Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Oh sorry, ik dacht dat ik het hier wel gezegd had. Blijkbaar alleen op blog en twitter. (Tssss, lees dat dan ook ).

Komt ie:

Ik deed mee aan een verhalenwedstrijd, won net niet een prijs (want niet bij de tien beste), maar werd wel geplaatst in een heus e-book (waar de beste vijfentwintig verhalen in geplaatst werden).

Het ebook is gratis te downloaden op eReaders.nl: http://www.ereaders.nl/de_25_beste_wint ... n_van_2010

Als je dat downloadt kun je alle 25 verhalen lezen.

Hier lees je het blog met daarin mijn verhaal:

http://www.vrouwonline.nl ... jn-winnende-winterverhaal

(de eerste alinea stond vast, alle verhalen moesten daar mee beginnen).
Alex. Wat ben je goed bezig!!!

Waar ben je naar toe geweest Kjong?

Theatertips voor jullie:

Claudia de Breij - Hete vrede

Sara Kroos - Boheems

Kindertheater: De oude boom van Sofian.

Laatste maanden gezien en enthousiast over!
Lesbische humor favoriet Toet?

Sara Kroos, ik vond het niks. Niet in interviews, niet op de bühne. En nu doet ze iets op radio 2, en daar vind ik haar ook niks. Ze heeft dan erg veel weg van het praten van hoeheetie Ferry Mingelen denk ik. Maar dan de Koefnoenpersiflage.

(waarom ik dan wel luister? De liedjes zijn wel ok)

Claudia de Breij. De ene keer wel en de andere zooooo niet.

Alexmama u must rule!

Mijn schrijfsels zijn niet om te lezen heur. Het gaat om presteren onder tijdsdruk en begrijpen wat begrippen als gedicht, column en kort verhaal is.

We zijn naar een voorstelling geweest voor 3-4 jaar. Kjongen vond dat van te voren maar niks. Maar hij heeft mijn aanwijzingen om het niet emotioneel te bekijken, ,maar technisch overgenomen. Toen viel het allemaal mee.

Chip die was een heuse 30 min stil en deed mee (klappen, op juiste moment lachen etc) en daarna en thuis heb ik het behang maar weer tevoorschijn gehaald.

Oh. We gaan nu al eten?

Latex!
FIjn verhaal toet!
Dank Kjong.

Ik vond de show Boheems van Sara wel mooi. Verder weet ik niet, niet gezien geloof ik, andere shows. Mooie liedjesteksten en mooie teksten in deze show. Beetje later is nu gevoel. En lang leve de liefde enzo. Haar radioprogamma luister ik niet, bij de lama's was ze niet op haar plek en verder heb ik geen idee.

Claudia de Breij vind ik op tv meestal niet zo. Maar deze show, Hete vrede, het thema en de liedjes daarvan vond ik echt super!!!

Misschien ben ik wel een latente lesbie. Ik ben nu namelijk ook verliefd op Adele. Dus
Daniël Lohues is ook een aanrader trouwens, in het theater, maar denk dat jullie dat niet verstaan

En Doek! dat vond ik ook een mooi stuk! Is net afgelopen, maar op de site van Maria Goos lees ik dit:

DOEK! gaat in 2012 in reprise. Het speelt dan nog een keer of zestig en staat dan zeven keer in DeLaMar. Speellijst volgt snel. Omdat er zoveel mensen zijn geweest die deze keer geen kaartje meer konden krijgen zeg ik nu alvast: voor DOEK! in 2012 kan men nu al reserveren.
Haihai..

heb heerlijk weekend bij m'n zus gehad. Nouja, bij elkaar nog geen 24 uur, eigenlijk, maar goed, was gezellig Tussendoor via m'n phone nog even een photo van m'n kapsel (met mij eronder, ook nog ) op de vriendjessite gezet. Ik heb m'n haardracht maar aangepast aan m'n avatar

Theater, leuk! Zouden wij ook eens weer moeten doen maar ik ben altijd zo blij met een weekend-dat-we-niets-hoeven, wanneer er geen wedstrijd is

Vandaag aan 't verzinnen geweest met zus waar we dit keer met verjaardag eens heengaan. Zus was in stellige overtuiging dat haar dochters niet mee wilden, maar dat wilden ze wél. Dus misschien leuk idee om bij oudste nicht in de buurt te gaan. Die woont inmiddels op kamers. Stellen we een gezusterlijk uitje sauna nog maar een keertje uit

En nu nog even bedenken wat te gaan eten. Pff..
Later is nu
En, wat is 't geworden, Dream?

Haha, na een avondje Daniel Lohus had ik wel koppijn van het concentreren op wat ie zei... Maar was wel ERG leuk!!

Nu ik daar zo aan zit te denken.... ik ga veel te weinig naar het theater. Een of 2 keer per jaar. Stom zeg! Zal Xoplief weer eens opporren om dat gemiddelde omhoog te krikken.
De rest heeft stokbroodje met .. eh.. iets erop gehad. Ik heb voor mezelf nasi gemaakt. Snel en makkelijk en eigenlijk vind ik het als enige lekker.

Laatste jaren ga ik helemaal niet meer naar theater. Is slecht, idd, maar het komt er niet van. Nouja, haal ik wel weer eens in hoor.
Later is nu
Ja, Adele is leuk!!!!! Ik neem aan dat je de zangeres bedoelt toch, of bedoel je A.Bloemendaal?

Je haar is superleuk dream, staat je geweldig!
Ja, Adele is leuk!!!!! Ik neem aan dat je de zangeres bedoelt toch, of bedoel je A.Bloemendaal?

Je haar is superleuk dream, staat je geweldig!
Ik zou ook wel wat vaker naar het theater willen. Op de een of andere manier komt het er niet echt van.

Ik heb natuurlijk gelijk even op de vriendjessite van Dream gekeken. Staat je goed!

Kennen jullie het boek wij gaan op berenjacht? Ludo heeft het vanavond aan ons voorgelezen. In een kwartiertje tijd had hij het hele boek uit.
nee ik ken het niet...maar wat een knapperd!! Welke avi leest hij?
Geen idee. Officieel hoort hij nog helemaal niet te lezen. Volgens mij krijgt hij op school nog geen boekjes aangeboden, maar alleen werkbladen. Dit was een prentenboek dat normaal gesproken wordt voorgelezen. Daar staat dus ook geen avi-niveau op.
De knapperd. En handig ook. Dat je zelf niet hoeft voor te lezen
Mogguh!

Wat er onhandig aan is, is dat hij dingen gaat lezen die niet bij zijn leeftijd passen. De krant bijvoorbeeld, als je even niet op let. Maar zonder dollen; Onmisbaar Buurjochie las ook op zijn 4de en al heel goed en blijkt te slim voor zijn leeftijd. Er zijn wel boekjes voor te slimme kindjes maar neit zo heel veel. Misschien even aankijken en in de bieb om advies vragen?

Trouwens; kan het niet zo zijn dat hij woordelijk heeft onthouden van het voorlezen wat er staat? Dat hij dat dus opdreunt? Deed Oudste ook en die is niet te slim ofzo.

* zet koffie neer en gaat aan de slag *
Goedemorgen

Dank voor complimentjes

Bij 'We gaan op berejacht' kan het wel heel goed woordelijk onthouden zijn, natuurlijk, zeker als je het vaak voorgelezen hebt. Maar het zou maar zo kunnen dat hij het zelf kan lezen, of gedeeltelijk. Misschien op school eens over spreken?

Gewéldig boek trouwens. Heerlijk!

Wat me van 'woordelijk voorlezen', nog voor de geest staat: LD die haar kleine broertje 'voorleest' uit "Kleine beer wil niet slapen".. we hoorden een hoop gebrabbel... Nee kleine beer, enzovoorts en toen ineens "Kijk, ik heb de maan voor je gehaald en alle flonkerende sterren.." Kennelijk vond ze dat een hele mooie boeiende zin

Zo, zit weer op m'n post.. zou wel weer eens een andere post willen, maar het is niet anders.

Toedels weer

Later is nu

Jochie (nu) bij Lieke in de klas las ook in groep 1 vlotjes boekjes. Is ook een erg slim kind; zowel met rekenen als taal. Hij is versneld naar groep 2 gegaan (kwam toen bij Lieke in) en ze zitten nu in groep 3. Gaat erg goed met 'm.

In hun groep wordt gewerkt met een ster, maan, raket en zon-niveau. Ster heeft extra aandacht nodig, maan = reguliere niveau en zon uiteindelijk het hoogste niveau. Alle werkbladen, boekjes e.d. zijn op die niveau's aangepast. Thema is iedere Kern hetzelfde, maar moeilijkheidsgraad is dus aan kind aangepast. Mochten ze Zon voorbij zijn, zijn er nog verdiepingsstof-mogelijkheden.

Best een goed systeem. Ieder niveau krijgt zijn aandacht, dus.
Nope, het is geen woordelijk onthouden. Meneer leest alles wat los en vast zit (zo ook het vlapak met daarin stoofpeertjes seizoensvla) en naar mijn weten kende hij dit boek nog niet.

De nadelen ervaar ik al. Als ik niet oppas leest hij hier mee.
Jaaaa, dat is inderdaad een probleem. Meelezen.. Klokkijken, ook zoiets. Zeg je eens een half uur eerder van "het is bedtijd", omdat ze de laatste dagen later naar bed zijn gegaan of omdat je toe bent aan een rustig moment voor jezelf, kijken ze op de klok en zeggen "neehoor, dat is pas over een half uur"

Moest verboden worden.

Knap jochie Madootje!
Later is nu
Oh ja, dat klokkijken hebben we hier ook al meegemaakt. Heeeel jammerlijk.
Stimuleren mado!

Kjongen deed dat ook, en deed nooit meer anders. Tot een jaar of 10 kukn je nog best veel vinden, daarna worden de boeken voor hoger niveau voor jongere kinderen moeilijker te vinden (want eng, enzo, voor prepubers geschreven).

Vraag maar aan Toet

Oh, ja, meneer de vorozitter wacht op me....
Vraag maar wat aan Toet?
Welk(e) boek(en) jij en Kjongen lezen, scheetje.

Verder... Ik ga maar even naar de ak.
Uitgezeikt.

Dan ga ik nu maar vrolyck ende vol jolijt naar huis.

Oppassen.

Want mijn meneer moet naar cursus.

Bestaat de babbelbox nog? Want dat hoort toch bij oppassen?

Een litertje cola, een zak chips, en voor FL.3,- per uur voor FL.60,- de babbelbox bellen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven