Ben ik onredelijk?

31-01-2011 15:26 161 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit met een lastig dilemma, ben ik onredelijk of niet?

Mijn kinderen heb ik om de 14 dagen, en nu valt een etentje van mijn

ex precies in haar weekend.

Normaal is dit geen probleem en ruilen we of ik neem ze extra maar ik heb ook iets.

Nu is mijn ex door allerlei toestanden financieel behoorlijk in de knoei gekomen dus heb ik 3 weken geleden aangeboden een oppas voor die avond te betalen,zo kunnen we allebei naar onze afspraak.

Dat vond ze een goed idee en ik heb 30 euro gegeven voor een oppas.

Nu komt het probleem, de vaste oppas doet het niet meer (kwam ze vrijdag achter)

En nu vind ze dat ik die avond de kinderen moet nemen met als argument dat zij een etentje per 6 maanden heeft en ik veel meer privé leven heb dan zij.

Op zich is dat waar maar ik vind het meer dan redelijk dat ik een oppas betaal, meer kan ze toch niet verwachten?

Of moet ik rekening houden met haar veel beperktere mogelijkheden een sociaal leven op te bouwen en mijn afspraak afzeggen?
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 31 januari 2011 @ 19:23:

[...]

Je hebt gelijk, het is al een tijdje op af geduvel.

Het begon eigenlijk toen ze een beetje op een herstel-

poging afstuurde zo half december.

Toen heb uitgelegd dat ik eigenlijk liever vrijgezel bleef.

Nu is het van poeslief naar blinde haat zoals gisteren

toen ze me toebeet dat ze spijt had dat ze ooit een

relatie met me had gehad en nog meer van dat soort

fraais.

De kinderen zitten normaal eigenlijk nooit met oppas.

Meestal regelen we dat maar nu lukt het gewoon niet

Omdat ik haar gewoon haar uitje gunde heb ik een paar

weken geleden aangeboden de oppas te betalen.

Was in kannen en kruiken, dacht ik, tot gisteren en

of ik mijn uitje maar wil afzeggen.

En als ze haar zin niet krijgt direct dreigen: "Dan zie ik

je voor de rechter"

Nu doet ze dat in de praktijk niet omdat ze dat de kinderen

niet aan wil doen maar blijft wel vervelend om dat minimaal

eens per maand te horen.

Je doet haar graag een plezier door voor de kinderen te zorgen als het kan. Helaas kan het niet, want je hebt een afspraak. Dat zij die ook heeft is haar probleem. Je geeft haar geld om een oplossing te zoeken, dat wil ze blijkbaar niet. Je hebt gedaan wat je kon.

Dat dreigen is als een cadeautje. Als je het aanneemt is het van jou. Als je het niet aanpakt blijft het bij haar of valt het op de grond.

Je ex zal je redelijkheid misschien nooit zien. Het belangrijkste is echter dat jij correct bent en jezelf in de spiegel aan kunt kijken en wat je doet kunt verantwoorden naar jezelf en de kinderen. Wat zij hier van maakt doet er niet meer toe. Je hebt immers geen relatie meer. Je kunt rekening houden met haar, meer niet.

Laat je geen schuldgevoel aanpraten. Je doet niks verkeerd. Sterker nog, petje af voor je meedenken met haar.
HBG, ik kende je voorgaande verhalen nog niet. Volgens mij weet je prima hoe je hier in staat, dus houd je aan de afspraken en laat haar het doen. Tenzij je voor je kinderen je eigen belang opzij wilt zetten omdat dat voor een bepaalde reden beter is.
@robdevries

Dat dreigen is gewoon onmacht, tenminste dat denk

ik, daarom til ik er niet te zwaar aan.

Blaffende honden bijten niet

@positivodo

De voorgaande vehalen waren dat ze vorig jaar verliefd werd

op een ander en daar (na vreemdgaan) voor koos.

Wat ik inmiddels begrepen heb is dat het andere gras

niet geel maar hooi was.

Lullig voor haar maar mijn leven is verder gegaan.

Bedankt voor al jullie reacties.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Je hebt inderdaad veel meer vrije tijd, zij zorgt van de 14 dagen 12 voor jullie kinderen.

Je mag best je steentje iets meer bijdragen ook al valt het in "haar" weekend. Het blijven toch ook precies evenveel jouw kinderen?
quote:hollebollegijs schreef op 31 januari 2011 @ 17:14:

[...]

Ben bang dat je gelijk hebt, gisteren morgen heb

ik haar die 30 euro gegeven.

En gisteren avond kwam ze met het verhaal dat de

oppas gestopt is en dat ze dat vanaf vrijdag weet.

mmmmmmmmm zo had ik het nog niet bekeken.

Wat 'n naaistreek. Dan zou ik haar er mee laten zitten. Ze zoekt maar 'n oppas van dat geld of ze blijft zelf maar thuis en heeft er 'n onverdiend extraatje aan overgehouden.

Als jouw afspraak een weekje verschoven kan worden, kun je ook overwegen om je kids dit weekend te nemen ipv het volgende weekend, dan ben je een paar weekenden achter elkaar vrij.
quote:isabon schreef op 31 januari 2011 @ 19:46:

Je hebt inderdaad veel meer vrije tijd, zij zorgt van de 14 dagen 12 voor jullie kinderen.

Je mag best je steentje iets meer bijdragen ook al valt het in "haar" weekend. Het blijven toch ook precies evenveel jouw kinderen?

Ja en nee, de oudste is uit een vorige relatie van haar maar

haar biologische vader kijkt nooit naar haar om en omdat het

een schat van een kind is doe ik alles met de twee dames.

Normaal is een weekend extra geen probleem maar omdat ik

zelf iets had dacht ik de oplossing in het betalen van de

oppas gevonden te hebben.
quote:isabon schreef op 31 januari 2011 @ 19:46:

Je mag best je steentje iets meer bijdragen ook al valt het in "haar" weekend. Het blijven toch ook precies evenveel jouw kinderen?Moet hij dan maar zijn afspraken zeggen omdat ze het zelf niet wil doen? Hij draagt zijn steentje toch bij? Dit is emotionele manipulatie over de rug van kinderen. Er is niks mis met hoe hij met de situatie omgaat, afgaande van het verhaal.
Gijssie het is haar probleem. Als zij een andere verdeelsleutel wil dan maken jullie daar afspraken over met de mediator of via advocaat. Heeft natuurlijk wel gevolgen voor de alimentatie
Ik bedoel te zeggen dat jij haar problemen niet op hoeft te lossen, jullie hebben gekozen voor deze regeling. Wil zij het anders, laat haar met een voorstel komen, maar dat staat los van dit weekend
quote:valentinamaria schreef op 31 januari 2011 @ 15:52:

t zijn geen plantjes die je ff laat verzorgen door de buurvrouw.

dan heb ik weer medelijden met jouw kinderen.

Mijn kinderen zijn heel wat robuuster dan een paar kasplantjes.
Ik vind dat het haar probleem is. Natuurlijk is het fijn als wijzigingen in de regeling onderling opgelost kunnen worden. Maar het moet geen verwachting zijn. Die afspraken zijn er juist om duidelijkheid te scheppen en het mogelijk te maken voor beide partijen om op de andere momenten af te spreken.

Ik heb mijn kinderen ook 12 van de 14 dagen, maar zou nooit verwachten dat mijn ex afspraken gaat verzetten in zijn kinderloze weekend. Nee, dan regel ik oppas. Lukt dat niet, kan ik altijd vragen of hij kan, maar kan hij niet, heb ik pech hoor! Ik zorg er zelf ook voor dat mijn afspraken in het voor mij vrije weekend vallen. kan dat niet, zorg je voor oppas. Zelf dus... Heeft er niets mee te maken dat mijn ex minder van de kinderen zou houden hoor.

Nog een vreemd aspect aan dit verhaal vind ik dat ex al weken wist dat dit er aan kwam, maar er nu opeens achter komt dat de oppas niet meer wil komen werken? Het lijkt me dat als je vaste oppas er mee stopt, jij als oppasadres wel op de hoogte wordt gesteld hoor.
quote:meds schreef op 31 januari 2011 @ 20:59:

Gijssie het is haar probleem. Als zij een andere verdeelsleutel wil dan maken jullie daar afspraken over met de mediator of via advocaat. Heeft natuurlijk wel gevolgen voor de alimentatie

Hee Meds,

Op zich zijn de bestaande afspraken goed alleen

is dit een zeldzame samenloop van omstandigheden.

Alimentatie betaal ik aan de gemeente, ze heeft een

uitkering aangevraagd en gekregen.

De gemeente heeft dit, terecht overigens, weer gedeeltelijk

op mij verhaald.

Gaat gewoon via de tremanormen, die hanteren ze daar ook.

Maar je hebt gelijk, het is haar probleem, voor 30 euro

zal er toch wel oppas te regelen zijn.

Maar weet je wat het is, het vreet energie, dat gekibbel.

Heb sinds gisteren een sms of 20 gehad over van alles

en nog wat en in het bijzonder hoe makkelijk wij mannen

er bij een scheiding van af komen.

Pffffffffffffffff alsof ik stond te springen om bezoeksregeling.

@ june ja dat vind ik dus ook, de moeder van die oppas

ziet ze iedere dag op school.

En nog vreemder is dat ze het mij pas vertelde toen de

30,- in haar broekzak verdwenen was

Ik ga een kilometer of 6 hardlopen....... ff mijn energie kwijt.
Ik vind je helemaal niet onredelijk. Wat zij doet is van haar probleem jouw probleem maken en jij probeert, samen met haar, een oplossing te zoeken. En een hele redelijke. Wat je ook zou kunnen doen, Gijs, is dat je de kinderen toch laat komen en zelf een oppas zoekt die je bij jouw thuis laat komen. Dan kunnen jullie allebei gaan.

Wel naar hoor, dat het contact zo nijdig verloopt. Vaak is dreigen onmacht hoor en soms kan dat dreigen ook nog heel lang doorgaan. Ik ken het bij de ex van mijn vriend. Na zoveel jaar (iets meer dan 3 jaar) is het nog steeds vechten. Op dit moment is het zelfs zo heftig dat zoon van vriend niet aanwezig mag zijn wanneer we gaan trouwen. Het is namelijk niet op de dag dat mijn vriend "recht" op hem heeft. Erg verdrietig, erg naar en niet tegen aan te vechten!
quote:bresant schreef op 31 januari 2011 @ 21:28:

Gijs, is dat je de kinderen toch laat komen en zelf een oppas zoekt die je bij jouw thuis laat komen. Dan kunnen jullie allebei gaan.

Wel naar hoor, dat het contact zo nijdig verloopt. Vaak is dreigen onmacht hoor en soms kan dat dreigen ook nog heel lang doorgaan.

Nou ik zal inderdaad eens kijken in de fam. kring

maar ze mag eerst zelf ff zweten en kijken of ze zo

sportief is 30,- terug te geven als ik oppas regel.

Het vreemde is dat zij er vandoor ging met een ander

en ik min of meer het nakijken had.

(staat allemaal op dit forum)

Die relatie is mislukt en nu is volgens mij iedereen

zelfs haar minnaar van toen er schuld aan dat ze

alleenstaande moeder is.

Iedereen behalve zijzelf natuurlijk
@ Gijs: Ik heb volgens mij je verhaal gelezen. Wat je ex doet is eigenlijk heel logisch: Het verdriet wat ze heeft (relatie verbroken voor een ander, maar ander was ook geen succes en dus alleenstaande moeder) uit ze in woede en door alles buiten zichzelf te leggen. Als een soort bescherming denk ik.
quote:bresant schreef op 31 januari 2011 @ 21:28:

INa zoveel jaar (iets meer dan 3 jaar) is het nog steeds vechten. Op dit moment is het zelfs zo heftig dat zoon van vriend niet aanwezig mag zijn wanneer we gaan trouwen. Het is namelijk niet op de dag dat mijn vriend "recht" op hem heeft. Erg verdrietig, erg naar en niet tegen aan te vechten!

Dat is inderdaad heel triest. Onvoorstelbaar ook altijd, dat twee mensen die ooit zoveel van elkaar hielden nu zo tegenover elkaar staan. Zo boos of gekwetst zijn dat ze het belang van hun beider kinderen niet meer als prioriteit kunnen stellen.

Ik moet zeggen, het is wel lastig. Ik ben soms ook aan het zoeken tussen die balans. In mijn geval komt ex vaak de afspraken niet na door diverse omstandigheden. En ook al wil ik niet dat mijn kinderen er de dupe van worden, wil ik ook niet dat ex er van uit gaat: och, ik hoef het niet zo heel hard te proberen, want June gaat het toch wel op lossen. Want natuurlijk wil ik het beste voor mijn kinderen, wil ik dat ze of bij mij, of bij hem zijn. Maar die balans bewaren en daarbij op goede voet blijven met je ex, dat is wel eens een opgave.
quote:bresant schreef op 31 januari 2011 @ 21:45:

@ Gijs: Ik heb volgens mij je verhaal gelezen. Wat je ex doet is eigenlijk heel logisch: Het verdriet wat ze heeft (relatie verbroken voor een ander, maar ander was ook geen succes en dus alleenstaande moeder) uit ze in woede en door alles buiten zichzelf te leggen. Als een soort bescherming denk ik.

Ik denk dat je de spijker op de kop slaat.

Soms zegt ze ook wel eerlijk, het was een domme

zet enz. en het was een bevlieging.

Dan denk ik op mijn buurt weer, jeetje op die leeftijd

moet je toch weerstand kunnen bieden aan een

bevlieging. En ze had al heel wat relaties gehad hoor.

We waren niet elkaars jeugdliefde.
HBG, ik begrijp prima dat je haar even haar sop laat gaarkoken. Ik ben benieuwd hoe het verhaal afloopt, of jij nog een alternatief kunt verzinnen en of je in die situatie je geld terugkrijgt of niet. Wel heel zuur dat je zo bedonderd bent, wat ik van je lees vind ik nog steeds respectvol en dat vind ik knap.

Zoals ik begrijp leeft je ex nu van een uitkering, en zit jouw bijdrage daar bijin? Dat is voor je kind ook geen vetpot dus. Dat lijkt me dan wel weer vervelend om te moeten aanzien.
quote:positivodo schreef op 31 januari 2011 @ 23:09:

HBG, ik begrijp prima dat je haar even haar sop laat gaarkoken. Ik ben benieuwd hoe het verhaal afloopt, of jij nog een alternatief kunt verzinnen en of je in die situatie je geld terugkrijgt of niet. Wel heel zuur dat je zo bedonderd bent, wat ik van je lees vind ik nog steeds respectvol en dat vind ik knap.

Zoals ik begrijp leeft je ex nu van een uitkering, en zit jouw bijdrage daar bijin? Dat is voor je kind ook geen vetpot dus. Dat lijkt me dan wel weer vervelend om te moeten aanzien.

Ik ben ook benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Het begint zich inmiddels te ontwikkelen tot een slap stick.

Kreeg een sms dat ze wat meer afstand wil creëren omdat er

teveel “oud zeer” zit.

Die afstand wordt erg moeilijk aangezien we voor de dochters,

die kort na elkaar jarig zijn, 2 kinderfeestjes hebben georganiseerd.

Verder ben ik verbaasd over “oud zeer”omdat ik haar daar nooit,

zelfs niet vorig jaar bij de relatie therapie, over gehoord heb.

We wachten maar weer rustig af, veel dingen lossen zichzelf op

Ja ze heeft een uitkering, ik betaal aan de gemeente en doe

af en toe wat extra kontant voor de kinderen want inderdaad een uitkering is geen vetpot.
oh jee, oud zeer.... Berg je dus maar, ze gaat in de aanval. Laat je niet op afstand houden door haar grillen. Wat een muts zeg.
HBG, hier nog een oude bekende..

Je ex zit nu op de spreekwooordelijke blaren, en dat zit niet lekker... Laat je niet in de luren leggen.

Je bent meer dan redelijk, zeker gezien de hele voorgeschiedenis.

Hou je rug recht, je doet het hartstikke goed.
quote:NewWoman schreef op 01 februari 2011 @ 14:05:

HBG, hier nog een oude bekende..

Je ex zit nu op de spreekwooordelijke blaren, en dat zit niet lekker... Laat je niet in de luren leggen.

Je bent meer dan redelijk, zeker gezien de hele voorgeschiedenis.

Hou je rug recht, je doet het hartstikke goed.

Hee Newwoman

Het irriteert haar gewoon dat ik met vallen en opstaan

mijn leven op de rails heb gezet, geen verwijten heb gemaakt

over haar vertrek maar alleen heb gezegd "lullig voor je

dat het niets is geworden" dat was een reactie die ze niet had verwacht.

En ze had vermoedelijk niet verwacht dat ik liever vrijgezel en

alleen op mijn etage, voorzien van een allergaartje aan interieur, woon dan bij haar terug te komen.

Even onder ons, uiteraard heb ik me kapot gelachen over

groen gras dat hooi bleek quote:positivodo schreef op 01 februari 2011 @ 13:17:

oh jee, oud zeer.... Berg je dus maar, ze gaat in de aanval. Laat je niet op afstand houden door haar grillen. Wat een muts zeg.

Ik probeer haar zo min mogelijk van munitie te voorzien,

dus alle "waarom", en "weet je nog" vragen vermijd ik listig.

Verder krijgt ze over mijn nieuwe leven niet meer informatie

dan strikt noodzakelijk dat werkt prima krijg je ook zo min

mogelijk ongemakkelijke gesprekken al voorkom je het nooit

helemaal.
quote:hollebollegijs schreef op 01 februari 2011 @ 14:15:

[...]

Even onder ons, uiteraard heb ik me kapot gelachen over

groen gras dat hooi bleek

[...]

.

Valt me tegen HBG dat kapot lachen.

Ben het eens met Meds dat jullie dit afgesproken hadden en je vrouw nu niet moet zeuren over een afspraakje maar ik verbaas me over hoe weinig jij je kindjes maar ziet.

Toch wel makkelijk he, alleen maar aan jezelf te hoeven denken.
De laatste post hier vind ik dan weer zo.... onnodig!

Lees dan eerst andere topics van HBG. Die man heeft alle reden om zich kapot te lachen, in zichzelf. Er staat toch niet dat ie dat in haar gezicht heeft gedaan of de kinders erbij betrokken heeft?

HBG ik vind dat je het goed doet en je hebt je meer dan redelijk opgesteld.

Beste mensen over dat gedoe over 1 x per 14 dagen, de praktijk is gewoon zo. Wij zijn bewust in de buurt gaan wonen van de ex van mijn partner die 3 kinderen heeft. Zij mogen hier buiten de bezoekregeling gewoon komen, sterker nog de oudste zit bij ons om de hoek op school. Kinderen hebben ook hun eigen ritme en dingen, dan denken ze er niet aan om dan heen en weer te peddelen tussen de regelingen door. Ze vinden dat gewoon moeilijk, ze spreken af met deze of gene en dan er ook aan denken dat ze op dat moment niet bij hun moeder zijn, maar bij vader, kinderen denken daar gewoon niet zo bij na.
Ik vind je niet onredelijk, HBG. Ik zit in dezelfde situatie als jouw ex qua dagen dat de kinderen bij mij zijn, maar mijn weekend is gewoon mijn weekend. Punt. En er valt heus wel een keer wat te schuiven inderdaad, maar kan dat niet, houdt het op. Dat je oppasgeld hebt gegeven vind ik zelfs meer dan redelijk!

Is er al een 'oplossing' in zicht?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven