IUI, wie ook??

24-10-2010 19:51 1001 berichten
Alle reacties Link kopieren
NAAMLFTDOORZAAKSINDSPOGINGEN NU:IUID&UDRoos146

(Dr)24jrNegatieve

samenlevingstest20085Puregon

+Pregnyl

+IUIWo

2-2

IUIMaggyo

(Ov)28 jrOnbegrepen

infertiliteit

Okt 20086Puregon

+Pregnyl+

Utrogestan+

IUI

25-2 Intake

IVFMa

7-2

IUIDiana82

(Z-H)28jrZaadkwaliteitoktober 20095Puregon+

IUI

april IVFVr

11-2

IUIKnorretje28(Z-h)28 jrPCO,

2e kindfebr

20102Puregon+

Pregnyl

+IUIWo

16-2

IUI?Girly

(Zl)25 jrBaarmoeder-

vernauwing

+Zaadkwaliteit20074Clomid+

Pregnyl

+IUIZa

12-2

FMi31

(N-br)32jrOnbegrepen

infertiliteit

Sept 20086Clomid

+Pregnyl+

Utrogestan

IUIDo

10-2

FMRoos99

(L)33 jrZaadkwaliteitApril

20102IUIMa

14-2

FMRhona

(Z-H)30jrZaadkwaliteit20071IVFDo

24-2

FMPiplilly

(Ov)28 jrVijandig baamoederslijmvliesSept

20081IVFBrabander8327 jrPCOFebr

20102Puregon

+Pregnyl ,

O.I.Zo

30-1

eisprSisu

(N-br)jrPCO,

2e kindJuni

20103Provera+

Puregon+

Pregnyl+

IUIMa

14/2

FMSamm3036jrOnbegrepen

infertiliteit

2e kindjeJan

20091

IUIJemie

(N-H)30jrOnbegrepen

Infertiliteitnajaar

20084Puregon

+Pregnyl+

IUIRust

tot

MaartYvon81

(Gld)30 jrPCO

+Zaadkwaliteitdec

20081IVFJuniZWANGERVechtertje 30jrOnbegrepen infertiliteit20083Clomid

+Pregnyl

+IUIMei

2011Puck 34 jrPCO20041Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Jill Onbegrepen infertiliteit2Menopur

+Pregnyl

+IUIJuni

2011Stephanie 35 jrNegatieve

samenlevingstest20083Pregnyl

+IUIAug

2011Botsauto 34 jrNegatieve

samenlevingstest

+zaadkwaliteitzomer

20093Pregnyl

+IUIOkt

2011

Als jullie nog wijzigingen hebben voor de tabel, willen jullie dit dikgedrukt in je tekst zetten??

(Ook als je toegevoegd wilt worden!)
@Brabander, ahha op die manier, ja volgens mij zegt de vorm verder niets over de kwaliteit dacht ik... Hoeveel spuit je per dag?
@Rhona, ik vind het knap hoe je erover denkt zeg! Ik kan dat echt niet, denken aan als we eventueel niet zwanger worden met iui of ivf... dan stort onze wereld echt in denk ik... ik wil niets liever...
ik hoop het, ik spuit 75ui en dat slaat gelukkig aan. 75ui is geloof ik ook niet echt veel he, maarja het werkt. Chlomid deed nml helemaal niets alleen veel nare bijwerkingen. En met puregon geen bijwerkingen tot nu toe, dus dat is wel prettig. Jij doet iui wat is dat dan precies want daar heb ik me nog niet in verdiept omdat de arts zegt dat dat bij mij niet nodig is (tot nu toe dan)
@Brabander83, Ik spoot eerst 50 per dag maar dat sloeg niet aan kwa hoeveelheid eitjes alleen m'n ene eitje ging opeens nog sneller groeien, toen had ik dag 10 al de inseminatie. Nu spuit ik ook 75 per dag en moet morgen weer voor FM en het leek er vrijdag naar dat er 3 eitjes gingen groeien maarja morgen even afwachten of ze doorgoeien, hoop het zoo!!!

Wij doen hier allemaal iui, allemaal verschillende redenen, over het algemeen ga je na een jaar of 2jaar zelf proberen naar een gynacoloog en dan krijg je al die onderzoeken en als blijkt dat je weinig kans hebt om zelf zwanger te worden of ook al wordt er geen echte reden gevonden dan ga je beginnen met iui. Je eitje wordt dan gevolgt tot ie rond de 18mm is en dan moet je pregnyl spuiten en meestal rond de 30-40uur na het spuiten van de pregnyl moeten we naar het ziekenhuis om zaad in te leveren en dat wordt dan bewerkt, zodat de beste zaadjes overblijven, en die worden na ongeveer 2u ingebracht door een gynacoloog. Het is ook niet zo dat iui bij ons allemaal persee nodig is, alleen de kans wordt gewoon groter als het zaad dichterbij het eitje wordt ingebracht. Als je vragen hebt, je kan ze hier altijd stellen hoor, doen we allemaal en we hebben altijd veel steun aan elkaar inderdaad
ok klinkt wel goed, hopelijk slaat het nu snel een keer aan. Ik zal als dit niet aanslaat na een tijdje ook wel tot iui overgaan, maar hopelijk is dat nog niet nodig. wij zijn nu een jaar bezig waarvan nu de 5mnd behandeling, dus het gaat allemaal vrij snel als je achteraf kijkt. Ik ga maar eens lekker koken mannetje wacht, super leuk dat iedereen hier zo leker actief reageert. fijne avond nog iedereen
@Brabander, kookse;) fijne avond!
Helaas geen wonder deze maand....dus we gaan er weer tegenaan.

Volgende week maandag de FM. Morgen beginnen met spuiten! Ben benieuwd! Afgelopen keren had ik clomid, maar we gaan het nu met een ander hormoon proberen! Afwachten hoe ik daar op ga reageren!

Ik ga maar eens aan het werk! Succes allemaal met de ziekenhuisbezoekjes en wachtweken!
..
@ Hallo dames

Ik heb de uitslag van het bloed gekregen en alles was ontzettend laag en dus ook het HCG en de Progesteron, ik weet nu niet meer wat er allemaal aan de hand is hoor ik word er zo gestoord van jeetje, ik kan nergenst meer op vertrouwen. Ze gaan morgen een echo maken om te kijken wat er binnen in gaande is maar in ieder geval geen klein wondertje opkomst. Ik ga nu toch echt eens proberen of er nog iets te bespreken valt met me gyneacoloog om met hormonen te gaan beginnen want dit lange wachten steeds daar heb ik het eigenlijk best wel mee gehad, aangezien ik niet eens op me lichaam kan vertrouwen.

@Botsauto

Ik ben zo blij voor jou, jij geeft iedereen hier weer een beetje moed, ga maar lekker genieten hoor je verdient het!!!!

@Brabander

Welkom in de groep, ik hoop dat je hier je plekje gaat vinden en dat je lekker mee komt babbelen met ons.

Op naar ronde 4 pppfffff
@Girly; dus toch een menstruatie geweest destijds?? Wat een gedoe zeg en ik moet zeggen dat ik het wel heel raar vind... Een gynaecoloog ziet toch gewoon een follikel op de echo, hoe kun je dan IUI krijgen op het verkeerde moment..

Pfff, snap dat het vervelend is zeg...

@jemie; ik heb wel veel dingen bij elkaar dat klopt.. Grootste factor was misschien nog wel mijn werk de laatste 2 maanden, maar op dat vlak lijkt het nu wat rustiger te worden.... maar echt stress?? Ik ben echt een controle-freak, vroeger was ik ook altijd mezelf over de zeik aan het helpen als iets niet ging zoals ik wilde.. Nu met die chinese kruiden lukt het me echt om rustig te blijven... tuurlijk denk ik er nog veel aan, maar ik maak mezelf niet gek... Dus vandaar dat ik denk dat het dat bij mij niet is.. Als ik op vakantie ga, denk ik er juist meer aan, omdat ik meer tijd heb om eraan te denken (en omdat iedereen zegt; misschien wordt je op vakantie wel zwanger)..

Dat artikel ben ik over aan het googlen, maar valt nog niet mee.. Zou willen dat er een tijdschrift was wat erover ging, met tips, nieuwste artikelen e.d.

Prima toch als je denkt dat een psycholoog je kan helpen?? Ik heb niet het idee dat ik er met andere over hoef te praten, ik heb het te accepteren zoals het gaat en niemand anders heeft daar invloed op... Één jaar terug wilde ik bij wijze van mijn verhaal bij iedereen kwijt (maar deed dat niet), maar nu hoef ik er niet steeds over te praten, schiet er niks mee op voor mijn gevoel...

@Rhona hoe is het daar???

@Puck; ik hoop dat geen nieuws goed nieuws is.... kaarsjes branden....
Het is gewoon echt waar, ik ben zwanger!

Vanochtend gaf de test een dike vette plus aan, nu nog duidelijker dan gisteren.

Het is vandaag pas een beetje tot me doorgedrongen, gisteren was een beetje een vreemde dag qua gevoel.

Iemand vroeg wat ik anders heb gedaan deze maand. Op zich heb ik niet iets anders gedaan, maar mij is wel opgevallen dat ik deze maand echt lekker in mijn vel zat.

Afgelopen jaar heb ik ook veel ellende gehad qua werk en gezondheid en sinds begin dit jaar heb ik echt het gevoel dat ik weer lekker in mijn vel zit. Dus misschien is dat wel hetgeen wat de doorslag heeft gegeven. Ik weet ook dat ik er deze keer eigenlijk niet of nauwelijks mee bezig was, of het wel of niet zou lukken. Maar wel sterk het gevoel had dat het ooit wel goed zou komen.

Ik had echt niet verwacht dat deze maand zou zijn.

Hopelijk gaat het bij jullie ook allemaal goedkomen. En komen jullie ook weer lekker in jullie vel te zitten en mogen gaan genieten.

Veel liefs, succes en sterkte.
Van harte gefeliciteerd botsauto!

Echt super tof voor jullie. GENIET!
@Botsauto: Geweldig joh!!! Wat lijkt me dat ook onwerkelijk dat het 'gewoon' op een dag echt zo is! Super gefeliciteerd. Geniet ervan!

Hier voortekenen van aankomende menstruatie... Pukkels, steekjes... Wel heel vroeg want 9 febr mag ik pas testen.

Alweer niet gelukt ben ik bang. Gek hè dat je er al helemaal niet meer verbaasd over bent dat het misgaat. Hoeveel maanden heb je wel niet diezelfde teleurstelling te verduren gehad?

Ivf wordt waarschijnlijk werkelijkheid ben ik bang...
@Botsauto, GEFELICITEERD NOGMAALS GENIETEN DUS!

@Girly, kan me voorstellen hoe vervelend het is zeg, ben benieuwd naar je echo morgen, succes meid!

@Diana, knuffel voor jou!!!

@Piplilly, nee he:( ik hoop dat het toch wegblijft voor je!!!

Mocht je wel ivf gaan doen blijf je dan wel gezellig hier mee schrijven? Ik zou dat wel fijn vinden.

Ik ben vandaag geweest en ja hoor 2 mooie grote eitjes, eindelijk!!! 1 van 18mm en 1 van 15mm, dus heb net nog 75 puregon gespoten in de hoop dat ze morge beiden op springen staan, ben benieuwd!
@Roos146: Dat klinkt wel goed, het begin is er! Nu maar hopen dat die eitjes ook bevrucht raken. Het moet toch een keer lukken! Ik ga voor je duimen hoor!

En als ik voor ivf ga, blijf ik schrijven hoor. Hoop dat de anderen die voor ivf gaan ook blijven schrijven. We gaan toch allemaal voor hetzelfde doel?

Liefs
@Botsauto NOGMAALS GEFELICITEERD lijkt me zo onwerkelijk hihi geniet er maar lekker van meis!!!!!

hopen dat wij met zijn alle ook snel zullen gaan volgen al heb ik er bij me eigen een zwaar hoofd in, maar goed ben eens benieuwd morgen, ik hoop dat ik kan aandringen op hormonen want zo kan het niet langer.

@Puck

Hoe gaat het met jullie, hebben jullie al een beetje meer duidelijkheid en zekerheid, ik brand een kaarsje extra voor jou Puck!!!!
Dank jullie wel voor de felicitaties!!!

Dat jullie ook maar snel onderin die tabel mogen staan.
@botsauto: gefeliciteerd! kan me voorstellen dat het onwerkelijk is.. na zo lang wachten is het ineens zover.. geniet er maar van, hopen dat alles goed blijft gaan!

ik had vanmorgen een FM. had meerdere follikels, mar 1 dominante/ grote. deze ws (maar) 11 mm, de vorige keer met dzelfde hoeveelheid puregon had ik 2 follikels van 13-14mm op dag 7. blijft raar... Maar ik zou donderdag terug moeten komen voor een FM, wat betekent dat ik niet voor zaterdag (dus of zadag of zoda) de IUI zou hebben. alleen zitten we dit weekend lekker in de ardennen. dus ik heb bij de assistente mar gezegd dat ik donderdag niet kan en graag op woensdag de FM wil, dat was prima. Nu prik ik vandaag en morgen iets meer puregon dan eigenlijk moet... dan groeit de follikel wat harder en hoop ik dat de gyn woensdag zegt dat ik vrijdag de 6e IUI heb

Soms moet je zelf een beetje bijstellen en plannen ;)
@Botsauto...nu is het dan echt he!! GEFELICITEERD!!! wat een geweldig nieuws, lekker van gaan genieten!!

@ Girly wat laat jou lichaam je toch in de steek zeg, kan me voorstellen dat je er ontzettend onzeker van wordt!!! sterkte

@Roos146 en Maggyo goed nieuws dus....spannend voor jullie weer zeg....gooo eitjes goooooooooooo!!!!

@ piplilly shit meid!! balen zeg, sterkte om het weer even een plekje te geven en je weer op te laden. Ik blijf ook schrijven hoor, als dat mag en ook wij gaan voor ivf.

Vandaag gesprek gehad, nou dat was lekker opbeurend...NOT!! iui heeft dus geen zin meer voor ons, dus poging 4 was tevens ook de laatste poging. Nu met Clomid zelf thuis proberen en wachten op een brief van Nijmegen voor intake maar dat kan nog wel 2 maand duren..pfff vond dat ze het zo makkelijk zei dat het beter voor ons is dat we maar stoppen met de IUI. Toen ik in de wachtkamer de gegevens in moest vullen moest ik zo huilen...pffff kon niet meer stoppen, weer een grote stap in de MM en wel de laatste stap, dat valt me zwaar.

Nou ja, afwachten maar weer....wie weet is er deze keer toch een wonder gebeurd, dat zou toch wat zijn zeg!!

-X-
@Piplilly, bedankt:) Ja indd we gaan allemaal voor hetzelfde doel en we gaan allemaal hierna over op ivf, hoop natuurlijk dat het niet nodig is maar de meeste van ons gaan toch al die kant op helaas:( nog zwaarder ben ik bang...

@Girly, SUCCES VANDAAG!

@Maggyo, moest lachen om je berichtje haha ja soms moet je zelf een beetje plannen he ;) gelijk heb je!

@Yvon, Ook om jou berichtje moest ik echt lachen, goooo eitjes hahaha :P en goooo zaadje ook!!!! hihihi

Maar je zit nog in de wachtweken toch? Hoezo zeggen ze dan nu al dat het geen zin meer heeft? :( Klote zeg en helemaal als je dan ook nog lang moet wachten op ivf! Kan me voorstellen dat het zwaar valt ja, dikke knuffel voor jou!

Ik ga over 10 minuutjes naar de o zo leuke gynacoloog, mijn strippenkaart is alweer vol, wil eigenlijk geen nieuwe...
@Botsauto, gefeliciteerd! Wat een goed nieuws voor jullie! Geniet ervan, het is zo bijzonder!

Knuffel voor iedereen! We houden moed!
Ben er weer, morgen (woe 2 feb) heb ik mijn 5e iui

Straks die akelige pregnyl spuiten, hopelijk voor de laatste keer!

@Rhona, hoe staat het er bij jou voor? Morgen NOD toch??? spannend, ik duim!!!

Succes allemaal!
hi girls,

@girly: knuffels voor jou! weet je al wat meer? mag je met hormonen aan de slag?

@Yvon: ook knuffels voor jou. ik heb hetzelfde meegemaakt voor de kerst. was toen zelf heel erg van slag!

hier is het nog rustig. wel heb ik gevoelige borsten, dus ik evrwacht mijn ongi binnen nu en morgen. maar gelukkig heb ik morgen meteen een afspraak met de ferti arts over het ivf gebeuren en daardoor mag ik waarschijnlijk meteen door met de ivf hormonen shots. dus ik ben hoopvol.

knuffels allemaal.
@Rhona

Nee ik weet nog niks, ik moet pas om 15:30 uur bij de gyneacoloog zijn dus de bus van 14:30uur anders ben ik te laat bij het ziekenhuis, die bussen hier rijden maar 1x in het uur en dus ben ik een half uur te vroeg in het ziekenhuis maar ja geeft niet. je hoort nog van me vandaag!!!

enne jij ook succes he hopenlijk blijft je menstruatie weg

@Roos 146

Heel erg veel succes morgen met je 5de IUI go girl
@botsauto: super hoor! gefeliciteerd! Nu breken nog spannendere tijden aan We duimen! Onwerkelijk he? En de weken tot de 1e echo gaan nog langer duren dan je wachtweken... succes!!!

@de rest: Ik mag vanaf 15 uur bellen voor de uitslag van de vruchtwaterpunctie, dus zit hier met de zenuwen in m'n keel. Aangezien hartje nog steeds goed klopt, 20 weken echo verder goed was en ik me verder ook wel goed voel, heb ik inmiddels zoiets van: het moet gewoon goed zitten! Ik ben nu 22 weken.. over dik uur meer nieuws....

@de rest2: geef de moed niet op dames!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven