Drugs are bad

07-02-2011 13:17 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie in mijn omgeving veel mensen drugs gebruiken. Een pilletje op een leuk feestje, of af en toe een flinke snuif van het witte poeder. Zelf heb ik nog nooit iets gebruikt - behalve een keer een plak spacecake, geen succes - en heb die behoefte ook niet.

Toch ben ik niet zo zwaar tegen drugs, en ik krijg het idee dat ik het allemaal wat te gewoon ga vinden doordat dat in mijn omgeving al zo is.

Waarom zijn drugs slecht, als je er zeker van bent dat het goed spul is? Wat is het verschil met je helemaal klem zuipen - waardoor je lekker over je eigen grenzen en helemaal los kunt gaan?

Juist het feit dat mensen dit om die reden doen (denk ik?), staat me toch ook tegen. Maar dat geldt ook voor drank, en daar maak ik me zelf ook wel eens schuldig aan.

Zijn drugs sowieso slecht, of moet dat op zijn tijd kunnen? En mag je dit bijvoorbeeld als 40-jarige moeder ook doen als de kinderen een weekend bij opa en oma logeren, of ben je dan fout, fout, fout?
Ik ben nergens tegen. Ik heb een keuze gemaakt voor mezelf en voor wat ik acceptabel vind in mijn omgeving.
quote:Immaculata schreef op 07 februari 2011 @ 13:33:

[...]

Maar een moeder die met carnaval flink aan het bier gaat kan óók in het ziekenhuis belanden. En met carnaval komt er altijd wel iemand (verantwoordelijke volwassenen) uit mijn omgeving in het ziekenhuis. En wat denk je van rokende of veel te dikke ouders? Die krijgen misschien ook op hun 45e een hartaanval.

Heb je zeker gelijk in!

Iedereen moet weten wat hij/zij doet maar ik vind het net als je klem zuipen etc gewoon onverantwoordelijk.
Het gras aan de overkant is niet groen.
Liggen de drugs in bad?
quote:liesse schreef op 07 februari 2011 @ 13:34:

Ik ben helemaal niet bekend met rook- of drugsgebruikers in mijn omgeving. Af en toe eens een glaasje wijn of een biertje maar dat is per kwartaal zeker op een hand te tellen.

De mensen die gebruiken zijn, naar mijn mening, te simpel voor woorden.Dat laatste is een behoorlijk simplistische kijk op de zaak. Zeker gezien het feit dat je niet bekend bent met rook- of drugsgebruikers. Zeg... je bent toch niet zelf simpel he?
quote:Des_ree schreef op 07 februari 2011 @ 13:22:

ik ben van mening dat wanneer je je gebruik echt in de hand hebt er niets aan de hand is. ik bedoel dan 1 a 2x per jaar gebruiken op een feest en ervoor zorgen dat er een nuchter iemand bij is voor het geval er iets mis gaat. in het geval van kinderen allern als de kinderen mínimaal 2 dagen logeren zijn ivm uitwerkingsverschijnselen.Maar wat doe jij als jij je tienerzoon op dochter ineens betrapt op het roken van een joint?
quote:Blug1000 schreef op 07 februari 2011 @ 13:36:

soft-drugs heb ik niets meer op tegen dan alcohol.

hard-drugs vind ik niet oke.

Vind het verder nog altijd raar dat ik bijv. naar een kerstdiner ga van het werk en dat 'iedereen' toch zeker wel een 2/3 glazen alcohol (en veel collega's veel meer) drinkt en weer vrolijk naar huis rijdt.Ach ja. Mijn schoonouders' definitie van alcoholist is hetgeen je drinkt. Zij stappen rustig in de auto met twee flessen wij de man achter de kiezen, want "wijn is gezond, alcoholisten drinken bier en sterke drank" . Er gaan daar dagelijks zeker 2 flessen wijn door en mijn man heeft regelmatig een ietwat benevelde moeder met een kwaaie dronk aan de telefoon. Maar wijn is gezond
quote:werkverbod schreef op 07 februari 2011 @ 13:38:

Liggen de drugs in bad?

In een graanbad.

quote:robdevries schreef op 07 februari 2011 @ 13:27:

Ik ben tegen drugs.

Illegaal gebruik van drugs vind ik ook geen goed voorbeeld naar kinderen toe.

Middelen die wel legaal zijn moet men zelf weten. Verstandig is om ermee om te gaan met mate.

Leef en laat leven en niets meer durven zeggen over keuzes in de maatschappij vind ik een vorm van lafheid. Niemand durft meer aan te spreken en men wenst niet meer aangesproken te worden op onacceptabel gedrag. Maar dat staat los van drugs an sich.Yep. Onze maatschappij verhuftert. Stond een tijdje geleden een aardig artikel over in in de Stentor. Maar inderdaad: staat los van drugs.
quote:luna1 schreef op 07 februari 2011 @ 13:42:

[...]

Ach ja. Mijn schoonouders' definitie van alcoholist is hetgeen je drinkt. Zij stappen rustig in de auto met twee flessen wij de man achter de kiezen, want "wijn is gezond, alcoholisten drinken bier en sterke drank" . Er gaan daar dagelijks zeker 2 flessen wijn door en mijn man heeft regelmatig een ietwat benevelde moeder met een kwaaie dronk aan de telefoon. Maar wijn is gezond

[...]

Ach ja. Mijn schoonouders' definitie van alcoholist is hetgeen je drinkt. Zij stappen rustig in de auto met twee flessen wij de man achter de kiezen, want "wijn is gezond, alcoholisten drinken bier en sterke drank" . Er gaan daar dagelijks zeker 2 flessen wijn door en mijn man heeft regelmatig een ietwat benevelde moeder met een kwaaie dronk aan de telefoon. Maar wijn is gezond Hier kan ik me echt boos over maken. We hebben het met mijn vader ook een keer gehad. We konden ternauwernood voorkomen dat ie met zijn zatte kop in de auto stapte om (weer) drank te gaan halen bij de C1000. Het was donderdagavond en hartstikke druk op de weg.

[...]

Ach ja. Mijn schoonouders' definitie van alcoholist is hetgeen je drinkt. Zij stappen rustig in de auto met twee flessen wij de man achter de kiezen, want "wijn is gezond, alcoholisten drinken bier en sterke drank" . Er gaan daar dagelijks zeker 2 flessen wijn door en mijn man heeft regelmatig een ietwat benevelde moeder met een kwaaie dronk aan de telefoon. Maar wijn is gezond Ik denk dat dit het generatie verschil is ofzo,ik zie dat bij de familie van mijn vriend en mijn ouders ook gebeuren terwijl wij meestal voor ander vervoer(taxi of bus of fiets zorgen) als we naar een feestje gaan om te voorkomen dat we met een slok op in de auto stappen.
Ik vind drugs en drank (drank is in mijn ogen ook drugs) okè MITS je er anderen geen problemen mee geeft. DUS kinderen mogen hier geen problemen van ondervinden (het verstandigst is dus als je geen drugs gebruikt wanneer je kinderen hebt). Andere mensen mogen hier ook geen problemen van hebben. Ik vind dan ook dat mensen het alleen thuis of in ruimtes moeten gebruiken dus dronken worden in de kroeg, pilletje op een feest, high in de koffieshop en noem maar op. Sowieso niet openbaar op straat. En natuurlijk NIET rijden met drank en/of op.

Voor de rest, ik gebruik niets meer. Ik heb genoeg gebruikt in m'n leven zoals drank, coke, xtc enz. Ik ben er klaar mee.
Ik vind het slecht.

En drugs zijn in mijn ogen ook slecht.

(waarom het de woorden 'are bad' gebruikt worden is mij een raadsel)

Alcohol vind ik niet zo'n probleem als het met mate is.

Ik weet dat de politiek corrrectelingen dat ook voor soft drugs vinden gelden, en dat zal ook wel ten dele waar zijn, maar daar zie je toch meer mensen uiteindelijk over de scheef gaan.

U vraagt volgens mij naar de bekende weg en weet het antwoord al.
Alcoholisme onder ouderen stijgt sterk.quote:In tien jaar tijd verdubbelde het aantal ouderen tussen de 60 en 65 jaar dat met een alcoholprobleem bij een verslavingsinstelling aanklopte. [...]

Sinds de jaren zestig is het alcoholgebruik per hoofd van de bevolking gestegen van 2,5 liter naar 8 liter pure alcohol per jaar, zegt woordvoerder Roel Kerssemakers van Jellinek, instelling voor verslavingszorg. [...]

De 60- tot 65-jarigen hebben vaak ook de tijd en het geld om frequent bier, wijn of iets sterkers te drinken, constateert coördinator alcoholpreventie Rob Bovens van het Trimbos-instituut. Het drinkgedrag uit gewoonte groeit volgens hem meestal op sluipende wijze uit tot een verslaving.

Niet alleen onder babyboomers is het aantal alcoholverslaafden dat in een instelling wordt behandeld, toegenomen. Het aantal 55-plussers dat bij een instelling komt met een alcoholprobleem is in tien jaar tijd met 89 procent gestegen. Het aandeel oudere vrouwen in de verslavingszorg nam in die periode met 100 procent toe. Net als op andere terreinen zijn vrouwen op dit gebied bezig met een ’inhaalslag’.Deze groeiende groep verslaafden vind ik zorgwekkend, omdat alcoholgebruik wordt gestimuleerd in onze samenleving en geen slecht imago heeft.
Ik vind wel verschillen in de soorten drugs. Ik vind b.v. heroine niet kunnen.
quote:Ephemera schreef op 07 februari 2011 @ 13:41:

[...]

Dat laatste is een behoorlijk simplistische kijk op de zaak. Zeker gezien het feit dat je niet bekend bent met rook- of drugsgebruikers. Zeg... je bent toch niet zelf simpel he? Een simpele conclusie Ephemera. Je hoeft echt niet te gebruiken om te zien wat voor mensen er gebruiken en wat ze van hun leven maken. Een paar uitzonderingen daar gelaten.

[...]

Ach ja. Mijn schoonouders' definitie van alcoholist is hetgeen je drinkt. Zij stappen rustig in de auto met twee flessen wij de man achter de kiezen, want "wijn is gezond, alcoholisten drinken bier en sterke drank" . Er gaan daar dagelijks zeker 2 flessen wijn door en mijn man heeft regelmatig een ietwat benevelde moeder met een kwaaie dronk aan de telefoon. Maar wijn is gezond

Fijn zulke mensen. Zit jij op een feestje aan de spa omdat je nog moet rijden, kom je dit volk tegen op de weg.

Als ik ooit wordt aangereden door een dronkenlap en mijn kind overlijdt dan vermoord ik diegene. Zonder blikken of blozen.

Mijn schoonvader drinkt ook zoveel. En gaat dan rustig naar huis met de auto. Ik vraag altijd aan mijn schoonmoeder waarom ze haar leven steeds op het spel zet door in diezelfde auto te stappen. Krijg je als antwoord: Joh, zoveel heeft hij niet op. Nee, daarom komt ie ook niet meer zo goed uit zijn woorden. Wat je ook zegt, het heeft geen zin. Hij krijgt bij mij dan niet ook niet meer dan 2 glazen. Sukkel.

M.
quote:liesse schreef op 07 februari 2011 @ 13:34:

Ik ben helemaal niet bekend met rook- of drugsgebruikers in mijn omgeving. Af en toe eens een glaasje wijn of een biertje maar dat is per kwartaal zeker op een hand te tellen.

De mensen die gebruiken zijn, naar mijn mening, te simpel voor woorden.Wat een kortzichtigheid!
Ik vind drugs niet per se slecht mits je er maar mee om weet te gaan.

Met af en toe een pilletje op een housefeest o.i.d daar val je niemand mee lastig.

Maar als je naar een feestje gaat en je kunt je niet meer vermaken zonder drugs dan heb je wel een probleem in mijn ogen.

En ja in drugs zitten chemische stoffen en dat is niet gezond maar 30 biertjes op 1 avond zijn ook niet gezond.
quote:AlettaJacobs schreef op 07 februari 2011 @ 13:42:

[...]

In een graanbad.

[afbeelding]

Daarom bakt men er zulke lekker broodjes mee.

Jammer dat T.O. er geen Nederlands woord voor kan vinden, interessant willen doen kan ook op een andere manier.
Ik rook graag een jointje als ik ongesteld ben voor het slapen gaan. Werkt pijnstillend en omdat Koningin Wilhelmina dit vroeger om dezelfde reden ook deed vind ik dat wel verantwoord. Verder ben ik helemaal niet simpel! Ben moeder van 2 pubers en heb een miljoenenbedrijf.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik vind het nemen van een pilletje of en paar lijnen coke/speed of een glas met ghb een beetje gelijk staan aan je bewust helemaal strontlazerus zuipen en dat de hele nacht volhouden totdat je helemaal verrot ben.

kan een keer voorkomen, maar als het vaker voorkomt en het is bewust, vind ik het allemaal even ongezond en debiel
quote:Fame schreef op 07 februari 2011 @ 15:10:

Ik rook graag een jointje als ik ongesteld ben voor het slapen gaan. Werkt pijnstillend en omdat Koningin Wilhelmina dit vroeger om dezelfde reden ook deed vind ik dat wel verantwoord. Verder ben ik helemaal niet simpel! Ben moeder van 2 pubers en heb een miljoenenbedrijf.Tuurlijk niet Fame! Als je een jointje neemt als je ongesteld bent ben je dóódnormaal! Echt!
Ik vind drugs niet per definitie slecht.

Ik vind dat ik als 30-jarige moeder van een jong kind best eens een pilletje mag slikken op een festival.

Ik vind een jointje op zijn tijd ook best lekker. Misschien wel elk weekend.

Ik vind dat ik mijn grenzen ken.

Ik vind niet dat een ander, buitenstaander hier iets van hoeft te vinden. Ik vind het mijn zaak.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven