Las Barettas Otoños

06-10-2010 18:09 2537 berichten
Mannie had 3 jongetjes uitgenodigd Vond ik echt een beetje veel te veel. Maar goed, laten kiezen was ook een beetje sneu dus voor één keertje maar gedaan. Ze waren haske lief.

Mini belde of ze mocht logeren maar aangezien ze op het schoolplein eerst Mannie mepte, toen mij en vervolgens heel hard ging huilen om iets onbenulligs leek het me verstandiger het niet te doen

Eigenlijk moet ik gaan koken, blegh...
Mini was heel geheimzinnig aan het doen toen ze thuiskwam, net kreeg ik 'post' ..

Lieve mama, sorry dat ik bij het schoolplein niet luisterde en ook Mannie sloeg. Sorry Mannie en mama. Groetjes Mini

Alle reacties Link kopieren

wat schat-tig!
Ik had een dagje cursus voor het werk. Kregen we te horen dat het zo zonde was uitzendkrachten steeds weg moesten want die cursussen waren zo duur. Een BHV organisatie is verplicht dus zorg dan dat je je BHV'ers in vaste dienst neemt zei ik tegen het hoofd BHV. Hij heeft vast iets meer in de pap te brokkelen dan ik dus het kan geen kwaad hem het idee aan de hand te doen

Ik was vroeg klaar en ben nog even naar de kapper geweest, mijn moeder paste op. Ik ben altijd zo blij als ik weer naar de kapper ben geweest en het komt er zo weinig van dat dus altijd helemaal blij terug kom als het gelukt is.

Ben nog vergeten te vragen hoe het nou bij haar staaroperatie ook al weer precies zat, ik ben het vergeten wat er nou precies was, maar weet wel dat het dus zeker niet in 1x goed was.

Miffy pfoe, het lijkt me toch echt heftig en zwaar voor jou, de oordopjes en om en om even apart slapen om bij te slapen dan?

Die mini, die maakt er ook af en toe een lekker potje van, maar wat lief dat briefje!

Irritant Nitro. Ik geloof niet dat ik er in mee zou kunnen gaan, die telefoongesprekken als je net thuis komt, dat is hier altijd al stress en spitsuur zonder telefoontjes erbij, dus nee, ik zou dat niet trekken.
Dat slaappatroon van jongste van Nitro klinkt ook euhm. zwaar, voor jou.

Ik had een taartje meegenomen vanmiddag, omdat ik op tijd thuis was, vonden de kinderen het niet lekker, moest ik 2 stukken opeten, vervelend zeg

De rest van het taartje sneuvelt nu.
Oordopje (eentje) heb ik vannacht wel van stal gehaald. Voor het oor aan Mans kant, want die is ook verkouden en snurkte

Nino en Pluis waren vanavond allebei heel erg gezellig. Was leuk, met z'n vieren aan tafel.

Nino heeft (sinds hij bijvoeding heeft, terwijl hij toch nog alleen hele brave dingen krijgt) eczeem. Begon in zijn knieholtes, maar het breidt zich nu ineens snel uit. Hij lijkt er verrassend weinig last van te hebben. Maandag moeten we toch naar de huisarts, om te laten kijken of zijn oren nu rustig zijn (zo nee wil ik eigenlijk maar meteen naar de KNO arts, want dan vermoed ik dat hij de oren van mijn familie heeft), dan vraag ik ook meteen maar om iets voor z'n eczeem.

Logeeroptie gaan we toch maar eens serieus overwegen, alleen zijn toevallig net de mensen bij wie we ze graag zouden laten logeren op vakantie, dus dat moet dan nog even twee weken wachten. Ik ben goed in uitslapen, Man in 's middags slapen, dus dit weekend mogen we in elk geval afwisselend in bed.

Nitro, inderdaad, waarom zouden je Europese collega's wel tijden mogen weigeren en jij niet?

Dat briefje van Mini
Mag ik een teiltje, zit popstars te kijken, of is het x-factor, zijn de echt helemaal over de top hoteldebotel van een kandidate, zegt Angela, er is vast wel een of andere profvoetballer die je hier zo ziet staan en het wel ziet zitten, of iets van die strekking. Hoe vrouwonvriendelijk kun je zijn, alsof het als mooi meisje je grootste ambitie zou zijn met een profvoetballer te daten, ik dacht, zegt ze dat nou echt?!

Balen van eczeem van Nino, gelukkig dat ie er niet te veel last van lijkt te hebben.
MIffy, probeer eens cetamacrogolcreme. Is hier vaak al voldoende, en kun je morgen zo zonder recept kopen (hoewel je er misschien wel voor naar een apotheek moet).

Nitro, dat telefonisch overleg op dat tijdstip lijkt me heel vervelend. Wat gebeurt er als jij gewoon zegt dat je niet kunt?

Ik kijk geen popstars, maar dat klinkt vrij walgelijk. De Linda van deze maand ging over mooi of slim. Daar zaten reportages in over vrouwen met titels en nerds. Ik zou daar niet snel aan meewerken; lekker stempel geef je een kind daarmee.
Lief briefje van MIni, ze had dus wel degelijk door dat ze fout zat.

Hier weer de zwemles achter de rug. Ot had ik vooraf even toegesproken en ik heb vanuit de kantine even meegegluurd en hij zwom nu een stuk beter. Daarna at hij ook nog keurig zijn bord leeg (reactie op de rode kool: "het ziet er heel erg raar uit, maar het is wel lekker eigenlijk :heart:", dus dat leverde hem een extra portie slagroom van A-man op. Ot viel van verbazing bijna van zijn stoel bij het zien van zo'n grote portie.

Maby was totaal KO. Was haar stem kwijt, wilde in zwembad alleen maar op schoot en wilde eenmaal thuis alleen maar naar bed. Hoop niet dat ze ziek gaat worden, want zondag vieren we haar verjaardag.
Die ceta-dingescreme werkt hier ook erg goed bij beginnend eczeem inderdaad. Ot had pas ineens een uitbarsting en dan is het met een keer goed insmeren ook weer snel onder controle.
Begin maart mag ik trouwens naar de reumatoloog. Moet er wel een eind voor rijden, maar in de buurt waren de wachttijden kennelijk erg lang.
Moet eerlijk zeggen dat het bij Limoen en Mandarijn weinig uithaalt die cetomacrodinges, misschien dat ik er erger mee voorkom, maar ze hebben al weken rode knieholtes.
Ik kan me ook voorstellen dat bij de zwaardere gevallen zwaarder geschut nodig is inderdaad. Het voordeel van dit spul vind ik inderdaad dat het zonder recept verkrijgbaar is (en de kinderen hebben hier vaak maar heel licht eczeem).
het gaat om het vet houden: vaseline-cetomacrogol is iets vetter en vaseline-lanette iegenlijk nog meer, maar dat is op basis van wolvet en daar is de kans op allergie wat groter.

Ik smeer met Poek overigens alle soorten bodybutters van de Bodyshop, maar ik ben vooral gecharmeerd van de sheabutter. werkt als een tierelier. dus kijk maar wat dichterbij is, Miffy: de bodyshop of de apotheek. apotheek van vriendin bij jou in de buurt is op zaterdag open

ik ben blij dat ik geen popstars kijk, wat een suffe opmerking. Ik vind sws dat de laatste jaren de verschillen tussen jongens en meisjes zo benadrukt worden; voor meisjes móet het allemaal roze en prinsessespul, voor jongetjes móet het stoer. ik heb het idee dat veel spullen niet meer 'neutraal' te krijgen zijn. Terwijl Poek meer een half jongetje is (spaart voetbalplaatjes) en nauwelijks interesse heeft in prinsessespul.

vandaag weer overleefd. Begrafenis was 'mooi' en sober. Zus van vriendin en vriendin spraken, allebei in hun eigen stijl. hield het niet lang droog, zeker toen vriendin - die nooit huilt - met ingehouden snik sprak en heel treffend.

Graf van haar vader lag op geen 25 m van dat van mijn moeder, was ook wel apart.

in de toespraak die vriendin hield, zei ze dat ze een biertje gingen drinken op hem en mét hem. Zo stond ik dus vanmiddag om 1 uur al aan het bier

Thuis bleek de door ons gehate kerstboom voor de deur omgewaaid; gelukkig geen schade veroorzaakt. het waait overigens nog steeds behoorlijk, dus wij wiebelen aardig.
In toespraak die zus van vriendin hield, las ze het volgende gedciht voor:

ik vond het erg mooi en ga het onthouden...

gedicht
Sok, apotheek van vriendin hier in de buurt? Welke apotheek en welke vriendin? Ik ga morgen inderdaad maar even een wandelingetje maken naar de apotheek. Lanette durf ik niet aan, omdat ik zelf ooit bij plakproeven reageerde op lanoline. Volgens de dermatoloog is dat een notoir onbetrouwbare test, en het gaat om mijn kind, niet om mij, maar toch.

Om 1 uur aan het bier na een begrafenis is in elk geval bijzonder, Sok.

Nippo, die Linda had Man voor mij gekocht om te lezen toen ik ziek was. Inderdaad, die nerds hadden toch tegen zichzelf in bescherming genomen moeten worden. Allemaal nog hele jonge ventjes, en dan ook nog van die achterlijke foto's erbij.
naam apotheek staat in de AK, Miffy. En vriendin was niet op feestje
Fijn dat het mooi was Sok.

Het enige spul wat ik lekker vind is de glycerolcreme van Samenwerkende Apothekers, smeert goed uit, trekt snel in zonder viezig vet laagje, het ruikt nergens naar, is niet zo teringduur als bijvoorbeeld Balneum en Mannie is binnen de kortste keren weer lekker zacht. De badolie van SA vind ik ook heel erg fijn. Bij echt eczeem helpt alleen hydrocortisone trouwens.

Dat nerd-artikel heb ik ook gelezen en ik vroeg me alleen maar af hoe die mannekes zich nog moeten handhaven. Nou ja, aansluiting hadden ze toch al niet

Pamman is met Mannie naar zwemles gegaan en is nu met Mini naar hockey. Mini en ik zijn naar de sportwinkel geweest voor haar hockeystick en nu gaan Mannie en ik boodschappen doen.

Vannacht vreselijk geslapen; eerst droomde ik dat ik niet voldoende lucht kreeg, toen droomde ik dat Pamman dood ging en hier thuis opgebaard lag en daarna ben ik nog een keer of 5 wakker geworden van een snurkende Pamman. Om 6 uur waren allebei de kinderen wakker. Mini had ernstig moeite om normaal te doen, haar DS was ze heel snel kwijt. Maar toen is ze gaan fröbelen aan een boekje, verhaaltje geschreven, tekeningen erbij gemaakt en toen dat af was deed ze weer helemaal normaal en lief. Raar kind.
Hier kom ik vandaag maar moeilijk op gang. A-man is de hele dag naar een feest in Sokstad, dus ik vrees toch dat ik de kinderen zelf bezig zal moeten houden . Dat ik net een doodsmak maakte over de Duplo-rails helpt natuurlijk ook niet mee. En dat Ot vannacht in bed plaste ook niet (A-man hoorde natuurlijk weer niets en daar was ik pissig over).

Voordeel is wel dat A-man vanavond mijn moeder op kan halen en mee kan nemen hier naar huis, zodat ze er morgen op de verjaardag van Ot en Maby wel bij is.

Ik ga zo maar eens een taart voor morgen met het spul bakken. En veel koffie drinken, misschien dat ik dan ooit nog wakker word.

As we speak zijn Ot en Sien trouwens al een behoorlijke tijd samen aan het spelen zonder ruzie te maken. Eerst mens erg je niet, dan domino en nu met de auto's op Ot zijn kamer. En ze hebben de spellen nog opgeruimd ook. Ze kúnnen het dus wel.

Begrafenis klinkt mooi en emotioneel Sokje.
Heb je nog een beetje uit kunnen slapen vanmorgen Miffy?

Kinderen mogen hier altijd logeren trouwens, maar is natuurlijk wel dik een uur rijden (maar we bieden hier natuurlijk wel een waar kinderparadijs).

Zo, koffie begint te werken, want ik begin zowaar wakker te worden. Wat een wind nog trouwens, het ging hier vannacht echt enorm te keer.
op gang komen? hoe, waar? ik ben al aangekleed, 1 kind half, Sokman staat gaat onder de douche (wordt aan de praat gehouden door Slof) en 1 kind is nog in pyjama. Mijn plan om te gaan zwemmen met Slof is vanwege immense luiigheid mijnerzijds jammerlijk mislukt.

hier waait het ook enorm en de hele ark kraakt vervaarlijk. lang geleden dat het zo waaide.
Ank, maak je A-man niet wakker? Pamman moet er gewoon uit (hoort het ook niet), een doet dan het kind, de ander het bed.

Gezellig dat je moeder erbij kan zijn.

Taart, lekker. Ik had van de week cake gebakken met meel van een molen hier uit de buurt, verrukkelijk. Smaakt toch beter dan zo'n supermarktpak.

Mannie en ik hebben gezellig boodschappen gedaan, hij is heel snoezig vandaag. Maakt steeds grapjes en gaat daar zelf enorm om zitten giechelen Was 2 draait alweer, ons bed verschoond, opgeruimd, alleen de vaatwasser nog.

Wiebel je nog Sok?
'Ik ben al aangekleed' zegt ze dan

Mannie wil typen: et4gegfcdvdfdzdfzr vis
Hier woei de trampoline net uit de tuin. Echt ongekend dat het hier in het oosten van het land zo hard waait.

Net gegeten en een taart gemaakt met Ot en Sien. Maby is echt niet fit: die ligt al een half uur onder een deken op de bank en er komt geen geluid uit. Het is ineens een stuk rustiger hier in huis zonder haar geschreeuw/gezang/gebabbel. Ik ga dus ook maar niets meer buiten de deur doen: ik denk dat ze vanmiddag een DVD mogen kijken. Morgen wordt nog druk genoeg.

Haha, ik zie hier buiten in de tuin telkens een jongetje voorbij waaien/rennen/springen.

Oh, Sien wil sommen maken op de laptop, dus ik word weggejaagd. Oh nee, verkeerd begrepen, we moeten samen sommen maken.

Had ik trouwens al bekend dat ik weer een enorme set rails en wissels en een trein op Ebay gescoord heb voor de verjaardag van Maby. We hadden al megaveel, dus nu kunnen we volgende week echt een megabaan bouwen (heel erg, maar A-man en ik vinden de Duplotrein zelf ook ontzettend leuk ).

Pammie, ik kan A-man wel wakker maken, maar ik vind gewoon dat hij een keer zonder oordoppen moet slapen en dan zelf wakker moet worden (maar misschien verwacht ik ook wel weer teveel van hem hoor). Hij heeft me vanmorgen wel uit laten slapen en de kinderen gedaan, dus een beetje schuldig voelde hij zich wel.

Dilemma van de dag trouwens: ik heb gisteren als cadeau Ice Age II gekocht voor de kinderen. Maar eigenlijk wil ik hem vanmiddag met ze kijken. Wat zal ik eens doen.

Nu eerst samen met Ot de primula's in de aarde zetten (Sien is haar sommen weer vergeten gelukkig en is nu een ingewikkelde constructie met Duplotrein aan het bouwen).
Toevallig: Pluis kijkt nu ice age ii, en zwemmen is wegens luiigheid mislukt.

Vannacht/vanmorgen voor het eerst in tijden acht uur geslapen, hoera!

Nino ligt in zijn bed, ingesmeerd met crème van de apotheek van Soks vriendin, want dat bleek toevallig onze eigen apotheek te zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven