Lijf & Lijn alle pijlers

hardlopen

17-06-2010 16:27 3102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Van de allereerste opbouw tot voorbij de marathon. Ervaringen uitwisselen, elkaar motiveren en natuurlijk ook gezellig kletsen over alles wat met hardlopen te maken heeft.
quote:Fiekes schreef op 06 februari 2011 @ 17:49:

[...]

Haha, ik geloof dat iemand zich niet zo goed in heeft kunnen houden vandaag in Apeldoorn ;)

Mooie tijd! Tevreden? Inderdaad ik zag het ook al bij uitslagen.nl. Mooie tijd 3:27. En 1e in je categorie! Gefeliciteerd Baukje. Mooie prestatie. Hadden jullie nog veel wind. Hier was het echt de hele dag nog behoorlijk aan het waaien en tijdens het wandelen heb ik nog aan je gedacht.
Ach jongens jullie weten niet hoe ik kapot gegaan ben door die wind. Eerste stuk was heel slecht , wind tegen , veel klimmen. Maar toen liep de 27,5km er nog bij en dat waren behoorlijk wat deelnemers. Je bent nog fris , kunt enigsinds achter iemand wegkruipen dus dat ging allemaal wel. Maar toen de tweede kleinere ronde.... weer datzelfde stuk. Maar iedereen was weg. Al die duizende deelnemers op de 27,5 waren al richting finish dus bleven er maar 500 marathonlopers over verspreid over het parcous. Dus het stuk van goed 26 tot 34km is loeizwaar geweest.

Maar toen km 35 ineens weer wel in 5min lukte ging ik eens rekenen. Het kon nog wel binnen de 3hr30 alleen dan moest ik wel het tempo weer opscrhoeven. Dat is gelukt, met de eindtijd en de klassering dik tevreden. Maar eenmaal over de finish was ik zo kapot. Echt niet leuk meer. Die rug, het leek wel of ik volop weeen had. Ben echt naar de kleekamer moeten strompelen en voor mij gevoel onderweg regematig tegen de hekken een 'wee' op moeten vangen. Pfft en dat was een 1,5 km lopen.

Gelukkig zakte het daarna wel weer snel en behalve dat ik me opmijn boorstbeen door de bh helemaal doorgelopen ben (dus douchen was ook al niet leuk) en een enorme blaar onder een teennagel die daardoor nu een cm hoger ligt en gewoon moe valt de schade mee. Kan zelfs de trap nog oprennen.

Fiekes wat een tempo voor een cross. Die 10km binnen de 40min moet echt wel gaan lukken. Zal voor mij eeuwig een droom blijven. Gefeliciteerd met je derde plaats.

Ik ben zelf mijn prijs wel misgelopen. Had er helemaal niet aan gedacht dat ik in de prijzen zou zijn gevallen dus ik was zojuist blij verrast.
O ja tilburg had ik gisteren al gevonden. Als we zelf dan geen wedstrijd hebben kom ik kijken. En Armand die ken ik niet. Maar er zit her wel een hele goede duathlete. Nu kan ik alleen even niet op haar naam komen. Pa doet het ook heel erg goed overigens.
Ja Baukje, dat noemen ze nu "hobby". Super dat je zo goed hebt gelopen. Een beetje afzien is het dan meer dan waard, morgen zul je trots zijn op je zelf.

Lauwe: Ik ga in april met diverse collega's in het Wheel of energy lopen. Een Amerikaanse collega heeft een zoon met kanker en zodoende zijn we op het idee gekomen. Ik heb het rad vorige week op Schiphol zien staan en het is echt enorm!

Fiekes: Horst ligt in Noord/Midden Limburg en dat is meer bij mij in de buurt. Ik hoor altijd goede verhalen erover.
Baukje, gefeliciteerd met je goeie tijd en zo uitgeput. Maar toch alweer redelijk fit dus. Maar het was wel een mooie loop dus? Wat is nu de volgende wedstrijd?

Charlar, oh dan kun je het wheel vast beschrijven voor dat ik ga, want als het goed is gaan wij 22 of 23 mei. Hopelijk kan ik dan s'morgens.

Tijgermeisje, ik heb er eigenlijk nooit geen last van, en ik hoop ook dat het maar eenmalig was. Ga misschien voorlopig wel wat meer granberrysap drinken.

Het gaat al weer een stuk beter, maar is het echt beter om niet te sporten totdat die pillen op zijn? Gelukkig duurt het maar 5 dagen, maar dan mis ik dinsdag mijn loopje en woensdag nog de spinningles.
Lauwe ik moet eerlijk gezegt nu even niet meer aan wedstrijden denken. Maar ik heb nu ook twee halve marathons en een hele marathon in een tijdsbestek van 4 weken gelopen.

Maar de volgende wedstrijd waar ik me al voor ingeschreven heb is een 30km trail in belgie. En die ga ik ook zeker doen hoor. Maar intussen nu even geen wedstrijden.

Leuk dat jullie naar het wheel of energy gaan. Er was ook even sprake van dat we met onze club met een groepje zouden gaan.Maar toch onvoldoende animo.

Heb het met je te doen hoor lauwe. Mar er gewoon over 5 dagne weer lekker tegen aan.
hey allemaal,

ik ben nieuw in dit topic en kom zomaar even binnenvallen. ik ben zelf zo'n halfjaar geleden begonnen met hardlopen, maar door smoesjes is het nu alweer 3 weken geleden dat ik ben gegaan een daarvóór tot mijn schaamte 1,5 maand.....

m.a.w. ik heb een nieuw plan van aanpak nodig om het nu eens echt te gaan opbouwen.

had al eens iets gelezen op dit forum over start to run met Evy, maar nu heb ik de site gevonden waarop je dat kunt downloaden en die links die werken niet.....

ik hoop dat iemand ze hier heeft.

veel harloopplezier en hopelijk kan ik binnenkort ook weer wat langer rennen zonder gelijk te hijgen als een paard :-S

groetjes,

S&J
@ S&J.. volgens mij loopt niemand hier met Evy.. (toch?)

Er is wel een ander topic dat echt daar over gaat.. wellicht kun je het daar vinden..

Ik weet wel dat als je je (gratis) aanmeld bij de Runnersworld community dat je ook allerlei potcasts kunt downloaden maar ik heb er zelf dus geen ervaring mee..

@ Baukje.. wat een verhaal en wat een prestatie! Ik herken wat je zegt over jezelf in het begin kunnen verschuilen en later niet meer. Ik baalde er al van op een 8 km.. laat staan op een marathon! Ongelooflijk.

Ik zag op uitslagen.nl de uitslagen staan en ging even zoeken of ik je vond. Jouw voornaam lijkt veel op mijn 2e naam (mijne eindigt op een e maar is met een y) dus ik zocht verkeerd.. Was even bang dat je niet gefinished was!

Maar dat leek me al sterk want jij bent toch de bikkel van dit topic.

Hoe voel je je vandaag? Mijn kuiten voelen behoorlijk stram na het crossen op de op de spikes!
@ Fiekes, gisteren je berichtje helemaal niet goed gelezen. Maar alsnog gefeliciteerd met je derde plaats en vriend zelfs 1e. Mooie resultaten allebei. Ook een pittig tempo. Dat moet zeker een goed gevoel geven.

@ Lauwe, ik heb hetzelfde gevoel als jij. Kan ook nog niet hardlopen en frustreert enorm. Ben nog steeds ziek, lichte verhoging, zwaar verkouden en keelpijn. Daarnaast lichamelijk heel zwak. Totaal geen energie. Wil nu wel weer dat het over is...pfff.

@ Baukje, wat een verslag van je wedstrijd. Echt eentje waar je volgens mij nog vaak aan terug denkt.
Op een behoorlijke algehele vermoeidheid na gaat het hier wel. Echt spierpijn heb ik niet. Vannacht wel erg veel last van mijn knie (waar ik dus gisteren helemaal geen last van heb gehad). Maar vanmorgen eenmaal weer op gang is dat weer helemaal weg.

Maar vanmorgen op een weer naar mijn werk en vanmiddag weer op de fiets de jongste naar school brengen. Ben eigenlijk gewoon te moe om het viaduct op te fietsen. (en dan moet ik zo meteen weer en vanavond nog twee keer).

Maar gisteren allemaal leuke mailtjes gehad van mijn clubgenoten. Wel leuk te weten dat die zo meeleven.

Ik kom in ieder geval morgen mooi onder de coopertest uit.

Volgens mij loopt hier inderdaad niemand met evy maar op het andere topic kunnen ze inderdaad vast vertellen waar het een en ander te downloaden is.

Beterschap kyon. Hier ligt ook het halve gezin plat.En eigenlijk denk ik dat ik ook wel iets onder de leden had hoor. Was vrijdagmorgen echt beroerd en voor mijn gevoel een paar dagen lichte verhoging gehad. (heb niet gemeten maar werd met een koortsig gevoel wakker). Denk dat ik daarom ook zo beroerd was na de fisnih. Maar in ieder geval niet alsnog ingestort.

Wat ook nog leuk was dat ik een vanmijn hazen van Best gisteren nog tegen kwam tijdens de wedstrijd. Hij begon gelijk een praatje en bood zich weer aan als windscherm. Maar hij ging op 3hr20 weg. Heb hem dus bedankt. En raad eens wie ik zo ongeveer op het 40km punt passeerde...... Mijn haasje was gaan strompelen. Hij probeerde nog met me mee tegaan. Maar na een paar honderd meter hield hij het al weer voor gezien.

Ook nog een man gesproken die zijn 69ste marathon liep.

En wat vinden jullie van Stefaan Engels die zijn 365 marathons in een jaar gisteren heeft afgesloten. In april komt zijn boek uit. Zit te twijfelen om het te bestellen. Ben toch wel erg benieuwd naar zijn verhaal.
Mooie verhalen en resultaten zeg, gefeliciteerd!

Heel inspirerend
Wat een goede prestaties Fiekes en Baukje!

S&J ik heb mijn conditie in het verleden wel opgebouwd met Evy (start to run 0-5 km en start to run 5-10 km). Ik gebruik ze niet meer en ondertussen ook een nieuwe pc, maar ze zijn écht nog wel op Internet te krijgen. Werken als een tierelier vond ik!

Vandaag weer een lesje intervallen gedaan, was erg tevreden over mezelf want ik hield het goed vol! Tijdens het rennen was ik opeens ook helemaal filosofisch aan het denken dat mijn conditie zoveel beter is en dat ik niet meer met supersnel kloppend hard met mijn tong naast mijn schoenen over het trottoir dribbel en dat dat komt omdat ik ook mijn hartspier heb getraind. Waarna ik allerlei visioenen van mijn immens gezonde hart met dikke spierwanden enzo voor me zag. Jaja, waar je al niet over nadenkt tijdens het hardlopen Daarna nog een uurtje gepumpt (niet zo handig maar ik na het pumpen was gaan hardlopen was ik nu helemaal heftig aan het stuiteren).
Baukje, fijn dat het allemaal redelijk gaat en ja dat je zo moe bent geworden zou inderdaad te maken kunnen hebben dat veel mensen iets onder de leden hebben! Rustig aan de komende tijd, dan komt het vast wel weer goed.

Kyon, vervelend dat je zo ziek blijft. Beterschap, je komt er vast weer boven op, maar inderdaad het gaat zo snel vervelen. Bij mij komt nog bij dat ik me niet echt ziek voel en ook aan het werk ben gegaan, zeker nu ik niet meer elk kwartier naar de wc moet, anders had ik toch wel even met mijn baas overlegd. Maar ik doe het nog een paar dagen rustig aan en dan ga ik er weer tegen. Hopelijk duurt het voor jou niet meer zo lang.

SenJ, op een van de andere topics heb ik ergens nog een werkende link gezien, maar weet niet meer welke, dus even allemaal aanklikken, dan vind je ze vast nog wel!

Fiekes, heb er ook helemaal overheen gelezen dat je zo goed had gelopen!!! Ook goede prestatie door jou. Die 10 km komt vast goed.

Videlle, als je zo aan je hart denk tijdens het lopen, dan wordt het ook vast een hele goeie hartspier. Maar je gaat hardstikke goed, dus ga zo door!!!
haha, dank voor de felicitaties maar dat crossje van mij stelt echt niks voor bij die marathon van Baukje hoor!

@ Baukje.. houdt je knie zich een beetje?

@ Videlle.. haha, ik herken het wel van dat denken tijdens het lopen! Soms zit ik ook in zo'n 'flow' waarbij mn gedachten hun gang gaan. Heerlijk!

@ Lauwe.. kun je je nog een beetje inhouden?

Gister heb ik niet meer gelopen. Na het tentamen had ik een vergadering die vrij veel voorbereiding vroeg en was ik zo moe dat ik niet meer ben gegaan. Vandaag heb ik weer eens een duurritje op mn racefiets gemaakt! Heerlijk! Zo langzamerhand krijg ik echt zin in de lente. Kom maar op met die korte broek! Daarna nog even krachttraining gedaan.
Heb tijdens de marathon helemaal geen last van mijn knie gehad. Alleen de nacht van zondag op maandag deed mijn linkerknie ineens weer pijn. Maar eenmaal weer op gang is dat snel weggetrokken en heb er nu helemaal geen last meer van.

Het heeft dus waarschijnlijk echt niets met het hardlopen te maken. En nu hoop ik maar dat met mijn nieuwe dagelijkse schoenen de oorzaak ook weg is.

Fiekes en een korte afstand kan soms extra zwaar zijn. Alleen de pijn is korter en het herstel sneller.

Heelrijk he vandaag dat zonnetje. Had toch ook wel zin gehad om een rondje te doen hoor. Maar ik heb me beheerst.
Fiekes, heb keurig vanmorgen uitgeslapen en de spinning afgebeld. Maar het ging niet van harte...

Maar ik voel dat het nog niet helemaal over is, dus ik ga morgen (heb ik nog 1 pil) opnieuw urine naar de huisarts brengen om na te laten kijken. Als het niet over is moet ik misschien verlengen. (hoop het niet) zeker met dit mooie zonnetje
Joepie!

Een (ellenlange) vergadering vanmiddag gaat niet door. Heb gelukkig mijn hardloopkleding bij me dus ga zodadelijk computer afsluiten en neem fijn een paar uur vrij om te gaan lopen. Het is nu zulk mooi weer!
Mag hopen voor je dat die ene kuur voldoende is lauwe.

Heerlijk charlar dat je er vanmiddag nog op uit kon.

Hier kriebelde het ook hoor maar heb me netjes aan de drie rustdagen gehouden. Vanavond dus ook geen krachtraining. Maar morgen ga ik weer trainen hoor. ik denk dat ik dan gewoon met de club mee train maar met een langzamere groep mee loop.
Beste allemaal,

Afgelopen zondag was het zover: het eindpunt van de beginnerscursus van de AV en mijn eerste echte loop nl. de 8 van Apeldoorn. Tijd 53,38. *ik wacht even tot jullie onder de tafel vandaan zijn gekropen van het lachen* Ik ben echt retetrots op mezelf! Doel was onder de 55min, maar ik zit nu bijna op 9 km/u. Ik heb de smaak te pakken en heb me (naast vervolgcursus op AV) ingeschreven voor de 10km in Deventer, medio april. Doel: uitlopen. Als dat goed gaat, de volgende proberen onder het uur te lopen.

Baukje: ik heb diep respect voor je -buiging- !!
Daan, echt wij lachen daar niet om, iedereen gaat zoals hij gaat, als je er maar lol aan beleeft. En je hebt zelfs je streeftijd ruim gehaald!!!!! Rustig aan beginnen is helemaal niet slecht.

Ga zo door!!!!

Charlar, heb je genoten van je middag loopje. Slim om je hardloopspullen mee te nemen, kun je je op het werk ook nog douchen?

Baukje, het was inderdaad echt heerlijk loop weer, maar er komen meer van zulke dagen.

Tijgermeisje, hoe gaat het met je schenen? Voelen ze alweer wat beter.
Daan natuurlijk ben je trots op jezelf. Je hebt er naar toe gewerkt, je hebt doelstellingen voor jezelf gemaakt en je hebt die meer dan waar gemaakt. Dat is toch super! En heerlijk gelijk weer een nieuwe doestelling. fijn ook dat je de vervolgen cursus gaat doen.
Daan, wat een goede prestatie! En hier lacht echt niemand. Niet iedereen heeft de supergenen van het prestatie hardlopen in haar/zijn lijf. Ik heb ook geen echte snelheidsbenen, maar geniet gewoon van het hardlopen en wil mijzelf wel verbeteren. En jij hebt een supertijd voor jezelf neergezet.
Iemand uitlachen om zijn/haar tijd? Ik kan me nog veel te goed herinneren dat ik nauwelijks 3 minuten achter elkaar kon lopen! Dus uitlachen: dat doen we niet.

In de namiddag naar het bos gereden en daar in een rustig tempo 10km/uur 15km gelopen. Ging goed, na ongeveer 45 min. kreeg ik weer een beetje last van mijn rechterkuit. Gelukkig was het na een kwartier weer redelijk over. Ik had wel last van spierpijn, afgelopen maandag iets te fanatiek ge-bodypumped...

Het was echt druk in het bos! Normaal kom ik niemand of misschien 1 wandelaar tegen en nu ben ik wel 5 hardlopers en een tiental mountainbikers tegen. Ze hadden allemaal de lente in hun bol :-)
Lauwe thanx ja die heb ik afgelopen zondag uitgetest, ging goed.

Nu beetje ziek, en het zit ook 'onder de nek' dus heb na zondag niet meer gelopen.

A.s. vrijdag t/m zondag vol programma, dus denk dat het pas maandag wordt dat ik weer ga rennen.
Na drie dagen rust mocht ik dan eindelijk weer. Vanavond met de club meegelopen. Ben wel met een langzamer groep meegegaan. Maar volgens mij was dat niet eens nodig geweest. Want het ging prima. Geen marathon sporen in mijn spiervezelftjes meer te vinden. Althans niet aanwijsbaar. Maar ik doe toch nog een weekje rustig aan hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven