Geld & Recht alle pijlers

salaris niet betaald, rechten?

29-01-2011 21:52 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
laat maar....
Je weet dat er in het weekend niks bijgeschreven wordt hè? Maandag kan je pas zien of het is aangekomen.
Het is maandag 31 januari, dus dat kan nog lukken. Op zaterdag worden er geen bijschrijvingen gedaan.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Maandag is het 31 januari
quote:papua schreef op 29 januari 2011 @ 21:52:

De salarissen bij het bedrijf waar ik voor werk zijn (nog) niet betaald. Ze hebben ons een mail gestuurd dat het er vandaag zou zijn, maar niet dus. Ze zijn volgens onze voorwaarden het verplicht het voor het einde van de maand te storten. Dit gaan ze dus niet meer halen aangezien het maandag 1 februari is.

Wat zijn mijn rechten? Zover ik weet gaat het prima met het bedrijf.

Eerst zorgen dat je verhaal klopt, voordat je van de toren gaat blazen.

Maandag is het pas de 31, als het er dan niet opstaat, aan de bel trekken.

Waarom eigenlijk dit wantrouwen?
Frankly my dear, I don"t give a damn
-
Daar zullen vast tien verschillende redenen voor kunnen zijn. Als je het wil weten ga het dan gewoon vragen in plaats van meteen in de paniek te schieten.
@TO betaal jij al je rekeningen ruim op tijd vooruit? En zo nee, waarom stoort het je dan als je baas dat ook niet doet?
-
quote:papua schreef op 29 januari 2011 @ 22:01:

O, inderdaad... Ik heb me een dag vergist. Nou dan ga ik er maar vanuit dat het maandag erop staat. Dan houden ze zich aan de afspraken. Nog steeds vind ik het raar dat ze het vroeger altijd op de 25e storte, daarna werd het al een aantal maanden 2 dagen later, nu dus zelfs nog later.

Dat is iid niet netjes van ze.

Misschien even vragen wat de reden hiervoor is.

Heb je een CAO waar het in staat?
Frankly my dear, I don"t give a damn
-
-
Hm, op mijn planeet is het maandag 31 januari.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@papua

Je werkgever heeft zich verplicht voor de 31e te betalen. Zolang ze dat doen, zijn ze niet 'niet netjes' bezig. Dat jij uitgaat van iets anders, is dus gebaseerd op een foute aanname en ook een aanname waar je werkgever zich nooit op vastgelegd heeft.
En 'geen CAO' is ook helemaal niet raar, er zijn heel veel bedrijven zonder CAO.
-
Je paniekt wel....anders ga je niet meteen denken in termen van "Wat zijn mijn rechten??" Zeker omdat je weet waardoor het te laat betalen komt!

En inderdaad, betaal jij je rekeningen altijd ruim voor de verloopdatum?
-
Jij vindt 1 dag te laat betalen al niet netjes bezig?
Nou voor jou hoor.....
--
Nee papua, ze zijn dus NIET te laat. Ze hebben zich verplicht het voor het eind vd maand over te maken. Als ze dat maandag doen, dan zijn ze dus nog keurig op tijd.
-
Dat ze het meestal op de 25e overmaken houdt niet in dat ze dat verplicht zijn! Je geeft zelf aan dat het voor de 1e van de maand binnen moet zijn, dus ze hebben nog een hele werkdag de tijd. Bovendien mag je als werknemer ook wel iets flexibeler zijn...... Meteen bovenop de kast springen is verschrikkelijk overdreven.
Je gevoel hoort hier geen rol in te spelen. Dit is zakelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven