meiden feestjes

01-02-2011 20:37 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zou graag wat advies, hulp en meningen horen over het volgende:

Ik loop al maanden met het idee rond om kinderfeestjes te gaan organiseren. Heb het plan helemaal in mijn hoofd maar moet nu nog even over de laatste drempel heen om echt te gaan starten.

Mijn idee is om meidenfeesten te gaan organiseren. (leeftijd ongeveer 7 tot 12 jaar) Opmaken, omkleden en daarna een fotoshoot. (ben geen professioneel fotograaf maar heb al heel wat mooie plaatjes gemaakt en goede reacties hierop)

Ik ga de meiden opmaken met mijn eigen meegebrachte make-up spulletjes (of ze doen het zelf) haren mooi maken (opsteken, vlechten etc) omkleden/aankleden met eigen mooie kleding en mijn meegebrachte kettingen, boa's, sjaaltjes, armbanden etc. Daarna ga ik van ieder afzonderlijk een aantal mooie foto's maken en uiteraard nog een leuke groepsfoto.

Tussendoor zou het nog mogelijk zijn om een fotolijstje te versieren waar de uiteindelijke groepsfoto in kan. Hier wil ik dan wel graag wat hulp bij hebben van de moeder. Ik neem zelf alles mee dus het is alleen even de begeleiding.

Er zouden een aantal varianten mogelijk zijn.

* Alleen de make up, kleding en fotoshoot

* Lijstjes versieren en bovenstaande

* All incl. dus met drinken, taart, snoepjes erbij.

Als afsluiting wil ik ieder nog een kleinigheidje mee geven.

Al met al zou het feestje ongeveer 2 1/2 a 3 uur gaan duren.

Ik zorg voor alle attributen en zorg dat een paar dagen na die tijd er een cd komt met alle foto's.

Nu is mijn vraag: zouden jullie hiervoor kiezen en zo ja wat zou dit dan mogen gaan kosten. Hebben jullie nog tips of ervaringen?

Uiteraard heb ik al volop op internet gekeken, vele ideeen opgedaan en zit het plan aardig in mijn hoofd.

Hier in de buurt is eigenlijk nog helemaal niet zo veel op dit gebied. Ik wil een website gaan maken, foldertjes en uiteraard moet ik het gaan hebben van mond op mond reclame.

Allemaal best spannend vandaar dat ik hier ook even wil polsen wat de meningen hierover zijn.
Beetje afhankelijk van of je Alles regelt (ook alle hapjes/drankjes etc) bepaal je je prijs. Misschien is een menukaart een aardig idee?

Je basisprijs is XX per kind, wil je bijvoorbeeld kadootje voor mee naar huis, kost dat 1,50 per kind extra, cd met foto's mee, kost bedrag x etc.

Waar ik mee zit, is hoe houd je al die meiden (stel 8 meisjes) bezig?? Wat doen de 7 die niet opgemaakt worden op dat moment?
Leuk idee, alleen 7 vind ik te jong. Meisjes van 10, 11 zullen dit vast prachtig vinden.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:ardni schreef op 01 februari 2011 @ 21:05:

[...]

Kinderfeestjes zijn toch altijd prijzig. Een middagje bowlen met frites en cola was ook niet goedkoop denk ik en toch deed iedereen het.Zoveel mensen ken ik niet die dat soort dingen helemaal uitbesteden. Veel mensen regelen het toch zelf. Maar als ik het dan tóch zou uitbesteden zou ik geen troep in mijn huis willen en gewoon lekker ergens naartoe gaan, kinderen mee, zwemmen, patatje erin, ijsje eten, weer naar huis. En dan ben je goedkoper uit én je hebt geen troep in je eigen huis.
Ik ken meerdere meisjes van een jaar of 10 die al eens zo'n feestje hebben gehad, in een professionele studio. Maar laten we eerlijk zijn, een mevrouw die bij je thuis langs komt met d'r eigen make up, cameraatje enzo, dat is het toch eigenlijk net niet. Wat jij kan, kunnen ouders zelf ook en de vraag is dus ook of ze jou ervoor willen betalen. Verzin iets dat ouders níet zelf kunnen en waar ze echt een ander bij nodig hebben.
Hoi!

Ik zeg: doen! Ik ben ook sinds dit jaar mijn eigen bedrijf gestart: ook het organiseren van kinderfeestjes. Toevallig

Je zal veel negatieve reacties krijgen van mensen en vooral veel mensen die denken het beter te weten... Maar het is super leuk! En heb vooral vertrouwen in jezelf dat je het kan en het lef hebt een eigen onderneming te starten.

En wat als het niet werkt? Ben je hooguit een ervaring rijker toch?

Succes!
Jammer.
Hier het andere topic van vandaag: Eigen bedrijf gestart
dubbel
Alleen de OP nog maar gelezen maar dit soort dingen kun je al gewoon doen in een fotostudio, dan is er een visagist bij die de meisjes opmaakt passend bij hun leeftijd en dan hebben ze gekleurde boa's, kettingen en weet ik veel wat allemaal. En dan wel met een professionele fotograaf. Wat maakt dit anders behalve dat je nu de rotzooi thuis naderhand nog moet opruimen?

En wat had je in gedachten qua apparatuur? (goede camera, geschikte kwaliteits lens, eterne flitser/softboxen/statieven en natuurlijk de achtergrond met hele set up. Hebben al die mensen de ruimte in huis daarvoor? Sleep je dat in je eentje mee en hoe lang denk je dat het meegaat als je er zovaak mee sleept en op en afbouwt? Ga jij dat opbouw/afbouw werk alleen doen en hoeveel tijd gaat dat kosten?
quote:bammie schreef op 01 februari 2011 @ 20:47:

En een kleine compactcamera is toch wat anders dan een goede digitale spiegelreflexcamera.Wel als je er professionele ervaring mee hebt, niet als je het ding oppakt en maar raak schiet. Een compact camera corrigeert namelijk in de camera zelf waardoor je eigenlijk altijd wel een aardige foto eruit heb rollen. Een spiegelreflex doet dit niet, je hebt dus de juiste kennis en ervaring nodig om hiermee kwaliteit foto;s te maken. Heb je dat? En hoe zit het met de kosten van een kwaliteit lens? Kan je vertellen dat dat geen goedkoop grapje is, en natuurlijk de flitsers/achtergrond, die zijn verre van gratis als je kwaliteit wilt. Heb je dat geld nu liggen zodat je dit kunt gaan uitproberen? Die spullen zul je toch allemaal nodig hebben als opstart...
Ik ken iemand die dit ook doet, soortgelijk dan. Maar dan wel bij haar thuis in een studiootje. En druk dat ze het heeft, begin november geprobeert een datum te regelen voor half december. Zat ze vol tot eind februari...

http://www.fotoshoot4you.nl/kinderfeest/index.html

En ja het is behoorlijk prijzig, maar blijkbaar willen de mensen dat wel betalen.

Voor zover ik weet heeft deze vrouw nooit een opleiding gevolgd en is het bij haar een uit de hand gelopen hobby.
7 jaar, kinderchampagne? Dat boeit die meiden toch helemaal niet? Maar goed, je moet je op 1 ding richten en niet op alles. Beperk je tot je/de specialiteit. Maar nee, idee is nou niet je-van-het denk ik.
quote:ardni schreef op 01 februari 2011 @ 21:05:

[...]

Kinderfeestjes zijn toch altijd prijzig. Een middagje bowlen met frites en cola was ook niet goedkoop denk ik en toch deed iedereen het.

TO heeft ook de tijd niet mee.

Weleens van recessie gehoord? Als mensen moeten bezuinigen, dan toch zeker op dat soort dingen, lijkt mij.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Dino2306 schreef op 01 februari 2011 @ 21:34:

En ja het is behoorlijk prijzig, .

Mogelijk vanaf 6 personen. Maximaal 12 kinderen. 6-8 kinderen ¤ 14,00 per persoon. 9-12 kinderen ¤ 12,50 per persoon. Van 14 jaar t/m 16 jaar geldt een toeslag van ¤ 2,50 per persoon Natuurlijk krijg je onbeperkt drinken met wat lekkers.

Het feestje zal ongeveer 2 uur duren, afhankelijk van het aantal kinderen. Wil je liever na die tijd friet met een snack erbij, dat kan natuurlijk ook, je betaalt dan ¤ 3,50 per persoon extra.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
TO kun je je dan niet beter richten op vrijgezellenfeestjes? Ook die kunnen natuurlijk naar een professionele fotograaf gaan, maar dat is best prijzig. Je zult dan dus met je prijs moeten concurreren en dat natuurlijk gecombineerd met het leveren van kwaliteit.
Klinkt een beetje als 'net niet'.

Als je dit soort feestjes gaat organiseren moet het ook écht goed zijn. Mooie opmaakspullen, verschillende soorten verkleedkleding, leuke fotolijstjes + knutselspullen waarin iedereen aan het eind van het feestje direct een foto meekrijgt, en kinderen die vermaakt worden terwijl een ander kind opgemaakt en aangekleed wordt.

Heb zelf geen kinderen, maar als ik zo'n feestje zou organiseren zou ik dat doen omdat ik zelf niet al het werk ermee zou willen hebben. Zou dus niet zelf gaan helpen met opmaken en verkleden bijvoorbeeld. Wil je dit in je 1-tje gaan doen?? Verder zou ik het erg fijn vinden als je al je spullen (troep na bv knutselen) ook zoveel mogelijk zou opruimen (ik zou er dus eerder voor kiezen om bv naar jou toe te gaan zodat ik thuis niet alle troep zou hebben....).

Maar dan nog, vrag me af of het het geld waard zou zijn. Stel dat je 10 kinderen krijgt en jij gaat vast niet voor minder dan 10 euro per kind een compleet kinderfeestje organiseren. Lijkt mij dus erg prijzig. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij dit voor je ziet.
Wat veel reacties!! En ook hele wisselende. Zitten een aantal goede tips bij.

Ik plaats natuurlijk niet voor niks hier mijn vraag. Ik heb vele andere sites bezocht en het hoeft allemaal niet super duur te zijn. Sommige dingen schaf je eenmalig aan zoals boa's kettingen, armbanden etc. etc. (heb ik daar trouwens al aardig wat van!) Camera heb ik al dus dat is geen investering, ondertussen ook al heel veel foto's gemaakt waar ik eigenlijk altijd complimenten over krijg. Het idee is eigenlijk ook ontstaan doordat fotografie echt mijn hobby is, ik vaak complimenten krijg over mijn foto's en organiseren ook in het bloed zit. Ik ben gaan nadenken of ik daar ook wat mee kon en kwam zo op dit idee uit. Ik ben geen professioneel fotograaf dus wat zou ik er dan bij kunnen doen. Kinderen vinden het over het algemeen prachtig om te tutten, mooie kleren aan te doen, kettingen, boa's enzo om te doen. Het is niet mijn bedoeling om jonge kinderen helemaal op te maken. Soms is een beetje lipgloss en haren opsteken al voldoende.

Wanneer de dametjes opgemaakt worden kunnen de anderen het fotolijstje gaan versieren. Ik ben natuurlijk geen uren bezig met opmaken en als ik met 1 bezig ben kan de ander zich gaan omkleden. Maar heb zelf ook nagedacht of het allemaal haalbaar zou zijn hoor! Heb laatst bij mijn nichtje zo'n feestje gedaan en toen heeft zij bij het fotolijstje geholpen. Dametjes waren erg enthousiast.

Ik zit te denken aan 3 pakketten waarbij de ouders kunnen kiezen. Uiteraard ruim ik de rommel na die tijd weer op. Voor sommigen is het fijn dat het in hun eigen huis gebeurt en anderen gaan liever weg. Het is natuurlijk de keus van de ouders.

Maar wat betalen jullie voor een kinderfeestej of wat zou je er voor over hebben?

Oh ja, ik ga mijn baan niet opzeggen, het is voor de hobby erbij en beperkt zich dus tot de woensdagmiddag en eventueel de zaterdag.
Qua prijs, voor kleuters zijn tripjes naar een speelparadijs best gewoon (op onze school) en dat kost je snel een tientje per kind.

Bioscoop, 7,50 per kind (in combi met MacDonalds (ja echt, het bestaat...) 9,50

Misschien moet je eens een concurrentenonderzoek doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven