Wat te doen met de katten?

02-02-2011 21:32 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik/wij hebben al een poos een dilemma, maar ik heb niet eerder hier durven posten.

Wij wonen met 2 volwassenen en een kind van 2,5 in een appartement.

Wij hebben ook 2 katten en daar zit het 'probleem'

Mijn vriend is van mening dat:

- het huis te klein is voor 2 katten

- wij te weinig tijd hebben

- de beestjes dus te weinig aandacht krijgen

- en dus 'ongelukkig' zijn

- katten onhygiënisch zijn ivm jong kind

Verstandelijk weet ik dat hij gelijk heeft, maar ik vind het zielig om ze 'weg te doen'.

Beiden komen uit het asiel en vooral met Bram (de eerste kat) heb ik een speciale band.

Van mij hoeven ze dus ook niet weg.

Asiel is absoluut geen optie, dus wij zoeken eigenlijk een goed onderkomen voor ze.

Wat mij betreft gaan ze alleen weg als ik zeker weet dat ze alle liefde en aandacht krijgen die ze verdienen.

Helaas heeft niemand in onze omgeving interesse.

Weten jullie een oplossing

Voor de duidelijkheid; ze hebben het hier goed en er wordt van ze gehouden, maar voor hen is het misschien beter.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:ninon schreef op 02 februari 2011 @ 21:57:

Ik begrijp niet waarom jouw vriend je het verdriet aan wil doen door de beestjes waar jij duidelijk van houdt, weg te doen. Misschien moet je hem dat eens vragen?Jeetje, deze komt binnen
Misschien moet je vriend even de aflevering van vanavond van Bonje met de buren kijken?

Mevrouw met veel huisdieren, klein appartement (slaapkamer, keukentje, woonkamertje) had 15 katten... Dierenarts raadde maximaal 5 aan.

Nou, daar zit je nog lang niet aan. ;) Verder lees ik niks waarom de katten weg zouden moeten. Vies zijn ze niet zolang je regelmatig schoonmaakt. En de liefde voor de beestjes uit zich in je woorden hier, dus met de aandacht zit het volgens mij ook wel goed.

En voor je kindje lijkt het me alleen maar goed om met huisdieren op te groeien.

Sorry geen tips voor je. Ik hoop dat jullie eruit kunnen komen. Maar ik zou het niet accepteren als mijn vriend opeens mijn beestjes probeert weg te werken...
Bonje met de Buren was de aanleiding tot dit topic.

We kregen er weer een 'discussie' over en omdat ik ging twijfelen dit topic geopend.

Twijfel is weg, ze blijven!!
Het is bewezen heel goed voor kinderen om op te groeien met huisdieren. Een heel schoon huis is juist niet goed gebleken voor de weerstand van kinderen en daardoor ontstaan juist allerlei allergieen..

Ik had het nooit gedacht (had 2 hondjes, ik "had niks met katten") dat ik sinds de zomer 3 katten zou hebben (2 jonkies), maar die heb ik nu wel (en 1 hondje). Door omstandigheden op mijn pad gekomen (1 niet van mij, 1 is een kitten (van die poes) en bewust voor gekozen en de laatste aanwinst is aan komen lopen op vakantie. Zijn superschone beesten, haren zijn niet vies.

Keerzijde is dat het een hele verantwoordelijkheid is, bijv financieel, en omstandigheden kunnen veranderen. Ik ben bijv meer gaan werken, juist door die verantwoordelijkheid. Jongste zou niet bij ons blijven, maar zouden we een ander thuis voor zoeken, nou, ben zo gek op hem dat ik dat niet over mijn hart kan verkrijgen..

Veel aandacht kost een kat niet, zeker niet als ze elkaar hebben. Je hoeft ze niet uit te laten (mijn katten lopen standaard mee als ik hondje uitlaat, trouwens) en het zijn van nature individualisten, geen groepsdieren zoals honden, die leiding en gezelschap van de mens nodig hebben.

Een kat hecht aan zijn huis, jullie katten ook, of er nu meer mensen (een kind) bij zijn gekomen of niet, dat maakt die katten echt niet uit (ruimte).. Ik denk dus dat die argumenten (hygiene en ruimte) dus gemakkelijk onderuit gehaald kunnen worden. Iets anders vind ik het als je door omstandigheden het geld niet hebt voor de dierenarts en verzorging, of daar echt geen tijd voor hebt, nooit thuis bent enz.

Kortom: er kunnen allerlei redenen zijn om niet langer goed voor die dieren te kunnen zorgen, maar dat zijn volgens mij niet de redenen die je vriend noemt. En los van of je katten gehecht zijn aan jullie en jullie huis is het ook misschien allang zo dat jij en je kindje gehecht zijn aan deze katten.. Dan opeens wegdoen lijkt me voor je kind ook een gemis, zeker op deze leeftijd..
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Heel veel succes Calvijn ik weet hoe moeilijk het kan zijn als iemand steeds alle negatieve eigenschappen benadrukt van de katten waar jij zoveel om geeft. Het is niet makkelijk om daar steeds tegen in te gaan.
2 katten, jeetje dat is toch niet zoveel?? En dat het onhygienisch is valt volgens mij ook wel reuze mee. Hoeveel stellen met kleine kinderen hebben wel geen huisdieren??? Dat zijn er heel veel hoor. En dat ze te weinig aandacht krijgen zal vast geen probleem zijn voor de poezen zelf. Een kat is al gauw tevreden hoor. Ik vind dat je het niet kunt maken om de katten weg te doen omdat je vriend er nu ineens een probleem mee heeft. Ik vind dat als je besluit om een kat te nemen dat je daar net zo lang voor moet blijven zorgen tot ie uiteindelijk dood gaat. Je kan zo'n klein poezelig wollen beestje toch niet weg doen???
Sorry Calvijn, was een beetje hard maar Ik heb ook 2 katten en als iemand van mij zou verlangen dat ik ze weg zou doen, dan zou ik me afvragen waarom iemand me dat zou willen aandoen. Misschien een reality check voor je vriend.

Fijn dat ze bij je blijven.
Cool Calvijn! Misschien kunje iets op internet vinden over het positieve effect van dieren op kinderen om je vriend te overtuigen? Of desnoods, wellicht wat overdreven, je huisarts opbellen om die het uit te laten leggen? Misschien een raar idee hoor maar het lijkt me voor jou wel prettig als je vriend ook overtuigd is.
suc6 met je vriend.....daar heb je miz meer werk aan, dan aan je kindje en katten als hij ECHT zou willen, zijn er DVD,s over kattengedrag.

mischien een aardig valentijnsdag-kadootje ??
Ik heb gelezen dat de katten blijven, daar ben ik heeeel blij om!!! Want ik vind alle redenen die je vriend aandraagt KUL!

Hij wil gewoon van de katten af. En hij zit zich in bochten te wringen om jou aan zijn kant te krijgen.

En wie komt er op voor de belangen van de katten? Wie spreekt namens hen?

Ja ja, ze blijven, ik heb het gelezen. Maar ik maak me dus ook woest om al die partners die vinden dat huisdieren wel weg kunnen, omdat ZIJ er toevallig geen trek in hebben.

Als je nog een argument nodig hebt wanneer je met hem gaat praten: "Je bent verliefd geworden op een vrouw met een kat. Je wist dus waar je aan begon."

Vergelijkend verhaaltje (echt waar):

Vriendin wil dat haar vriend stopt met bungeejumpen. Ze staat doodsangsten uit wanneer hij dat doet (voor zijn beroep).

Hij: "Ik deed het al voordat ik jou leerde kennen, je wist waar je aan begon. Dit is mijn werk. Ik stop er niet mee."

KEEP THE CATS!
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
In mijn ouderlijk huis waren altijd 4 katten,er ging er wel eens eentje hemelen maar dan kwam er weer een nieuwe.

4 vonden mijn ouders een mooi aantal.

(oké we hadden dan ook een groot huis en geen appartement maar toch)

...en mijn moeder en vader werkten beide full-time en nee het was bij ons lang niet altijd schoon..soit.

Maar ik heb er verantwoordelijkheidsgevoel door gekregen (want de dieren moesten worden verzorgd en gevoerd)

en ik heb liefde voor dieren geleerd.

Ik zou het niet gemist willen hebben never nooit niet!!!

Dussss,je geeft zelf al aan hoe gek je kindje met de kat is!!!

En als je vriend zo baalt van de haren kun je hem tegemoet komen door wat vaker de stofzuiger te pakken (jij én hij)

Ik hoop echt dat je er goed met hem over kunt praten en dat zonder al te veel gezeur je de katten kunt houden.
dat de katjes volgens je vriend zielig zijn omdat ze mauwen en krabben is echt nonsens, ze willen dan gewoon aandacht.

als ze dat snachts aan de slaapkamerdeur doen; niet op reageren, nogmaals het enige wat ze dan willen is aandacht, wat ze krijgen als je tegen ze gaat gillen.

je arme vriend, hij had geen rekening gehouden met the 'viva-forum-girls'
Als ze het slecht hadden gehad was ik de eerste geweest om te roepen dat ze ergens anders beter af zijn, maar dat lees ik nergens. Sterker nog, ze hebben het prima bij jullie.

En al dat haar, ja dat haar is hinderlijk, maar daar zijn kledingrollers voor .

Gelukkig vind je dat zelf ook en daarom ben ik blij dat je hebt besloten dat ze kunnen blijven!
Ah, goed Calvijn! Ik wilde het argument 'ze zijn al met zijn tweetjes, dus gezelschap aan elkaar' er in gooien, maar dat is dus niet meer nodig.

Mijn kat wijkt ook niet bij eventueel latere kinderen!
Mijn vriend heeft dit topic en jullie reacties ook gelezen en is het uiteraard niet met jullie eens.

Jammer dan voor hem
quote:calvijn1 schreef op 05 februari 2011 @ 10:27:

Mijn vriend heeft dit topic en jullie reacties ook gelezen en is het uiteraard niet met jullie eens.

Jammer dan voor hem je zou hem vriendelijk kunnen wijzen op het bestaan van herplaatssite,s ....voor MANNEN
Calvijn!

Het is lang geleden dat je iets van me zag of hoorde..

Ik weet nog hoe blij je was toen je Luna ging ophalen bij het asiel, en later ook met Bram!

En hier heb je háár weer: ik heb zelf ooit een kat die iets is gaan mankeren wat mijn man te veel gedoe en belachelijk vond, uiteindelijk teruggebracht naar het asiel waar ik haar toen ik nog alleen woonde vandaan had gehaald.

Toen ze een week of twee later in het gratis huis-aan-huis blad als Dier van de Week stond, brak mijn hart. Ze zochten toen een baasje die van 'haar aandoening geen probleem maakt'.

Het voelde als een trap na, maar ik vond dat ik hem wel verdiende.

Nu, jaren later en zonder die man die na later bleek alles te veel moeite vond, heb ik het mezelf nog steeds niet vergeven.

Ik had mijn poot stijf moeten houden, en meer ruggegraat moeten hebben.

Hou vol, Calvijn, heb ik steeds gedacht toen ik je topic las.

En je hebt je besluit al genomen.

Hardstikke goed!

Groetjes, Perel.
Typische verhaaltje dat illustratief is voor de wegwerpmaatschappij waar we in leven.

Hebben we er geen zin meer in? Huppekee weg er mee!

Praten over "zielig voor die katten" is gelul en een smoes. Ik deed die katten er mooi niet uit.

Het is precies wat registreerjenu vertelt. Straks krijg je nog een 2e kind. die neemt NOG meer ruimte en aandacht in beslag. GA je het eerste kind dan ook weg doen?

We hebben het hier WEL over levende wezens! Geen DINGEN!. Zelf ben ik opgegroeid met een hond en ik ben blij dat mijn moeder niet zo'n hypoallergeen was die vond dat "de hond er dan maar uit moest vanwege de haren".

De instelling van je vriend deugt niet! voor jou ligt een mooie taak om hem op te voeden en verantwoordelijkheid bij te brengen voor alles wat leeft.
quote:carenza schreef op 02 februari 2011 @ 21:55:

Arme poesjes, moeten weg omdat ze uit een miljoen haren bestaan??? Dat wist hij toch al??? Zoek iemand die wel van katten houdt, lijkt mij beter dan je katten wegdoen!!!!

(maar dat is Carenza's persoonlijke mening)

En die van mij! niemand moet proberen tussen mij en mijn honden te komen hoor! zo'n vent ging er uit bij mij en kreeg er een harde trap bij na ook!
Ik krijg zelf geen aandacht van mijn kat. Hij ligt óf te slapen óf hij speelt buiten. Katten hebben vaak al genoeg aan een lekkere warme slaapplek en een aai over de bol. Erg onaardig van je partner dat hij van je verlangt om die lieverds weg te doen. Wat neemt een kat nu aan ruime in?

Wat hygiene betreft: ach er zal heus wel ergens een haartje slingeren of je zoon krijgt een lik over zijn neus. Daar wordt jullie zoon niet anders van hoor.
Wat fijn te lezen dat je ze houdt. Ik maakte me al zorgen. Je bent zo gek op ze. Ik lees je topic nu pas en moet nog terug lezen maar ik schreef altijd mee als je een topic had over je katten. En ik weet dat je gek op ze bent. Het is echt niet onoverkomelijk hoor. En ze horen bij jou. Verder vind ik het persoonlijk heel goed als kinderen met dieren opgroeien (ja dat is persoonlijk natuurlijk).

Sterkte maar doe ze niet weg, ze horen bij je, je kan er alleen maar spijt van krijgen, zeker als je het voor iemand anders doet ze weg doen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Ik zou er niet over peinzen om mijn kat weg te doen omdat mijn partner hem opeens onhygiënisch vindt. Wat een (ge)lul.

Het hele asiel zit vol met katten die opeens overbodig werden na de komst van een kind. Dat wil je toch niet op je geweten hebben?

Ik heb een kind en een kat. Kat krijgt wat minder aandacht sinds Uk er is, maar dat haal ik 's avonds weer ruimschoots in. Kat moest even wennen, maar het gaat nu prima. En onhygiënisch? Dan stoft je vriend maar wat vaker. Kinderen gaan niet dood van wat stof/haren trouwens. Goed voor de weerstand.
Calvijn, blij dat je voet bij stuk gehouden heb. Kreeg erg het idee dat je vriend smoesjes aan het verzinnen was om jou te overtuigen.

Je maakt regelmatig schoon, je katten zijn helemaal niet ongelukkig en je zoon is dol op ze. Ik zie echt geen enkele reden om ze weg te doen. En als ze gebrek aan aandacht hebben is daar natuurlijk heel simpel iets aan te doen: meer aandacht geven!
Wat ik nog vergeten was te vertellen is dat Luna al eens door haar vorige baasje is afgestaan.

Samen met haar 'zusje' zat ze in het asiel omdat nieuwe vriend van baasje niet van katten hield.

Vond ik toen al zó zielig, gaat dus niet nog een keer gebeuren.

Nogmaals zoon en ik zijn gek op ze!

(mijn vriend is op dit moment behoorlijk vervelend, zoekt gewoon dingen om over te zeiken/zuigen. Ik word er doodmoe van )
Ah lieve Calvijn , weet dat je het beste doet om ze te houden he!
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven