De Winter Tetteraars

16-01-2011 10:12 3016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw jaar, een nieuwe dag, een nieuw topic!

Ons 17e deel en het blijft leuk.

We hebben hier geen deurbeleid, maar het valt niet altijd mee om ons bij te houden. Er is ook veel te bespreken, want we kletsen over van alles wat leuk is en wat aandacht nodig heeft. En dat is best veel. Dus zet ‘m op, doe je best en dan is het hartstikke leuk om hier te komen tetteren.

Onze huisdieren zijn de basis van al deze gezelligheid en fotospam van je dieren is toch wel een beetje soort van verplicht.

Omdat het nog steeds winter is en sommige Tetters als ernstig uitkijken naar de lente, dit toepasselijke plaatje:

En de link naar ons vorige topic
Ardeche/Dordogne! Maar misschien net iets te ver?

Môgge trouwens (ff verder bijlezen)
Ik ben mijn eigen bananenschil
Of de Lubéron (noordelijke Provence)
Oh, daar is Olijf

Even googlen waar dat ligt en hoe ver het rijden is....
Ah, Dordogne was ik net aan't bekijken, zie ik nu (wist niet dat dat de Dordogne was ). Luberon is wel iets te lang rijden. Ardeche en Dordogne zou nog net kunnen, denk ik. Zijn we daar zekerderderder van mooi weer dan in de Loire enzo? En is er genoeg te zien en te doen?

*is blij dat Olijf er is, want kan nu vragen afvuren*
Ha Erwteke!

Dordogne/Ardeche is een geweldig gebied! Wel vrij druk in de zomer maar jullie gaan natuurlijk wel wat later in het hoogseizoen. Er is heel veel te zien: mooie natuur, prachtige kastelen (klik! , prachtige grotten (klik! ) en schattige dorpjes/stadjes zoals Sarlat en Domme. En zonnig ja, het kan er zelfs erg warm zijn (vooral de Ardeche). Campings zijn er in overvloed.

Je kan ook aan de Drôme denken, richting de Provence. Vooral het gebied rond het stadje Buis-les-Baronnies is prachtig: klik! & kwijl
Oh, dat ziet er wel gaaf uit! Ik neig dan meer naar de Dordogne, want andere kant hebben we in de voorgaande jaren volgens mij al redelijk geizen, ook de Drome (dat campinkje waar jij toch ook ooit geweest was, in de middle of nowhere, maar prachtig uitzicht?). Ik zal eens zoeken in de Dordogne.

Is de omgeving Tours-Blois-Orleans trouwens minder zeker qua mooi weer?

Was je feestje leuk, gisteren?
Ik zou dan toch ook voor de Dordogne gaan. In de Loire is het meestal ook mooi weer maar in de Dordogne heb je bijna gegarandeerd prachtig weer. En zeker omdat je gaat kamperen en Dopje toch nog wel een uk is dan, zou ik dan voor de Dordogne gaan. Lekker zwoele avonden zijn heerlijk toch, als je kampeert.

Ik vind zelf die streek echt geweldig. Het is vroeger het strijdtoneel van de Frans/Engelse oorlog geweest en de kastelen daar zijn ook echt van die roversnesten (zoek maar eens naar Castelnaud) langs de rivier de Dordogne: in elke bocht ligt wel weer een kasteel vanwaaruit flink naar de vijand werd geloerd
Oh jaaa, dat ieniemiene maar prachtige campinkje ja Ja, dat is in/richting Drôme.
Misschien moet jij maar mee, als onze gids, met die spannende rovers-verhalen

Ik zie net een leuke camping, goede locatie volgens mij: http://legoutdeli.pagespe ... llands/Beginbladzijde.htm

Dat ieniemieniecampinkje was prachtig, maar die muizen onder ons grondzeil maakten wel dat we er snel klaar mee waren
En je hebt in de Dordogne DE grotten van Lascaux, overweldigend mooi. Helaas zijn de originele grotten gesloten omdat de tekeningen erg gingen vervagen. Die grotten zijn ooit ontdekt door 2 spelende jongetjes. Maar als je een andere mooie, zwaar indrukwekkende grot wil zien: ga naar de Gouffre de Padirac, helemaal gevormd door een onderaardse rivier, je kan er helemaal doorheen varen. Wel vrij zuidelijk in de streek maar echt echt echt een must.
Wauw

Echt heel gaaf!

Ik zie wel leuke (niet te dure) campings daar, leuk!

http://www.lespierreschaudes.fr/contact.php
Yep, die camping ligt perfect! Ziet er leuk uit trouwens!
Je struikelt daar over de campings, het is een erg populair gebied. Niet voor niks natuurlijk met al dat prachtigs!
Ja, zie inderdaad een berg campings daar. Ik zoek alleen op kleine campings, want zo'n massacamping is me net iets té erg

Leuk allemaal, dank voor 't meedenken!

*heeft weer nieuwe google-inspiratie*
En als je niet te massaal wil kamperen, zoek dan idd op campings a la ferme (bij boerderij dus) of aire naturelle. Dit zijn kleine campings die rustig in de natuur liggen. Ze kunnen erg simpel zijn maar ook prima uitgerust.
Graag gedaan! Vind het leuk om mee te denken (dat is vast wel duidelijk ) en succes er verder weer mee! Je weet me te vinden voor raad & daad, als het nodig is!
We hebben zo'n ANWB-gids 'kleine campings', daar komen die bovenste twee linkjes ook vandaan. Er is daar genoeg te vinden. Leukleukleuk!

Als ik definitief iets heb gevonden (ík ja, want dan breng ik het heel enthousiast en dan zegt Xan toch gewoon 'ja' ), dan meld ik me wel weer voor tips over de omgeving
Dat tweede camping-linkje ziet er wel heel geweldig uit hoor, prachtige kampeerplekken en de camping zelf ziet er knus en niet te groot uit!
*zo, en weer over tot de orde van de dag*

Haai Tetterientjes!!

Splint, wat heb jij zalig gegeten gisteren! Zijn de knoflookdampen al iets opgetrokken?

TH, hoe voel jij je vandaag? Al wat minder snotterig, hoop ik?

Slof, leuke verjaardag gehad gisteren? Ben je je fortuin aan het tellen?

Rat, een croque monsieur is lekkerrr. Je hebt ook een croque madame, met een gebakken ei eroverheen. Ook lekkerrrr.

Rustig hier verder (als je om het gebabbel van Erwt en mij heen leest ), ff een zwaai dus naar de rest:

Feestje gisteren was erg gezellig, 70/80 moest je met een korrel zout nemen (Bandje speelde ook the Beatles) en dj draaide Justin Timberlake maar soit

Wat een zalige vakantieplannen hier allemaal.

Krijg er zo zin aan.

Kijk maar uit met al die leuke linkjes Erwt... (ziet zichzelf voor de tent zitten en Xan en Erwt ook een wijntje aanbieden )

Ik was er ook weer..

Gisteravond naar Go Back To The Zoo geweest en ze waren errug goed/leuk.lekker.klonk als een klok!

Lekker stukkie muziek!

daarna nog even fijn de kroeg in en bij vriendin en haar vriend geslapen die ook nog eens een heerlijk ontbijt/lunch voor ons gemaakt hadden,mmmm

Waar is iedereen? Allemaal weer een leven ?
ik was er ook weer maar moet nu eerst even douchen
Je moet soms vallen om weer leren op te staan
Mja knoflook

Hoe heet dat restaurant Splinter,heb je een linkje?

Ik zit nu aan de olijven met onzijs veel (zoetige) kruiden en knoflook met zongedroogde tomaatje erin en feta.
Volgens mij heette dat restaurantje iets van Look?

Ik vind het jammer dat ik zo slecht tegen knoflook kan. Iets teveel en ik krijg last van interne ontploffingen zeg maar

Oh ja, douchen....
Dat ziet er echt prachtig uit!

Zou bijna zelf op vakantie willen

Kaatje is weer ziek. Ik ga morgen een afspraak maken bij de huisarts. Het is constant dat ze moet overgeven een avond of dagje en dan is het weer over. Nu had ze vanmorgen 40.3. Maar met een zetpil, vertroetelen, luisterboek en voorlezen en lekkere dingetjes ging het nog wel. Nu ligt ze te slapen op de bank.
Het Viva forum is papaja.
Ik had net op deze site gekeken:

http://www.restaurantlook ... taurant.php?actie=contact
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven