hachee met gare wortel (met schuimspaan uit de pan halen) bij de aardappelen doen. Stampen en klaar.
Errug lekker. Mag ik bij jou eten?
dinsdag 25 januari 2011 om 17:36
woensdag 26 januari 2011 om 18:08
Ik hield nooit van hutspot, te weinig bite en pit. Op onderstaande manier vind ik het wel lekker.
Ik bak de ui en de peen met kerriepoeder. De aardappels kook ik gewoon en daar maak ik dan aardappelpuree van. Als de peen en de ui gaar zijn roer ik die door de aardappelpuree. Lekker met pittige worstjes of voor de vega-variant met falafel (met yoghurt/knoflookdip). Hachee is er vast ook lekker bij.
Ik bak de ui en de peen met kerriepoeder. De aardappels kook ik gewoon en daar maak ik dan aardappelpuree van. Als de peen en de ui gaar zijn roer ik die door de aardappelpuree. Lekker met pittige worstjes of voor de vega-variant met falafel (met yoghurt/knoflookdip). Hachee is er vast ook lekker bij.