Longdistance deel 10!!!!

07-10-2007 22:06 2899 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoera, een jubileum!

Fille, gewoon een cursus op de open universiteit doen! Doe ik ook en dan gaat het redelijk snel!
Ik heb net een paar pagina,s gelezen en jullie lijken een leuk hecht clubje waar zich hopelijk nog iemand bij aan mag sluiten

Ik zal mij eerst eens voorstellen. ik ben lasair 27 jaar en afgelopen maart heb ik mijn vriend via een online game leren kennen.

Eerst hebben we door omstandigheden echt maanden alleen contact gehad via mailen en skypen, maar afgelopen maand hebben wij elkaar dan eindelijk in rl ontmoet en nu zijn wij dus echt een stel :-)

Vergeet ik nog bijna te vertellen waar mijn vriend vandaan komt.. hij woont in Duitsland en dan met de trein ruim 4 uur bij mij vandaan.

Als jullie meer vragen hebben dan lees ik het wel :-)
@Lasair: Welkom!!! Ontmoeting via online gaming hebben we hier nog niet gehad denk ik.
Bedankt voor het welkom Taromit

haha daar kan ik mij wat bij voorstellen.

Ik ben toen eens uit nieuwschierigheid second life gaan spelen, eigenlijk puur omdat er toen nogal wat media aandacht voor was.

Eigenlijk was het wel grappig veel mensen daar waren opzoek naar contacten en mijn vriend en ik helemaal niet (zat op dat moment ook nog in een relatie) maar goed van een beetje praten kwam dus meer :-)
Second life wou ik toen ook es proberen, alleen was m'n computer niet zwaar genoeg... Had ik je anders misschien ook wel es tegen het lijf gelopen *hihi*
Tegen het Second life. Woehahahaha.

*sorry, het was zo makkelijk.....*
Hihihi
Taromit, ik leer inderdaad met een cd-rom uit die reeks. Maar ik moet nog de rust, tijd en energie gaan vinden om echt te gaan leren. Gisteren was even uit nieuwsgierigheid kijken. Maar dank voor de link!

Lasair, welkom!
Ben aan het werk. Moest alles uit handen geven voor kerst en boodschappen enzo.

Gek is dat.

Net even gebeld. Chipita is wel naar creche. Helaas niet in haar Kerstvrouwtjespak want die heeft ze ongekotst. En De Mannen zijn de tuin aan het doen.

Krijg helemaal de kriebels, want ik heb een hele lange lijst achtergelaten.

En daar stond niet De Tuin op...

Genoeg te eten in huis hoor, maar nog geen kado voor moeders bijv. EN er moeten nog een aantal dingen worden opgehaald. En ik heb de auto.

Ik ben bang voor een staaltje Mediteraan-niet gewend aan Kerst-Time Management...
Hey meiden,

Toch nog even een berichtje van mij. Bedankt voor jullie lieve wooden! Het gaat gelukkig al een beetje beter, wel met ups en downs, maar dat is te verwachten, heb ik begrepen. Donderdag bij de dokter geweest, die vindt dat ik het een tijdje lang maar echt heel rustig aan moet doen. Voor de zekerheid nog bloedtestje gedaan om te kijken of het niets lichaamlijks is en ook slaappillen gekregen. Op zich ben ik daar zéér huiverig voor, maar hij verzekerde dat dit aantal niet verslavend kan werken en dat ik mezelf een lol moest doen en ze moet gebruiken om echt weer helemaal bij te komen. Nou, meneer had gelijk, ze werken uitstekend. Heb er van de 5 tot op heden twee gebruikt en die twee nachten waren heerlijk.

Mijn ouders zijn ontzettend lief, begrijpen het helemaal en willen dat ik "alleen dat doe waar ik zelf zin in heb". Heel erg fijn! En lief is ook lief, gisteren weer gebeld (ik wilde niet al te lang, want bij mijn ouders, maar mijn moeder zei: als je er 4 uur voor nodig hebt, dan bel je gewoon lekker 4 uur! Heel lief)

Mijn kerstpakje is ondertussen ook in China gearriveerd en lief was weer heel blij. Ook met de chocoladeletter, die ik er in had gestopt, "zodat hij zijn NL-roots niet vergeet" terwijl hij eigenlijk helemaal niet van Sinterklaas houdt, haha.

We hebben het gisteren ook uitgebreid over het ideaalbeeld van een relatie gehad. Hij begon erover, omdat hij net te horen had gekregen dat zijn broer en diens vriendin (7 jaar relatie, huis gekocht) uitelkaar zijn. Daar was hij nogal ondersteboven van, want hoe kan je nou weten dat een relatie etc goed zit, als het na 7 jaar uit kan gaan en zo. En dat hij zich nu nog meer beseft hoe fragiel onze relatie is, na 6 maanden, waarvan 4 maanden zo ver uitelkaar. Echt lang over gesproken en ik heb geprobeerd uit te leggen dat je nooit 100% zeker kan zijn dat een relatie nooit stuk kan, maar dat je er zelf gewoon 100% achter moet staan en ervan uit moet gaan, dat het allemaal goed gaat. Dat dat het dichtst bij een "ideale relatie" komt. Nou ja, het blijkt wel dat we allebei ontzettende piekeraars zijn

Goh, en om nog even een tag-related toppic aan te snijden: nog maar 70 nachtjes slapen, hoera!!! Moet binnenkort maar eens mijn visum gaan regelen

Lasair, welkom hier trouwens! Waar precies in Duitsland woont je vriend? En wel een apart verhaal: via gaming elkaar leren kennen. Leuk!

Fille, arabisch leren? Zit daar een bepaalde bedoeling achter? Is Berliner soms arabisch en heb ik dat even gemist? Veel succes iig, lijkt me geen makkelijke taak...

Marg en Es, veel plezier op jullie kerstbestemming, ben een beetje laat, maar liever laat dan nooit
Berliner is inderdaad soms arabisch.

Ooooh, mijn niks doen resulteert in flauwe grappen.
Nou weet ik de reden nog niet...
Haha. Nou, het heeft niet echt een reden. Het leek me altijd al leuk om te leren. Nu lijkt het me ook leuk om het te gaan leren om, nouja gewoon om wat meer van de gesprekken te volgen enzo. Maar goed, ik denk dat ik meer aan heb om uiteindelijk er wat lessen tegenaan te gooien (Magnolia, open universiteit heb ik al geprobeerd maar blijkbaar ben ik niet de enige in deze regio die arabisch wil leren).

Het klinkt alsof je ouders goed voor je zorgen. Blijf nog even lekker niks doen. En wat goed dat je toch wel veel met je vriend bespreekt over de telefoon! Beterschap nog en fijne kerst!

Dat laatste voor iedereen: fijne kerst! Voor de kersthaters onder ons: het zijn maar twee dagen en dan ben je er weer 364 dagen vanaf (het is toch een schrikkeljaar?).
Aaaahhh zo! Ik vind het wel een leuk voornemen!

Ja, we bespreken eigenlijk vanalles via de telefoon, dat is wel heel fijn. Het lijkt wel alsof ik hem door die telefoongsprekken steeds beter leer kennen, ik kom achter steeds meer dingen, die ik nog niet van hem wist en die dingen zijn stuk voor stuk leuk

Zo heben we gisteren ook onze favoriete schrijvers besproken, haha.

Ik sluit me bij je aan: fijne kerstdagen iedereen! Wij gaan zo naar de film, Moordwijven, ben benieuwd
Chillpil voor Jooles.

In het kader van Toerisme-en-nog-geen-hol-gezien, zijn we gisteren via fotostop van Vredespaleis, naar Scheveningen geweest.

Fantastisch weer!

Uitgebreid vis en andere kronkelaars gegeten voor lunch.

Man dolgelukkig. (Die had eigenlijk een zeebaars, of haai, of zeeleeuw ofzo moeten zijn.)

Ik verplicht foto's maken van gevinde vrienden de vitrine. Geen pier of Kurhaus ofzo.

Cookoo.
Fijne Kerstdagen!!!!!!

Ik heb NU vakantie
Salam Habiba's (speciaal voor Fieje),

ben ook weer terug in town. Zijn 'n weekendje naar vrienden in Brussel geweest, i.p.v. gisteravond terugkomen toch nog 'n nachtje langer gebleven en weer thuisgekomen met een heel duidelijk gevoel: geen kinderen voor mij.

Pffff, 't lag aan 't kind, en dat kwam ook door de ouders, maar wat kunnen sommige kinderen ongelooflijke etterbakken zijn zeg, gatver. Dan ben je echt geen moeder maar fulltime politie, daar pas ik dus voor. Ja, ik weet wel dat niet alle kinderen zo zijn, maar dit exemplaar heeft wel weer flinke anti-gevoelens opgeroepen die waarschijnlijk minimaal 'n jaar nodig hebben om te bezinken. Zelfs R, die 't normaal toch wel kan relativeren, had er zeer genoeg van.

Kjong: klinkt helemaal goed, dat siteseeing. Ik had jou niet ingeschat als 'n lijstjesmens trouwens.

Marg: die koffer! Geweldig! 4 dagen! Gelukkig dat er naast de wereldproblematiek ook nog zulke problematiek bestaat

Heb ook een paar keer de intentie gehad tot arabisch leren. Cursus alleen thuis lukt me niet wegens gebrek aan discipline, en cursussen op volksuniversiteit in de buurt zijn al 3 jaar niet doorgegaan wegens gebrek aan belangstelling. Dan hou ik 't maar op m'n personal teacher thuis. (Fieje: habib dialy, hatiné boussa kbira - m'n schatje, geef me 'n -afhankelijk van hoe je kbira uitspreekt (kbiiiiira)- 'n héle dikke zoen)

Jooles: Fille's Berliner's moedertaal is arabisch, vandaar.

Fijn dat er zo goed voor je wordt gezorgd!

Etosha: hoeveel nachtjes nog??

Cadi: ben jij d'r ook nog?

Es: freundlichen Kirst oder etwas anders

Dit weekend wel goed geweest voor m'n ego: vrouw van vriend is francaise en m'n frans is intussen zo oké dat ik normale gesprekken kan voeren met haar, erg leuk. D'r blijven wel 'n hele hoop woorden en termen die ik niet ken en die ik op z'n kinderfrans moet uitleggen (miskraam bv, dat is iets vreemds om uit te leggen ben ik ook achter gekomen).

Tja, hier mijn kerst groet, die het weer eens niet doet...

Ik weet niet of het aan mijn album ligt of aan iets van mij, maar goed. Je moet zelf maar even kijken bij bovenstaande link. (als je daar zin in hebt natuurlijk )
oww wat gek dat het druk is op de volksuniversiteit, bij mij zijn er 2 groepen voor beginners en wij zijn ongeveer met 10 mensen. Prima te doen. Anders moet je maar bij mij prive les nemen!

Fijne kerstdagen!
Sjemig, het is wel janken hoor, bij AYNIL.Damn... en dan zit er gewoon een chauffeur uit Zuid-Afrika tussen. Maar ook wel leuk om te kijken. Al blijft het wel in de categorie: anders had Robert daar ook met een bordje voor Lief gestaan, anders was hij daar de trap afgekomen.

Nou ja, om op Isiss te antwoorden: nog 17 nachtjes. Te overzien dus.

En zelfs mijn oma belde net huilend op dat ze meeleeft. Haha. Da's dan wel weer lief.;-)
Kutprogramma.

Ban de boel al jaren. En nu is het ook nog eens een hoop dagen achter elkaar.

Niet meer kijken hoor!
@issis: Denk niet dat berliner er veel van zal verstaan, want da's Marokkaans arabisch... o.a. diali en 3taini gebruiken ze niet langs de kanten van Berliner... Maarmisschien kan berliner zo ff beetje arabisch van de andere kanten leren
oh ja, Fieje: i.p.v. Habibe dialy zeg je Habibi enna. En de rest blijft wel 'tzelfde (Taromit: volgens R. is hatine wel klassiek arabisch).

Kerstvakantie is leuk, behalve als de onderbuurman 'n nieuwe keuken gaat zetten en eerst z'n oude er hardhandig uithakt. En hier is geen 2e kerstdag dus 't idee van 'dat doe je niet tijdens kerst' gaat niet op. Helaas.

Heb gister 'n stukje herhaling van Aynil gezien, Etosha, heb aan je moeten denken!

En kerst was op zich leuk bij m'n ouders. Cadeautjes onder de kerstboom is 'n traditie die R. natuurlijk niet kent. Heel Marrakech is wel een grote kerstversiering compleet met opblaaskerstmannen die langs de kant van de weg verkocht worden, was vorig jaar allemaal erg leuk om te zien, maar elkaar cadeautjes geven hoort daar niet zo bij. Wel leuk dit jaar is dat 't offerfeest bijna tegelijk is, iedereen is elkaar fijne feestdagen aan 't wensen, of je nou kerst of schaap viert.

Wat hebben jullie gedaan met de kerst?
Ies, yep ik doe 't nog. Je moet alleen niet vragen hoe. De feestdagen goed doorgekomen. Getracht AYNIL te kijken maar ja, met 2 kinders lukte dat niet. Heb uiteindelijk de dochter uit Australië zien komen en de rest met 'n half oog. 1x per jaar mag ik zielig zijn, mag ik huilen en mag ik even alles uit z'n verband trekken maar helaas, weer niet gelukt. 1e Kerstdag reuzegezellig geweest en door lieftallige vriendin onderuit geschoffeld, dus toen kwamen de tranen wel. Fantastische timing in 'n kamer vol met pakkumbeet 20 man. 2e kerstdag onverwachts alleen doorgebracht. Andere vriendin zou komen maar ik voelde al nattigheid toen haar zoon met 40 graden op bed lag van de week, en jawel hoor, zij heeft zo'n leuk gevoel voor timing, zij lag vandaag met emmertje en koorts in bed. Dus heerlijk met zoonlief getutteld en gegeten.

Voor de rest rommel ik wat an. Ben einde van de dag erg moe, reistijden naar mijn werk zijn best lang dus voordat ik thuis ben en de hele rattaplan op bed ligt en ik gekuisd heb.....zitten we ook weer richting 22.00 uur en tsja, dan laat ik het kopje wel eens hangen dus vaak geen fut meer om te reageren. Wel lees ik braaf alles mee hoor!

Weer een nieuwe vlam erbij! Haaai!

Jooles, doe 's een paar pillen doorschuiven deze richting op, maar allee, zoonlief kennende zal ie ook hier wel van wakker worden

Fieje, stoer wijf, ook nog Arabisch gaan leren, chapeau!

Isiss, wil je mijn zoon 'n uurtje lenen? Kan twee kanten opgaan. Of je bent gelijk verkocht en wil NU of je bent voor 6 jaar genezen

Zo, nu hoor ik leuke dingen op tv, ga eens kijken wat dat is. Oh ja, pakket met leerboeken is opgestuurd, sinds 'n week of 1½ zit ie niet meer in Irak dus hij kan gaan leren. (Als het ooit aankomt). Daarna examen doen en visum aanvragen en dan zien we wel weer verder, voorlopig moet hij eerst examen doen.
Cadi, ik wist niet dat jullie weer een procedure zouden gaan starten. Spannend! Je tweede kerstdag klinkt best lekker. Zo heb ik gisteren de hele dag bij mijn moeder gezeten. Met z'n tweetjes, lekker beetje lezen. Geweldig.

Ook de herhaling van AYNIL gekeken. In het begin irriteerde alles me mateloos (lag vooral aan mijzelf waarschijnlijk), maar later vond ik het soms toch weer heel lief en schattig allemaal (lag ook aan mijzelf waarschijnlijk). Wel aan Etosha gedacht natuurlijk. Maar naast mijn irritatie: het is toch eigenlijk ook een raar programma. Iedereen is drie minuten in beeld: hello, this is ... in drie regels samengevat hoe men elkaar kent, hup Robbert de bus uit, aanbellen, iemand doet open, kijkt met grote ogen, 'hé dinges, voor wie denk je dat ik hier ben,' dinges antwoordt altijd goed, 'nou, dinges, ... zit hier in de bus.' nog grotere ogen, ren ren ren, zoen, lebber, tong in de keel. Je kijkt dus twee uur naar mensen in een bus en mensen die zoenen. Maar ik moet eigenlijk solidair zijn zeker?

Wat wordt er meegedacht met mijn arabisch. Lief. En eigenlijk is het misschien belangrijker om mijn duits wat op te krikken. En daarstraks bedacht ik dat ik toch ook wel weer vrijwilligerswerk moet gaan doen. Ik bedoel, ik ben jong, heb geen kinderen en geen man in de buurt, wat is mijn excuus om het niet te doen? Dus. Uiteindelijk komt het er op neer dat ik na mijn werk en eventueel sporten thuis kom en denk: weet je wat? Ik ga gewoon tv kijken.

En nu ga ik lekker in bed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven