Nog steeds onzeker over uiterlijk

26-01-2011 22:08 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
pff ik zet het hier toch maar neer na veel twijfelen..

Als ik na een avondje stappen wat foto's van mezelf zie is het nog steeds schrikken en een week depri voelen.

Ik denk dat maar weinigen dit herkennen dus dat ik duidelijk een groot probleem heb.

Met name omdat ik al de 40 gepasseerd ben inmiddels.

En nee, ik hoef er niet jong uit te zien natuurlijk, maar lelijk...

Mijn verhaal is in het kort dat ik dramatish lang extreem ben uitgescholden om mijn uiterlijk, hier wel eens verteld.

Na ruim 15 kilo aankomen een stuk verbeterd (had een extreem smal gezicht en grote kaak)

Phychologen afgelopen (daar wordt b.v gezegd je moet maar accepteren dat je een 5 bent) tot aan BDD (vertekende lichaamsbeleving) toe, wat ik dus niet blijk te hebben, ik ben gewoon erg onzeker, aldus die therapeut daar.

Ik zoek vooral dansplekken op waar wat ouder publiek komt omdat ik nog steeds erg onzeker wordt (getriggerd wordt ) bij het zien van jonge meiden.

Laatst kwamen die toevalig wel later op de avond, kon me redelijk goed houden.

Totdat ik thuis dus wat foto's zag..

Vriend(innen) van mij zien wel nog steeds een opvallende kaak maar weten eigenlijk niet of het gezien wordt door jongeren.

Ik weet dat dit heel lullig klinkt dit verhaal (je bent ouder kan je er geen scheit aan hebben inmiddels)

Maar het kwelt me dagelijks, het idee dat ik er gewoon niet uitzie.

Ik heb drie plastisch chirurgen afgelopen en de conclusie was verschillend.

Ik weet het gewoon niet meer..
quote:Zanne schreef op 26 januari 2011 @ 23:50:

[...]

Ik denk dat Iris bedoelde, dat als die chirurg niks kon zien, dat het ook echt wel meevalt. Zij ziet veel afwijkende dingen, dus als jouw kaak echt afwijkend was geweest, dat ze dat dan ook eerlijk had gezegd.

precies.
Mensen kunnen je uitschelden. Dat betekend niet dat mensen je daarmee ook meteen kunnen raken. Ze kunnen niet zomaar 'bij je', jíj beslist of je die vervelende opmerking voor waar aanneemt of van je af laat glijden. Doordat je je zo onzeker voelt, heb je het idee dat iedereen je kan raken als diegene dat wil en raakt het je ook. Als je je zekerder over jezelf voelt, kan je ook wat anders doen. Je kan 'laat me met rust' zeggen.

Ik denk dat de 'sleutel' bij jou zit in het normaliseren/ vergroten van je eigenwaarde.
Voel je je nou eigenlijk alleen maar onzeker als er jongeren zijn?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Maar mijn punt was meer dat je aan iets anders moet werken dan je kaaklijn. Als je je eigenwaarde echt uit jezelf haalt en je gigantische schijt hebt aan iedereen die een mening heeft over je kaak (ik ben het helemaal eens over die pubers) en jezelf op iets anders waardeert dan je uiterlijk, dan los je het uiteindelijke probleem op.
Heb je weleens gehoord van RET therapie?

Jij gaat er namelijk nu van uit dat iemand die lacht om jóu lacht. Bij de RET methode leer je om je angst te toetsen; hoe reeël is dat?

http://www.google.nl/#hl=nl&biw=1895&bi ... 095b91dc92
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
ik heb echt zitten kijken naar de smalle uitstekende kaak van Sarah Jessica Parker, waar jouw kaak volgens jou op lijkt, maar ik zie niets echt wereldschokkends:

sara moet die wrat op d'r kin eens weg laten halen.

mijn tip:

zorg voor mooie kleding, een mooi kapsel, vraag desnoods hulp/advies van vriendinnen, dat scheelt echt enorm.

als je vlot en hip gekleed bent dan lijk je gelijk een stuk knapper.

misschien nog wat make up (ben er zelf niet zo van)?

als je naar een programma als style by jury kijkt, dan knappen mensen al enorm op van een leuke outfit en mooi kapsel.
Lieve Dons,

Wat ontzettend rot voor je dat je je zo voelt. Je voelt vindt jezelf echt minderwaardig. Ik weet eigenlijk niet hoe ik je op kan beuren. Het zit heel erg diep blijkbaar. Dat een gozer, die lachend naar je kijkt, de macht over je krijgt om je zo klote te voelen vind ik heel erg naar voor je. Ik zou kunnen zeggen dat schoonheid van binnenuit komt, maar dat helpt je geen bal vrees ik. Dat je vriend/man van je houdt om wie je bent evenmin. Ik ben altijd een mooie meid geweest. Inmiddels ben ik 50 jaar en het is vergane glorie. Het mooi zijn heeft me niets gebracht, heeft me niet gelukkiger gemaakt. Angst, onzekerheid, bescheidenheid, verlegenheid beheerste mijn leven. Ook ik vond het vreselijk om mezelf op foto's te zien. Altijd maar dat kritische wat betreft de minder fraaie dingen aan het uiterlijk benadrukken. Ik vraag me af of een operatie je werkelijk gelukkiger maakt. Sterkte meid.
misschien kun je jezelf dan beter accepteren en krijg je plezier in het vinden van outfits.

trouwens, een niet doorsnee uiterlijk kan ook aantrekkelijk zijn.

en mensen die je uitschelden voor lelijk zijn zelf lelijk, van binnen.
nou mooie mensen hebben het wel degelijk makkelijker. je wordt overal waar je komt positiever benaderd en deuren gaan voor je open die voor anderen gesloten blijven.

maar ja. ben zelf ook niet moeders mooiste.

heb sinds kort lenzen genomen wat een enorm verschil maakte en ik let wat meer op elegantere kleding.

dit scheelt enorm.
kijk naar bekende sterren, die zijn ook niet altijd knap en soms ronduit raar. maar ze zijn bekend door wat ze kunnen.

dat scheelt ook enorm. als je lief en aardig bent straalt dat ook van je af.

een knap iemand met een rotkarakter, die straalt dat ook uit.
hahahaha ik praat tegen de muren. daaaag!!!

succes, laat je niet door anderen de put inpraten!
quote:Tralalalala schreef op 27 januari 2011 @ 00:15:

hahahaha ik praat tegen de muren. daaaag!!!

succes, laat je niet door anderen de put inpraten!Nee hoor, ik lees je. En ben het met je eens dat uitstraling veel belangrijker is dan schoonheid. Er zijn genoeg lelijke mensen die 'iets' hebben wat heel aantrekkelijk is.
Ik ben het eens met Chatterly, die minderwaardigheid zit heel diep. Daar moet een goede psycholoog toch wel iets mee kunnen hoop ik.
joepie een lezer.

ja, een apart uiterlijk kan veel mooier zijn dan van die doorsneekoppen.

ik zou zelf echt geen fotomodel hoeven als vriend. lijkt me saai en knappe mensen zijn vaak verwend door al die aandacht.
heb zelf een roodharige vriend gehad die vol sproeten zat...

ik vond dat wel erg mooi, hoewel het niet doorsnee is.

hij vond zichzelf trouwens erg lelijk.

maar ik viel op hem vanwege zijn karakter.

maar ja is ook alweer uit.
quote:Tralalalala schreef op 27 januari 2011 @ 00:15:

kijk naar bekende sterren, die zijn ook niet altijd knap en soms ronduit raar. maar ze zijn bekend door wat ze kunnen.

dat scheelt ook enorm. als je lief en aardig bent straalt dat ook van je af.

een knap iemand met een rotkarakter, die straalt dat ook uit.

Helemaal waar!

Soms zie ik mensen en dan denk ik 'dat zou nooit een vriendin van me zijn' of 'wat een akelig mens'. Dan heb ik haar nog nooit eerder gezien of gesproken, dat komt dan door de uitstraling. En dat heeft niks met lelijkheid of mooi zijn te maken.

En soms zie ik mensen en dan denk ik 'wat een leuke vrouw, daar kun je mee lachen!' of 'wat een lieverd lijkt me dat'. Zoiets.

Dat heeft helemaal niks met uiterlijk te maken, maar met uitstraling.
ja, zeker.

en als iemand bijvoorbeeld heel aardig blijkt of veel doet voor anderen dan vind ik die vaak daarom mooi of stralend.

maar ja misschien ben je dan de smaak van fijnproevers en niet die van de massa.

maar ik blijf ook bij mijn tip van een goede outfit en kapsel enzo.
Dat er deuren geopend worden voor mooie mensen ben ik het deels mee eens. Maar als je de guts niet hebt om dat 'uit te buiten' wordt het toch niets. Je hebt de aandacht vanwege je uiterlijk, maar of je daar nou blij van wordt? Ik herinner me wel dat ik er van baalde als een jongen alleen vanwege mijn uiterlijk interesse in me had. Ik was veel meer dan mijn uiterlijk. Het is ook nooit goed eigenlijk. Lelijk zijn is wat, maar mooi zijn ook.
maar ja schelden doet wel pijn, ik kan me voorstellen dat je daaronder echt gebukt gaat.

wie doet zoiets ook! losers!
quote:Tralalalala schreef op 27 januari 2011 @ 00:26:

maar ja schelden doet wel pijn, ik kan me voorstellen dat je daaronder echt gebukt gaat.

wie doet zoiets ook! losers!Schelden is zo min. Het zegt meer over de persoon die scheldt. Die voelt zich verheven boven de ander. Niet mijn vrienden. En dat is nog zwak uitgedrukt.
quote:Tralalalala schreef op 27 januari 2011 @ 00:24:

ja, zeker.

en als iemand bijvoorbeeld heel aardig blijkt of veel doet voor anderen dan vind ik die vaak daarom mooi of stralend.maar ja misschien ben je dan de smaak van fijnproevers en niet die van de massa.

maar ik blijf ook bij mijn tip van een goede outfit en kapsel enzo.

Helemaal mee eens.

En inderdaad, een mooi kapsel, kleding, maar vooral ook je lichaamshouding zijn belangrijk. Ga niet met gebogen rug en gebogen hoofd door het leven. Dat maakt dat je onzeker overkomt.
nou het lijkt mij wel makkelijk als mensen me bij voorbaat positief benaderen vanwege mijn uiterlijk maar ja wat chatterly zegt, er kleven ook nadelen aan.

je weet niet of het iemand om je uiterlijk te doen is.

maar ik ben niet echt knap, ik ben wel optimaal wat ik kan zijn en ik ken mijn pluspunten.
houding, ja goed punt.
quote:Chatterly schreef op 27 januari 2011 @ 00:25:

Dat er deuren geopend worden voor mooie mensen ben ik het deels mee eens. Maar als je de guts niet hebt om dat 'uit te buiten' wordt het toch niets. Je hebt de aandacht vanwege je uiterlijk, maar of je daar nou blij van wordt? Ik herinner me wel dat ik er van baalde als een jongen alleen vanwege mijn uiterlijk interesse in me had. Ik was veel meer dan mijn uiterlijk. Het is ook nooit goed eigenlijk. Lelijk zijn is wat, maar mooi zijn ook.Lelijk of mooi is een kwestie van smaak. Je kunt nooit voor eenander bepalen of hij of zij lelijk is. Kwestie van smaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven