Hoe kan ik mijn douche gordijn schoonmaken? Ik weet dat mijn moeder 'm altijd gewoon in de wasmachine doet, maar ik weet niet of dat met alle douche gordijnen kan?!
Hoe doen jullie dat? Gewoon weg gooien en een nieuwe kopen, of in de wasmachine?
Anoniem_91620
vrijdag 28 januari 2011 om 15:47
Ik gooi die van mij ook regelmatig in de wasmachine. Gebeurd niks mee en hij is daarna weer lekker schoon. Van wat voor materiaal is je douchegordijn? Als je bang bent voor beschadiging dan kun je het douchegordijn ook altijd nog in een kussensloop in de wasmachine gooien.
Anoniem_637d236df414e
vrijdag 28 januari 2011 om 15:48
Is ie helemaal van plastic of van een soort stof? Als ie van stof is: gewoon in de wasmachine op 90 graden.
Wij hebben geen douchegordijn! Maar in mijn vorige studentenhuizen waste ik ze altijd op 90 graden.
Ik flikker 'm van de HEMA altijd weg en ga voor een nieuwe!
Anoniem_28780
vrijdag 28 januari 2011 om 16:46
Ik zou zeggen, gewoon in een emmertje met azijn+water leggen. Kijken hoe hij er dan uit komt.
Als het mislukt, een nieuwe kopen, bij voorkeur textiel, die kun je heel goed wassen, nadat je het ook even hebt laten voorweken.
Anoniem_64f4bc1c8e92f
vrijdag 28 januari 2011 om 16:53
Met een stel handdoeken (die je toch al moet wassen) gewoon in de wasmachine. Als dat niet goed gaat dan kan je hem altijd nog weg gooien. De mijne kan gewoon gewassen worden. Daar heb ik op gelet toen ik hem kocht. Dat was er een van de Hema. Daarvoor had ik steeds een goedkope van Ikea en daar kon het niet zo goed mee. Deze heeft al zo'n 10 Ikea's overleefd. Ik was hem misschien 2x p.j.
Ik gebruik altijd: schimmel, vocht en weerplekken reiniger van HG(?) geloof ik. Je spuit je douchegordijn ermee in even laten intrekken en je doucht hem zo schoon. Hardnekkige stukjes even met een afwasborstel doen.