Wat te doen met de katten?

02-02-2011 21:32 113 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik/wij hebben al een poos een dilemma, maar ik heb niet eerder hier durven posten.

Wij wonen met 2 volwassenen en een kind van 2,5 in een appartement.

Wij hebben ook 2 katten en daar zit het 'probleem'

Mijn vriend is van mening dat:

- het huis te klein is voor 2 katten

- wij te weinig tijd hebben

- de beestjes dus te weinig aandacht krijgen

- en dus 'ongelukkig' zijn

- katten onhygiënisch zijn ivm jong kind

Verstandelijk weet ik dat hij gelijk heeft, maar ik vind het zielig om ze 'weg te doen'.

Beiden komen uit het asiel en vooral met Bram (de eerste kat) heb ik een speciale band.

Van mij hoeven ze dus ook niet weg.

Asiel is absoluut geen optie, dus wij zoeken eigenlijk een goed onderkomen voor ze.

Wat mij betreft gaan ze alleen weg als ik zeker weet dat ze alle liefde en aandacht krijgen die ze verdienen.

Helaas heeft niemand in onze omgeving interesse.

Weten jullie een oplossing

Voor de duidelijkheid; ze hebben het hier goed en er wordt van ze gehouden, maar voor hen is het misschien beter.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:mika65 schreef op 07 februari 2011 @ 22:10:

Calvijn hoe is het nu tussen jou en je vriend? Is hij nog boos op jou en de viva girls?

Hij vindt mij een watje omdat ik me door 'die vivamokkels' heb laten ompraten.

Hij verdenkt jullie ervan allemaal geen man te hebben en alleen maar katten

We laten de discussie maar even voor wat het is.

Vind het erg lief dat jullie zo meedenken.
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:iones schreef op 07 februari 2011 @ 18:01:

[...]

Waarom? Ik overdreef alleen maar een beetje. nee, je draaft door
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:calvijn1 schreef op 08 februari 2011 @ 08:47:

[...]

Even voor de goede orde: ik heb geen katten want ik hou niet zo van katten. Ik hou van honden. Maar ik herken van mijn gevoel voor honden veel in mensen die van hun kat houden dus ik snap gewoon hoe belangrijk een dier voor iemand kan zijn. Daarnaast, dieren zijn gewoon geen wegwerpartikelen!

Ik heb dus 3 honden, en een vriend! Al 11 jaar lang. hij leerde mij met hond en paarden kennen. En deze dieren zaten in het gehele pakket en moest hij erbij nemen. Gelukkig had hij daar vrede mee. Van de hond ging hij houden (en de honden die er op volgden) en van de paarden ook. En zo iemand heb ik gewoon nodig.

MIjn dieren horen bij mij, zijn deel van mij. Die dieren niet accepteren = mij niet accepteren, of accepteren zoals ik ben.

En jouw vriend accepteert jou dus niet zoals jij bent. Daar komt het op neer als je er goed over nadenkt.

[...]

Hij denkt maar wat hij wil , als de katten maar mogen blijven.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Calvijn, misschien heb je het al eerder gezegd hoor..heb niet alle pagina's gelezen, maar had je de katten al voordat je je vriend leerde kennen? En waarom heeft hij niet eerder gezegd dat hij de katten niets vindt?

Ben het eens met wat hier al eerder is gezegd: de katten zijn volgens mij ook niet het 'echte' probleem...

Ik woon al anderhalf jaar samen met mijn vriend in een appartement en hij had al een hond en ik had een kitten. Hij houdt meer van honden en ik meer van katten, maar we hadden het maar te doen met wat de ander al had van huisdieren. Heb zelfs van hem een andere kat er nog bij gehad.

Ben het wel met je vriend eens dat huisdieren nu eenmaal veel haren verliezen...kan er ook niet altijd even goed tegen dat als je net hebt gestofzuigd het huis alweer vol ligt, maar zo is het nu eenmaal Dat weet je als je huisdieren hebt. En sowieso...tenzij jouw vriend helemaal kaal is, verliest hij per dag ook aardig wat haren

Succes iig...hoop echt voor je dat jullie er gewoon uit komen, maar zou niet zomaar je katten de deur uit doen. Die horen nu eenmaal bij je.
Ik hoop dat de rust snel weer terug komt bij jullie thuis. Ook voor de kleine.

Hier grote 1 hond, 2 katten toen ik mijn vriend leerde kennen. Hij moest wennen en hij is nu heel erg gek met ze. Kitten nummer 3 is onderweg. Zijn idee
onhygienisch? Dan meer poetsen!!

[...]

.

hier 3 katten en een vriend.

Katten zijn er al 10 jaar en vriend bijna 1 jaar.

Hij moest er eerst weinig van weten (kende het alleen van de buurkatten die in zijn tuin schijten)

Maar mijn katten zijn nu gekker met hem dan met mij en hij is dol op mijn katten.

Dussss die verhuizen straks gewoon mee.
quote:biebelien schreef op 09 februari 2011 @ 11:04:

[...]

hier 3 katten en een vriend.

Katten zijn er al 10 jaar en vriend bijna 1 jaar.

Hij moest er eerst weinig van weten (kende het alleen van de buurkatten die in zijn tuin schijten)

Maar mijn katten zijn nu gekker met hem dan met mij en hij is dol op mijn katten.

Dussss die verhuizen straks gewoon mee.

Verraaiers , of charmeurs .

Geweldig dat je gaat samenwonen zeg.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 09 februari 2011 @ 11:09:

[...]

Verraaiers , of charmeurs .

Geweldig dat je gaat samenwonen zeg.

Snel gegaan hé

We wonen nu al samen (sinds 4 maanden) maar in mijn huis.

De bedoeling is om in zijn (koop)huis te gaan wonen.
Volledig off-topic, maar gefeliciteerd Bieb!!!!!! Leuk om te horen, nadat ik destijds bij en met de tetters aan de wieg heb gestaan van dit verhaal!

Calvijn...ik heb meegelezen en geen geweldige tip (die zijn er denk ik al gegeven) maar veel sterkte met de situatie! Hoop dat jullie er uit komen en de katten gewoon zonder al te veel gedoe kunnen blijven!!
Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om mijn katten weg te doen! Als je een huisdier neemt dan moet je daar ook de verantwoordelijkheid voor nemen in voor en in tegenspoed.
Thanks Mittens

Kom je weeres buurten bij de Tetters?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven