Douche gordijn schoonmaken

28-01-2011 15:43 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een stomme vraag hoor:

Hoe kan ik mijn douche gordijn schoonmaken? Ik weet dat mijn moeder 'm altijd gewoon in de wasmachine doet, maar ik weet niet of dat met alle douche gordijnen kan?!

Hoe doen jullie dat? Gewoon weg gooien en een nieuwe kopen, of in de wasmachine?
Ik gooi die van mij ook regelmatig in de wasmachine. Gebeurd niks mee en hij is daarna weer lekker schoon. Van wat voor materiaal is je douchegordijn? Als je bang bent voor beschadiging dan kun je het douchegordijn ook altijd nog in een kussensloop in de wasmachine gooien.
Is ie helemaal van plastic of van een soort stof? Als ie van stof is: gewoon in de wasmachine op 90 graden.

Wij hebben geen douchegordijn! Maar in mijn vorige studentenhuizen waste ik ze altijd op 90 graden.
Hij is volgens mij gewoon helemaal van plastic (hij is gewoon van de hema)
Als die van plastic is niet denk ik. Je kan m wel in een emmertje met schoonmaak azijn weken, om de kalk te verwijderen, daarna naspoelen met water.

De mijne van Ikea is wasbaar, een soort stoffen die waterafstotend is. Om m weer waterdicht te krijgen moet hij gestreken worden.
In de machine en dan een flinke scheut azijn, centrifugeren uitzetten.
Dit is ´m
Met azijn lukt t altijd prima!
.
Ik zou zeggen: weggooien en nieuwe kopen.. van stof. Zodat je m volgende keer makkelijk kan wassen!!
quote:Conundrum schreef op 28 januari 2011 @ 16:07:

Plastic kan ook in de wasmachine, 30 graden en wat handdoeken erbij, voor de wrijving.

Zo doe ik het ook altijd, gaat prima.

Ik heb ook een polyesther gordijn en die week ik eerst even in een sopje met Vanish en daarna in de wasmachine.
Ik had ook een douchegordijn van plastic, ging op 30 graden in de wasmachine. Ook nog zonder extra handdoeken.
Ik flikker 'm van de HEMA altijd weg en ga voor een nieuwe!
Ik zou zeggen, gewoon in een emmertje met azijn+water leggen. Kijken hoe hij er dan uit komt.

Als het mislukt, een nieuwe kopen, bij voorkeur textiel, die kun je heel goed wassen, nadat je het ook even hebt laten voorweken.
Met een stel handdoeken (die je toch al moet wassen) gewoon in de wasmachine. Als dat niet goed gaat dan kan je hem altijd nog weg gooien. De mijne kan gewoon gewassen worden. Daar heb ik op gelet toen ik hem kocht. Dat was er een van de Hema. Daarvoor had ik steeds een goedkope van Ikea en daar kon het niet zo goed mee. Deze heeft al zo'n 10 Ikea's overleefd. Ik was hem misschien 2x p.j.
Ik gebruik altijd: schimmel, vocht en weerplekken reiniger van HG(?) geloof ik. Je spuit je douchegordijn ermee in even laten intrekken en je doucht hem zo schoon. Hardnekkige stukjes even met een afwasborstel doen.
gewoon in de wasmachine op 60 graden mee met de rest van de was.

Gaat prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven