Cheers, mate...

16-09-2010 20:59 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren

De bar is gepoetst, de glazen glimmen, en de barkrukken staan klaar. De deur staat open.

Voor de stamgasten en de meelezers.

Voor een mooi verhaal of een luisterend oor.

Voor een kop thee, koffie, glas bier of een karafje wijn. Of iets sterkers.

Voor het hapje bij het drankje.

Voor lief en voor leed.

Voor dansen en stomen.

Voor huilen en heulen.

Voor woede, voor wensen.

Voor grappen en grollen.

Voor de vriendschap.

Voor het delen, het geven en het nemen.

Voor elkaar.

Cheers!
Wat wilde ik nou toch typen?
Waarom zou ze niet worden toegelaten op die school?
Ik ben een beetje te duf tussen de bedrijven door om te forummen. Heb gevoel dat griepje op mijn schouder zit dat ik er steeds probeer af te meppen. En oh ja. PMS is also knocking on my door. Leuk voor Lief ook

Ik lees wel bij, tijdens treinen en bussen voor werk. Vandaar reed ik langs ponypark Slagharen en kan ik jullie vertellen dat er geen bakjes in het reuzenrad hingen.

Dames, tast toe.

Wanneer horen jullie of ze wordt toegelaten Bloes? En wat vond oudste Bloesje er zelf van?

Zometeen gaan we met Cado naar een basisschool kijken hier in de buurt. Hij heeft er helemaal zin in en kan niet wachten tot hij 4 is. Hij is nu een boekje aan het voorlezen op geheel eigen wijze. Klinkt erg gezellig moet ik zeggen.

Ik ben ook erg voorstander van WW als je aardig wat af wilt vallen. Het is volgens mij de enige afslankmethode die aansluit bij een gewoon eetpatroon en dus ook langere termijn vol te houden en in stand te houden is. Bij alles wat enorm afwijkt van een normaal eetpatroon is de kans op terugvallen in de oude gewoonte veel groter.
Lang zul je leven Madootje. Jonge Blom dat je er bent! Gefeliciteerd!
* Hangt slingers op en zet de taart op de bar*

Van harte meid! Brabantse drieklapper voor je 25ste verjaardag!!
Toelating op die school hangt af van een commissie en of die vindt dat Oudste genoeg leerproblemen heeft om op die school te moeten starten. Als ze vinden dat ze het wel zelf kan moet ze nl naar een massale VMBO, waarvan ik denk dat ze daar erg veel moeite gaat krijgen om boven water te blijven. Ze heeft veel individuele aandacht nodig om aan het werk te blijven en is snel afgeleid. Als je dan met 49 andere leerlingen in een Open Leercentrum achter een computer wordt gezet elke dag, er wel een leraar rondloopt maar die zijn aandacht moet verdelen over zo'n groep en je bent zelf verantwoordelijk voor je voortgang, dan verzuip je. Oudste wel, waarschijnlijk. De directeur van de school van gisteren beaamde dat; dat soort leren is prima voor zelfstandige kinderen die goed hun aandacht bij hun werk kunnen houden en dat werkt niet als je ADD hebt.

Het is allemaal nog ingewikkelder dan wat ik nu vertel maar dit is wel de belangrijkste reden dat ik graag wil dat ze één of twee jaar op die school zit en dan leert hoe ze zich moet redden op een "gewone" school.

In mei weten we pas of het allemaal doorgaat. Binnen nu en drie weken moeten we de andere school doorgeven, waar ze naar toe wil als ze eraan toe is. Veel open avonden bezoeken dus de komende tijd, ik ben benieuwd.
Gefeliciteerd Madootje!

Lief he, kleine jongetjes met brilletjes die naar school willen
Mado, van harte!

Geen bakjes in het reuzenrad? Hangen mensen er dan zelf maar zo'n beetje aan?
Ook geen mensen Lil. Het was een leeg pretpark. Kwam ik ook niet in de verleiding uit de bus te stappen

Spannend Bloes, moeilijke beslissingen, die je dan dus ook nog niet eens zelf kunt nemen, want afhankelijk van een commissie....

Kleine jongetjes met brilletjes klinkt sowieso al cute. Begrijp dat Tila er ook eentje heeft rondlopen?
Rustig hier. Zit iedereen te mailen of zo
Hallo!

Mado van harte! Jong hoor .

Heb griep (bijna) gehad, dus volledig afwezig hier.

Bloes, hoop echt voor je dat Oudste een plekkie krijgt op die school. Klinkt hartstikke goed.

Dank voor echtscheidingsadviezen... Denk zelf eigenlijk dat ze het in eerste instantie wel redelijk rustig kunnen "beginnen"; inschrijven voor huis, fin. zaken regelen enz enz. Maar tje.... ik heb ook gezien dat in een scheiding mensen ONTZETTEND kunnen veranderen. En zuslief is erg naief, en weet niets van financien. En ik wil niet dat zuslief volledig kaalgeplukt achterblijft, terwijl ze altijd veel heeft ingebracht. Complicatie is zijn zaak; als ze alles opeist, kan ie dat opdoeken en zijn ze beide arm. Als ie zaak kan houden, kan ie best flink alimentatie betalen, want erg goed inkomen. Tjatjatjatjatja.

Ik denk dat ik haar inderdaad aanraadt juridisch advies in te winnen. En ik hou mijn fingers crossed dat ze het een beetje normaal kunnen regelen. Volgens mij leven ze al lang als broer en zus zeg maar, in harmonie. Dan moet dat toch kunnen....

Heee, hartstikke fijn Pim, dat het allemaal iets minder ongemakkelijk wordt! Goed man! Het lukt nu gewoon!!!
Zeg Xopperdepop. Mail me jouw privémailadres eens? En, while you're at it, je postadres? Ik heb nu al twee jaar kerstkaarten hier voor je liggen

Hoop dat het met zus en d'r ex to be idd goed gaat. Lullig hoor.

PIM, JE KUNT HET! ECHT WEL. JIJ KUNT ALLES!
Hahaha, dat meeeen je toch niet? Ik zal je mailen. Da's toch te gek .
Madootje, GEFELICITEERD!!!
Later is nu
Gatverredamme wat een spuugtrekkende zure kiwi !!

Affijn.

Lieve mado, jij, jongste telg aan de bar,

Ook jij bent gewoon Oud & Wijs aan het worden.

Een hele prestatie. Want... zo oud en wijs als vandaag was je dus nog nooit.

Gefeliciteerd daarmee. En met nadruk: geniet ervan.

Wij zijn eruit. Het wordt Kjongen zijn favo school.

Hij heeft gewoon gelijk in zijn keus.

Hij kreeg tranen in zijn o-ogen van opluchting toen ik dat vanmorgen verklapte, van zijn gelijk en van zijn zin krijgen.

Nu nog kijken of we hem er op krijgen.

Een eigen zaak, Xop?

Mm.

Dat is best een valkuil (als in: hele vuile truukjes mee uit te halen) in een scheiding.

Op mijn cursus vond ik dat ik eigenlijk best vaak vanuit de ik-vorm schreef.

Geeft niks, zegt de meester, elke schrijver is een goede narcist.

Ooh! Dus ik bén al een echte schrijver. Wat doe ik er dan?

Enniewee, het ging fijn. Ik vind vooral andermans verhalen aanhoren geweldig.

Al die cursusgenoten zijn van het type dichtgeklapte mossel. (Vast niet, maar wie gedraagt zich niet zo de eerste keer?) Ze spreken met een zachte stem de letters van hun papier.

En pas dán leer je ze kennen. Hoe hun denkpatroon is, of het naieve of cynische mensen zijn. Vanuit welke invalshoek zij graag opereren.

Fantastisch.
Klinkt goed Kjong, die cursus!

Sinds er een verhaal van mij in een e-book staat, heb ik zo'n gevoel van Dat wil ik wel meer....

Waar kunnen we jouw verhalen lezen?
Ik ga zo drie-in-de-pan maken voor de kinderen. Hier ook iemand?

Klinkt goed Kjong, die cursus.
Jajajajajajaja, doe maar doorkomen...
Wat wilde ik nou toch typen?
In een e-book?

hoewatwaar?

3in1pan?

wathoewanneer?

Gaat er nog iemand mijn huis schoonmaken?

Ik dacht dat ik daar kinderen voor had gekregen. Maar ze doen 't niet. Batterij vervangen hielp niet. Hoe lang loopt de garantie?
Ooooeh.. lekkerlekkerlkeer!

Ik ga zo naar de kapper en twijfel nog steeds.. halveren of toch maar weer wat ik al heb, maar dan wat korter, zodat het ook weer zit zoals het behoort te zitten. Aangezien ik al een tijdje zo twijfel, is de kans groot dat de schaar er sowieso dit jaar eens goed ingaat. Waarom dan niet vandaag is de vraag?

Elvis vindt het niet zo'n goed idee.. maar goed, die wilde ooit alleen kort en blond, dus lekker belangrijk. Die verandert toch van gedachte

Leuk zo'n schrijfcursus Kjong! Wat je zegt herken ik, van de cursus 'schrijven voor het web'. Je krijgt de opdracht te schrijven.. 1 woord, en iedereen heeft verassende inzichten. Zo leuk!
Later is nu

Eet smakelijk!
Ja Toet, doe eens meer vertellen over dat eBookverhaal? (thanks for je kaartje trouwens - 't wordt inderdaad lente! )

Wat is 't uiteindelijk geworden qua kapsel, Dream?

En wat voor schrijfcursus doe je precies, Kjong?

Oh, speaking of cursus: Pimpel, hoe gaat het met je Nima ding? Welke Nima doe je nu? Communicatie toch? Wat voor dingen leer je daar enzo? Ik wil voor dit jaar ook wat bij de baas proberen los te peuteren aan cursus en opleidigen en zit aan zoiets te denken. Hoe gaat het niet roken trouwens? Wordt wel makkelijker naarmate je 't langer volhoudt hè?

En van de hak op de tak ben ik opeens op m'n nieuwe bank beland, die zó achterlijk groot is, dat het meer een eiland is. We kunnen er met z'n drietjes met gemak languit op hangen - helemaal goed wat mij betreft,zo'n compleet apart woongedeelte. Ik denk dat we morgen een pyjama- en filmdagje gaan houden ofzo en de hele dag niet van de bank af te rammen zijn. Wat een tof ding. Ook al zie je nu voornamelijk bank als je de woonkamer binnenkomt.

Mado, verlate verjaardagskussen!!
Ik prefereer machineleesbare ontologie.

Gisteren tijdens date besloten dat we met het hele gezin naar de film gaan deze morgen.

Het enige beetje geschikte voor ons is Rapunzel. Cynische humor genoeg voor Kjongen, paarden en prinses voor Chip.

Het zou de eerste keer voor Chip zijn in de bios.

Helaas op de site van Pathé (WAAROM bestaan er gewoon bijna geen andere bioscopen meer...?!?) blijkt Rapunzel overal een 3D film te zijn.

Dus gaan we niet.

De eerste keer bioscoop + in 3D bij een humpie naar binnen geprikkeld lijkt me best overdreven.

~... veel tijd ertussen..~

Ondertussen wordt het theater.

Leuker zelfs.
theater is LEUK!!! Waar ga je dan heen?

Pfff, hier niet fit, hangerig, moe, duf, sloom, is dit een voorbode van griep? Nee toch? Heb eigenlijk 2 verjaardagen vandaag, maar geen zin. Wel zin in een boeksessie (bv geschreven door toet of kjong) op de bank van alex, met in de ene hand een fraaie koffie van dream en in de andere de appeltaart van mims, zou dat te regelen zijn?
Kom maar hoor, mop; ruimte zat. Zal ik dan meteen wat koffie voor je zetten van versgemalen koffiebonen?

Hier heb ik Zoons kamer even onder handen genomen; van 1 oude bank hebben we de kussen afgehaald en onder zijn bed (half-hoogslaper) gegooid. In de hoek een klein teeveetje en z'n gamecube gepleurd. Alles aangesloten en meneer heeft z'n eigen gamehoek. Ik geloof dat ik 's werelds favoriete moeder ben vandaag
Ik prefereer machineleesbare ontologie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven