Is het echt zo erg?

28-01-2011 15:44 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij kijken rond voor een huis in de regio Den Haag. Nou heb ik wat leuke huizen gezien in Leidschenveen/Ypenburg (op funda). Maar er is al een paar keer tegen me gezegd dat je daar beter niet kunt wonen. Het zouden geen goede buurten zijn, de kinderopvang etc is veel te weinig en het verkeersplan werkt niet.

Dat moet ik natuurlijk allemaal met een korreltje zout nemen, maar wat meningen van ervaringsdeskundigen zijn heel erg welkom.

Wonen in Leidschenveen?

Totaal aantal stemmen: 14

Ja doen! (36%)
Nee, absoluut niet. (36%)
Niet zeiken, gewoon gaan kijken en zelf beslissen. (29%)
Ik woon in Leidschenveen.. ff denken er zijn hier zowieso 2 kinderopvangen in de buurt, (centrum en bij de HA) En een heleboel scholen..
Ligt ook een beetje aan waar trouwens, ik woon in het centrum maar er zijn heel veel wijken hier. En veel speeltuintjes. Opzich is het heel kindvriendelijk hier.
En heb je het er naar je zin?
Nee totaal niet.

Maar dat is ook omdat de huizen hier enorm duur zijn. En omdat ik uit een durp kom waar ik graag weer naar toe terug wil gaan
Maar gebied me wel te zeggen.

Alle voorzieningen die je nodig kunt hebben zijn wel hier. De randstadrail, veel bussen/trams, winkels, bibliotheek, veel speeltuintjes, veel scholen en kdv, orthodontist, huisarts/fysio/tandarts, kerkjes..

Verder zijn er achter het dijkje langs de zoetermeerse rijweg allemaal speeltuintjes waar geen auto's kunnen komen
Hmmmm, voorzieningen zijn leuk, maar naar je zin hebben is wel erg belangrijk natuurlijk. Heb je geen leuke buren? Is de wijk niet leuk? Of ligt het echt alleen aan de huizenprijzen en het eigenlijk ergens anders willen wonen?

Tja, wij willen eigenlijk ook best wel terug naar oude woonplaats, maar dat is op dit moment helaas geen optie.
Ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over Ypenburg enz. en wat ik aan negatieve geluiden hoor is dat mensen de huizen niet mooi vinden, gewoon een vinex wijk helemaal niet leuk vinden, dat het geen sfeer heeft ed, dat zou mij dus niet weerhouden, aangezien de voorzieningen juist vaak top zijn in dat soort nieuwe vinexwijken.
quote:zusenzoo schreef op 28 januari 2011 @ 16:08:

Ik hoor eigenlijk alleen maar goede verhalen over Ypenburg enz. en wat ik aan negatieve geluiden hoor is dat mensen de huizen niet mooi vinden, gewoon een vinex wijk helemaal niet leuk vinden, dat het geen sfeer heeft ed, dat zou mij dus niet weerhouden, aangezien de voorzieningen juist vaak top zijn in dat soort nieuwe vinexwijken.Ik vond het er op google earth eigenlijk veel beter uitzien dan verwacht. Er staan best leuke huizen voor een vinexwijk
Willen de mensen die 'nee, absoluut niet' hebben gestemd mij vertellen waarom niet?
(omdat er buiten dat het een vinex is geen negatieve dingen zijn ws )

En het is natuurlijk harstikke subjectief.
Het is er zo gewoontjes, saai en de mensen zijn burgerlijk.

Als jij daarmee kunt leven, kun je er prima wonen.
Ik ga mijn keuze ook niet laten afhangen van een aantal forummers hoor Maar ik ben gewoon benieuwd naar de ervaringen.
quote:bommi schreef op 28 januari 2011 @ 16:22:

Het is er zo gewoontjes, saai en de mensen zijn burgerlijk.Als jij daarmee kunt leven, kun je er prima wonen.

O, dat ben ik ook.

Waar woon jij dan?
Ga er eens tijdens de spits op maandagochtend kijken of vrijdagmiddag? Of 's avonds om te kijken of het dan ook nog gezellig is?
De stad is 10 minuten met de tram of de bus.
Maar ach ik woon in ee slaapstad erg dichtbij en heb het daar naar mijn zin, dus wat zegt over mij
Leidschendam an sich vind ik wel leuk, Leidscheveen en Ypenburg dan weer totaal niet. Maar dat is mijn aversie tegen vinex wijken. Saaaaaai maar hey, als jij ook saai en burgerlijk bent zul je het er prima naar je zin hebben hoor!
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
20 min met de RR

En ga niet in het weekend je boodschappen doen, want dan sta je enorm in de file!
Ik ben trouwens niet saai en burgerlijk.. ik vind het wel leuk om een praatje te houden met de buren maar dat gaat hier niet want iedereen heeft haast haast haast!

Kleinste flatje in deze wijk kost je trouwens 800e pm (maar das huren)
OK Ypenburg dan, ongeveer..... ik weet het niet, ik rij auto en woon er niet, maar wat ik gezien heb zijn het allemaal erg mooie nieuwe huizen, met grote oppervlaktes,
Oh in Ypenburg kan je een eensgezinswoning, particulier huren rond de 800,-, bij van't hof rijnland.
quote:bommi schreef op 28 januari 2011 @ 16:22:

Het is er zo gewoontjes, saai en de mensen zijn burgerlijk.

Als jij daarmee kunt leven, kun je er prima wonen.Mee eens . Woon zelf in Segbroek, vind het heel leuk, maar je moet van de portiekwoningen houden.
.
anoniem_106057 wijzigde dit bericht op 28-01-2011 16:41
Reden: 1x is genoeg
% gewijzigd
Ehm, maar ik maak wel praatjes met de buren hoor. Ik ben burgerlijk, niet asociaal.

We willen graag rustig wonen. Midden in een stad wonen hebben we nu wel gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven