Outsiders

24-05-2010 13:40 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kom hier gezellig kletsen over wonen in het buitenland.

Waar woon je?

Wat doe je er?

Wat mis je aan Nederland?

Wat niet?
VG, ben benieuwd of je morgen al wat hoort..zou fijn zijn, weet je direct waar je aan toe bent.

Looola, discussies zijn niet verkeerd, zelfs niet met professors

Veel succes met je gesprek morgen he!

En zo is iedereen wel ergens mee bezig, mooi is dat.

Mijn dag was ok. Dacht dat ik ziek wakker werd, maar heb mezelf toch naar stal gesleept. Kort ritje gemaakt, maar deed me goed. Vanavond met een vriendin wezen eten, ook gezellig.

Heb begin deze week met support van een vriend mijn ex geschreven dat ik geen contact meer wil, omdat het steeds mijn hele wereld weer op z'n kop zet. Uiteraard heb ik dan ook niks meer van hem gehoord. Ik ben ervan overtuigd dat het beter is, maar mijn hart huilt. Op zich word ik daar toch wel moedeloos van, hij is altijd en overal in mijn gedachten.

Morgen weer studiedag, daar heb ik weer zin in. Ook het weekend wordt vast fijn. Lekker het bos in ook weer. Ik merk wel dat de weken voorbij vliegen.

Slaap lekker allemaal!
Vrijdag, weer een week om. Heb vandaag vrij, teveel overuren..

Looola, als aan Limburg denk, denk ik aan rijstevlaai. Heb ik eens gegeten (bij een moeder van een schoolkameraadje die uit Limburg kwamen, wel al 35 jaar geleden) en vond het heel lekker.

Vandaar. De reis naar Macedonie duurt dan wel een dag of drie, met twee teenies in de auto. We wilden een paar tussenstops maken, om niet bekaf in Ohrid aan te komen. Ik heb een servische collega sinds kort, misschien kom ik dan aan een paar adresjes via via zonder genept te worden. In Slovenie ken ik ook nog iemand, dus ik zie alles heel relaxed.

Heel veel succes vandaag met je gesprek!

Vivagirl, hopelijk krijg je snel bericht dat ze jou willen hebben. Dan heb je ook weer wat meer rust.

Philein, het wordt mooi weer van het weekend, hier praten ze in ieder geval van 14°C. Dan kun je heerlijk op pad.

Eerst nog even studeren vandaag, heb je je "huiswerk" af?

Het fijne vind ik dat de dagen al weer langer worden ..helaas komen ze dan weer met de zomertijd...dan wordt de voorpret weer gedempt.

Alles okay bij de andere outsiders:

Sahara_Desert, pino, flamenco, avianflu, MajMaj..

nichiran alles goedgekomen met je visum, vandaag je mondeling?

Looola, ik heb ook vaak dat ik niet op het forum kan komen . Alsof de website geblokkeerd is, of bedoel je iets anders?
Ook hier mooi weer voorspeld, maar zo warm als bij jou? Hoop het!

Je trip naar Macedonie klinkt goed! Ik vind zulke autoritten altijd wel wat hebben, zo zie je nog 'ns wat. Gaan jullie elk jaar die kant op eigenlijk Heidel? Of vliegen jullie ook weleens verder weg?

Ik ben ook benieuwd hoe het met de anderen gaat, en vooral Maj nu...hopelijk redt ze zich een beetje...
Dank je Philein..

Financieel is het bij ons niet zo dat we verre reizen maken, alles heel bescheiden. We waren 1x in Bulgarije, een paar jaar geleden, met de kinderen (hotel + all inclusive). Daar zijn ze de eerste keer gevlogen. Ik hou helemaal niet van dit soort vakanties, maar ter gelegenheid van ons 10-jarig huwelijk wilde mijn man dit graag.

En nu wil ik graag naar Ohrid, dus vandaar. Het wordt de eerste keer deze richting met the whole family....
Wanneer ben jij er voor het laatst geweest Heidel?
1992.................
Ooh echt?? Dat is al lang geleden zeg!

Nou, ik hoop je echt te gaan ontmoeten daar in elk geval!
Ik verheug me er zo op, maar ik denk dat Ohrid na bijna 20 jaar wel wat veranderd is...dat is dan wel weer jammer, maar misschien ook niet!

Hoop dan ook jou te zien en wie weet wie er nog komt..pino misschien..vivi... dan drinken we een pivo en voor vivi een vino of we gaan voor de cocktailbar...
Haai! Heb er even snel overeen gelezen,sorry.....Niet alles bijgelezen, ik werk elek dag, in mijn vrije uurtjes loop ik,dussss.....niet veel online. Maar ik denk aan jullie!

VG ben heeeel benieuwd wanneer je wat hoort,toitoitoi!

Philein,wat kanp dat je dat bericht hebt gestuurd naar je ex.... Ik begrrijp dat het heel moeilijk is....ook ik sta nog met m op en ga met m naar bed...[haha....] enfin ,jullie snappen wat ik bedoel he?! Hij wil gewoon niet uit mijn hoofd...

23 februari is zijn verjaardag ,en ik heb al een kaart gekocht....

Wat vinden jullie...? Ik kan het niet over m'n hart verkrijgen om niets te laten horen.....en de tekst hou ik heeeel simpel,duh.Alleen mijn naam denk ik..

Heidel sorry heb niet gelezen wanneer je wilt gaan naar Macedonie?? Leuk vooruitzicht hoor, en romantisch,voor jullie 10-jarig huwelijk! Lekker van genieten!

Enne...die cocktailbar : Sounds great!

Loola succes met je gesprek! Gaaf Brazilie,wil ik graag nog s heen...

Tot later X
Come fly with me on a jetplane
pino, ik wil geen spelbreker zijn, maar waarom wil je hem een kaart sturen ...misschien heb je tijd in augustus, vanaf de 11e hopen we in Ohrid te zijn..zou je ook goed doen een beetje afleiding! Ben inmiddels al 12,5 jaar getrouwd (ja, ik ben al een oude taart. .)

Het gaat nu wel goed met je moeder hoop ik. Was ze al op controle?
hallo

Philein, ik vind het een hele goeie stap dat je hebt besloten dat je (even) geen contact meer wil. Iedere keer doet het je weer veel verdriet. Maar als ik me echt even in je schoenen verplaats, of ik denk hoe ik me zou voelen om geen contact meer met mijn vriend te hebben............pfff.....petje af hoor!

Pino, ik vind dat een verjaardagskaart best kan. Alleen moet je voor jezelf wel heel goed bedenken of je een reactie verwacht, al is het maar een dank je wel, en als je dat niet krijgt, of je dan ook weer verdriet hebt.

Op een actie volgt meestal een reactie. En wat als die reactie uit blijft?

Ik hoor eind volgende week pas meer over mijn sollicitatie van gisteren.

Net nog weer een leuke functie gevonden, voor een cruise line, wel verkoop, maar toch klinkt het leuk.

Man, ik spring ook van de hak op de tak. Wil ik nou wel of niet uit de reiswereld?

En ik zie veel leuke functie op websites, maar de helft is niet beschikbaar. Net een leuke gevonden voor copy writing voor brochures, helemaal geweldig. Ik gelijk bellen, nee, die functie was niet live. Haal 'em dan van de website!!!!!!!!!!!!!!!

Frustrerend!

xxx
Net terug van het etentje na mijn mondeling.

Ik heb eigenlijk in het half uur maar een paar keer iets hoeven zeggen, en dan niet eens omdat er een kritische vraag was maar meer om iets toe te lichten of on te vertellen wat ik denk verder ooit nog te doen met het resultaat van mijn studie. Voor de rest werd ik eigenlijk erg veel geprezen door de drie docenten en was er maar erg weinig negatief commentaar. Kortom appeltje eitje en nu nog alleen 1 keer een versie van mijn scriptie inleveren waarin enkele spel- en grammatica-fouten zijn verwijderd en het is af! Helemaa af! Ben ik aan de ene kant echt heel erg blij mee, aan de andere kant komt nu het besef dat het studentenbestaan nu toch wel in ieder geval voor nu bijna afgelopen is (misschien wil ik ooit nog een promotie er aan vast plakken, maar nu nog niet)

Visum is ook helemaal geregeld: ik mag gewoon langs komen wanneer ik in maart uit Nederland terugkom. Moet wel tussen de 6e en de 10e, maar dat moet lukken.

Voor mij vanaf morgen 4 dagen werken en mogenavond een tandartsbezoek. Alle Outsider,s alvast een goed weekend
Pino, waarom zou je hem een kaartje sturen en het toch 'algemeen' houden. Pas op hoor, uit ervaring weet ik dat je er alleen maar weer hoop uit kunt putten, dat je weer gaat zitten wachten op respons, dat het je gedachten op volle toeren laat draaien. Ga bij jezelf inderdaad goed na wat je doel er mee is en wat je verwachtingen dus zijn. Houd jezelf niet voor de gek he, ook al snal ik echt heel goed dat zijn verjaardag je heel erg bezig houdt (nu al).

VG, blijf je vooral lekker orienteren, ook al heb je al iets lopen nu. Je weet maar nooit hoor!

Nichi, het gaat je voor de wind! Super dat je zulke goede feedback op je scriptie hebt gekregen, daar mag je trots op zijn!
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 30,5205240 even dromen...ich habe Fernweh...even naar beneden scrollen...dan komt Ohrid!
Heidel, wat leuk dat je EINDELIJK weer terug kan gaan naar Macedonië! Wel bijzonder! Rijstevlaai is inderdaad lekker, maar we hebben wel veeeeeeeel meer lekkere soorten vlaai... Of ja, 'vla' heet het bij ons, maar dat is dan weer 'pudding' in het noorden. Toch?

Pino, ik vind dat VG en Philein goede tips geven, om eerst na te denken wat je precies verwacht qua reactie... Pas op dat je jezelf niet onnodig pijn doet, het is al klote genoeg allemaal. Hoe voel je je verder op dit moment?

Vivagirl, ik hoop dat je snel een leuke baan hebt, reiswereld of niet!!

Ik heb net een gesprek gehad van een half uur, het ging goed, ze vroegen ongeveer wat ik wel verwacht had dus ik heb veel kunnen praten. Toen werd ik opeens doorverbonden met een lokale medewerker, om mijn Portugees te testen... Nou, ik kreeg het wel warm hoor. Ik heb hem verteld dat het mijn tweede gesprek in het Portugees was, ooit, en dat ik nog wel wat moet oefenen. Maar het was geen probleem zei hij, we verstonden elkaar prima, en hij zou dus doorgeven dat ik geslaagd was voor de test. Nu moet ik aanstaande dinsdag nog een test doen, een samenvatting schrijven van een economisch artikel, en dan hoor ik daarna definitief of ik de stageplaats krijg. Ik vind het spannend!
Looola, dat klinkt goed! Sjeminee meiden, wat een lef en doorzettingsvermogen hebben julle toch allemaal! Super!
Hmm, ik zal nog s goed nadenken over wel/niet de kaart versturen....Jullie hebben wel gelijk...

Ik heb de hele middag doorgebracht op de Eeerste Hulp...

Kom nooooooooit bij een dokter!

Vanmorgen stapte ik in de auto om naar mijn werk te gaan....opeeens een heel erge pijnscheut in mijn rechterslaap,echt niet normaal meer.

Ik greep naar de plek, en de tranen rolden over mijn wangen...ik schrok zooo erg! Ben linearecta naar de huisartsenpost gereden, die me meteeen naar de Eerste Hulp stuurde..

Daar uitgebreid onderzocht, motoriek,bloed testen alles. Alles zover in orde. Toen nog een CT scan, ook niets op te zien.

Ondertussen al al die tijd een gevoelloze rechterkant van mijn gezicht.....Mijn slaap,wang en rechterkant van mond en tong.

Heeeel vreemd....

Ik ben nu thuis ,na 6 uur in het ziekenhuis, en ik moet maandag terug voor een MRI.....Vind het wel een klein beetje eng ja..

Ik had vanmorgen gewoon hardgelopen,ontbeten enz....IK BEN NOOIT ZIEK!! Nog geen verkoudheid! Snap er niets van...

En de neuroloog ook niet...

Heb dus nu nog steeds geen gevoel in die rechterkant....verder voel ik me prima...

Morgen gewoon weer aan twerk....en dan zien we maandag wel verder...

Raar hoor....Voor jullie allen een goed weekend
Jezus Pino, dat is echt eng inderdaad, wat zul je geschrokken zijn en wat ontzettend shit dat je nog een verder onderzoek in moet gaan.

Ik hoop niet dat je je al teveel zorgen maakt en je moet nog wachten tot maandag dus, ook niet fijn!

Waarom ga je werken morgen? Voel je je daar goed genoeg voor?
Lieve pino, misschien neem je toch teveel hooi op je vork. Je werkt zoveel en dan heb je ook nog eens een liefdechaos in je hoofd en in je hart. In je vrije tijd hardlopen, ook al heel inspannend. De moeilijke tijd met je moeder...Wanneer was je voor het laatst echt helemaal relaxed? Ik denk dat je heel erg gestressed bent en dat je lichaam een seintje gegeven heeft het wat rustiger aan te doen.

Na de MRI weet je natuurlijk meer, dan ook de neuroloog misschien vertellen hoe het psychisch met je gaat..

Looola, goed gedaan hoor! Ben ook heel trots op je! Ik doe het je niet na! Ik zal het onthouden dat vlaai = vla. In Limburg lachen ze zich dan vast een rotje, alle die van buiten de provincie komen en vlaai willen hebben.

Ik werk van het weekend, vandaag late en morgen vroege dienst..

nichiran, kun je op zaterdag naar de tandarts..of is het dan nog vrijdag bij jou?

flamenco, hoe is het bij jullie. Merk je iets van de opstand in Egypte?

Philein gaat paardrijden.

Vivagirl solliciteren denk ik.

En wat doen de andere outsiders van het weekend.....
Pino, jee, wat schrikken!

Als het nou alleen de pijnscheut was geweest, maar je hebt er nog meer verschijnselen bij. Goed dat je gelijk naar de dokter bent geweest en dat ze je serieus nemen. Sterkte.

Looola, echt super gaaf! En je Portugees is dus al goed genoeg om een redelijk telefoongesprek te voeren.

Helemaal goed, hou ons op de hoogte.

En ja, in het noorder is vla het toetje wat je na de maaltijd eet. Geen yoghurt! Maar vanille en chocolade vla. Maar er staat toch ook vla op de verpakking?

Even googlen.

Ja dus. Ik neem aan dat ze geen pakken speciaal voor het noorden afdrukken......

Grappig dat sommige woorden toch zo verschillend zijn. Zo word ik nog altijd uitgelachen in de familie als ik het over mijn schoonbroer heb. In het noorden is dat zwager, maar in het zuiden en in Belgie toch echt schoonbroer. Dus zo raar is dat woord niet.

Ik word gek van het solliciteren!!!!!!!! Heel veel vacatures op de jobsites zijn gewoon nep! En allang niet meer beschikbaar. Ook vacatures in de ramen van de jobagencies. Echt flauw.

Maar maandag maar weer met goede hoop verder. Ik heb wel het gevoel meer resultaat te krijgen als je bij een job agency naar binnen stapt. Dus maandag nog bij een paar anderen proberen.

Ik wil nu toch wel weer aan het werk hoor, ik verveel me.
Outsiders zijn wel actievelingen zeg.

Loola, goed dat je er tot nu toe door bent. Nu maar hopen dat het laatste deel ook goed gaat.

VG, had je nou wel of niet al ergens een goede aanbieding of tweede seectie liggen? Ik raak de weg een beetje kwijt in je sollicitaties maar vind wel dat je hartstikke goed op weg bent. Veel initiatief is tot al een enorm goed begin.

Heb zelf na mijn berichtje gisterenavond een zeer beroerde nacht gehad waarbij ik vooral veel tijd boven een emmertje heb doorgebracht wat kennelijk doet mijn lichaam nog steeds aan spanningontlading na examens of stress-periodes en dus was mijn maag behoorlijk ondersteboven. Had ik nog zo leuk de alcohol laten staan om vandaag fris en fruitig op het werk te verschijenen, ben ik alsnog een vaatdoekje.

Heidel, mijn tandarts werkt ook op zaterdag, maar dan doet ze meestal de uitzonderingsgevallen. Aangezien ik aanstaande donderdag naar het buitenland gaat en we met geen mogelijkheid een ander tijdstip konden vinden voor een behandeling voor mijn reis besloot ze dat dan zaterdag avond ook wel kon en dus zat ik na mijn werk om een uur of 7 weer in de tandartsstoel. Mijn algemene vermoeidheid in combitatie met de ligstoel en kalmerende jazz-muziek maakten dat ik bijna weg aan het dromen was, ware het niet dat er een tandarts in mijn mond zat te wroeten.

Morgen weer een werkdag. Hotelwerk kent nu eenmaal geen weekend voor de werknemer. Gelukkig vandaag veel vriendelijke gasten en leuke gesprekken, dus als het morgen weer zo gaat dan heb ik er wel zin in.

Loola, ik hoop
Pino, dat is schrikken zeg!! Hoe gaat het ondertussen met je, voel je je weer beter? Hopelijk is er niks ernstigs aan de hand, gelukkig kun je meteen voor onderzoek. Houd ons op de hoogte!

Nichiran, je hebt het achter de rug, jeeeeeej! Super! Nu kun je het iets rustiger aan doen, en je gaat al bijna op vakantie. Ik was ook verbaasd om te lezen dat je op zaterdagavond een tandartsafspraak hebt.

Vivagirl, volhouden, je vindt wel een baan! Je zit pas 1 week thuis én je hebt al gesolliciteerd. Komt goed!

Wat betreft de vla, wij hebben dezelfde pakken natuurlijk, maar we noemen dat echt nooit 'vla', dat heet bij ons pudding

Heidel, werk niet te hard dit weekend!

We hebben vanavond hier thuis een feestje. Volgens mij gaat het een beetje uit de hand lopen, mijn huisgenoten hebben wel érg veel mensen uitgenodigd. We hebben plaats voor zo'n 30 man, en op Facebook komen er ongeveer 100. Ben benieuwd.
Keb vandaag dus gewoon gewerkt...ging best,en dan hoef ik er tenminste niet aan te denken...Hoewel ik nog steeds geen gevoel heb in die delen van mijn gezicht....maar je ziet niets aan me hoor.Vind het maar vreemd, ik ben benieuwd naar de MRI.Maar Heidel,misschien heb je wel gelijk, een vriendin van me opperde ook al, dat het misschien een vorm is van stress,die zich zo uit.....I don't know..

Kan idd wel een dag [of wat!] sauna gebruiken...!

VG, snap dat je na 1 week al ongeduldig wordt! Maar het komt goed,heus! Met al jouw ervaring en kennis,dat kan niet lang duren.

Loola veel plezier vanavond! Kijken of je die 100 man kwijt kunt!

Nichi beterschap voor jou!

Laterrrrrr
Heidel, heb je lekker gewerkt vandaag? Morgen weer vroeg op, dus lekker slapen vannacht (hopelijk niet zo'n heftige storm als hier)!

VG, logisch dat je je ongemakkelijk voelt bij je situatie nu, je kiest er immers niet zelf voor om thuis te zitten. Maakt wel dat de druk bij je wordt opgevoerd wat het vinden van een baan betreft denk ik he? Maar..wees ook een beetje trots op wat je tot nu toe hebt bereikt he. Je zit in elk geval echt niet stil!Hopelijk maandag weer meer kans van slagen! Succes!

Nichi, succes met je werk dit weekend en hopelijk voel je je inmiddels weer wat beter?

Looola, klinkt als een grote fuif have fun!

Pino, vind het een heftig als het een stressreactie is: let goed op jezelf hoor. Even pas op de plaats misschien, kun je dat opbrengen? Ga ook gewoon naar die sauna als je dat kunt gebruiken. Ik krijg het idee dat je nauwelijks hebt stil gezeten sinds je terug bent. Hop, als in een sneltreinvaart door met een baan hier en ondertussen staat nog eigernlijk nog steeds jouw hele gevoelsleven op z'n kop. Geef dat ook de ruimte he.

Ik heb een relaxte dag gehad, met veel wind, maar weer een heerlijke rit. Nu alweer moe genoeg om mijn bed in te duiken.
Hoi lieve Outsiders,ik had even een paar dagen minder geforumd, want mijn dochter was erg ziek: oorontsteking, met veel nachtelijk gehuil...gelukkig slaan de medicijnen goed aan.

Ook hard gewerkt en nu is er een vriend uit nl...intensief...maar dat is jullie leven zeker ook, als ik het zo allemaal lees, veel sterkte aan iedereen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven