Uitgerekend september 2011

11-01-2011 14:03 2189 berichten
Alle reacties Link kopieren
WNW = wil geslacht niet weten

Cookie803001-9 10 mei vk2e jongen Incinta3003-9 28 mei vk 1e jongenLizi-27 2803-9 22 apr 20 w echo - 28 apr vk 1e jongen Juffie8723 05-9 15 apr 20w echo 1e jongen Tsmama2606-9 26 apr 20w echo - 12 mei vk 2e jongen blond7-9 1e meisje Crazydesi3209-9 14 mrt vk3e jongen Loveland339-9 8 jul placenta lokalisatie 1e jongen margriett2412-9 26 apr 20w echo1e meisje yrusjetd12-9 ? jongen Potatohead?13-9 ? jongen Lyt2613-9 15 apr vk - 26 apr 20w echo2e jongen anne_ananasje2513-9 19 mei vk - 14 jun 3D echo ? jongen Weekend2216-9 3 mei 20w echo1e meisje c773416-9 5 mei 20w echo3e wnwhaarspeldjes2916-9 18 jun 3D echo 2e wnwZonnebloem82 2918-9 4 mei 20w echo1e wnwNavimo3118-9 5 mei 20w echo 2e jongen Peetje74 3619-9 21 apr vk - 2 mei 20w echo 3e wnwGympy77 3320-9 17 mei 20w echo2e wnwMeisjegroningen 2620-9 4 mei 20w echo1e meisje 7up2520-9 13 april vk - 26 april 20w echo1e jongen deborahs1ste2020-9 6 mei 20w echo1e wnwm2b 2621-9 6 mei echo1e meisje xxxjes3324-9 15 jun vk 1e jongen dinges812925-9 11 mei 20w echo 1e wnwSofi2010 3426-9 12 mei vk - 24 mei 20w echo4e meisje ? Deernie3028-9 20 mei 20w echo - 28 apr pretecho 1e meisje Nientje82 283-10 18 mei 20w echo1e wnw
Pff wat is er veel geschreven de afgelopen twee dagen... Wel heel leuk zo'n levendig topic!

Meisjegroningen, heel veel sterkte de komende dagen. Ik zal duimen dat dinsdag alles goed is.

Lyt, wat een verhaal. Dat zijn de dingen in het leven die je liever niet hoort. Sterkte.

Deerne, Naimo en Leindeslee gefeliciteerd met de zwangerschap en welkom.

Zojuist de verloskundige praktijk gebeld. Ze bellen me zo terug om een afspraak te maken.

Ik vind het nog steeds wel eng om het hardop te zeggen dat ik zwanger ben. Bijna niemand om ons heen weet het nog. Alleen de huisarts, verloskundige en een vriendin in het buitenland. Voor haar ben ik ook zwanger.... ze kan zelf geen kinderen krijgen en vraagt me nu regelmatig hoe het is om zwanger te zijn.

Over het algemeen gaat het met mij nog goed. Alleen mijn darmen zijn volgens mij gestopt met werken, en daardoor krijg ik een buikje.

Gisteren heb ik mijn verjaardag gevierd en normaal vind ik dat echt super gezellig. Nu was ik om 22.00 uur wel echt helemaal op en zat bijna de familie en vrienden naar buiten te kijken. Zo van het is een doordeweekse dag, ga maar vroeg naar huis. Mijn vriend had het in de gaten en die zij dat ik maar mooi bij gasten moest gaan zitten en de laatste twee uurtjes heeft hij het drinken en hapjes rondgebracht.

Vandaag heb ik vrij. Ik heb heerlijk uitgeslapen en nu ga ik op mijn gemakje de kamer opruimen.

Als de verloskunidge heeft gebeld meld ik me weer :-)
@meisjegroningen wat vervelend zeg. Ik kan me voorstellen dat je je nu heel erg onzeker voelt. Ik hoop dat het hierbij blijft en dat je straks weer een hele mooie echo hebt.

@leindeslee Welkom!

@xxxjes Gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb nu ook een afspraak voor mijn eerste echo: 24 februari. Over 3 weekjes kunnen we (als alles goed is) ons wondertje zien zwemmen.

Ik had gisteren al gebeld voor een afspraak en werd op 7 maart gezet. Nadat ik opgehangen had en ook keek wanneer jullie de afspraken hadden, baalde ik er behoorlijk van dat het pas zo laat was. Vanmorgen dus weer gebeld, bleek mijn afspraak niet in het systeem te staan. Dus ze was erg blij dat ik nog een keer belde en was toen helemaal behulpzaam We hebben ook nog geprobeerd om de afspraak op de 25e te zetten (mijn verjaardag), maar die zat al vol. Maar nu kan ik het nieuws wel mooi op mijn verjaardag aan iedereen vertellen!
Pfff ik heb stiekem weer de verloskundige gebeld hihi...dezelfde vrouw die mijn missed abortion vorig jaar ook meemaakte. Zij had meer begrip voor mijn verhaal en heeft een echt voor me geregeld morgenvroeg 08:15. NU afwachten maar, ben iig blij dat ik morgen meer weet!

Sorry dat ik jullie misschien steeds lastig val hoor met mijn gedoe maar aangezien maar weinig mensen het nog weten kan ik het nergens anders kwijt...
C77: ik heb inderdaad een november 2009 kindje! Jij ook denk ik dan?

Haarspeldjes: ik geef nu geen borstvoeding meer, maar heb dat tot 9-10 maanden gedaan. Maar tot die tijd bleef m'n menstruatie uit, dus vandaar pas sinds kort een (onregelmatige) cyclus. Hoe vaak drinkt jouw dochter nog?

Het misselijk zijn, maar ook trek hebben herken ik heel erg Caatje.... Veel plezier in Wenen!

Goed dat je toch morgen al een echo kan krijgen Meisjegroningen! Ik zal voor je duimen..

Ik ben aan het werk en hou het even kort. Misschien kan ik van het weekend meer bijlezen!
Meisjegroningen: Fijn dat je morgen toch nog terecht kan voor weer een echo. Hopelijk krijg je dan goed nieuws te horen!

Zelf heb ik vanmorgen de eerste echo gehad en het zag er allemaal goed uit. De kans dat het nu nog mis gaat is volgens de gyn niet zo groot, dus we gaan er maar vanuit dat het goed gaat. Over 3 weken nog een echo om de precieze termijn te bepalen, maar zoals het er nu uit zag, ben ik een paar dagen later uitgerekend dan in de tabel staat. Verder heeft de gyn alvast de keus van de bevalling uitgelegd en aangegeven dat hij geen reden ziet waarom ik niet vaginaal zou kunnen bevallen, maar dat gezien mijn vorige bevalling misschien toch de keus gemaakt moet worden om met een keizersnee te bevallen, aangezien het dan gewoon ergens overdag gepland kan worden en dus iedereen aanwezig is, mocht er toch weer iets mis gaan zoals de vorige keer. Zelf hoef ik er eigenlijk niet over na te denken, want ik wil de ellende van de vorige keer niet nog een keer meemaken en dan is wat mij betreft de keizersnee de veiligste optie.
@ meisje groningen:

Wat lief van die verloskundige om nog voor het weekend het een en ander te regelen! Beetje begrip doet wonderen. Nu nog duimen.
Gympy: wat fijn dat de echo goed was. Gelukkig heb je nog even de tijd om te bedenken hoe je wilt bevallen.

Meisjegroningen: fijn dat de verloskundige nu wat meer begrip toonde en dat je morgen weer een echo krijgt. Ik zal ook voor je duimen.

Navimo: ze drinkt nu nog zo'n 4 keer. Voor ik zwanger werd was dat nog vaker, maar ik merk wel dat ik minder melk voor haar heb. Ze eet ineens veel meer brood. Het voeden is wel lastiger geworden omdat mijn borsten en tepels wat gevoeliger zijn, maar we vinden het nog steeds gezellig en het is een geweldig slaap- en troostmiddel. Toen mijn dochter bijna een jaar was ben ik met de minipil gestopt, daarna was mijn cyclus gelijk weer goed.

Gisteren heb ik weer gesport: in die strakke kleding heb ik echt al een zichtbare buik. Gelukkig heb ik geen opmerkingen gehad.
Meisjegroningen wat fijn dat je morgen naar de verloskundige mag. Ik zal doorgaan met duimen voor je.

Mijn eerste afspraak voor de verloskundige staat voor 9 februari.

Net even gekeken naar kinderdagverblijf, want dat zullen we ook al binnenkort moeten regelen. En, ik heb me aangemeld voor moeders voor moeders.
Hallo allemaal, de club is al mooi vol hier, maar ook ik wil me graag nog even aanmelden...

Dinsdag echo gehad om zwangerschapsduur te bepalen, omdat ik 6 okt. al laatste menstruatie had en toch pas bijna 9 weken zwanger... Mooi kloppend hartje gezien en gehoord ook!

Uitgerekende datum is 9 september 2011.

3e kindje en 32 jaar.

12 weken echo op 7 maart en 14 maart vk.

groetjes!
@meisjegroningen;

Ik vind het helemaal niet raar dat je hier je verhaal doet en je zorgen uitspreekt, daar is deze topic toch ook voor.

Ik begrijp heel goed dat je je zorgen maakt en ga heel hard voor je duimen dat morgen alles goed is.
crazydesi gefeliciteerd!

Deernie, heb je een indicatie van de datum, dan zet ik je daarmee in de tabel.

@meisjegroningen, ik ben het volledig met leindeslee eens.

Hier nog steeds vermoeidheid en aftellen naar volgende week, verder vaak wat minder lekker. Verder geen klachten.

Navimo, ik heb idd ook een nov 09 kindje.
Hier vandaag op het werk verteld dat ik zwanger ben, allemaal leuke reacties....

Ik wou eigenlijk nog 2 wkn wachten maar door mijn lage bloeddrk en kans op flauwvallen moest ik het wel vertellen.maar goed erg leuke reacties

Verder met het rustig aan doen gaat het redelijk.
Juffie, ik heb nog geen buikfoto's gemaakt. Heb ik trouwens bij de eerste zwangerschap ook niet gedaan. Ik probeerde foto's juist te vermijden, haha. Ik kwam laatst nog een foto tegen van toen ik al een week over tijd was. Ik herkende mezelf gewoon echt niet meer terug, zo erg!

En zo rond de 13 weken kan je meestal het hartje met de dopetone horen. Maar ook niet altijd....

Cookie, ze kwam er inderdaad pas na de geboorte achter, op de echo's leek alles goed. Ze is vanmiddag overleden....

Meisjegroningen, jeetje, wat een onzekerheid! Fijn dat je nu toch morgen al terecht kan. Ik ga voor je duimen!

Navimo, gefeliciteerd en welkom!

Haarspeldjes, met 15 maanden nog borstvoeding, ontzettend knap! Na een maand of 10 werd het bij mij minder. Ik vond het prima eigenlijk. Maar heb 10 maanden lang met heel veel plezier gevoed, vond het zo prachtig om te doen!

Leindeslee, welkom en gefeliciteerd!

Gympie, wat fijn dat alles goed was. Had je een traumatische bevalling bij de eerste?

Crazydaisy, welkom en gefeliciteerd!

Het kindje waar ik over vertelde is dus overleden. Echt een drama....

Verder gaat hier alles prima. De misselijkheid wordt gelukkig al een stuk minder.
crazydaisy, gefeliciteerd en welkom

lyt, heel veel sterkte

Morgen moet ik weer werken en het weekend ben ik een weekendje weg. Maandag/dinsdag lees/schrijf ik weer.
Lyt, wat verschrikkelijk, heel veel sterkte en ook heel veel sterkte voor de ouders van het kindje.

Over buikfoto's: Ik vond het wel leuk om hoogzwanger mijn buik terug te zien op de foto's, maar ergerde me vooral aan mijn bleke hoofd.

crazydaisy: welkom en gefeliciteerd!

xxxjes: lekker een weekendje weg, geniet ervan.

Meisjegroningen: dit topic is toch juist bedoeld om je zorgen te delen, dus voel je vooral niet schuldig. Ik zal aan je denken morgenochtend. Hopelijk kun je nog een beetje lekker slapen vannacht.
Meisjegroningen, succes zo meteen!!!
Lieve meiden zijn jullie toch, fijn dat jullie zo meeleven.

Ik heb een positief verhaal...ik heb gewoon een mooi gegroeid beebje met kloppend hartje. Datum is overigens aangepast naar 23 september

@Gympie77:Mooi he zo'n echo, kan je er meteen weer tegenaan. Men zegt dat als je na 8 week een goede echo met hartactie hebt gezien dat het voor 95% vaststaat dat het goed gaat,.

@Misselijkheid; Ja ik voel me niet top. Heb honger maar geen eetlust. Hoewel ik het er graag voor over heb kan ik niet wachten tot het voorbij is...zolang ik er maar wél iets moois voor terug krijg natuurlijk.
Fijn meisjegroningen, ben blij voor je!!!
Ohhh, meisjegroningen, wat fijn voor je! Zo zie je maar dat er, ondanks bloedverlies,ook wel eens niets aan de hand is. Iedere vrouw is anders..

De nieuwste zwangeren: ook gefeliciteerd!

Ik ga weer snel aan het huishouden
Zo, ik kom ook weer even kijken hier.

Alle nieuwe zwangeren: gefeliciteerd!

Alle meiden met goede echo's: gefeliciteerd!

Meisjegroningen: wat fijn dat je een goede echo hebt. Hopelijk houdt dat bloedverlies nu echt op, lijkt me vreselijk.

Lyt: wat een afschuwelijk nieuws, veel sterkte.

Ik heb 17 februari een afspraak met de verloskundige, de week erop mijn eerste echo. Dus nog 3 weken wachten, en dan weet ik meer.

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met een opgezette buik, mijn darmen zijn compleet van slag. :-)

Ik ben nu ruim 7 weken zwanger. Al vanaf het begin heb ik aan de rechterkant van mijn onderbuik een stekende/zeurende pijn. Het voelt een beetje als spierpijn. Komt dit iemand bekend voor? Ik ben zo bang dat er iets mis is.

Potatohead: hier nog 1 die aan het huishouden gaat, sterkte!
@ meisjegroningen; Wat fijn voor je!

@ xxxjes; heel fijn weekend!

@c77; ik begrijp dat jij het schema bijhoudt? Mag ik er ook bij?

27 jaar, 1e kindje, 14/2 1e echo, 21/2 1e keer vk, uitgerekende datum 20/9 (eigen berekening)

Gisteravond het nieuws tegen vriendin verteld! Was erg leuk, kon tegen haar niet langer meer 'liegen'. Denk dat het volgende week ook tijd wordt om mijn leidinggevende in te lichten, die zal denk ik minder enthousiast reageren..
Heb inderdaad een traumatische bevalling gehad bij de eerste en om te voorkomen dat het nog een keer zo'n bevalling wordt, is een geplande keizersnee een goede oplossing (zoon is uiteindelijk ook met een keizersnee geboren). Zelf had ik vooraf al bedacht dat ik het liefst met een keizersnee wil bevallen van de tweede, dus ik was gisteren best blij dat de gyn aangaf dat hij in mijn geval wel een geplande keizersnee wil uitvoeren. Gisteren hebben we mijn ouders verteld dat ik zwanger ben en ook zij geven aan dat ik maar voor een keizersnee moet gaan, want ook zij willen het niet nog een keer meemaken, aangezien ik de vorige bevalling maar ternauwernood heb overleefd.

Meisjegroningen: Gefeliciteerd met de goede echo. Ben je nu zelf ook helemaal gerustgesteld?
Gympy, dat klinkt heftig, ik snap dat je dan liever een ks hebt. Ik heb ook 2 x een ks gehad, maar vind dat echt zoooooo jammer. Natuurlijk gaat het erom dat je een gezond kind krijgt, maar ik had graag een bevalling meegemaakt (net zo-een als de jouwe natuurlijk!) Meestal gaat het natuurlijk gewoon goed.

Leindeslee, natuurlijk mag je in de tabel!

Over een tijdje zal ik de tabel splitsen om te kijken wie er meeschrijven en wie er ondertussen afgehaakt zijn, dan wordt het allemaal vast wat overzichtelijker. Wel gezellig zo hoor!
Nog als aanvulling voor de tabel: 23 februari termijnecho.
C77: Is het de bedoeling dat je deze keer wel natuurlijk gaat bevallen of is de kans groot dat het ook nu weer een ks wordt?

In mijn geval is de eerste keer een spoedks uitgevoerd, omdat mijn zoon het benauwd had en er niet met de vacuumpomp uit kon, ondanks het feit dat ik volledige ontsluiting had. Het grootste gedeelte van een natuurlijke bevalling heb ik dus wel meegemaakt en ik heb niet het gevoel dat ik het ga missen als het een ks wordt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven