Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Ik twijfel ook wel hoor, Mims.
Ach, die mopsemeis toch.
Mooi Mims!

En wat fijn dat je zo'n leuke opleiding voor Oudste vlakbij hebt Bloes!
Later is nu
In het kader van Goede Nachten, heb ik besloten Echte Opvoeding toe te passen.

Een kaart gemaakt met hokjes. Bij elk 5de hokje een tekening gemaakt van een lolly of een kadootje. Rondom de hokjes de kaart gezellig versierd.

Stickers klaar gelegd om de hokjes mee te vullen, voor als LaChippa in-haar-eigen-bed mocht slapen.

Het hielp 1 nacht. En nacht 2 ook. Toen een nachtje niet, maar hey, ik begrijp dat het effe wennen is, dus daar doen we niet moeilijk over. Toen een derde nacht.

En toen hield het alweer een hele week op.

Toen kwam er onverwacht een 4de doorslapen nacht.

Maar daarna een hele week midden in de nacht of een jankerd, of een stiekemerd, die in de ochtend glashard zit te liegen als ze me straaaalend vertelt dat ze vannacht echt heus beloofd in haar eigen bed zal slapen. Zodat ze morgen, ja echt mam mórgen echt haar lolly zal verdienen. Een roze. Met aardbeiensmaak. Wat we hadden afgesproken.

Waarbij ik niet alleen haar neus zie groeien maar ook een bolling van beginnende hoorntjes verneem.

Echte Opvoeding heeft gefaald.

Een hele week weer niet goed slapen.

Plus een restje PMS.

Met een buikkramp.

En toen wist ik weer van wie ze die hoorntjes had.

Ik liep vanmorgen als verblind naar de snoeptrommel.

Ik riep mijn meneer en mijn zoon naar de bank.

Blafde dat zij naast haar moesten gaan zitten.

En vroeg met mijn liefste stemmetje:

Pap, heb jij vannacht in je eigen bed geslapen? Ja. Dan krijg jij een snoepje.

Zoon, heb jij vannacht in je eigen bed geslapen? Ja. Dan krijg jij een snoepje in je lievelingskleur.

Ik vraag hardop aan mezelf of ik in mijn eigen bed heb geslapen. Ik zeg ja. En zeg daar achteraan, dan mag ik de roze.En ik steek demonstratief het snoepje, overigens hele smerige, in mijn mond voor mijn nuchtere maag.

En jij, priem ik met mijn vinger, jij krijgt niks.

En ik loop weg richting de douche.

Achter me hoor ik heel hard stampen. Ik hoor schreeuwen: en nu ben ik écht heeeeeeel erg BOOS! Echt BOOOOS! En de deur van haar kamer dicht klappen.

BOEHOEHOE, WEÈÈHÈÈEHÈÈ. In drievoud.

En toen werd het stil.

En bleef het stil.

Totdat 3 minuten later de deur zachtjes open gaat. Er een pittig wijfie in pinnige houding de gang op loopt.

Richting de keuken gaat staan. Een manende vinger naar haar vader bij het aanrecht opsteekt, en de hele affaire afdoet met een schreeuwende,

als jij een snoepje krijgt dan moet je DANKJEWEL zeggen!!

Of dat me een rustige nacht gaat geven...?
Nee, die krijg je vermoedelijk niet opgevoed, maar zo te lezen wordt ze prima zelf groot .

(Ik zou ze geloof ik in GG's hok opsluiten als ze structureel niet doorslapen / iets van mij willen in de nacht, ik vind mijn eigen nachten al zo moeilijk.)

Vanochtend afspraak met de Baas, elkaar halverwege tegemoet gekomen (in letterlijke afstand, verder is alles pais en vree en iedereen blij ende tevreden met elkaar) daarna als een debiel terug gesjeesd om Dot te halen die op donderdag altijd een halve dag school heeft - en ze wilde afspreken met een snoezig blondje. Blondje en haar moeder vonden het ook gezellig, dus ik kwam alleen thuis en had de tijd om zelf rustig te lunchen met krant erbij achter het raam in de zon. In rust. En Stilte. Manoman, wat is dat lekker...
*bulder* Wat een heerlijk kind, is het toch!!

(sorry sorry, is vast niet leuk voor jou...)
De situatie is natuurlijk niet grappig, maar je vertelt het zo leuk, Kjong

Sterkte met deze dame!
Later is nu
Bloesem, ge hèt meel!
GEWELDIG verhaal ik zit hier echt hardop te lachen kjong, maar mannnnnn succes vannacht!

Ieeeuwww eierkoeken, dan nog liever niks (of scones natuurlijk, toch wel met clotted cream?). Bloes schoolverhaal klinkt goehoed, dreams stukje van gisterenavond ook ontroerend....Spannend allemaal hoor, die middelbare scholen!
oja mams....jij bent toch de WW goeroe?? Kan je via WW-online ook lid voor het leven worden (als in gratis een stok achter de deur)?
Hmm, volgens mij niet Bentetje. Maar zeker weten doe ik het niet, dat zou je even online na moeten vragen. Ik denk het niet omdat je dan natuurlijk niet kunt controleren of iemand daadwerkelijk op gewicht is, iets wat we op de cursus wel kunnen zien.
Bent wordt gewoon klega van Mams! Veul handiger...
Mogguh!!!
Bloes wil gewoon alle Kroegers op eoa manier als collega's aan elkaar binden

Zo, ik heb gisteravond maar weer eens gesport na een week met werk van linksonder tot rechtsboven, en een nacht redelijk geslapen, en zit me nu te verdiepen in allerhande politieke commentaren nav de Kunduz-discussie. Het lijkt me Heel Erg Niet Leuk om op dit moment Jolande Sap te zijn, om er maar eens een understatement in te gooien. Ben benieuwd naar hoe het GL congres gaat verlopen.

Kjong, hoe heeft je dochter zich gehouden vannacht? Niet naar jullie gekomen, maar stiekem de snoeppot leeggeroofd?

Dot's juffen hebben alweer studiedag vandaag, dus GG en ik keutelen zo'n beetje om het wijffie heen. Vanochtend ben ik thuis, maar ze staat boven op haar kamer Voorstelling te geven dus ik kan alvast wat werkmail de laptop uit doen. I LUVVVV thuiswerken
En dan is Jolande Sap ook nog eens heul erg verkouden, zo te horen.... Sielug..
Hier ook studiedag Lil. Dus ik zit hier nu op de bank met drie jongetjes om me heen. Jootje vroeg of we naar het bos kunnen gaan. En dat vind ik eigenlijk wel een goed idee. Dus ik ga zo even kaplaarzen kopen voor mezelf (zou wel eens heel modderig kunnen zijn), het kompas opzoeken en de kaartjes met de kompaswandelroute die ik nog heb van een kinderfeestje in het bos bij Natuurmonumenten.

Kjong, ik probeer niet te lachen, maar het lukt me niet zo goed. Wat een wijffie!
Naar het bos. Wil ik ook.

Weer de buuvkoningin bekijken.

Had ik nl 2 weken gelee met Chip. Toevalligerwijs.

Dat we voor het paleis langs door het bos struinde, en zij uiteindelijk in de auto langs reed.

Bij thuiskomen, zeg ik trots: En Chip... wát gebeurde er in het bos waar we waren?

Ik heb geplast op de koningin haar bosjes in haar tuin!

Wat natuurlijk wel waar was... Die ene rododendron die er midden in de winter florisant bij staat? Juist, die.

Digitaal vrouwen lexicon van HING - klik -

Voor spreekbeurten (wel effe eerst zelf doorlezen).

Dagen met feministische inslag omdat je man ziek en vooral zielig op de bank snottert.

Of gewoon om te kijken welke oude beroemdheid in je stad gewoond heeft.

El Chipita heeft het vannacht en vanmorgen weer geflikt: naast en op mij liggen draaien, en een gelogen belofte glimmend uitgesproken.

Ik vermoord haar nog eens in mijn slaap.

En ik ben dan echt echt echt ontoerekeningsvatbaar.

Of ik vermoord Kman in de ochtend als hij nog een keer zegt dat ik gezelliger moet doen op een tijdstip vóor 9.00uur met slaaptekort.

Ook dan: ontoerekeningsvatbaar.

Misschien kom ik dan wel in het Vrouwenlexicon.

Maar is het het waard te overdenken?
In dat geval kun je misschien beter dreigen met een slot op de deur van Chipita want een Keuningin heurt niet in de bajes.

Precies! Jeeeetje, pittig wijffie, Kjong! Als buitenstaander moet ik er wel heel erg om lachen.

Maarreh...Sophie heeft dezelfde neigingen w.b. nachtelijke bezoeken brengen aan mama. Ongelooflijk irritant! Als je een gouden tip hebt... laat maar horen!

Jeu, het is koud maar wat een schitterend weer!! Wil vrij, maar dat kan vandaag effe niet.... Dan maar een lunchwandeling...
Een slot zou ik nooit doen.

Liever schuldig aan eigenhandig wurgen dan schuldig door nalatigheid (brand en niet eruit kunnen enzo).

Heb je al Echte Opvoeding geprobeerd, Xop?

Men neme een pot vol lolly's, papier, wat stiften en stickers...

Hey.

Ik bedenk me net.

Misschien is de beloning helemaal niet hebberig dus belonerig genoeg. Chocola is favoriet, dus wat zit ik nou met een lolly te schermen?

Ik zal haar ook eens een rondje in Bart Smit laten doen, kijken waar ze van gaat kwijlen. Vast van prinsessehakken.

(Choco, schoenen, je zou haast zeggen dat ze een meisje is)

Het gekke is dat ze wel van haar nagelbijten af is. Door te zeggen dat haar vingers niet groeien als ze bijt, en de nageltjes haar pijn in haar buik zullen geven.

In 1 klap (ok, 2) genezen.

Ze houdt nl niet van vies of ziek, en wel van groeien.

Mm. (Ben even hardop aan het denken).

De ouderwetse 'niet horen, dan voelen' (ik ben pro) moet ik nog maar een keer inzetten. Maar dan niet met beloning, maar met het tegenovergestelde: ik ga háár wakker maken elke nacht dit weekend!
Hmmmm.... daar ga ik niet aan beginnen . Anyway; sterkte!
Pfoei Kjong.. sterkte. Mijn zoon was gewoon te paaien met geld. Blij met een dubbeltje, haske handig
Later is nu
Mops eet niet. Of at niet, eigenlijk. Als in 1 eetlepel, en dan vond ze het wel weer best. Om dus de rest van de maaltijd te zuchten, draaien, klagen, piepen, zeuren, zeiken, dreinen, en gallen.

En dus hebben wij het stickerbordje weer geïntroduceerd. Iedere keer als ze zich gedraagd aan tafel krijgt ze een sticker. Dus:

- Eerste bord leeg eten (is wel een aangepaste, minimale hoeveelheid; drie eetlapels ofzo. Bijscheppen laten is mooi meegenomen)

- Netjes eten

- Vrolijk gezicht tijdens het eten

- Aardige dingen zeggen (dus geen; "Mamma, dit is echt goor, dit ruikt naar poep! En het ziet er trouwens ook zo uit!").

Als dat lukt krijgt ze een sticker. Bij een vol bordje gaan we naar de speelgoedwinkel en mag ze voor een vaste prijs iets uitzoeken (8 euro, omdat je voor minder alleen maar rotzooi kunt vinden tegenwoordig end an is goedkoop toch weer duurkoop).

Maar ja... nu spaart ze bordjes. Omdat ze dan in 1 keer een nog duurder cadeau kan kopen, de slimmerik. Ze gaat nu richting de 32 euro.

Omdat wij ook niet blut willen zijn, hebben we het moeilijker gemaakt. Eet ze echt goed, krijgt ze een sticker erbij. Eet ze "mwoh" en hebben we haar toch moeten waarschuwen, gebeurt er niets. Eet ze slecht, gaat er een sticker af. Oh, wat zijn we bruut. En gierig. Maar tegenwoordig eet ze wel groente, en meer dan een halve-hap-met-vies-gezicht, en dat is wel eens Heel Anders geweest.
mimsey wijzigde dit bericht op 28-01-2011 14:45
Reden: oeps...
% gewijzigd
"Eet ze slacht, gaat er een sticker af. Oh, wat zijn we bruut. En gierig. "

Agossie, we laten haar niet echt rauw van de slacht eten hoor. Zo slecht kook ik ook weer niet.

Dat heb ik dus maar even aangepast.

(Oh, en Mops heeft haar vlees en aardappels het liefst aangebakken... dat is aangeleerd, )
Zo. Kindjes met warme choco voor de buis. Ik met warme choco op de bank. Het was lekker buiten. Koud, maar zonnig. Dus als we even uit de wind liepen, was het heerlijk. Meegenomen broodjes gegeten in het bos. Pakjes drinken mee. Kindjes blij, ik blij.

Mims, ik was het gezanik met eten hier laatst zo zat, dat ik - geheel tegen mijn principes in - gezegd heb dat ze geen toetje krijgen als het bord niet leeg is. Ze krijgen dan wel meer zeggenschap over de hoeveelheid eten op dat bord. Vooral Mlief schept anders grote hoeveelheden op. Maar het moet dus op. En anders geen toetje. En wij geven wel aan wat er minimaal op dat bord moet. En zo waar. Vietje eet.

Kjong, 's nachts groeien kindjes. En dan moet je wel slapen, anders groei je niet. Kun je Chip met zo'n lulverhaal overtuigen?

(Mijn vader dacht dat echt, dat je 's nachts groeit. Dat je dikke-na-het-avondeten-buik 's nachts weer plat wordt, doordat je wat langer wordt. Op een ochtend schrok hij zich de pleuris. Hij was zo veel gegroeid, dat hij niet meer in zijn bed paste. Toen bleek hij overdwars in bed te liggen. Pfoei.)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven