salaris niet betaald, rechten?

zaterdag 29 januari 2011 om 21:58
quote:papua schreef op 29 januari 2011 @ 21:52:
De salarissen bij het bedrijf waar ik voor werk zijn (nog) niet betaald. Ze hebben ons een mail gestuurd dat het er vandaag zou zijn, maar niet dus. Ze zijn volgens onze voorwaarden het verplicht het voor het einde van de maand te storten. Dit gaan ze dus niet meer halen aangezien het maandag 1 februari is.
Wat zijn mijn rechten? Zover ik weet gaat het prima met het bedrijf.
Eerst zorgen dat je verhaal klopt, voordat je van de toren gaat blazen.
Maandag is het pas de 31, als het er dan niet opstaat, aan de bel trekken.
Waarom eigenlijk dit wantrouwen?
De salarissen bij het bedrijf waar ik voor werk zijn (nog) niet betaald. Ze hebben ons een mail gestuurd dat het er vandaag zou zijn, maar niet dus. Ze zijn volgens onze voorwaarden het verplicht het voor het einde van de maand te storten. Dit gaan ze dus niet meer halen aangezien het maandag 1 februari is.
Wat zijn mijn rechten? Zover ik weet gaat het prima met het bedrijf.
Eerst zorgen dat je verhaal klopt, voordat je van de toren gaat blazen.
Maandag is het pas de 31, als het er dan niet opstaat, aan de bel trekken.
Waarom eigenlijk dit wantrouwen?
Frankly my dear, I don"t give a damn

zaterdag 29 januari 2011 om 22:05
quote:papua schreef op 29 januari 2011 @ 22:01:
O, inderdaad... Ik heb me een dag vergist. Nou dan ga ik er maar vanuit dat het maandag erop staat. Dan houden ze zich aan de afspraken. Nog steeds vind ik het raar dat ze het vroeger altijd op de 25e storte, daarna werd het al een aantal maanden 2 dagen later, nu dus zelfs nog later.
Dat is iid niet netjes van ze.
Misschien even vragen wat de reden hiervoor is.
Heb je een CAO waar het in staat?
O, inderdaad... Ik heb me een dag vergist. Nou dan ga ik er maar vanuit dat het maandag erop staat. Dan houden ze zich aan de afspraken. Nog steeds vind ik het raar dat ze het vroeger altijd op de 25e storte, daarna werd het al een aantal maanden 2 dagen later, nu dus zelfs nog later.
Dat is iid niet netjes van ze.
Misschien even vragen wat de reden hiervoor is.
Heb je een CAO waar het in staat?
Frankly my dear, I don"t give a damn

zaterdag 29 januari 2011 om 22:21
Dat ze het meestal op de 25e overmaken houdt niet in dat ze dat verplicht zijn! Je geeft zelf aan dat het voor de 1e van de maand binnen moet zijn, dus ze hebben nog een hele werkdag de tijd. Bovendien mag je als werknemer ook wel iets flexibeler zijn...... Meteen bovenop de kast springen is verschrikkelijk overdreven.