Geld & Recht alle pijlers

Kan iemand ons helpen?

07-02-2011 19:36 316 berichten
Alle reacties Link kopieren
Geachte heer, mevrouw

Even een oproep namens een wanhopig persoon die er even niet meer uitkomt.

Iedereen in Nederland is wel bekend met de goede doelen die lopen in ons land. Iedereen geeft ook wel eens wat aan de goede doelen in ons land, wat niet meer dan normaal is aangezien er mensen zijn die deze hulp hard nodig hebben.

Nu ben ik een persoon in Nederland die uw hulp goed kan gebruiken.

Mijn situatie is als volgt,Ik ben een persoon die op dit moment hard bezig is met de WSNP, dit is een schuldsaneringtraject voor natuurlijke personen. Hierdoor heb ik in de week 60 euro leefgeld voor mij en mijn vriendin. Op dit moment heb ik totaal geen leefgeld aangezien ik ben ontslagen bij een uitzendbureau die mij uitbuite. Mijn vriendin zit sinds kort in een rolstoel dankzij een ongeluk. Zij loopt hiervoor bij het ziekenhuis om te revalideren, de doktoren weten niet wanneer dit helemaal is hersteld ( als het volledig hers teld) . Zij kan geen uitkering aanvragen bij de uitkering instantie aangezien zij een opleiding volgt die word gefinancieerd door de staat, maar werken kan zij ook niet aangezien zij niet langer dan een uur kan staan per dag. Zitten is ook geen optie aangezien zij dan ook last van haar lichaam krijgt. De uitkering instantie zegt dat zij tussen wal en schip in valt aangezien zij nog geen 21 is en haar ouders financieel verantwoordelijk voor haar zijn. Op hun manier verdienen haar ouders samen teveel om haar een uitkering te verschaffen. U kunt van mij aannemen dat dit zeker niet het geval is... Aangezien wij totaal afhankelijk zijn van mijn kleine 600 euro in de maand van de bijstand hebben wij gewoon gigantisch tekort. De vaste lasten van ons samen zijn namelijk een 800 euro. Laat staan als ik werk heb heeft mijn vriendin alsnog geen geld om haar vaste lasten te betalen die een 200 euro in de maand bedragen. Natuurlijk doe ik er alles aan om zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan en om mijn vriendin geld te g even voor haar vaste lasten, maar dit lukt mij bijna niet...

Ik vraag hiervoor uw hulp! Iedereen is gesteld met de mensen van de giro's en ik hoop dat u mij kunt begrijpen waarom ik een zelfde soort oproep doe aan u! Een man hoort te zorgen voor zijn vrouw en een vrouw hoort te kunnen rekenen op haar man, en op dit moment wil ik dit heel graag maar lukt het mij niet... Kunt u ons helpen?

Dit is geen doorgestoken kaart, voor vragen of contact kunt u altijd mailen en zal ik u naar waarheid informeren. Als een aantal personen ook maar een euro storten helpt dit ons al heel erg, alstublieft help...
Punt 1: Dit is geen moment om samen te wonen

Punt 2: Zoek een goedkopere woning

Punt 3: Zorg dat je goed meewerkt en alles aanlevert om de WSNP aanvraag te regelen.

Punt 4: Zoek een baan.

Punt 5: Kom uit die slachtofferrol!
Ik denk dat ik deze topic maar sluit, als jullie mij niet willen geloven laat dan maar zitten.
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 20:03:

Beste mensen, ik reageer zo omdat ik er gewoon doorheen zit. Het komt op mij over alsof jullie denken dat ik niks aan deze situatie wil doen.

In tegendeel, ik ben er wel zeker mee bezig maar het komt me allemaal mijn strot uit op dit moment omdat ik en mijn vriendin van alle kanten worden tegengewerkt.

Ik waardeer de adviezen en reacties wel degelijk maar sommigen denken dat ik lui ben. Ik werk al vanaf mijn 16e 40 uur in de week. Het klopt dat ik op vroege leeftijd dingen heb verpest waardoor ik nu in de sanering zit, ik wil hieruit komen vandaar de sanering, ik wil een nieuw start.

Verhuizen probeer ik al, we staan nu 2 jaar ingeschreven maar een goedkopere woning wil niet vlotten.Wij zitten er ook giga doorheen,en zijn na 3 jaar en 2 maanden bijna in het traject, wij leven al ruim 3 jaar van max 60/70 eurie's per week en daar van eten mijn lief,ik onze 5 katten en onze hond, degene waar we niet vriendelijk doch wel beleefd tegen zijn zijn de deurwaarders en niet tegen de mensen op dit forum die kunnen niets aan het probleem doen,dus doe jij ook ff lekker fatsoenlijk tegen de mensen hier!
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 20:09:

Ik denk dat ik deze topic maar sluit, als jullie mij niet willen geloven laat dan maar zitten.Zeg huilie, volgens mij krijg je hier hele goede tips.
Ik wens je veel wijsheid en sterkte.

Hoe deze situatie ook ontstaan is, je zit er maar mooi middenin.

geloof zeker niet dat het een pretje is.

Een oproep plaatsen om geld te ontvangen is een korte termijn /paniekactie.

Ik begrijp het wel.

Beter is natuurlijk gewoon tips te vragen en je er zelf uit vechten.

Niet de makkelijkste weg, wel de meest leerzame om dit nooit meer te hoeven mee maken.

Tips zijn hier vast te krijgen

Ik denk dat ik deze topic maar sluit, als jullie mij niet willen geloven laat dan maar zitten.Dat zou ik maar doen als ik jou was, ben je nu helemaal van de pot gerukt om hier om geld te bedelen!
Je krijgt 60 euro weekgeld zeg jij, dat is toch genoeg om van te leven?
Oh ik geloof je wel, maar ik vind je zielig doen om niets.

Je bent door je eigen schuld in deze situatie gekomen, dus kom er ook maar zelf weer uit.

Succes!
Jezus... geen rooie rotcent krijg je van me. Je bent 23.... ga werken voor je geld en werk je, door jezelf gemaakte schulden weg. Oh nee, daar helpen wij al aan mee en masse. Krijg spontaan diarree van dit soort berichten.

Ik denk dat ik deze topic maar sluit, als jullie mij niet willen geloven laat dan maar zitten.Had je daar zoveel pagina's voor nodig? Echt snel van begrip ben je niet he?

Ik denk dat ik deze topic maar sluit, als jullie mij niet willen geloven laat dan maar zitten.

Oh, ik geloof je best wel hoor

Ik geloof best dat jij je schulden graag door ons wil laten afbetalen

Ik geloof best dat jij met je 23 jaar boven he stand hebt geleefd

En ik geloof ook wel dat jullie alletwee hééééééél zielig zijn

Mijn met huilie huilie los je je schulden niet af!

Dat doe je met keihard zelfverdiende euries!

En niet van Euries die hardwerkende forummers hebben verdient!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
vooral lekker weglopen TO.. is een mooie eigenschap.. weglopen voor problemen..

Je opent hier een topic vol met tegenstrijdigheden, geeft geen antwoord op vragen en bedelt..

Grow up !

Ik denk dat ik deze topic maar sluit, als jullie mij niet willen geloven laat dan maar zitten.Als je niet reageert op vragen die gesteld worden om dingen duidelijk te krijgen, hoe moeten mensen je dan gaan geloven? Op je blauwe ogen die we niet eens kunnen zien? Stel je niet zo aan, neem 'n kop koffie, ga 'n eindje wandelen en lees dan nog eens door wat er nou precies geschreven en gevraagd wordt. De enige die jou tegenwerkt ben je zelf, dat is in ieder geval de indruk die je nu wekt.
Als ik het goed begrijp dan zit JIJ in de WSNP, worden jouw lasten betaald, maar heeft je vriendin geen inkomen én wel vaste lasten die niet meegenomen zijn in die WSNP. Dat kom je dus kennelijk tekort? Dat is háár probleem. Jij kunt niet meer inkomen genereren, want daar word je weekgeld niet hoger van, dat blijft toch 60,- per week. Dat geld gaat rechtstreeks naar de WSNP. Dus zij moet kijken wat ze zélf kan doen om aan inkomen te komen.
En waarom denk ik bij WSNP toch steeds aan die stichting voor zielige dieren
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heeft TO al geantwoord op de vraag waarom vriendin niet bij haar ouders woont? (Het topic gaat zo snel, misschien heb ik ergens iets gemist) Ik denk dat dat wel een goede oplossing is.
Ja klopt al mijn vaste lasten worden betaald door de WSNP. Mijn vriendin heeft geen inkomen omdat zij geen recht heeft op een wajong aangezien zij 8 maanden in een rolstoel zit. dit gaat puut voor haar. Ik kan wel veel gaan werken maar daar ziet mijn vriendin niks van aangezien dit naar de schulden gaat. Ik moet bloeden voor mijn fouten klopt, zelf gedaan dus ook zelf oplossen. Maar mijn vriendin krijgt gewoon niks, en terug naar haar ouders is ook geen optie om prive omstandigheden.
Wat doet je vriendin eigenlijk de hele dag TO?

En wat doe jij zoal gedurende de dag?
MMm... krijgt topic opener tips, sluit ie topic, omdat er ook andere reacties komen... vreemd...

Ik geef niet aan goed doel, want penningmeester/directeur worden als eerste betaald, en hier ga ik ook niet aan doneren, want ook ik ben failliet geweest, 10 jaar geleden, heb keihard gewerkt, en 3 jaar 40 uren gewerkt, salaris ingeleverd, en geleefd van 30,- per week, en nu heb ik inmiddels een vaste baan, en doe mijn best!
quote:Solveig schreef op 07 februari 2011 @ 20:06:

Ik ga trouwens ook geen geld storten aan iemand die in de WSNP zit, die heeft wel bewezen niet met geld om te kunnen gaan, dus wie zegt dat je dat nu wél goed doet? Dat hoeft lang niet altijd zo te zijn.

Daarbij: waarom wonen jullie samen? Dat vroeg ik net ook al. Niemand werkt je trouwens tegen, je moet gewoon zelf harder werken.
quote:Ja schreef op 07 februari 2011 @ 20:18:

Ja klopt al mijn vaste lasten worden betaald door de WSNP. Mijn vriendin heeft geen inkomen omdat zij geen recht heeft op een wajong aangezien zij 8 maanden in een rolstoel zit. dit gaat puut voor haar. Ik kan wel veel gaan werken maar daar ziet mijn vriendin niks van aangezien dit naar de schulden gaat. Ik moet bloeden voor mijn fouten klopt, zelf gedaan dus ook zelf oplossen. Maar mijn vriendin krijgt gewoon niks, en terug naar haar ouders is ook geen optie om prive omstandigheden.Hoe komt het dat jullie niet van ¤60,- pw kunnen rondkomen?
Dat geld vragen was is inderdaad niet echt handig, een wanhoopsdaad maar goed advies wil ik altijd wel
Tja. Vervelend. Rot joh. Helemaal als je gewend was om op grote voet te leven.... grotere voeten dan de schoenen die in je kast staan in ieder geval. Nu betaal je achteraf (deels) van de rekeningen en nu moeten wij je portemonnee gaan spekken? Is u wel helemaal helder in de bovenkamer? Ofwel trek er je les uit. Ik ken een heel gezin dat van 65 euro leefgeld moet rondkomen en die schuld is nog grotendeels niet eens hun fout. Niet zo janken dus. Die 'jeugd van tegenwoordig' denkt ook maar dat ze recht hebben op gratis geld..... zucht. Welkom in de grote mensen wereld. Schulden maken is op de blaren zitten. Wees blij dat je nog jong bent en met een schone lei mag beginnen straks.
Ja geef eens antwoord op mijn vraag, kunnen jullie je niet redden van 60 euro in de week??
Heey Ja, je zegt ja maar je doet nee. Snap je'm? Je wilde toch naar een ander forum? Of vind je de tips toch zinvol?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven